Adi Harta Paling Berharga Kini Sudah Hilang


IBU Adithiya, D. Kalyani melihat pakaian baru dibeli untuk sambutan Deepavali yang tidak sempat dipakai mangsa di rumahnya di Taman Cempaka, Kampung Koh, Sitiawan hari ini. - GAMBAR SHAMSUL KAMAL AMARUDIN




LUMUT: “Saya orang miskin, Adi (J. Adithiyan) adalah harta paling berharga buat saya, tapi sekarang dah hilang,” kata M. Jegathisan, 39, bapa kepada seorang kanak-kanak berusia 7 tahun yang maut apabila tertusuk pisau, sehari sebelum sambutan Deepavali Sabtu lalu.

 
Dalam kejadian waktu malam Jumaat lalu, mangsa meninggal dunia akibat kecederaan tertusuk pisau di bahagian dada selepas terlanggar sepupunya yang memegang sebilah pisau.

 
Jegathisan berkata, Adithiyan yang dipanggil Adi dan berkongsi tarikh lahir dengannya iaitu 18 Februari, menjadi kesayangan dalam keluarga dan adik beradiknya kerana mendiang adalah cucu bongsu dalam keluarga.

 
“Adi juga suka selfie, jadi saya membelikannya sebuah telefon untuknya berbuat demikian tetapi sehari sebelum kejadian itu, dia memadam semua gambarnya seolah-olah tahu dia akan pergi buat selama-lamanya,” katanya ketika ditemui pemberita di rumahnya di Taman Cempaka, Kampung Koh dekat sini hari ini.

 
Jegathisan berkata, anak bongsu daripada tiga beradik itu selamat disemadikan di Krematorium Hindu di Sungai Wangi, Sitiawan, kira-kira pukul 11.30 pagi tadi.

 
Beliau juga berharap orang ramai tidak menimbulkan sebarang spekulasi terhadap kejadian itu dan mendoakan kebaikan terhadap keluarga mereka kerana kejadian itu adalah satu kemalangan dan bukan disengajakan.

 
Katanya, sejak kelmarin ramai yang datang ke rumahnya termasuk individu tidak dikenali sehingga waktu malam yang bertanyakan mengenai kejadian itu.

 
Sementara itu, ibu saudara mangsa, M. Puvaneswari, 43, berkata sepupu mangsa berusia 11 tahun sehingga kini masih trauma dengan kejadian tersebut.

 
Katanya, sehingga hari ini, kanak-kanak itu asyik menangis dan susah mahu tidur kerana akan teringat kejadian itu setiap kali cuba melelapkan mata.

 
“Sebaik Adi tertusuk pisau, dia ( sepupu mangsa) beritahu saya, ‘mak cik, bukan saya buat, saya tidak tahu dia ( mangsa) datang ke depan (rumah),” katanya.

 
Justeru, beliau berharap tiada mana-mana pihak yang menambah tekanan terhadap kanak-kanak itu dengan bertanya mengenai kejadian tersebut termasuk melalui kumpulan WhatsApp.

 
Puvaneswari berkata, seluruh keluarga masih bersedih dengan kehilangan Adithiya dan masih terbayang-bayang gelagat manjanya yang gemar berkongsi kegembiraan dengan ahli keluarga.

 
“Kami ada empat beradik dan tiga beradik tinggal di tiga rumah teres sebelah menyebelah di sini, jadi kami semua amat rapat dan Adi sudah anggap saya seperti ibu sendiri dan panggil saya ‘amoi amma’.

“Untuk sambutan Deepavali ini, saya belikan Adi empat pasang baju, tapi apakan daya dia tidak sempat memakainya,” katanya sebak.

 
 – UTUSAN ONLINE

 
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2020/11/adi-harta-paling-berharga-kini-sudah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menu Baru Mcdonald S Sea Salt Mcflurry Hershey S Sundae Kini Kembali Lagi

Menu Baru Mcdonald S Sea Salt Mcflurry Hershey S Sundae Kini Kembali Lagi

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 368 hits
McDonald s sudah lama menapak di Malaysia hinggakan mempunyai pelanggan setia yang sangat ramai Pelanggan setia ini bukan setakat suka nikmati menu wajib kegemaran mereka di McDonald s tetapi juga sentiasa bersiap sedia untuk mencuba menu b...
Beberapa Peranti Samsung Kini Menyertai Program Android Enterprise Recommended

Beberapa Peranti Samsung Kini Menyertai Program Android Enterprise Recommended

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 174 hits
Android Enterprise Recommended adalah program daripada Google untuk peranti peranti Android yang sesuai digunakan untuk perusahaan Ia menawarkan sekuriti privasi dan penyelia untuk menyelia peranti peranti para pekerja Selama ini peranti Sa...
Tak Perlu Bersesak Di Pasaraya Kini Barangan Runcit Boleh Terus Dihantar Ke Pintu

Tak Perlu Bersesak Di Pasaraya Kini Barangan Runcit Boleh Terus Dihantar Ke Pintu

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 281 hits
Tak Perlu Bersesak Di Pasaraya Kini Barangan Runcit Boleh Terus Dihantar ke Pintu Sudah agak lama juga kita diuji dengan kewujudan corona Covid 19 di Malaysia ini Siapa yang tak risau tetapi sebagai seorang Muslim semestinya kita perlu taba...
Hiburan Usia Kandungan Kini Cecah Enam Bulan Penyanyi Rap Loca B Akui Mula Rasa Penat

Hiburan Usia Kandungan Kini Cecah Enam Bulan Penyanyi Rap Loca B Akui Mula Rasa Penat

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 783 hits
Penyanyi rap wanita yang mula dikenali ramai Loca B kini mengakui sudah mula rasa mengah dan penat gara gara usia kandungan yang kini mencecah enam bulan Dia yang dihubungi media turut meluahkan rasa kesyukuran kerana tidak mengalami sebara...
Umno Sudah Boleh Lupakan Pas Hatinya Kini Melekat Pada Pn Dan Bukan Lagi Mn

Umno Sudah Boleh Lupakan Pas Hatinya Kini Melekat Pada Pn Dan Bukan Lagi Mn

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 286 hits
Dua hari lalu Muhyiddin Yassin memaklumkan mengenai mesyuarat Majlis Tertinggi PN yang dipengerusikannya secara sidang video Kehadiran pemimpin lain yang dimaklumkan beliau dalam mesyuarat tersebut adalah seperti berikut 1 Hadi Awang Timbal...
Hiburan Tinggalkan Tanda Suka Pada Gambar Anak Fattzura Di Instagram Neelofa Kini Sudah Move On

Hiburan Tinggalkan Tanda Suka Pada Gambar Anak Fattzura Di Instagram Neelofa Kini Sudah Move On

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 303 hits
Umum mengetahui pelakon serba boleh Fattah Amin dan isterinya Nur Fazura yang juga seorang penyanyi bersuara merdu telah selamat menimang cahaya mata sulung mereka pada 2 Oktober lalu Meskipun begitu kedua dua belah pihak masih belum mended...
Youtube Down Kini Kembali Normal

Youtube Down Kini Kembali Normal

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 240 hits
Assalamualaikum dan selamat pagi kepada semua Naim harap semua baik baik belaka keluarga tercinta Ramai di media sosial berkata Youtube down ke Akhirnnya mencari di akaun rasmi Youtube di Twitter sekitar 8 pagi tadi Mereka mengesankan berit...
Yatt Hamzah Seru Orang Ramai Doakan Suaminya Yang Kini Sertai Misi Kemanusiaan Musim Sejuk Di Syria

Yatt Hamzah Seru Orang Ramai Doakan Suaminya Yang Kini Sertai Misi Kemanusiaan Musim Sejuk Di Syria

papar berkaitan - pada 12/11/2020 - jumlah : 177 hits
Mendedahkan suaminya Mohammad Zulfadhli Khairuddin kini dipanggil untuk menyertai misi kemanusiaan musim sejuk di Syria pelakon Yatt Hamzah akui misi kali ini agak berisiko kerana ia dilakukan ketika pandemik COVID 19 yang masih belum surut...
Kini Sudah 32 Minggu Zahirah Macwilson Naik 10kg Sejak Hamil Kongsi Gambar Di Perth

Kini Sudah 32 Minggu Zahirah Macwilson Naik 10kg Sejak Hamil Kongsi Gambar Di Perth

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 334 hits
Pelakon Zahirah Macwilson memaklumkan usia kandungannya kini sudah pun memasuki 32 minggu Zahirah yang kini berada di Perth Australia ditemani suami Aiman Hakim Redza dan keluarga kelihatan gembira sebelum tempoh melahirkan yang tinggi lagi...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Always Evolving Explore The Latest Offerings At Bandarbetvip

Menang Dipuji Kalah Dicaci Begitulah Nasib Salah Di Liverpool

Najis Boleh Jadi Petunjuk Anda Alami Kanser Usus Ini Tanda Tandanya

Rm1 500 Pay And No Retirement Plan Why Teachers In Pas Linked Kindergarten Pasti Are Disgruntled

A Tale Of Two Leaders

Artis Cahaya Manis Music Duruk Ngabang Chord