13 Cenderahati Yang Mesra Muslim Untuk Membeli Di Seoul


Apabila anda berfikir tentang Seoul, mungkin perkara pertama yang terlintas ialah membeli-belah. Tetapi ada yang mungkin tidak boleh memikirkan barangan cenderamata untuk membawa pulang kepada keluarga, rakan-rakan, dan juga untuk diri sendiri. Kami telah menyenaraikan beberapa cenderahati terbaik yang boleh anda dapatkan dari Seoul, dan tahukah anda? Barangan tersebut mesra Muslim!
 
Makanan
Kerepek rumput laut
 
Apa yang membuat kerepek rumpai laut, makanan ringan bukan sahaja dibuat dengan bahan-bahan semulajadi tanpa pewarna tiruan dan pengawet, ia juga memberikan banyak manfaat kesihatan! Snek ringan, rangup, rendah lemak dan penuh serat. Ianya adalah snek yang sempurna untuk mengunyah terutamanya apabila anda menonton TV atau di mana sahaja. Lebih-lebih lagi, kerepek rumpai laut yang asli biasa biasanya vegan-friendly. Walau bagaimanapun, jika anda ingin pasti, cari jenama Doldori (gambar) yang sesuai untuk kegunaan Muslim disahkan oleh Kesatuan Pengguna Halal Korea! Kerepek doldori datang dalam 4 rasa – mentega madu, keju, pedas, dan wasabi – jadi anda boleh mempunyai snek untuk setiap keperluan anda.
 
Di mana untuk mencari mereka: Kedai serbaneka, pasar raya, Pasar Namdaemun.
 
Teh madu citron
 
Tidak ada yang menghangatkan anda seperti teh madu citron, yang secara tradisinya digunakan dalam setiap rumah tangga Korea sebagai ubat selsema! Teh aromatik ini sesuai untuk hari hujan yang sejuk dan menenangkan anda. Cuaca terlalu panas? Tambah ais ada teh. Teh ini biasanya dijual dalam balang besar, tetapi pada masa kini terdapat pilihan sachet dan kapsul. Untuk menyiapkan ia, tambah air panas atau sejuk kepada sesudu (atau lebih) manis, tebal dan sirap pulpa. Teh Citron mengandungi campuran sitrus, kulit jeruk, madu dan gula. Beberapa jenama yang menerima sijil halal khusus oleh Majlis Ulama Indonesia termasuk MasilRaon, Namiro, dan Ligaro.
 
Di mana untuk mencari mereka: Pasaraya
 
Milkis
 
Pernahkah anda tertanya-tanya bagaimana rasa susu berkarbonat? Milkis adalah air itu. Milkis adalah produk Lotte Chilsung, syarikat minuman Korea Selatan yang terkenal, dan menerima pensijilan halal oleh Korea Muslim Federation pada tahun 2015. Terdapat enam perisa untuk dipilih: asli, strawberi, tembikai, pisang, mangga dan oren.
 
Di mana untuk mencari mereka: Kedai serbaneka, pasar raya, mesin layan diri
 

Selain itu, anda boleh membeli produk makanan khas Korea seperti kimchi dan samgyetang beku (sup ayam ginseng Korea) dan bahan makanan lain di Kampungku Mart baru di Myeongdong! Semua produk tempatan adalah halal yang disahkan oleh Korea Muslim Federation supaya anda boleh membeli tanpa keraguan.
 

Alamat: Toegyero 20-gil 16-3 (Namsan-dong 2-ga), Seoul, Korea
 
Waktu operasi: 9 pagi – 11 malam setiap hari (ditutup pada hari Selasa)

 
 
Produk kosmetik dan penjagaan kulit
Nota: Tidak banyak produk kecantikan Korea yang diperakui secara rasmi halal. Walaupun kebanyakan mereka menggunakan bahan-bahan semulajadi, sesetengah produk mungkin mengandungi bahan alkohol atau / dan bahan haiwan yang menjadikannya tidak sesuai untuk orang Islam. Untuk mengelakkan keraguan, gunakan laman web ini untuk menyemak bahan-bahan produk yang anda fikirkan untuk membeli, atau semak artikel kami mengenai produk K-kecantikan yang mesra-Muslim !
 
Mask
 
Mask adalah salah satu cenderahati terbaik untuk dibawa pulang. Ia murah, dijual dalam kuantiti banyak, dan boleh didapati di mana-mana. Paket 10 helaian biasanya berharga dari 10,000 won dan keatas, dan jika ada promosi, anda boleh mendapatkan mask pada harga yang lebih murah! Terdapat pelbagai “perisa” mask untuk dipilih, dan di antara yang biasa adalah beras, lemon dan lidah buaya yang semuanya mempunyai sifat tersendiri untuk meremajakan dan memperkaya kulit anda!
 
Di mana untuk mencari mereka: Kedai kosmetik, kedai ubat
 
Krim tangan
Selain melembabkan, krim tangan Korea sering dalam tiub kecil yang comel atau botol berbentuk mewah, ianya mudah dibawa. Selain itu, mereka berpatutan dan terdapat banyak aroma yang berbeza. Ia juga berada pada tahap kelembapan yang berbeza dan bergantung kepada bagaimana keringnya tangan anda, dan jika anda tidak yakin produk mana yang paling sesuai dengan anda, jangan ragu-ragu untuk berunding dengan pembantu kedai yang mesra. Salah satu krim tangan terbaik ialah Krim Tangan Orchid Innisfree, yang bukan sahaja terdiri daripada bahan mesra Islam tetapi juga mengandungi SPF untuk melindungi kulit anda dari matahari.
 
Di mana untuk mencari mereka: Kedai kosmetik, kedai ubat
 
Masker tanah liat
Topeng tanah liat telah lama sebelum gelombang Hallyu melanda, namun obsesi sebenar dengannya hanya bermula sekitar tahun 2017. Dengan begitu banyak manfaat untuk reka bentuk comel, tidak ada persoalan mengapa produk itu menjadi hit. Di antara banyak produk topeng tanah liat di luar sana, Masker Warna Innisfree Jeju Volcanic adalah salah satu yang paling popular. Ia datang dalam 7 warna pastel comel, masing-masing dengan fungsi yang berbeza, jadi anda boleh berkongsi dengan adik-adik atau rakan anda dan berseronok memakai topeng bersama-sama!
 
Di mana untuk mencari mereka: Kedai kosmetik, kedai ubat
 
Fesyen
Sarung Kaki
Tiada perjalanan ke Seoul yang pernah lengkap tanpa mendapat sepasang sarung kaki atau dua atau lebih! Bukan sahaja mereka datang dalam banyak reka bentuk yang berbeza pada harga murah – sesetengah kedai bahkan menjualnya dengan 5 pasang untuk 10,000 won! Begitu juga sarung kaki tidak mengambil begitu banyak ruang di dalam beg anda, yang menjadikan mereka sempurna sebagai cenderahati untuk rakan-rakan dan keluarga. Sekiranya anda tidak gemar akan reka bentuk kartun, ada reka bentuk yang kurang corak yang boleh digunakan untuk acara yang lebih formal, atau semasa solat!
 
Di mana untuk mencari mereka: Daerah membeli-belah Hongdae, Pasar Namdaemun, pasar bawah tanah di stesen kereta api
 
Tote beg
Beg tote adalah beg yang sangat popular di Korea, anda akan mendapati penduduk tempatan ramai membawanya. Beg sederhana ini adalah kegemaran terutamanya di kalangan pelajar kerana ia mudah untuk digayakan dan boleh memuat banyak benda termasuk buku dan tumbler, yang menjadikannya mudah untuk dibawa. Sekiranya anda kreatif, anda boleh membeli beg mudah dan menambah aksesori dan reka bentuk anda sendiri!
 
Di mana untuk mencari mereka: jalan membeli-belah Hongdae, Dongdaemun, Myeongdong, pasar bawah tanah di stesen kereta api
 
Barang keperluan rumah
mangkuk Dolsot
Sekiranya anda mempunyai ruang dalam beg anda, anda boleh bawa balik mangkuk dolsot yang unik ini. Mangkuk seramik ini merupakan perkara penting dalam masakan Korea terutama untuk bibimbap dan stews, dan juga alternatif kepada periuk batu tradisional yang lebih berat. Perkara yang hebat tentang mangkuk dolsot bukan sahaja ia menyimpan haba dengan baik, tetapi anda juga boleh memasaknya secara langsung di atas dapur! Bermakna anda boleh memasak sup kimchi anda sendiri sebaik sahaja anda pulang ke rumah dan dapatkan rasa yang asli.
 
Di mana untuk mencari mereka: Pasar Namdaemun, Insadong
 
Set alat makan
Pada masa lalu, set alat makan logam digunakan oleh keluarga diraja Korea untuk mengesan racun dalam makanan, tetapi apabila logam menjadi lebih murah, rakyat juga mula menggunakan sudu logam dan penyepit. Korea bangga akan alat makan logam, atau sujeo , kerana logam lebih tahan daripada kayu atau seramik. Satu set sujeo berharga dari 3000 won, yang menjadikannya cenderahati yang sempurna!
 
Di mana untuk mencari mereka: Pasar Namdaemun, pasar raya
 
Barangan kpop
Album rasmi
Mendapatkan album rasmi kumpulan kegemaran anda atau artis adalah salah satu kebahagiaan sebagai seorang peminat. Ia juga salah satu cara untuk menyokong mereka! Anda boleh menemui kedai muzik di mana-mana, tetapi di antara tempat terbaik untuk pergi ke adalah Kedai Buku Kyobo, Pusat Beli-Belah Bawah Tanah Myeongdong dan Buru’s Ddeurak di Myeongdong.
 
Di mana untuk mencari mereka: Kedai Buku Kyobo (pelbagai lokasi), Pusat Membeli-Bawah Tanah Myeongdong, Buru’s Ddeurak (부루 의 뜨락)
 
Barangan merchandise
Jika anda peminat artis – artis SM Entertainment, maka anda pastinya ingin menuju ke SMTOWN COEX Artium. Cari semua jenis merchandise disana, dari sarung telefon hingga perhiasan. Anda boleh menemui lampu rasmi di kebanyakan kedai muzik dan Pusat Beli Belah Myeongdong. Sekiranya anda mendapati barang-barang merchandise terlalu mahal untuk anda, barangan merchandise tidak rasmi juga boleh didapati di banyak kedai cenderahati.
 
Di mana untuk mencari mereka: SMTOWN COEX Artium (SM Ent.), Buru’s Ddeurak (부루 의 뜨락)
 
Kolaborasi rasmi 
 
Kegilaan yang meluas dalam Kpop telah membawa kepada lebih banyak peluang untuk kerjasama merchandise. Salah satu kerjasama yang paling berjaya hingga kini ialah Projek BTS FRIENDS X LINE, yang dipanggil BT21, di mana anggota BTS mencipta watak animasi mereka sendiri. Produk BT21 merangkumi barangan sehari-hari seperti cawan dan alat tulis untuk barangan fesyen seperti sarung pasport dan cermin poket.
 
Di mana untuk mencari mereka: Kedai LINE (pelbagai cawangan)
 
Barangan yang manakah yang menarik perhatian anda? Membeli-belah sesuatu yang menyeronokkan, tetapi berhati-hati untuk tidak membazir dan akhirnya membeli barang-barang yang tidak perlu yang hanya akan mengambil ruang di dalam beg anda!
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 13 cenderahati yang mesra-Muslim untuk membeli di Seoul (dan di mana untuk mencari mereka!) appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/13-cenderahati-yang-mesra-muslim-untuk-membeli-di-seoul-dan-di-mana-untuk-mencari-mereka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
12 Restoran Mesra Muslim Di Tokyo Untuk Anda Mendapatkan Ramen Halal

12 Restoran Mesra Muslim Di Tokyo Untuk Anda Mendapatkan Ramen Halal

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 518 hits
Ramen adalah salah satu perkara yang mesti dicuba oleh mana mana pengembara muslim ketika di Jepun kerana tidak mudah untuk mendapatkan versi halal dan asli di rumah Kenyal mee ramen yang dihidangkan dengan sup yang lazat sukar untuk melepa...
Palayaran Muslim 1001 Destinasi

Palayaran Muslim 1001 Destinasi

papar berkaitan - pada 26/6/2019 - jumlah : 227 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Pihak Sdn Karangtengah Iii Revisi Surat Edaran Siswa Wajib Berbusana Muslim

Pihak Sdn Karangtengah Iii Revisi Surat Edaran Siswa Wajib Berbusana Muslim

papar berkaitan - pada 26/6/2019 - jumlah : 190 hits
Pujiastuti menerangkan jika pihak sekolah tak ada keinginan untuk memaksa siswa berseragam muslim Pujiastuti pun menjamin jika ke depannya tak ada kewajiban seragam muslim bagi siswa SD Negeri Karangtengah III
Tamu Hotel Kuala Lumpur Milik Bumiputra Muslim

Tamu Hotel Kuala Lumpur Milik Bumiputra Muslim

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 792 hits
Hari ini berpeluang berkenalan lebih rapat dengan usahawan Muslim yang berjaya Dato Mohd Khay Ibrahim a very humble person tetapi tegas dan berprinsip jelas dalam bisnes Beliau merupakan pengasas syarikat Zikay Group bersama adik beliau Dat...
Panduan Membeli Aksesori Pump Tandas

Panduan Membeli Aksesori Pump Tandas

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 910 hits
Tahu tak anda salah satu tempat pembiakan nyamuk adalah didalam tangki pump tandas yang tidak bertutup rosak dan tidak pernah digunakan Namun bergitu air masih lagi bertakung Saya memang dah banyak dengar lah orang kena saman pasal rumah me...
Daftar Sekolah Pengusaha Muslim Kpmi Entrepreneur School Angkatan 8

Daftar Sekolah Pengusaha Muslim Kpmi Entrepreneur School Angkatan 8

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 471 hits
Sekolah Pengusaha Muslim KPMI Entrepreneur School Angkatan 8 Hotel Balairung Jakarta 24 Agustus 24 Nopember 2019 Dibuka pendaftaran hingga max 55 orang Apa itu KES KPMI Enterpreneur School adalah sekolah Bisnis yang diwelenggarakan oleh KPM...
Kematian Seorang Pria Muslim Jadi Pertanda Isu Sektarian Masih Menghantui India

Kematian Seorang Pria Muslim Jadi Pertanda Isu Sektarian Masih Menghantui India

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 253 hits
Pemukulan yang terjadi di Distrik Seraikela Kharsawan sebelah timur Negara Bagian Jharkhand itu bisa terlihat berlangsung cukup lama karena sebagian cuplikan memperlihatkan terjadi pada siang hari dan di bagian terjadi pada malam hari
Jom Viral Pasaraya Usrah Mart Pembekal Produk Muslim Dan Makanan Sunnah

Jom Viral Pasaraya Usrah Mart Pembekal Produk Muslim Dan Makanan Sunnah

papar berkaitan - pada 29/6/2019 - jumlah : 1011 hits
Perniagaan Hab Halal dengan nama Usrah MartWisma MAIS No 1 G 16 Blok 1 Seksyen 3 40000 Shah Alam Selangor Darul EhsanSila hubungi Usrah Mart di016 9060099 ATAU terus melalui WhatsAppSila hubungi Usrah Mart di016 9060099 ATAU terus melalui W...
Jom Jana Pendapatan Bersama Novia Herbal Coffee Kopi Herba Keluaran Muslim

Jom Jana Pendapatan Bersama Novia Herbal Coffee Kopi Herba Keluaran Muslim

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 412 hits
Untuk menempah Novia Herbal Coffee sila hubungi 01126699884 ATAU terus WhatsAppUntuk menempah Novia Herbal Coffee sila hubungi 01126699884 ATAU terus WhatsApp
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

There Is An Awakening

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3

Glamping With The Stars