Ada Anak Ekzema Dah Cuba Pelbagai Ubat Masih Tak Ok Cuba Makan Sayur Jenis Ini


Pernah tak terfikir bila sakit kulit, ada sayur yang tak boleh makan kalau nak sembuh cepat. Bunyinya memang kedengaran pelik. Dah namanya sakit kulit, kenalah banyak makan sayur.
Siap orang akan label orang sakit kulit ni kena sakit kulit sebab kurang makan sayur lah tu, kulit tak cukup vitamin, maka kena sakit kulit. Senang sungguh kan untuk buat hipotesis umum begini.
Melalui pengalaman yang dikongsikan oleh Mizhana Padzi, dan pernah melalui masalah ekzema kronik ini tip yang baik buat ibu bapa yang mungkin ada anak mengalami masalah kulit ini. Berikut antara perkongsiannya.

Padahal saya sendiri sudah melalui pahit getir derita radang kulit ekzema kronik, dan dah rasai derita silap makan sayur, sampai merana kulit.
Dah lama saya teragak agak nak share kepada umum tentang sayur-sayur yang bagus dimakan untuk cepatkan pemulihan kulit yang selama ini saya hanya beritahu kepada klien program ekzema rasmi saya saja.
Hari ini saya sedekahkan ilmu sayur ekzema PEP untuk anda yang derita cuba makan selalu dan jangan terkejut kalau ekzema yang meradang tu boleh reda semalaman hanya sebab makan sayur yang betul.

Saya tak nak cakap pasal feedback klien program saya, lebih baik saya share sendiri pengalaman saya. Pernah tak anda sapu krim steroid malam hari dan anda bangun esok pagi tengok kulit anda reda dan tenang?
Begitulah kulit saya setiap kali saya makan salah satu sayur ekzema PEP iaitu stir fry kacang buncis dan carrot tumis dengan minyak kelapa, tanpa bawang merah dan hanya 1 ulas bawang putih.

Saya belajar ilmu sayur ekzema ni dari kelas nutrisi semasa sedang cari penawar untuk ekzema saya sendiri. Sebelum tu saya dah buntu sayur apa boleh makan dan tak boleh makan sebab akibat tiada ilmu yang betul, silap sayur je siap lah merana kulit saya berminggu.
Mak saya pula cadang makan sayur orang pantang iaitu sawi. Dah makan sawi saja pulak ekzema dok gitu je tak baik-baik.

So ibu-ibu atau penderita ekzema dewasa cubalah makan hari-hari senarai sayur di bawah ni kalau dah buntu mahu tidurkan ekzema tak jumpa cara
1. Kacang buncis mix carrot
2. Taugeh mix carrot
3. Petola
4. Labu air
5. Labu kuning
6. Timun
7. Bok choy mix carrot
8. Bendi
9. Kacang peas @ baby peas sejuk beku bebas bahan pengawet dan pewarna
10. Lobak putih
ELAKKAN tomato, sawi, kangkung, bayam, kubis, brokoli, lada benggala atau capsicum dan ulam.

Dan pastikan sayur dimasak penuh, bukan separa masak kecuali timun. Masak sayur tu juga lebih baik tanpa bawang merah dan jikalau petua masak sayur sedap kena banyakkan bawang putih, untuk ekzema pulih hanya guna 1 ulas bawang putih.

Semua tips dan list sayur ini adalah kerana ia tenangkan usus untuk proses penghadaman. Tak semua sayur mudah dihadam dan proses penghadaman yang lama akan buat usus tertekan, maka keradangan tubuh akan activated dan bila usus radang, kulit meradang.
Cuba amalkan dulu baru anda rasa perbezaannya terhadap eczema healing. Saya lebih suka praktikal dari teori. Dan saya tak suka bazir masa cakap tips ekzema yang tidak berikan high impact healing result.

Apa pun, sentiasa minta izin dari Allah swt sebelum nak cuba tips ekzema apa apa semoga diizinkan penyembuhan anda❤️
Kredit: Mizhana Padzi

Mama jom rileks jap, klik link ni!
Tinggal beberapa hari sahaja lagi webinar Mama Tak Penat Susukan Anak akan berlangsung. Tahniah & terima kasih admin ucapkan kepada 1000 orang yang sudah mendaftar sebagai peserta webinar terbesar ini.
Mohon semua peserta untuk join Telegram Group Mama Tak Penat Susukan Anak di https://t.me/joinchat/a_u8xHQS-09mZDA1 kerana kita akan update segala info, itinerary webinar, pemenang cabutan bertuah, cara nak menang hadiah kuiz semasa webinar. Jadi penting ya untuk semua peserta join Telegram webinar. Bagi yang belum daftar sebagai peserta webinar, anda boleh daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ kemudian terus join grup Telegram webinar ya.

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post Ada Anak Ekzema, Dah Cuba Pelbagai Ubat Masih Tak Ok, Cuba Makan Sayur Jenis Ini! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ada-anak-ekzema-dah-cuba-pelbagai-ubat-masih-tak-ok-cuba-makan-sayur-jenis-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dr Kongsikan 7 Tip Untuk Anak Makan Semua Jenis Buah Ajar Awal Sampai Besar Tak Memilih

Dr Kongsikan 7 Tip Untuk Anak Makan Semua Jenis Buah Ajar Awal Sampai Besar Tak Memilih

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 243 hits
Macam mana nak ajar anak suka makan buah buahan dan makanan sihat Sebenarnya ia bermula daripada ibu bapa Jika kita biasakan anak anak dengan makanan sihat sejak dari kecil sampai besar anak tidak memilih makan Seperti perkongsian Dr Mazlia...
Penggemar Burger Wajib Cuba 3 Jenis Burger Ini

Penggemar Burger Wajib Cuba 3 Jenis Burger Ini

papar berkaitan - pada 5/9/2021 - jumlah : 404 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Burger adalah makanan yang berasal dari Barat dan diilhamkan sebagai makanan ringkas yang lengkap dan mengenyangkan Ia boleh dimakan ketika sedang bergerak dan tidak memerlukan cara hidangan yang rumit Bu...
Teringin Nak Makan Pani Puri Boleh Cuba Resipi Ini

Teringin Nak Makan Pani Puri Boleh Cuba Resipi Ini

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 329 hits
Ada peminat makanan masyarakat India iaitu pani puri Biasanya tengok makanan ini dalam cerita Hindi atau Tamil Terutamanya dalam filem Dangal apabila Amir Khan bagi last call untuk anak anak dia makan pani puri sebelum mula hardcore trainin...
Sempat Makan Lemang Rendang Banyak Banyak Malam Tu Terus Lahirkan Anak Pramatang Dayana Kongsi Wajah Bayi Sulungnya

Sempat Makan Lemang Rendang Banyak Banyak Malam Tu Terus Lahirkan Anak Pramatang Dayana Kongsi Wajah Bayi Sulungnya

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 234 hits
Pelakon Dayana Roza selamat melahirkan cahaya mata pertama pada July 2021 yang lalu Berita gembira ini dikongsi olehnya di laman instgram setelah sebulan melahirkan puteri kesayanganya Bismillahirahmanirahim introducing Astrid Raheeya mama ...
Resipi Pancake Susu Tanpa Telur Untuk Anak Baru Belajar Makan Comelnya Saiz

Resipi Pancake Susu Tanpa Telur Untuk Anak Baru Belajar Makan Comelnya Saiz

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 331 hits
Pancake antara makan mudah sedia yang sesuai kita sediakan untuk anak yang baru belajar makan Buatkanlah saiz kecil dan comel seperti yang disediakan oleh Paling penting saiznya kena comel sesuai untuk anak pegang Nak lebih khasiat lagi tam...
Khuatir Risiko Jangkitan Covid 19 Ibu Bapa Masih Tak Yakin Hantar Anak Ke Sekolah

Khuatir Risiko Jangkitan Covid 19 Ibu Bapa Masih Tak Yakin Hantar Anak Ke Sekolah

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 198 hits
September 7 2021 Menteri Pendidikan Radzi Jidin dilaporkan mengesahkan sesi persekolahan secara bersemuka akan dimulakan semula pada 3 Okt PETALING JAYA Masih ada ibu bapa yang meluahkan kebimbangan untuk membenarkan anak mereka meneruskan ...
Sebab Fikir Anak Masih Kecil Kami Setuju Buang Rahim Nourul Nasihat Wanita Buat Ujian Pap Smear

Sebab Fikir Anak Masih Kecil Kami Setuju Buang Rahim Nourul Nasihat Wanita Buat Ujian Pap Smear

papar berkaitan - pada 8/9/2021 - jumlah : 211 hits
Penyanyi popular Nourul mengimbau kembali saat yang pahit untuk dikenang apabila pada tahun lepas rahimnya terpaksa dibuang untuk mengelakkan daripada terjadinya kanser rahim yang lebih memudaratkan Dia turut menasihati agar wanita lain unt...
11 Jenis Susu Yang Ibu Bapa Patut Tahu Sebelum Beri Anak Minum

11 Jenis Susu Yang Ibu Bapa Patut Tahu Sebelum Beri Anak Minum

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 270 hits
11 jenis susu yang ibu bapa patut tahu sebelum beri anak minum Pernah baca beberapa viral di internet pasal susu yang sesuai di pasaran Ada yang kata susu ni banyak gula susu ni banyak perisa Habisnya ibu bapa pening nak pilih susu bagi ana...
Pagi Minum Cengkih Lunch Makan Habbatus Sauda Ellie Suriaty Pertahan Anak Tak Akan Sesekali Ambil V4ksin

Pagi Minum Cengkih Lunch Makan Habbatus Sauda Ellie Suriaty Pertahan Anak Tak Akan Sesekali Ambil V4ksin

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 207 hits
Ellie Suriaty kata dia hormat dengan keputusan anaknya untuk menolak v4ksin Kata Ellie tindakan anaknya Azrell Omar 17 dan Nur Azreen 12 membuat laporan p0lis adalah sebagai perlindungan sekiranya dipaksa mengambil v4ksin
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation

Lirik Lagu Hidupku Sebelum Mati Kunto Aji

Doa 12 Pintu Pembuka Pintu Rezeki Segala Kebaikan

Daun Kelor Mujarab Untuk Diebetes Fahami 15 Khasiatnya