Ada Mini Zoo Kat Kl Tower Awesome


ADA MINI ZOO KAT KL TOWER? AWESOME! Dan Selamat Pagi... Hai Reader semua... Kurang dari seminggu kita rakyat Malaysia akan menyambut Tahun Baru Cina, Jadi bagi kaum-kaum selain budha pasti ada perancangan bersama keluarga sempena cuti itu nanti.  Tak tahu nak pergi mana?? Jom lepak KL Tower jer... Apa yang menarik di KL Tower??ADA MINI ZOO KAT KL TOWER? AWESOME!

ADA MINI ZOO KAT KL TOWER? AWESOME!Kalau anda nak tahu KL Tower ni bukannya ada menara telekomunikasi je, tapi ada banyak lagi tarikan lain yang anda kekadang tak sedar pun ada tapi best jugak sebenarnya kalau pergi. Sebagai contoh, KL Tower Mini Zoo. Ya, kat KL Tower ni ada zoo mini kot! Memang lain dari yang lainlah. Jadi kalau anda cuti-cuti ni tak keluar KL, dah tak payah nak jauh-jauh ke Melaka ke Taiping ke nak pergi tengok zoo, kat KL Tower ni pun dah ada haiwan yang kita boleh tengok up close and personal nak introduce kat anak-anak kecil kita, takdelah diorang membesar tengok binatang kat buku je ye tak? Disebabkan faktor lokasi Mini Zoo yang dekat dengan KL Tower, accessibility dia sangat mudah! Boleh try pakai grab, lrt dan sebagainya nak sampai sini, takde hal.


BURUNG KAKAK TUA SAMBUT ADA DI KAUNTER TIKET MINI ZOO KL TOWER

Mini Zoo ni actually baru je bukak kat KL Tower ni, sekitar tahun 2015. Sebetulnya dia bukan dalam KL Tower tu tapi dia actually bersebelahan KL Tower dan dekat dengan hutan simpan Bukit Nenas. Sebab dia baru bukak, jadi kawasannya memang baru dan terjaga rapi. Lepastu sebab dia ni zoo mini, korang tak payah pusing jauh-jauh macam zoo biasa.


Lagi satu terdapat sejumlah 60 spesis binatang yang boleh ditemukan kat sini semuanya jenis yang agak eksotik dan jinak-jinak je, takdelah harimau ke seladang gajah semua. Tapi yang pasti semua binatang kat sini memang dijaga dengan baik dan mesra pengunjung.

ADA 60 SPESIS BINATANG DI MINI ZOO KL TOWER




Jadi apa lagi, jomlah meriahkan zoo ni dengan kehadiran anda. Untuk memudahkan urusan anda, apa kata anda beli siap-siap tiket ke Mini Zoo ni dengan cara online. Dengan Traveloka, anda boleh dapat really good deals untuk KL Tower Mini Zoo discount tickets tau! Jadi apa nak tunggu lagi, nanti kena sambar pulak offer ni!


Walaupun sekadar zoo mini je, KL Tower Mini Zoo ni sebenarnya dibahagikan kepada 6 kawasan! Kesemua enam kawasan ni disusun dan dihias rapi seolah-olah hampir menyerupai persekitaran habitat asal binatang-binatang yang dijaga di sini. Keenam-enam kawasan tu adalah Mini Jungle, Jelutong Tree, Fallabella Stable, Bridge Broadway, Bird Aviary and Pet Village. Agak menarik jugak tu kan sebab banyak boleh explore sebenarnya. Mari kita go through sikit.






Mini Jungle ni adalah zon yang setup macam ada hutan mini dengan spesis jinak-jinak belaka seperti Albino Crow, Albino Iguana, Parrot, Marmoset, Wallaby dan juga Sulcata Tortoise. Fallabella Stable adalah bangsal yang menempatkan kuda Fallabella iaitu antara spesis kuda yang terkecil di dunia! Sangat comel ya saiznya. Bird Aviary membawa kita ke dunia burung, menemukan kita dengan pelbagai spesis burung yang ada di sini. Selain itu, ada pula peluang untuk membelai dan juga memberi makan setiap binatang kat sini dengan staf yang terlatih, jadi korang boleh bagi anak-anak sendiri try atau korang sendiri try kalau teruja nak cuba, takde masalah jugak. Bukan selalu ada peluang macam ni kan, nak mendekatkan diri dengan ciptaan Tuhan haa.





Last but not least sebelum nak keluar, seperti biasa akan ada kedai cenderahati yang menanti di luar. Bolehla siapa yang datang dari jauh nak beli rantai kunci, baju T-shirt dan sebagainya untuk dibuat kenang-kenangan datang ke sini.



Bagi yang rasa nak santai-santai sikit sambil pusing-pusing tu, ada jugak Jungle Cafe yang jual air dan makanan ringan-ringan untuk korang mengunyah sementara tu kan. 
Menarikkan.. Mini Zoo Nih!
INFO UNTUK KE MINI ZOO KL TOWER
Disebabkan KL Tower Mini Zoo ni terletak di tengah-tengah kawasan Kuala Lumpur, so anda boleh ambil public transport jugak untuk elak kan jam. Dari KL Sentral, anda boleh ambil sistem transit aliran ringan (LRT) menuju ke Dang Wangi. Lepas berhenti kat situ, boleh order teksi atau naik Grab ke KL Tower, anggaran meter dalam lima ringgit je. Kalau rajin sikit, boleh jalan kaki ke pintu masuk utama Menara KL dalam masa 15 minit, nanti ada free shuttle untuk bawa anda ke zoo mini ni.
Jadi tak payah berlengah lagi, anda boleh go ahead dan serbu site Traveloka Malaysia for the best deal ever untuk KL Tower Mini Zoo di https://www.traveloka.com/en-my/activities.

Alamat : 
Ground Floor, Menara Kuala Lumpur, Jalan Punchak, 50250, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur, Malaysia
Facebook : KLTowerMiniZooMalaysia
Instagram : KLTowerMiniZoo
Info KL Tower Mini Zoo :Waktu Operasi: 

Isnin hingga Ahad – 10 pagi hingga 9 malam!


COME VISIT US NOW!FEEL, TOUGH, A RELAXING EXPERIENCE
~ Bonde Senyum Riang ~

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.bondezaidalifah.com/2019/01/ada-mini-zoo-kat-kl-tower-awesome.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengalaman Melawat Ke Kl Tower Dan Kl Mini Zoo

Pengalaman Melawat Ke Kl Tower Dan Kl Mini Zoo

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 725 hits
Weekend datang lagi yahoooo hari yang ditunggu sangat oleh semua yang bekerja Sabtu dan ahad kan Masa untuk bersama dengan family dan orang tersayang Apa je weekend plan korang selalunya Saya ni takde la plan sangat pun cuma jalan jalan mak...
Kl Tower Mini Zoo Jom Bawa Anak Anak Cuti Sekolah Ni

Kl Tower Mini Zoo Jom Bawa Anak Anak Cuti Sekolah Ni

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 737 hits
Walaupun cuti sekolah lambat lagi tak salah kita plan awal awal kan Tak perlu tunggu cuti sekolah pun Cuti hujung minggu pun boleh bawa anak anak Hari minggu kita isikan dengan aktiviti menarik untuk anak anak Nak travel jauh perlukan kos y...
Dahsyat Terdiam Semua Bila Anwar Ibrahim Berhujah 1mdb Fitnah Otak Kamu Letak Kat Mana

Dahsyat Terdiam Semua Bila Anwar Ibrahim Berhujah 1mdb Fitnah Otak Kamu Letak Kat Mana

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 357 hits
Dahsyat Terdiam Semua Bila Anwar Ibrahim Berhujah 1mdb Fitnah Otak Kamu Letak Kat Mana
Biarlah Kat Dunia Jangan Kat Akhirat

Biarlah Kat Dunia Jangan Kat Akhirat

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 1370 hits
Biarlah kat dunia ni rasa susahnya hidup Nak kena ikut pelbagai hukum dan peraturan asalkan tak susah untuk jawab kat akhirat Hidup kita ni ada pilihan Nak senang kat dunia tapi susah kat akhirat Atau Susah kat dunia tapi senang di akhirat ...
Kan Dah Mendapat Malu Kat Oxford Tanya Soalan Mengarut

Kan Dah Mendapat Malu Kat Oxford Tanya Soalan Mengarut

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 292 hits
Harga semasa jualan air mentah kepada Singapura adalah sangat tidak adil dan ia perlu disemak semula tegas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad Kami sudah cuba berunding Singapura enggan Malah Singapura enggan membawa kes ke mahkamah Sin...
Coklat Ruby Dari Kit Kat Memang Original Warna Pink Tau

Coklat Ruby Dari Kit Kat Memang Original Warna Pink Tau

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 305 hits
Hi Korang Dah rasa ke coklat RUBY ni Eh ni bukan nama orang lah tapi coklat ni sememangnya di namakan RUBY yePeminat KITKAT dan penggemar coklat kini boleh menikmati wafer bersalut coklat serba baharu dengan ketibaan KITKAT Ruby di Malaysia...
Murah Oiii Clarks Kat Mitsui Outlet

Murah Oiii Clarks Kat Mitsui Outlet

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 724 hits
Murah Oiii Clarks Kat Mitsui Outlet Lepas shopping kasut daddy baca di misi seterusnya daddy nak cari selipar Lama betul pakai selipar crocs tu untuk jalan jalan dan basahan Beli kat Mitsui Outlet jugak tu tahun 2017 Daddy nak cari selipar ...
Azammoff Butik Exclusive Berkualiti Yang Paling Terbaik Kat Shah Alam

Azammoff Butik Exclusive Berkualiti Yang Paling Terbaik Kat Shah Alam

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 604 hits
Azammoff Butik Exclusive Berkualiti Yang Paling Terbaik Kat Shah Alam Salam Minggu lalu uzu berkesempatan ke salah satu butik yang terbaik di Shah Alam Butik tersebut berdekatan dengan Jakel Shah Alam Butik yang uzu sangat sangat jatuh cint...
Keluar Sekarang Dia Gosok Dia Punya K Nek Kat Saya Bang

Keluar Sekarang Dia Gosok Dia Punya K Nek Kat Saya Bang

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 443 hits
Keluar sekarang Dia gosok dia punya k nek kat saya bang Tolong Kaum perempuan dekat luar sana tolong berhati hati dengan mana mana lelaki yang suspicious pandang kau atas bawah pastu dok ikut kau Tolong pergi ke tempat yang ramai orang Ini ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte