Adakah Anda Benar Benar Boleh Buat Duit Dengan Pemasaran Affiliate


Boleh ke nak buat duit dengan program affiliate? Jawapan mudahnya ialah, sudah tentu boleh.
 
Menerusi program affiliate, anda sememangnya boleh hasilkan pendapatan. Sama ada banyak atau sikit, konsisten atau tidak, semuanya bergantung kepada macam-macam faktor.
 
Salah satu faktornya adalah cara anda melakukan kerja-kerja pemasaran. Sesetengah orang ada yang memberi gambaran bahawa nak buat duit dengan program affiliate ini sangatlah mudah.
 
Bukan sahaja nampak mudah, malahan mereka cuba tonjolkan seolah-olah pendapatan daripada program ini boleh diperolehi dalam masa yang cepat.

Maka ramailah yang terpikat untuk cuba nasib dalam program ini. Rupa-rupanya, ada udang disebalik batu. Kalau anda nak tahu macam mana nak buat duit pantas melalui affiliate, anda kenalah daftar masuk dalam kelas dan seminar berbayar yang dia anjurkan terlebih dulu.
 
Saya tak nafikan, memang ada cara yang cepat untuk buat duit dengan affiliate. Pada masa yang sama, terdapat juga cara yang lambat.
 
Ok saya cerita dulu tentang cara cepat.

 
Dalam cara cepat ini, kita akan menggunakan kaedah pengiklanan berbayar. Ini bermakna anda perlu ada modal yang secukupnya bagi tujuan membuat pengiklanan.
 
Gunakanlah platform pengiklanan seperti Google Adwords, FBAds, Twitter Ads dan sebagainya. Mana-mana platform yang benarkan anda untuk beriklan, pastikan anda gunakan.
 
Matlamat kita adalah untuk memastikan iklan yang kita hasilkan bagi mempromosikan produk affiliate dapat dilihat oleh seberapa ramai pengguna di luar sana.
 
Daripada satu juta orang yang tengok iklan kita, takkanlah tak ada seorang pun yang minat nak jadi pembeli? Isu dengan kaedah pantas ini ialah, kita jarang didedahkan dengan kos pemasaran untuk dapatkan hasil sedemikian.
 
Katakanlah komisen yang dijana adalah sebanyak RM5,000 untuk bulan tersebut.
 
Tapi tahukah kita, berapakah wang yang telah dilaburkan bagi tujuan iklan untuk mendapatkan komisen sebanyak itu?
 
Mungkin untuk tujuan iklan, beliau sebenarnya telah berbelanja sebanyak RM2,500 atau mungkin lebih. Setelah ditolak, jumlah komisen terhasil dengan kos iklan barulah kita tahu, berapakah untung sebenar yang telah dihasilkan.
 
Boleh jadi jumlahnya tak sebanyak mana.
 
Persoalannya ialah, adakah anda sanggup untuk keluarkan modal ribuan ringgit bagi tujuan iklan berbayar? Ramai yang tak sanggup. Saya sendiri pun tak sanggup.
 
Tapi kalau duit tu bukan duit saya, saya rasa tak ada masalah nak keluarkan belanja sebanyak itu.
 
Contohnya, duit itu sebenarnya datangnya dari yuran yang dibayar oleh orang yang minat nak datang kelas dan ikuti seminar kita. Dalam situasi ini, kita cuma rolling duit semata.
 
Saya tak kata benda ini salah, sebaliknya ianya adalah suatu tindakan yang bijak. At least individu ini tahu mana nak cari duit bagi tujuan buat iklan berbayar.
 
Setelah saya cerita tentang kaedah pantas, saya nak sentuh pula tentang kaedah perlahan. Kaedah perlahan ini tidak melibatkan sebarang bentuk iklan berbayar. Semua benda kita yang kena buat sendiri.
 
Kitalah yang kena tulis artikel, terbitkan di blog, kongsi di media sosial, kemudian kena pastikan artikel tersebut berjaya masuk ke page pertama Google pula untuk kata kunci yang kita sasarkan.
 
Kaedah ini memang perlahan, namun In Shaa Allah setelah ia mencapai matlamatnya, pasti akan ada jualan yang terhasil.
 
Realiti buat duit dengan Affiliate Marketing Ianya sangat susah.
 
Malahan saya dah jumpa banyak individu yang give up dengan program affiliate… Mereka daftar sebagai ejen, kemudian bila dah buat promosi tapi tak berjaya dapat jualan, terus dah tak nak buat promosi.
 
Cari peluang lain pula.
 
Sedangkan kalau dia fokus pada satu perkara sahaja, lambat laun pasti akan dapat hasil juga.
 
Seperti kebanyakkan peluang-peluang buat duit yang terdapat diluar sana, kita boleh lihat ada individu yang sangat berjaya dan jadi kaya, ada yang sekadar boleh buat duit dan ada juga yang langsung tak berjaya.
 
Tapi menariknya, jika anda tahu bagaimana cara nak mencari program affiliate yang sesuai dengan jiwa anda, ianya akan jadi lebih mudah untuk dilakukan.
 
Di bawah ini adalah antara kriteria yang saya lihat dalam program affiliate.
 
(1) Pilih program affiliate yang tak mengganggu kerja harian anda
Salah satu kerja dan rutin harian saya ialah… menulis.
 
Saya berpendapat, program affiliate ini langsung tak mengganggu kerja dan rutin harian saya. Sebaliknya, ia menjadi pelengkap kepada kerjaya penulisan yang saya lakukan. Sambil saya menulis artikel, berkongsi cerita, saya dapat masukkan beberapa link affiliate yang dapat menjadikan cerita lebih menarik.
 
Bukan itu sahaja, jika ada pembaca yang buat pembelian setelah menekan klik pada link affiliate saya, saya juga boleh dapat sedikit komisen.
 
Program affiliate yang dianjurkan oleh Lazada Malaysia dan juga Involve Asia adalah antara contoh yang baik.
 
(2) Pilih program affiliate yang menawarkan komisen dua level
Setakat ini, saya ada jumpa beberapa program affiliate yang membayar komisen lebih dari satu level. Ini antaranya
Visondata Affiliate Program Adhance Affiliate Program Sistem Jualan PRO  
Bila kita buat jualan, kita dapat komisen.
Bila affiliate dibawah kita buat jualan, kita pun akan dapat komisen.
 
Saya harap sangat-sangat di masa akan datang, akan muncul lagi banyak program affiliate yang menawarkan komisen bertingkat-tingkat ini.
 
(3) Gunakan teknik pemasaran yang boleh berikan pendapatan pasif
Teknik pemasaran Search Engine Optimization adalah salah satu contoh kaedah pemasaran yang boleh menyumbangkan pendapatan pasif.
 
Setelah artikel promosi yang kita telah siapkan berjaya tersenarai di muka surat pertama google, waktu tu kita dah boleh rileks dan tunggu sahaja sales masuk dengan sendiri.
Bacaan tambahan: Jana Pendapatan Pasif melalui Program Affiliate
 
(4) Fokus pada program yang ada rekod yang baik dari segi bayaran
Jangan tak tau, dekat luar sana memang ada pengendali program affiliate yang jenis tak nak bayar komisen kepada ejen yang dah susah payah bantu buat jualan.
 
Saya pun pernah kena dan ada pengalaman yang sama. Lagi menyakitkan hati, boleh pula dia menipu yang kata dia dah bayar padahal tak ada pun sebarang transaksi. Hmm… biarlah dia makan duit haram. Nanti kat akhiratlah baru selesaikan balik dengan dia.
 
(5) Pastikan rasa selesa bila promosikan program tersebut
Faktor ini pun penting juga.
 
Ada program yang saya bukan sekadar selesa untuk promosikan, malahan saya rasa seronok untuk buat kerja pemasaran. Biasanya kalau jumpa program seumpama ini, saya memang akan tulis banyak-banyak artikel promosi.
 
Lagi satu, bila ada banyak artikel promosi yang telah saya tulis, lagi tinggi peluang untuk dapatkan pendapatan.
 
Pada saya, program affiliate ini memang bagus. Walaupun saya bukannya hebat sangat atau sangat berjaya dalam bidang ini, tapi ia bagus sebagai ikhtiar untuk kita dapatkan pendapatan tambahan.
 
Untuk mereka yang masih belum ada kerja tetap, atau yang dah bekerja tapi mahukan pendapatan tambahan around RM237 – RM500 setiap bulan, patutnya kenalah belajar dan cuba-cubalah program ini.
 
In Shaa Allah, anda juga boleh buat duit.
 
 
The post Adakah anda benar-benar boleh buat duit dengan Pemasaran Affiliate? appeared first on Sabree Hussin Dot Biz.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sabreehussin.biz/adakah-anda-benar-benar-boleh-buat-duit-dengan-pemasaran-affiliate/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buat Duit Setiap Bulan Dengan 4 Program Affiliate Ini

Buat Duit Setiap Bulan Dengan 4 Program Affiliate Ini

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 498 hits
Buat Duit Setiap Bulan Dengan 4 Program Affiliate l Bergantung hidup sepenuhnya pada gaji memang takkan cukup Separuh daripada gaji yang diterima kebiasaannya akan digunakan untuk menyelesaikan komitmen hutang bulanan seperti hutang rumah k...
Program Affiliate Terbaru Rahman Basri Menyebabkan Ramai Geng Affiliate Tak Boleh Tidur

Program Affiliate Terbaru Rahman Basri Menyebabkan Ramai Geng Affiliate Tak Boleh Tidur

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 321 hits
Program Affiliate Terbaru Rahman Basri Menyebabkan Ramai Geng Affiliate Tak Boleh Tidur Mahukan Pendapatan Pasif Yang Lumayan Bagi Memenuhi Impian Anda Yang Terpendam Selama ini Anda tidak perlu ada ijazah dan kelulusan profesional bagi mem...
Dr Mahathir Boleh Berhenti Jadi Pm Hanya Selepas Malaysia Benar Benar Selamat

Dr Mahathir Boleh Berhenti Jadi Pm Hanya Selepas Malaysia Benar Benar Selamat

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 359 hits
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak perlu melayan pemimpin PH yang mengada ngada yang konon konon mahu melakukan reformasi Foto The Malaysian Insight oleh Amin Iskandar Jumaat lalu pada satu sidang media Perdana Menteri Dr Mahathi...
Boleh Percaya Ke Dengan Program Affiliate Malaysia Ini

Boleh Percaya Ke Dengan Program Affiliate Malaysia Ini

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 303 hits
Boleh Percaya ke Dengan Program Affiliate Malaysia Ini Aku nak syer satu cerita pasal affiliate program di Malaysia yang aku tak berapa suka Begini ceritanya Aku memang tidak percaya cerita buat bisnes affiliate boleh bagi orang hidup senan...
Adakah Benar Wanita Susah Untuk Di Fahami

Adakah Benar Wanita Susah Untuk Di Fahami

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 202 hits
Secara fitrahnya wanita dan lelaki saling memerlukan dan melengkapi Dalam rumahtangga tidak dinafikan terdapat segelintir golonga suami dan lelaki sering merasakan wanita ini perangainya pelik dan sikapnya cukup susah untuk difahami Tanggap...
Ibu Gugur Pun Perlu Berpantang Cara Yang Betul Bukan Boleh Main Taram Sahaja Untuk Pastikan Rahim Benar Benar Pulih

Ibu Gugur Pun Perlu Berpantang Cara Yang Betul Bukan Boleh Main Taram Sahaja Untuk Pastikan Rahim Benar Benar Pulih

papar berkaitan - pada 7/4/2019 - jumlah : 304 hits
Ibu yang mengalami keguguran tidak boleh memandang ringan soal berpantang Sama seperti ibu yang melahirkan anda juga harus berpantang Penting untuk anda menjaga kesihatan di dalam pantang agar pulih seperti biasa Berpantang dengan cara yang...
Adakah Berhibur Dan Melancong Boleh Dianggap Rukhsah Untuk Jamak Dan Qasar

Adakah Berhibur Dan Melancong Boleh Dianggap Rukhsah Untuk Jamak Dan Qasar

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 297 hits
Soalan Adakah melancong dan berhibur bersama keluarga dan rakan rakan boleh dikira sebagai rukhsah untuk solat secara Qasar Jawapan Terdapat beberapa syarat yang perlu dipenuhi bagi membolehkan solat Qasar dan Jamak dilakukan Antara yang di...
Adakah Kanak Kanak Autisme Boleh Normal

Adakah Kanak Kanak Autisme Boleh Normal

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 326 hits
Austisme ialah berasal daripada perkataan bahasa Greek iaitu autos yang bermaksud sendiri Dalam konteks ini ia merujuk kepada seseorang yang hidup dalam dunianya sendiri Adakah Kanak Kanak Autisme Boleh Normal Credit Pic Dari sudut perubata...
Stress Betul Tengok Perut Gendut Lepas Bersalin Hanya Guna Bahan Mudah Ini Boleh Kempiskan Perut Anda

Stress Betul Tengok Perut Gendut Lepas Bersalin Hanya Guna Bahan Mudah Ini Boleh Kempiskan Perut Anda

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 255 hits
Air rebusan daun pandan boleh kempiskan perut yang gendut lepas bersalin Resipi mudah ini dikongsikan oleh pengguna facebook Puan Banyak lagi khasiat lain yang boleh didapati dalam air ini Assalamualaikum Cuma nak kongsi je Petua ni terbaca...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Dap Lagi Ambil Tindakan Begini Meggajarnya

Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain

Tahanan Rumah Adakah Peruntukan Seumpama Itu

Kkb By Election Boycott By Mca Mic A Walk In A Slippery Park For Ph Dap