Ahmad Zahid Penentu Pembentukan Jajaran Baharu Dengan Ph Kata Abdullah Sani



(Malaysia Gazette) – Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid dilihat sebagai kunci kepada pembentukan jajaran baharu antara parti itu dengan Pakatan Harapan (PH) dalam tempoh terdekat.
Menurut Ahli Parlimen Kapar, Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid, Ahmad Zahid boleh memainkan peranan untuk melunaskan segera kerangka yang dirancang untuk membantu menyelamatkan negara.
Beliau berkata, Ahmad Zahid boleh membuat keputusan untuk menggunakan Majlis Kerja Tertinggi (MKT) untuk meminta ahli-ahli Parlimen UMNO untuk keluar dari kerajaan sekiranya tuntutan beliau kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin agar sidang Parlimen dipanggil dalam tempoh 14 hari tidak dipenuhi.
“Ahmad Zahid boleh mengambil peranan itu. Bagaimanapun saya tidak boleh mencampuri urusan UMNO, tetapi merasai kebertanggungjawaban itu perlu digalas semua pihak.
“Jadi selepas Ahmad Zahid membuat keputusan, maka tidak ada masalah jajaran baharu boleh dibentuk demi negara dan rakyat. Terpulang kepada Ahmad Zahid untuk membuat keputusan, semua bergantung kepada beliau.
“Kita sentiasa bersedia bila-bila masa saja juga tidak sabar untuk bersama UMNO atau tidak kira siapa sahaja atau mana-mana parti sekali pun termasuk parti bebas,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Abdullah Sani berkata, kini semuanya terletak di tangan Ahmad Zahid untuk membuat keputusan ke arah itu.
Katanya, jika UMNO menarik diri dari kerajaan Perikatan Nasional (PN), secara automatiknya kerajaan sedia ada akan runtuh.
“Kalau sekiranya ahli-ahli Parlimen UMNO menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim, Alhamdulillah. Kita mengharapkan sedemikian. Apabila Ahmad Zahid menyebut jajaran baharu yang diperkenalkannya, tentulah langkah mengkiblatkan kepada negara ini dibina semua dan menyelamatkan negara.
“Jadi tidak ada masalah kerana dalam konteks menyokong itu bukan bermakna membeli orang dengan jawatan-jawatan dan sebagainya. Sudah memadai ia diberikan keinsafan kepad ahli Parlimen bahawa negara ini sudah berada dalam keadaan kerosakan luar biasa dan tidak boleh lagi diselamatkan kalau diteruskan PN memerintah,” katanya.
Jelas Abdullah Sani lagi, Ahmad Zahid sebelum ini telah menzahirkan bahawa beliau tidak boleh menghalang mana-mana ahli Parlimen UMNO untuk menyokong sesiapa pada peringkat awal.
Sebelum ini, Ahmad Zahid menyatakan pendirian tegas parti mendesak kerajaan supaya menghormati titah Yang di-Pertuan Agong dan Raja-Raja Melayu dan memanggil sidang Parlimen dalam tempoh 14 hari.
Menurut Ahli Parlimen Bagan Datuk itu, kegagalan kerajaan melaksanakan titah tersebut dianggap satu bentuk penderhakaan dan tidak menghormati institusi Raja-Raja Melayu.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2021/07/02/ahmad-zahid-penentu-pembentukan-jajaran-baharu-dengan-ph-kata-abdullah-sani/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkr Kata Jajaran Baharu Bergantung Keputusan Zahid Hamidi

Pkr Kata Jajaran Baharu Bergantung Keputusan Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 151 hits
PKR kata Jajaran Baharu bergantung keputusan Zahid Hamidi Persoalan sama ada pembentukan jajaran baharu UMNO bersama Pakatan Harapan boleh berlaku dalam tempoh terdekat atau sebaliknya bergantung kepada keputusan Datuk Seri Ahmad Zahid Hami...
Zahid Beritahu Umno Akan Diberi Jawatan Pm Dalam Jajaran Baharu

Zahid Beritahu Umno Akan Diberi Jawatan Pm Dalam Jajaran Baharu

papar berkaitan - pada 4/7/2021 - jumlah : 208 hits
Ahli Ahli Majlis Tertinggi diberitahu Presidennya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bahawa UMNO akan diberi jawatan Perdana Menteri dalam jajaran baharu disertainya lapor Utusan Online Portal tersebut berkata keyakinan itu dinyatakan semasa per...
Zahid Panggil Ahli Parlimen Tandatangan Cadangan Tarik Diri Daripada Kerajaan Kata Laporan

Zahid Panggil Ahli Parlimen Tandatangan Cadangan Tarik Diri Daripada Kerajaan Kata Laporan

papar berkaitan - pada 3/7/2021 - jumlah : 229 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Presiden Umno Zahid Hamidi dikatakan sedang memanggil Ahli Parlimen secara berperingkat untuk mendapatkan persetujuan dan tandatangan bagi cadangan menarik diri daripada kerajaan menurut suatu laporan Akhbar Utusa...
Tidak Dapat Jadi Tpm Punca Zahid Sokong Anwar Kata Ahli Mt Umno

Tidak Dapat Jadi Tpm Punca Zahid Sokong Anwar Kata Ahli Mt Umno

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 302 hits
agendadaily comAhli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Datuk Zahidi Zainul Abidin mengingatkan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengenai keputusan PAU 2020 yang menolak Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP Gagal untuk menjadi T...
Kerjasama Pkr Umno Boleh Tapi Tidak Jawatan Pm Kata Pkr Kepada Zahid

Kerjasama Pkr Umno Boleh Tapi Tidak Jawatan Pm Kata Pkr Kepada Zahid

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 255 hits
agendadaily comJohari Abdul perlekeh cita cita Zahid Hamidi jadi Perdana Menteri PKR menafikan jawatan Perdana Menteri akan diberikan kepada UMNO sekiranya jajaran baharu dibentuk ia selepas Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dikatakan memberita...
Kenyataan Zahid Bercanggah Dengan Perbincangan Mkt Kata Annuar Musa

Kenyataan Zahid Bercanggah Dengan Perbincangan Mkt Kata Annuar Musa

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 177 hits
Bekas setiausaha agung Umno Annuar Musa hari ini berkata kenyataan Ahmad Zahid Hamidi bercanggah dengan apa yang dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi secara maya semalam Presiden umno wajib menjelaskan kedudukan sebenar Seger...
Umno Tidak Dilantik Tpm Modal Zahid Ajak Keluar Pn Kata Nazri

Umno Tidak Dilantik Tpm Modal Zahid Ajak Keluar Pn Kata Nazri

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 196 hits
UMNO tidak dilantik TPM modal Zahid ajak keluar PN kata Nazri Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi didakwa menggunakan alasan kegagalan UMNO dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri sebagai asas parti itu mahu menarik sokongan darip...
Panas Nazri Kata Zahid Patut Dipecat Dari Umno

Panas Nazri Kata Zahid Patut Dipecat Dari Umno

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 198 hits
July 6 2021 Tindakan disiplin termasuk memecat Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebagai Presiden UMNO boleh diambil selepas jelas melanggar dasar parti itu Bercakap kepada Utusan Malaysia Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri...
Zahid Jadi Beban Pilih Pemimpin Baharu Jika Umno Mahu Berubah

Zahid Jadi Beban Pilih Pemimpin Baharu Jika Umno Mahu Berubah

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 189 hits
PUTRAJAYA Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi disifatkan sudah menjadi beban dan tidak lagi relevan mengepalai sebuah parti besar seperti UMNO Pensyarah Kanan Program Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia Dr Jamaie Hamil berkata UMNO se...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya

Kalendar Akademik Usim 2024 2025 Tarikh Kuliah Exam Cuti