Ada Yang Tidak Jujur Kepada Diri Sendiri Maka Inilah Antara Hasilnya 8966



Antara hasilnya:

Anwar: Waspada tangan mahu curangi agenda reformasi
Peralihan kuasa yang berjalan lancar selepas Pakatan Harapan (PH) memenangi pilihan raya umum Mei lalu mencerminkan kematangan rakyat Malaysia termasuk di kalangan penjawat awam, kata Presiden PKR Anwar Ibrahim.

Menurut Anwar peristiwa 9 Mei itu merupakan detik bersejarah buat rakyat Malaysia selain jarang sekali berlaku dalam konteks politik dunia.

Bagaimanapun kata Anwar kerajaan tidak harus berpuas hati dengan kemenangan tersebut, sebaliknya perlu terus menangani kebimbangan rakyat terutama golongan bawahan dan mendengar rintihan mereka.

"Kita tidak harus cepat berpuas hati, malah kita harus berwaspada dengan tangan-tangan yang mahu mencurangi agenda reformasi yang didambakan rakyat. Kerajaan harus terus mendengar rintihan rakyat.

"Jika kita benar-benar mendengar dan melihat, kita akan temui pelbagai kebimbangan dan keresahan di bawah," katanya dalam perutusan sempena Tahun Baru 2019.

Anwar memberikan contoh kajiselidik dalam kalangan 3000 pelajar yang menyatakan kebimbangan terhadap isu gaji rendah dan masalah pengangguran.

"Terdapat juga keresahan dalam kalangan nelayan, penoreh getah, dan buruh yang bekerja kuat demi sesuap nasi.

Pertahankan subsidi

"Ini juga menjadi sebab mengapa saya mempertahankan pemberian subsidi ketika perbahasan Belanjawan 2019 dan saya akan terus bekerja mempertahankan mereka yang terpinggir," kata anggota parlimen Port Dickson Situ.

Pendirian Anwar mengenai subsidi untuk rakyat itu ternyata tidak senada dengan pandangan perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad yang sebelum ini mengatakan subsidi hanya membuatkan rakyat "tidak mampu berfikir dan tidak boleh berdikari".

Baca: Subsidi buatkan rakyat tak mampu berfikir? Najib bidas Dr M

“Lihat saja kerajaan terdahulu, mereka memberi wang kepada golongan miskin dan golongan itu tidak perlu bekerja. Walaupun tidak bekerja,tetap mendapat RM500 (Bantuan Rakyat 1Malaysia).

“Jika Malaysia terus menjadi sedemikian, tidak lama lagi, semua orang tidak akan mampu berfikir, tidak boleh bergerak dan tidak boleh melakukan kerja dengan sendiri kerana terlalu bergantung kepada subsidi,” kata Mahathir pada Oktober lalu.

'Akan terus bersuara walau dikritik'

Selain cabaran dalam era digital, Anwar yang dinamakan Mahathir sebagai bakal penggantinya berkata kerajaan perlu memastikan Malaysia kekal dalam arus ekonomi dunia dan mendepani masalah perubahan iklim.

"Kerajaan Pakatan Harapan seharusnya fokus dan mendepani masalah-masalah ini secara bersama. Saya akan terus bersuara bagi pihak rakyat waima berdepan dengan risiko dikritik," jelasnya.

Anwar menegaskan fakta bahawa Malaysia merupakan negara yang dilimpahi pelbagai sumber dan aset tidak boleh disangkal oleh sesiapa.

"Namun aset yang teramat penting buat Malaysia adalah rakyat dan warganya yang pluralistik yang akan terus mendukung antara satu sama yang telah melalui segalanya bersama dan akan terus mendepani cabaran-cabaran mendatang," katanya.

KERENGGA: Anwar: Waspada tangan mahu curangi agenda reformasi

Rumah warga Gaza dihancurkan Israel. Foto: PalestinechronicleSepanjang 2018, Israel Hancurkan 2.775 Rumah di Negev
By Sodikin  Last updated 1 Januari 2019

PALESTINA–Penjajah Israel dilaporkan telah menghancurkan 2.775 rumah warga Palestina di Negev yang diduduki penjajah Israel sejak tahun 1948. Hal ini disampaikan Menteri Pertanian Israel Uri Ariel, yang memuji aksi-aksi penghancuran rumah tersebut sebagai “pencapaian terbesar.”

“Israel telah menghancurkan 2172 bangunan di Negev pada 2015, 2.523 bangunan pada 2017, dan penghancuran rumah di Nagev meningkat sebesar 16 persen, di mana Israel telah menghancurkan 2.775 rumah pada tahun 2018 ini,” kata Ariel.

BACA JUGA: 1.252 Rumah Palestina Rusak dalam Serangan Terbaru Israel

Ariel mendefinisikan penghancuran yang dilakukan di Negev sebagai “perang terhadap fenomena kontrol Arab atas wilayah-wilayah itu,” menurut klaimnya. Patut dicatat bahwa sebagian besar pembongkaran di Nagev dilakukan di daerah-daerah di mana penduduk memiliki klaim atas kepemilikan tanah mereka, yang masih tertunda di pengadilan Israel.

RELATED POSTS
Akademisi Prancis Gelar Aksi Mogok Makan di Penjara Israel
4 bulan lalu
Israel Ancam Serang Fasilitas Militer Iran dan Suriah
4 bulan lalu
Rajub: Tangkap Sekelompok Wanita Palestina, Israel Harus Diberi Sanksi
4 bulan lalu
Israel Perpanjang Masa Tahanan 3 Wanita Palestina
5 bulan lalu

BACA JUGA: Israel Gunakan Desa Simulasi untuk Hancurkan Rumah Palestina

Menurut data Kementerian Pertanian Israel, jumlah bangunan “tanpa izin” telah menurun dari 6211 bangunan yang ditambahkan pada 2015 menjadi 3421 pada 2017. Artinya bangunan Palestina menurun hingga setengahnya dalam dua tahun.

Sampai sekarang, tidak ada izin bangunan yang dikeluarkan untuk desa-desa yang tidak diakui Israel, desa-desa Qaisum dan Desert Oasis sejak tahun 2000. []

SUMBER: PIC
Sepanjang 2018, Israel Hancurkan 2.775 Rumah di Negev - IslamposMaksiat berleluasa undang azab Allah
Zina, perlakuan songsang LGBT fenomena yang perlu dirawat segera
 adminweb  01/01/2019
1. Dalam serbuan ke atas pesta liar malam tadi, pengunjung dikatakan sedang asyik menari di pentas malah ada yang sedang mandi-manda dalam kolam. Pesta berkenaan yang mendapatkan kelulusan permit daripada pihak berwajib bagaimanapun dikatakan bertukar menjadi pesta liar apabila ada dalam kalangan pengunjung dipercayai menyediakan bekalan dadah dan minuman keras
2. Di dalam al-Quran, Allah mengingatkan kepada kita bahawa terdapat beberapa tempat yang dimusnahkan oleh Allah disebabkan kerosakan yang dilakukan oleh penduduk tempat tersebut. Firman Allah:وَكَمْ أَهْلَكْنَا مِنْ قَرْيَةٍ بَطِرَتْ مَعِيشَتَهَا“Dan berapa banyak Kami binasakan negeri-negeri yang penduduknya telah berlaku sombong (dan melakukan kerosakan).”3. Ketika menghuraikan ayat ini, al-Imam Ibn Kathir menegaskan bahawa yang dimaksudkan dengan mereka yang sombong adalah:طغت وأشرت، وكفرت نعمة اللّه فيما أنعم به عليهم من الأرزاق“Iaitu mereka yang melampau batas (melakukan perlakuan taghut), melakukan kerosakan (dan maksiat), dan mereka yang kufur (tidak mensyukuri) kurniaan yang telah Allah kurniakan kepada mereka. (Ibn Kathir, Tafsir al-Quran al-Azim)
4. al-Imam al-Tabari pula menjelaskan bahawa perkataan (batirat) di dalam ayat 58 surah al-Qasas ini membawa maksud:أَشَرّ أَهْل الْغَفْلَة وَأَهْل الْبَاطِل وَالرُّكُوب لِمَعَاصِي اللَّه“Mereka yang lalai serta ahli-ahli batil ini melakukan kejahatan dan maksiat.” Ia menggambarkan perlakuan maksiat yang berleluasa. (al-Tabari, Jami al-Bayan)Ini bererti, kerosakan serta maksiat yang dilakukan oleh manusia mengundang kemurkaan Allah
5. Dalam ayat yang seterusnya pula Allah menegaskan:وَمَا كُنَّا مُهْلِكِي الْقُرَى إِلَّا وَأَهْلهَا ظَالِمُونَ“Dan kami tidak akan memusnahkan sesuatu tempat melainkan penduduk tempat itu melakukan kezaliman.” (al-Qasas: 59)6. Apa yang dimaksudkan dengan kezaliman? Menurut al-Imam al-Qurtubi, mereka yang melakukan kezaliman ini adalah mereka yang engkar serta kufur kepada Allah sekalipun setelah diberi peringatan berkali-kali. (al-Qurtubi, Jami li Ahkam al-Quran)
7. Bahkan Rasulullah turut mengingatkan kita tentang kerosakan yang mengundang azab ini. Rasulullah memberikan huraian lebih terperinci dengan menyebutkan bahawa gejala zina adalah di antara pengundang azab Allah dan tanda-tanda kecil kiamat. Sabda Rasulullah:«لا تزال أمتي بخير ما لم يفش فيهم ولد الزنا، فإذا فشا فيهم ولد الزنا فأوشك أن يعمهم الله بعذاب»“Sesungguhnya umatku berada dalam keadaan baik selagi mana tidak berleluasanya anak zina. Sekiranya berleluasanya kelahiran anak zina, maka dibimbangi Allah akan menimpakan mereka dengan azab.” (HR Ahmad. Dinilai hasan oleh al-Albani)8. Perlu difahami juga, bahawa liwat dan perlakuan lesbian (LGBT) juga telah disamakan dengan perlakukan zina. Ini adalah kerana Allah menyifatkan zina dan liwat dengan sifat yang sama iaitu perbuatan yang terkeji (fahishah) seperti yang termaktub di dalam al-Quran
9. Gejala zina dan perlakuan songsang LGBT ini adalah fenomena yang harus dirawat segera. Ia merosakkan masyarakat bahkan mengundang azab Allah. Jangan pula ada yang berkata, ini semua adalah dosa peribadi. Jangan juga ada yang berkata “kita seharusnya bersikap rahmatan lil alamin dan membiarkan maksiat mereka.” Ini adalah konsep rahmah yang menyeleweng
Bacaan lanjut tentang konsep rahmah:
https://www.researchgate.net/…/329223144_Konsep_Rahmatan_Li…Dr. Ahmad Sanusi Azmi,
Ahli Majlis Ulama IsmaPenafian: Artikel ini adalah pandangan penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu (Ismaweb.net).Maksiat berleluasa undang azab Allah - Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb










Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2019/01/ada-yang-tidak-jujur-kepada-diri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gaya Hidup Rasulullah Sebagai Pengetahuan Dan Pengajaran Kepada Kehidupan Diri Sendiri Di Hari Ini 8995

Gaya Hidup Rasulullah Sebagai Pengetahuan Dan Pengajaran Kepada Kehidupan Diri Sendiri Di Hari Ini 8995

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 88 hits
Kadang diri ini berlaku sombong kepada diri sendiri Tentu telah berlaku tidak adil hamba Nya terhadap Yang Maha Mencipta Astaghfirullahalazim Ada orang yang memasuki aliran kesufian dengan tujuan mendapatkan kebolehan yang luar biasa kerana...
Manifesto Untuk Diri Sendiri Sempena Tahun Baharu 2019

Manifesto Untuk Diri Sendiri Sempena Tahun Baharu 2019

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 39 hits
Subahanallah Alhamdulillah Cepatnya masa berputar macam tak terasa pape tetiba je dah masuk 2019 Kalau nak ikutkan memang tak prepare pape pun tapi kuatkan semangat jugak la adakan manifesto untuk diri sendiri sebagai pemangkin semangat unt...
Mira Filzah Beli Cincin Untuk Diri Sendiri

Mira Filzah Beli Cincin Untuk Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 47 hits
Pastinya impian buat setiap wanita menerima sebentuk cincin dari seseorang yang istimewa sama seperti Mira Filzah Kongsi Mira dalam banyak perhiasan beliau The post appeared first on
Lagu Kemarin Nyanyian Ifan Bagai Untuk Diri Sendiri

Lagu Kemarin Nyanyian Ifan Bagai Untuk Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 199 hits
Ifan kehilangan tiga ahli kumpulan Seventeen termasuk isterinya Dylan Sahara akibat tsunami yang melanda Selat Sunda Sabtu lalu BENCANA tsunami yang melanda Selat Sunda Indonesia malam Sabtu lalu sehingga mengorbankan tiga ahli kumpulan Sev...
Jodoh Dengan Sahabat Baik Sendiri Keliru Antara Perasaan Sekadar Kawan Atau Timbul Rasa Cinta Baca Ni

Jodoh Dengan Sahabat Baik Sendiri Keliru Antara Perasaan Sekadar Kawan Atau Timbul Rasa Cinta Baca Ni

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 146 hits
Jodoh Dengan Sahabat Baik Sendiri Mula Mula Memang Awkard Mengenal cinta platonik kekeliruan antara perasaan sekadar kawan atau sesungguhnya timbul rasa cinta di dalam jiwa Ada ketika cinta menimbulkan dilema yang tiada bernoktah ada masa c...
Jodoh Dengan Sahabat Baik Sendiri Mula Mula Memang Awkard

Jodoh Dengan Sahabat Baik Sendiri Mula Mula Memang Awkard

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 69 hits
Jodoh Dengan Sahabat Baik Sendiri Mula Mula Memang Awkard Mengenal cinta platonik kekeliruan antara perasaan sekadar kawan atau sesungguhnya timbul rasa cinta di dalam jiwa Ada ketika cinta menimbulkan dilema yang tiada bernoktah ada masa c...
Yusuf Is Kandar Telatah Comel Yusuf Sebut Nama Sendiri Buat Ramai Terhibur Cutenya

Yusuf Is Kandar Telatah Comel Yusuf Sebut Nama Sendiri Buat Ramai Terhibur Cutenya

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 18 hits
Yusuf Iskandar memang bijak dan selalu tampil dengan aksi aksi comel Makin petah rupa rupanya Yusuf dia sudah pandai menyebut namanya sendiri Hairul telah berkongsi beberapa momen dia bersama Yusuf dan Hanis ketika mengerjakan umrah Antaran...

Pemandu Grab Lelaki Cina Kahwin Dengan Wanita Warga Indonesia

Bayi 5 Minggu Maut Selepas Disunat Ibu Bapanya Di Rumah

Gambar Haiwan Tersembunyi Disebalik Penyamaran

Wow Thirah Kutip Daun Kering Bunga Tepi Longkang Ubah Jadi Karya Yang Sangat Cantik

Nurul Serang Tun Undi Tak Percaya Atau Prk Rantau

Penjawat Awam Diminta Ikat Perut Tun M

Kerana Nurul Izzah Dr M Mengalah Jua Akhirnya

Syarat Buka Akaun Maybank Di Cawangan Mbb Terdekat



Kisah Seorang Petani Yang Memecahkan Rekod Maraton Dunia Dennis Kimetto

Kutipan Luar Biasa Filem Upin Dan Ipin Keris Siamang Tunggal Selepas 4 Hari Tayangan

Resepi Pie Tee atau Pai Tee Kegemaran Ramai

Resepi Kuih Peria Simple dan Menarik

Resepi Sambal Asam Rong Tempek


Meronda Kota Tinggi

Nak Yang Mudah2 Je

Permulaan Lebih Kuat Dengan Dutch Lady Protein

Harga Mahal Lebih Dapat Sambutan

Orang Tengah Sibuk Kenduri Kau Mencuri Eh

Pokok Mati Hidup Semula