Adakah Coklat Royce Mesra Muslim Inilah Apa Yang Harus Anda Ketahui Sebelum Beli


Sumber: ebuy  
Kami tahu bagaimana perasaan anda, terdapat banyak item Coklat Royce di kedai-kedai cenderahati Jepun dan kadang-kadang sangat mustahil untuk membaca bahan-bahan untuk semua item sebelum memutuskan jika anda perlu membelinya. Jangan bimbang, panduan kami ada di sini untuk membantu anda.
 
Apa itu Royce?
Royce ‘adalah pembuat coklat yang dikilangkan di Hokkaido, Jepun. Sesiapa yang pernah rasa coklat ini akan memberitahu anda bahawa ianya sangat lazat. Coklat mereka dibuat menggunakan beberapa bahan yang paling berkualiti di Hokkaido seperti krim segar mereka. Salah satu barangan yang paling popular ialah Nama Chocolate dan anda boleh membelinya di mana-mana lapangan terbang Jepun sebelum pulang ke rumah, mereka biasanya akan membungkus coklat dalam pek ais untuk memastikan ia tetap segar dan sejuk. Anda mungkin melihat kedai Royce di dekat anda kerana ia mempunyai kedai-kedai di Singapura dan Malaysia juga.
 
Adakah Royce ‘Chocolates halal?
Menurut bahagian FAQ laman web Royce, coklat mereka tidak diperakui halal secara rasmi kerana beberapa produk mereka mengandungi minuman keras. Tetapi selain daripada produk tersebut majoriti produk mereka bebas daripada minuman keras dan tanpa gelatin, hanya menggunakan bahan berasaskan tumbuhan. Terdapat juga produk bermusim yang mengandungi minuman keras jadi ianya terbaik untuk memeriksa dengan staf sebelum membeli salah satu produk!
 
Berikut adalah senarai produk yang mengandungi alkohol atau gelatin (lengkap dengan gambar!):
 
 
Nama Chocolate (Au Lait)
 
Nama Chocolate (Champagne Pierre Mignon)
 
Nama Chocolate (Bitter)
 
Nama Coklat (White)
 
Nama Chocolate (Maccha)
 
Petite Truffe (Orange)
 
Petite Truffe (Kirsch)
 
Petite Truffe (Maccha)
 
Marshmallow Chocolate (Milk Chocolate) & Marshmallow Chocolate (White)
 
Chocolate Bar (Rum Raisin)
 
 
Produk mesra-Islam
Produk berikut adalah bebas alkohol dan gelatin dan kami telah memeriksa bahawa mereka tidak mengandungi sebarang derivatif haiwan. Pengemulsi dalam produk yang disenaraikan di bawah juga berasaskan soya. Tetapi kerana mereka tidak diperakui secara rasmi halal, kami menasihatkan anda untuk membelinya mengikut budi bicara anda sendiri!
 
Penafian: Sila ambil perhatian bahawa kami bukan badan yang mengesahkan dan maklumat yang kami perolehi adalah dari menyemak bahan-bahan di laman web rasmi Royce dan dari pelbagai sumber dalam talian.
 
PS Anda juga boleh menuju ke senarai produk di laman web rasmi Royce ‘Singapore. Lihat pada “Fakta Pemakanan” untuk membaca bahan-bahan untuk setiap produk.
 
Nama Coklat (Mild Cacao)
 
Walaupun Royce ‘biasanya dikenali dengan Nama coklat perisa minuman keras, tetapi yang bukan minuman keras juga memberikan kelebihan yang sama. Nikmatilah rasa dan aroma koko semasa anda menggigit coklat yang lembut ini
 
PS Lihat label “Liquor Free” pada coklat!
 
Nama Coklat (Mild Milk)
 
Ini untuk peminat coklat susu. Krim segar dicampur menjadi coklat susu yang memberikan tekstur kaya dan halus.
 
Nama Chocolate (Mild White)
 
Jika anda seorang peminat coklat putih, maka Royce’s Mild White untuk anda. Sama seperti Mild Milk, krim segar dicampur menjadi coklat putih, memberikan tekstur kaya yang sama.
 
Nama Chocolate (Ghana Bitter)
 
Coklat ini istimewa kerana ia terdiri daripada koko Ghana yang mempunyai rasa dan aroma yang kuat, dan ia bercampur dengan krim Hokkaido segar. Aftertaste terlalu pahit juga, sesuai untuk semua pencinta coklat gelap.
 
Nama Chocolate (Ecuador Sweet)
 
Jika anda lebih suka jenis coklat manis, maka Ecuador Sweet mungkin lebih sesuai untuk anda. Coklat ini menggunakan kacang kakao Ecuador, yang terkenal dengan aroma dan rasa. Kacang wangi, bercampur dengan coklat manis dan krim Hokkaido pasti anda menginginkan lebih.
 
Potatochip Chocolate products
 
Sukar untuk tidak menyukai kedua-dua coklat dan kentang goreng dan Royce membolehkan anda menikmati yang terbaik dari kedua-dua dengan Chocolate Potatochip mereka. Gabungan unik ini adalah makanan ringan popular di Jepun! Hidangan yang lazat dengan rasa yang berbeza – asli, karamel, coklat putih dan pahit.
 
PS Terdapat rasa lain yang dipanggil Fromage Blanc di mana kerepek kentang disalut dengan coklat keju. Tetapi kerana kami tidak dapat mengesahkan sumber keju untuk Fromage Blanc, kami menasihati anda untuk membeli itu mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Produk Pure Chocolate
 
Berikut adalah snek lain yang popular dengan pelancong dan penduduk setempat. Ranggup dan tekstur yang sempurna dengan jumlah coklat yang tepat, tekstur kelembapan Pure Chocolate Royce menjadikannya sangat mudah dimakan! Ia datang dalam 10 jenis yang berlainan dengan kandungan koko yang berbeza. Apa yang hebat ialah mereka dibungkus secara individu supaya anda boleh berkongsi dengan mereka yang tersayang
 
Chocolate Bar (kecuali Rum Kismis)
 
Merasa nostalgia dan lebih suka bar coklat? Pastikan anda mendapat Bar Coklat Royce! Adakah anda tahu bar coklat adalah produk pertama Royce? Pilih dari pelbagai peringkat koko dan rasa coklat dari susu hingga badam, hitam, putih dan juga badam pahit.
 
PS Sila ambil perhatian bahawa Chocolate Bar (Rum Kismis) mengandungi minuman keras!
 
Chocolate Bar
 
Jangan keliru dengan bar coklat! Coklat bar ini berukuran jari dan ranggup dan anda mungkin akan ketagih kepada mereka. Bar Nutty dan Bar Buah adalah rasa yang lebih popular, jadi pastikan anda mendapatkan mereka.
 
Prafeuille Chocolat
 
Strip coklat nipis yang halus dipenuhi dengan pelbagai isi seperti sos teh hijau, buah atau susu yang menjadikan snek ini terlalu sukar untuk mengelak!
 
Produk tanpa alkohol atau gelatin tetapi mempunyai ramuan yang tidak disahkan:
 
Baton Cookies

 
Semua 3 perisa Baton Cookies mempunyai mentega dan / atau marjerin di dalamnya dan kami tidak boleh mengesahkan status halal kedua-dua bahan ini. Bawa mereka mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Criollo Chocolate

 
Royce ‘Criollo Chocolates mempunyai 3 rasa – Bitter, Sweet and Milk. Kedua-dua rasa pahit dan manis seolah-olah mengandungi kandungan susu yang tidak dinyatakan dalam senarai ramuan. Hanya Susu Criollo tidak mempunyai kandungan susu. Anda diingatkan membeli mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Petite Truffe (Praline)

 
Walaupun ini adalah satu-satunya produk Petite Truffe yang tidak mengandungi alkohol, rasa Praline masih mempunyai mentega dan kami tidak boleh mengesahkan status halal mentega yang digunakan. Adakah beli mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Wafer coklat

 
Royce ‘Chocolate Wafers datang dalam 3 pilihan – Tiramisu Cream, Hazel Cream and Maccha. Krim Tiramisu mempunyai keju dan kami tidak boleh mengesahkan status halalnya manakala kesemua 3 daripadanya mempunyai laktosa dan kami tidak boleh mengesahkan status halal. Anda diingatkan membeli mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Dengan panduan ini, anda tidak perlu menatap dengan terlalu lama pada seksyen coklat Royce di kedai cenderahati Jepun sebelum membuat keputusan untuk membeli. Selain itu, terdapat pelbagai jenis produk mesra-Islam yang ada dan anda boleh menikmati citarasa berkualiti tinggi ini. Tetapi kerana coklat ini tidak diperakui halal secara rasmi, kami menasihati anda untuk melakukan pemeriksaan yang diperlukan dan membelinya mengikut budi bicara anda sendiri. Jika anda merancang untuk menyemak senarai ramuan item tertentu di Jepun, kami cadangkan menggunakan fungsi kamera Google Translate – anda hanya perlu mengambil gambar senarai ramuan dan ia akan diterjemahkan secara automatik untuk anda. Walaupun ini tidak 100% tepat, anda masih dapat melihat beberapa bahan utama seperti sama ada gelatin atau alkohol.
 
Sebagai alternatif, anda juga boleh meminta kakitangan dari kedai soalan-soalan berikut:
 
Adakah produk ini mempunyai alkohol?
こ の 商品 に は ア ル コ ー ル が 入 っ て い ま す か.
Kono shōhin ni wa arukōru ga haitte imasu ka
 
Adakah produk ini mempunyai gelatin?
こ の 商品 は ゼ ラ チ ン を 含 ん で い ま す か.
Kono shōhin wa zerachin o fukunde imasu ka
 
Adakah produk ini mempunyai derivatif haiwan?
こ れ は 動物 由来 の 材料 を 含 ん で い ま す か.
Kore tidak boleh memegang jawatan ini
 
Dengan itu, kami berharap panduan ini berguna apabila anda membeli makanan ringan dan cenderahati di Jepun!
 
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post Adakah Coklat Royce Mesra Muslim? – Inilah Apa yang Harus Anda Ketahui Sebelum Beli appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/adakah-coklat-royce-mesra-muslim-inilah-apa-yang-harus-anda-ketahui-sebelum-beli/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
22 Kedai Cenderamata Mesra Muslim Untuk Di Beli Di Tokyo

22 Kedai Cenderamata Mesra Muslim Untuk Di Beli Di Tokyo

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 1020 hits
Susah untuk tidak bercakap tentang Tokyo tanpa membeli belah disana Dari kedai serbaneka mewah hingga 100 kedai pasar raya kedai ubat kedai khusus dan kedai kedai cenderamata terdapat banyak perkara yang boleh anda beli di Tokyo Itulah seba...
Adakah Kanak Kanak Yang Meninggal Sebelum Baligh Mampu Memberi Syafaat Kepada Ibu Bapanya

Adakah Kanak Kanak Yang Meninggal Sebelum Baligh Mampu Memberi Syafaat Kepada Ibu Bapanya

papar berkaitan - pada 7/7/2019 - jumlah : 312 hits
Anak anak yang belum baligh akan memberi syafaat dan menunggu ibu bapa mereka di pintu syurga Adakah Kanak Kanak Yang Meninggal Sebelum Baligh Mampu Memberi Syafaat Kepada Ibu Bapanya Credit Pic Soalan Apakah status anak anak yang belum bal...
Tips Mudah Nak Tahu Panjang Tangkai Penghubung Bingkai Dan Lebar Kanta Sebelum Beli Cermin Mata

Tips Mudah Nak Tahu Panjang Tangkai Penghubung Bingkai Dan Lebar Kanta Sebelum Beli Cermin Mata

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 490 hits
Bagaimana cara anda membeli cermin mata Lazimnya ramai yang mencuba satu persatu cermin mata yang disukai untuk menguji samada saiznya sesuai dengan wajah ataupun tidak Tahukah anda sebenarnya ada satu cara mudah untuk anda membeli cermin m...
Beli Online Disini Tauhu Lampung Sukina 100 Buatan Muslim

Beli Online Disini Tauhu Lampung Sukina 100 Buatan Muslim

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 2061 hits
Tauhu Lampung Sukina Tauhu lampung semakin ramai permintaan daripada penduduk di bandar Kini produk tauhu ini sudah melebarkan sayapnya ke utara tanah air Rasa yang sedap pastinya digemari ramai Menggunakan bahan 100 halal Diusahakan oleh 1...
Panduan Mesra Muslim Ke Permata Tersembunyi Shinjuku Tokyo

Panduan Mesra Muslim Ke Permata Tersembunyi Shinjuku Tokyo

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 438 hits
Beritahu siapa sahaja yang telah menempah perjalanan ke Tokyo dan salah satu perkara yang mereka tanya adalah patutkah melawat Shinjuku semasa anda berada di sana Kejiranan ini adalah salah satu daripada tempat yang paling sibuk dan paling ...
Jadual 5h4m Mesra Muslim Yang Anda Perlukan Untuk Perjalanan Ke Osaka

Jadual 5h4m Mesra Muslim Yang Anda Perlukan Untuk Perjalanan Ke Osaka

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 401 hits
Sumber Apabila anda memikirkan Jepun apakah bandar pertama terdetik dalam fikiran Tokyo metropolitan Kyoto indah atau Hokkaido bersalji Tetapi bagaimana pula dengan kota Osaka Kota yang selalu berada di radar bawah oleh kebanyakan pelancong...
13 Cenderahati Yang Mesra Muslim Untuk Membeli Di Seoul

13 Cenderahati Yang Mesra Muslim Untuk Membeli Di Seoul

papar berkaitan - pada 7/7/2019 - jumlah : 888 hits
Apabila anda berfikir tentang Seoul mungkin perkara pertama yang terlintas ialah membeli belah Tetapi ada yang mungkin tidak boleh memikirkan barangan cenderamata untuk membawa pulang kepada keluarga rakan rakan dan juga untuk diri sendiri ...
Macam Macam Permintaan Unik 9 Bocah Gembel Sebelum Dieng Culture Festival 2019

Macam Macam Permintaan Unik 9 Bocah Gembel Sebelum Dieng Culture Festival 2019

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 225 hits
Dataran Tinggi Dieng Jawa Tengah merupakan permukiman tua Sisa peradaban kunonya tampak pada candi candi yang dipercaya sebagai yang tertua di Pulau Jawa Legenda dan mitologi melingkupi masyarakat dengan kasta budaya yang tinggi ini Salah s...
Tolong Selamatkan Anak Permintaan Bapa Sebelum Bayi 5 Hari Meninggal Dalam Pangkuan

Tolong Selamatkan Anak Permintaan Bapa Sebelum Bayi 5 Hari Meninggal Dalam Pangkuan

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 392 hits
Mati itu pasti tapi perancangan Allah adalah rahsia Nya Begitulah yang dirasai oleh pasangan suami isteri apabila kenderaan yang mereka naiki telah terlibat dalam kemalangan lantas meragut nyawa bayi mereka yang baru sahaja berusia lima har...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

The Houston Hemp Flower Community Connecting With Like Minded Users

Berhenti Menjaja Serangan Bola Sepak

Sanggup Bawa Asid Dari Johor Ke Kelantan Simbah Rakan

Tips Hadapi Anak Anak Tantrum



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Fella Aufiyya Pengalaman Kedua Bersalin Secara Normal

Retrograde Datang Lagi

Lirik Lagu Mati Matian Mahalini

Pb House By D Compose Architect In Chiang Thailand

Elevate Your Home S Aesthetic With These Outdoor Renovations

Police Arrest 5 Men Seize 32kg Of Drugs Worth About Rm800k