Adun Melayu Dap Tunggal Johor Yakin Parti Boleh Bekerjasama Dengan Umno


MalaysiaNow Sheikh Omar Ali yakin jajaran baru politik akan dialu-alukan oleh penyokong partinya.

Seorang ahli Dewan Undangan Negeri (DAP) dari Johor tidak menolak kemungkinan partinya bekerjasama dengan Umno dalam jajaran politik baru, sehari selepas Sultan Ibrahim Sultan Iskandar memberikan amaran terhadap kepimpinan Melayu supaya tidak mengganggu perjalanan kerajaan kerana berebut kuasa sepanjang pandemik.
Adun Paloh Sheikh Omar Ali yakin Perdana Menteri Muhyiddin Yassin pasti akan dapat ditumbangkan melalui usul undi percaya bulan depan.
Beliau berkata “tidak mustahil” Umno dan DAP boleh bekerjasama kerana selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lepas, semua maklum tidak ada parti yang boleh menjadi dominan seperti sebelumnya.
“Umno mungkin lama dominan tapi segalanya berubah dan akan beri kesan pada PRU akan datang,” kata Sheikh omar yang merupakan naib pengerusi DAP Johor kepada MalaysiaNow.
Semalam, Sultan Johor menzahirkan rasa kecewa kepada sesetengah pemimpin politik yang mengganggu perjalanan kerajaan kerana berebut kuasa, mengatakan tindakan mereka tersebut adalah tidak wajar ketika rakyat mengalami kesusahan disebabkan pandemik Covid-19.
“Sekarang adalah masa untuk berebut-rebut membantu rakyat, bukannya masa untuk berebut kuasa dan kedudukan,” titah Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dalam satu kenyataan yang ditujukan kepada ahli politik Melayu.
Peringatan tersebut timbul ketika Presiden PKR Anwar Ibrahim dan rakan sejawatnya dari Umno, Ahmad Zahid Hamidi mula menyerahkan akuan sumpah kepada Yang di-Pertuan Agong dalam usaha menggulingkan kerajaan Perikatan Nasional.
Pandangan ini dilihat bercanggah dengan Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua yang sebelum ini memberikan amaran sebarang kekosongan kuasa yang terjadi akibat kejatuhan kerajaan PN akan diisi oleh Umno, menjadikan parti yang pernah mendominasi kerajaan itu sebelum ini, kembali menjadi semakin kuat pada pilihan raya akan datang.
“Dan jika pemimpin Umno jadi PM, bukankah semua kleptokrat akan dibebaskan (atau mungkin kembali berkuasa)?” kata Pua yang dilihat merujuk “kluster mahkamah” dalam kalangan pemimpin Umno yang kini sedang berdepan pelbagai pertuduhan rasuah.
Semalam MalaysiaNow mendedahkan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menawarkan dirinya sebagai calon perdana menteri sekiranya usul undi percaya Dewan Rakyat bulan depan berjaya gulingkan Muhyiddin.
Seorang sumber kanan parti berkata Zahid mengumumkan perkara tersebut kepada ahli-ahli Parlimen Umno pada sebuah pertemuan tertutup dalam usaha meyakinkan mereka beliau tidak akan menyokong mana-mana pemimpin di luar parti Melayu itu dalam rancangan untuk keluar daripada kerajaan PN.
Dalam pada itu, Sheikh Omar percaya penyokong DAP serta Umno boleh menerima jajaran baru tersebut walaupun isu tersebut dianggap “taboo” kerana penyokong Umno dan DAP tidak boleh menerima perkara ini.
“Saya lihat rakyat malah penyokong DAP serta Umno boleh terima jajaran baru dan teroka kemungkinan kerjasama demi pemulihan ekonomi kestabilan politik dan tingkatkan usaha memulihkan pandemik Covid-19,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/08/adun-melayu-dap-tunggal-johor-yakin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
No Anwar No Dap Hanya Sentimen Umno Zahid Boleh Ubah Kata Ph

No Anwar No Dap Hanya Sentimen Umno Zahid Boleh Ubah Kata Ph

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 268 hits
agendadaily com8 8 2021Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kawan rapat politik sejak 1980 an Laungan No Anwar No DAP dibawa UMNO hanya berbentuk sentimen dan boleh berubah sekali gus menjayakan kerjasama parti itu den...
Umno Johor Kenyataan Putus Hubungan Dengan Pas Bersatu Adalah Palsu

Umno Johor Kenyataan Putus Hubungan Dengan Pas Bersatu Adalah Palsu

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 159 hits
Nickyson NyambarHari ini tular gambar kononnya kenyataan media yang mendakwa UMNO Johor telah mengisytiharkan untuk tidak mempunyai hubungan dengan Pas dan Bersatu KUALA LUMPUR UMNO Johor di bawah pimpinan Menteri Besar Datuk Hasni Mohammad...
Ph Tolak 7 Tawaran Muhyiddin Yakin Boleh Beri Lebih Baik Kepada Rakyat

Ph Tolak 7 Tawaran Muhyiddin Yakin Boleh Beri Lebih Baik Kepada Rakyat

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 183 hits
Astro AwaniKUALA LUMPUR Majlis Presiden Pakatan Haraoan yakin mereka mampu mengemukakan suatu perancangan yang lebih baik untuk menangani pandemik COVID 19 menghidupkan semula ekonomi dan menyelamatkan rakyat Justeru Majlis Presiden PH meno...
Ketua Bahagian Bersatu Pekan Pula Isytihar Keluar Parti Kembali Semula Kepada Umno

Ketua Bahagian Bersatu Pekan Pula Isytihar Keluar Parti Kembali Semula Kepada Umno

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 249 hits
BENTONG Ketua bahagian Parti Pribumi Bersatu Malaysia Pekan Datuk Wan Abu Bakar Wan Mohamed hari ini mengambil keputusan untuk keluar dari parti berkenaan yang disertainya sebelum ini dengan menyertai UMNO Borang kemasukan semula ke dalam U...
Ph Sedia Ambil Alih Kerajaan Urus Pandemik Adun Dap

Ph Sedia Ambil Alih Kerajaan Urus Pandemik Adun Dap

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 180 hits
Dengan ini secara rasminya Malaysia tidak lagi mempunyai Perdana Menteri setelah Tan Sri Dato 8217 Haji Mahiaddin bin Md Yasin secara rasminya meletak jawatan YAB Tan Sri Dato 8217 Haji Mahiaddin bin Md Yasin meletak jawatan setelah tiada l...
Panas Ahli Parlimen Dap Dakwa Dihubungi Nazri Untuk Lompat Parti Sokong Pn

Panas Ahli Parlimen Dap Dakwa Dihubungi Nazri Untuk Lompat Parti Sokong Pn

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 166 hits
August 10 2021 Isu tawaran lompat parti semakin panas apabila terkini Ahli Parlimen Rasah dari DAP Cha Kee Chin turut mendakwa menerima kiriman pesanan di aplikasi WhatsApp seolah olah untuk tujuan sama Walaupun tiada sebarang tawaran yang ...
Wakil Rakyat Dap Sokong Syor Pm Ajak Semua Parti Duduk Berbincang

Wakil Rakyat Dap Sokong Syor Pm Ajak Semua Parti Duduk Berbincang

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 140 hits
agendadaily com12 8 2021Ahli Parlimen DAP Bangi Ong Kia Ming Seorang pemimpin DAP Ong Kia Ming menyambut baik pengumuman Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berhubung beberapa reformasi dan perubahan di dalam Perlembagaan hari iniSehub...
Tidak Semua Parti Boleh Berlaku Jujur

Tidak Semua Parti Boleh Berlaku Jujur

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 200 hits
Ada yg kata boleh tak umno kali ini bantu PH utk letak PH sbg PM sebagaimana PH bantu Umno jadi MB Perak gantikan Peja dulu Saya kata sudah tentu boleh kalau Umno parti yang jujur dan berpegang kpd prinsip tidak akan bantu spesis kerajaan g...
Jangan Lupa Dap Pkr Lebih Banyak Derhaka Kepada Agong Raja Raja Melayu

Jangan Lupa Dap Pkr Lebih Banyak Derhaka Kepada Agong Raja Raja Melayu

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 349 hits
Tuduhan Ketua Pemuda Sosialis DAP Howard Lee Chuan How bahawa parti politik bersandarkan nama Melayu dan Islam mengkhianati institusi raja membuka pekung siapa sebenarnya parti rasis dan cauvinis DAP itu sendiri Malah dia menuduh kerajaan P...
Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Zim Zim Ala Kazim

Simpan Duit Kertas Rm5

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Asyraf Claims Ph Victory In Kuala Kubu Baharu

Prk Kkb Undi Polis Tentera Swing Kepada Ph

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Suburban Villa By Nach Zel Architekti In Prague Czech Republic

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami