Akibat Ketagih Makan Mee Segera Setiap Malam Pelajar Lelaki Ini Disahkan Mengidap Kanser Perut



Ini kisah yang boleh anda ambil perhatian dan jadikan teladan... tak salah nak makan mee segera tapi  janganlah setiap hari.

Bayangkan kandungan di dalam bahan perencah mee tersebut mengandungi kadar MSG yang tinggi dan garam yang tinggi

Bahan perisa ini mempunyai pelbagai kesan negatif kepada kesihatan terutama terhadap fungsi buah pinggang

Terdapat kajian yang mengatakan bahawa individu yang alah kepada MSG mengalami panas dada, perubahan warna wajah kepada sedikit merah atau sakit kepala yang melampau setelah mengambil produk yang mengandungi MSG yang tinggi

Selain itu, kandungan dioxin dan plasticizers yang terkandung dalam pek pembungkusan (biasanya dalam bentuk mangkuk atau cawan) juga dikatakan mampu mempertingkatkan risiko serangan kanser di kalangan pengguna. Bahan kimia yang terlarut dalam air panas akan menjadi bahaya sekiranya di makan dari mangkuk secara terus. Jangan lupakan juga teknik memasak mee segera anda

Anda seharusnya membuang terlebih dahulu air yang menjadi rendaman mee segera sebelum memakannya


Tahukah anda, kandungan wax yang menyelaputi mee segera mengambil masa selama 4-5 hari untuk mencernanya. Bagaimana pula dengan kesan terhadap ibu mengandung dan kanak-kanak

Seorang pelajar lelaki berusia 18 tahun dari Taiwan dilaporkan meninggal dunia kerana menghidap kanser perut selepas menjadikan mi segera sebagai makanan hariannya

Difahamkan, remaja berkenaan mula mengamalkan pemakanan yang tidak sihat itu sejak dari sekolah menengah

Selepas tamat dari sekolah menengah dan berjaya masuk ke universiti, dia mula menunjukkan tanda-tanda seperti perut kembung, rasa loya dan sakit perut menyebabkan keluarganya berasa risau dan bimbang keadaannya tidak bertambah baik dari masa ke semasa

Lalu remaja itu dibawa ke hospital untuk menjalani pemeriksaan dan rawatan. Namun kesemua mereka terkejut apabila doktor mengesahkan dia menghidap kanser perut tahap kritikal

Menurut doktor, peluang untuk remaja itu bertahan lama adalah amat tipis kerana sel-sel kanser telah merebak pada organ-organ lain

Selepas setahun lebih bertarung dengan penyakit kanser itu, remaja yang tidak didedahkan namanya itu akhirnya meninggal dunia

Pakar Onkologi, Dr Gan, menasihatkan orang ramai mengurangkan pengambilan makanan seperti sosej, daging bakar, jeruk dan mi segera kerana makanan-makanan ini dikaitkan dengan penyebab kanser

Sumber: World of Buzz, Seehua

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sensasi247.blogspot.com/2019/10/akibat-ketagih-makan-mee-segera-setiap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bawang Merah Putih Mentah Kurangkan Risiko Kanser Jika Setiap Hari Makan

Bawang Merah Putih Mentah Kurangkan Risiko Kanser Jika Setiap Hari Makan

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 51 hits
Bawang merah dan bawang putih biasanya menjadi satu kemestian dalam apa juga masakan Namun jika selalu bawang bawang ini ditumis dan dimasukkan dalam masakan apa kata ia dimakan mentah begitu sahaja Ini kerana sekumpulan saintis mendakwa am...
Sederet Masalah Kesehatan Yang Bisa Dialami Ketika Keseringan Makan Tengah Malam

Sederet Masalah Kesehatan Yang Bisa Dialami Ketika Keseringan Makan Tengah Malam

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 30 hits
Penelitian mengungkap bahwa bahwa seseorang bisa mencerna makanan lebih baik ketika di siang hari Sedangkan pada malam hari proses pencernaan bakal melambat Ketika seseorang tertidur sistem pencernaan juga bakal ikut tertidur
Terlaksana Hasrat Makan Mee Udang Di Pantai Bagan Nakhoda Omar Bno

Terlaksana Hasrat Makan Mee Udang Di Pantai Bagan Nakhoda Omar Bno

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 25 hits
Kali pertama ke Pantai BNO hanya untuk bergambar dan menatap matahari jatuh dan kali kedua ke sini untuk mencuba mee udang tapi mee udang dah habis Mujur tak mengidam kalau tak memang meleleh air liur baby hahahaAkhirnya dapat merasa mee ud...
Makan Malam Dengan Janda Bini Baru Cemburu

Makan Malam Dengan Janda Bini Baru Cemburu

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 287 hits
Kalah gelfren retis Nik NazmiPertunangan cemburuKebiasaan antara kawan kawan bersarapan sekali untuk melayan perut yang semalaman berkeronchong adalah amalan harian Dengo ceta UMNO nak hantor wakil Mestilah Bila PAS dah sahkan nak pergi UMN...
Setiap 15 Minit Terjaga Mengadu Sakit Icha Hidap Cystic Hygroma Perlu Pembedahan Segera

Setiap 15 Minit Terjaga Mengadu Sakit Icha Hidap Cystic Hygroma Perlu Pembedahan Segera

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 49 hits
Ibu mana yang sanggup melihat anak merintih sakit setiap hari Lebih memilukan apabila anak itu masih lagi kecil Saat anak anak lain seusianya aktif bermain Nur Falisya Mardina Fahme Ridzuan yang berumur setahun Sembilan bulan terpaksa menan...
Makan Makan Dari Tengahari Bawak Ke Malam

Makan Makan Dari Tengahari Bawak Ke Malam

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 82 hits
Hi korang Ok entry ni lebih kepada nak cerita bab makan makan Sabtu tu dari makan tengahari membawa ke malam bukan main lagi Kakak Dania nyer celebration kan hahaha tu yang dia bengang jer tu seronok apa makna makan dan makan nak plak semua...
Tak Putus Doa Sejak Tahu Hamil Baca Surah Maryam Yusuf Luqman Al Mulk Setiap Malam

Tak Putus Doa Sejak Tahu Hamil Baca Surah Maryam Yusuf Luqman Al Mulk Setiap Malam

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 86 hits
Setelah selamat melahirkan bayi lelaki pada 1 Oktober lalu pelakon Elfira Loy berkongsi amalan yang sering diamalkan sebelum melahirkan anak sulungnya Muhamad Rayyan Khalaf Elfira berkongsi perkara itu menerusi kemas kini terbaru di akaun I...
Makan Malam Buat Badan Jadi Gemuk Tapi Betul Ke

Makan Malam Buat Badan Jadi Gemuk Tapi Betul Ke

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 85 hits
Nak percaya ke tak Tapi kalau nak ikutkan kenyataan itu ada kebenarannya Makan malam buat badan jadi gemuk dan berpunca daripada itulah berat badan nih naik 4 kg Semua nie gara gara makan malam Makan lewat lewat malam Tak makan kang tak bol...
Setiap Hari Cakap Ibu Sakit Leher Anak Makin Bengkak Makan Nafas Susah

Setiap Hari Cakap Ibu Sakit Leher Anak Makin Bengkak Makan Nafas Susah

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 44 hits
Seorang kanak kanak perempuan Nur Falisya Mardina Fahme Ridzuan hidup dalam penderitaan setelah menghidap penyakit cystic hygroma iaitu gejala abnormal yang terjadi pada leher atau kepala bayi Ibunya Nur Atekah Mohd Yusof berkata bahagian l...
Shuib Bukan Berniat Menunjuk Nunjuk Tapi Mahu Kongsi Apa Yang Saya Suka

Ini Baru Kes Src

Bahaya Simpan Ais Bersama Bahan Mentah

Apa Ada Dalam Teknologi Sony Play Station 5

Home Improvement 3d Wallpaper For Ceiling Walls 3d Decorative Wall Paper Background Painting

Puding Jagung Tradisional Resepi Kampung

Seluar Hiking Bundle Muar Dan Outdoor Parit Sulong

Pembedahan Bariatric Prosedur Paling Selamat Atasi Masalah Berat Badan Yang Melampau



6 Filem Keluarga Yang Diharamkan Negara Tertentu

Biodata Dan Latar Belakang Penyanyi Harry Khalifah Apak

Biodata Mizan Harry Khalifah Penyanyi Lagu Keluhan Hati

5 Buku Propaganda Politik Dunia Yang Paling Popular

8 Perkara Yang Diwarnakan Dengan Alasan Tersendiri


Perisian Hasad Dan Android Tiada Kesudahan 49 Lagi Aplikasi Android Didapati Membawa Perisian Hasad Di Dalamnya

039 Tolong Doakan Suami Saya 039

Intan Najuwa Padam Gambar Unfollow Tunang Di Instagram

Leon Mesti Islam Diiarang Hubungi Istana Antara Syarat Sultan Kepada Rihana Untuk Rm1 Juta

Apple Dijangka Memperkenalkan Ipad Pro Baru Bersama Sensor 3d

Virus Yang Membunuh Kesemua Jenis Kanser Dihasilkan Di Australia