Ada Agenda Serang Saya Jatuhkan Sprm Azam Baki



Ada agenda serang saya, jatuhkan SPRM – Azam Baki
Ketua Pesuruhjaya SPRM Azam Baki menjangka berdepan lebih banyak serangan peribadi dalam “masa terdekat” dalam cubaan individu tertentu menghakis kepercayaan awam terhadap badan anti-rasuah itu.
Meski pun Suruhanjaya Sekuriti (SC) tidak mendapati sebarang salah laku dalam isu saham yang dikaitkan kepadanya, Azam meramal, tekanan memaksanya untuk meletak jawatan akan berterusan susulan kes-kes rasuah berprofil tinggi disiasat SPRM.
“Saya rasa agenda segelintir individu (ialah) bukan sahaja mahu saya letak jawatan tetapi mahu menjatuhkan institusi SPRM itu sendiri lebih-lebih lagi apabila SPRM sekarang ini makin giat menyiasat kes-kes rasuah yang berprofil tinggi.
“Saya menjangka perkara ini tidak akan berakhir di sini malah akan ditimbulkan tohmahan (dan) isu lain terhadap saya di masa yang terdekat. Kalau (usaha ini) berjaya, bermakna tiada lagi mana-mana agensi yang boleh dipercayai untuk orang awam rujuk sekiranya terdapat isu- isu yang melibatkan rasuah,” katanya kepada FMT dan beberapa media terpilih, baru-baru ini.
Azam tidak menamakan kes berprofil tinggi yang dimaksudkan itu namun beberapa bekas menteri dan ahli politik telah dibawa ke muka pengadilan atas tuduhan rasuah melibatkan jutaan ringgit.
Sebelum ini tiga timbalan beliau turut menyifatkan serangan terhadap Azam sebagai bermotif “politik dendam” dan menyatakan sokongan penuh terhadap beliau.
Pada 18 dan 19 Jan lalu, SC mengumumkan bahawa inkuiri SC tidak mengesan sebarang kesalahan yang melibatkan Azam dalam isu pemilikan sahamnya dan telah menutup fail inkuiri terhadapnya.
Sebelum itu, Azam menjelaskan beliau memenuhi segala keperluan undang undang berhubung transaksi itu pada tahun pada tahun 2015-2016.
Dalam wawancara terbaru, Azam menyifatkan serangan peribadi untuk menjatuhkan imej beliau dan SPRM sebagai sesuatu yang dirancang dengan teliti.
“Pada pandangan peribadi saya, ya… ia (dilakukan) sangat terancang oleh seseorang tetapi saya tak tahu (siapa). Itu sahaja yang saya dapat lihat daripada agenda yang dibangkitkan,” kata beliau.
Beliau menegaskan SPRM tetap komited melaksanakan amanah rakyat memerangi rasuah tanpa pilih kasih atau campur tangan mana-mana pihak.
Azam mengambil iktibar daripada apa yang dilaluinya untuk mengenal “siapa kawan dan siapa lawan.”
“Bila berlaku (serangan) kepada saya, saya anggap ini sebagai cabaran, apa lagi yang saya boleh buat. Saya perlu berlapang dada, terlalu banyak pengajaran yang dipelajari di sini.
“Saya juga benar-benar tahu siapa yang berada di belakang saya dan menyokong saya terutamanya, pegawai-pegawai saya,” katanya.
Berkongsi pengalaman sepanjang 35 tahun bersama SPRM, Azam berkata, beliau pernah menerima mesej “amaran” daripada individu yang tidak dikenali.
“Mesej maki hamun itu biasa…ada juga yang hantar mesej kata hati-hati, keluarga anda akan ditimpa musibah…(sila) hati-hati kalau tak kita akan sihir anda dan anak-anak anda. Mesej sebegitu ada tetapi ancaman bunuh yang betul-betul tiada,” katanya. FMT
Ada agenda serang saya, jatuhkan SPRM – Azam Baki
Baca Artikel Menarik:
Menara TM untuk dijual Satu hantaran Ronaldo jana RM9.76 juta di Instagram Najib sekolahkan Azmin Ali Janda gila harta Farhash lawan Amirudin, PKR Selangor kecewa Bersatu takut tekan butang sebab akan hilang jawatan Cikgu Pendidikan Jasmani Berwajah Jelita Kantoi Dituduh Hubungan Seks Dengan Pelajar Lelaki Punca Lelaki Pendam Masalah ‘Dalam Seluar’ Adalah Ego Dan Malu, Mungkin Ini Boleh Bantu! Wan Saiful beri amaran kepada UMNO Tips Halau Semut Dalam Gula, Letak 1 Bahan Saja Saya diugut pembantu Muhyiddin dan timbalan menteri – Rozman Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Resepi Mee Sup Pedas Cina, Bikin Terliur

Juri program ‘najis’, tak hadap kau sekolah tak? – Diva AA

Netizen terkejut tengok harga makanan kayangan di Tanjung Malim (Video)

The post Ada agenda serang saya, jatuhkan SPRM – Azam Baki appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/02/13/ada-agenda-serang-saya-jatuhkan-sprm-azam-baki/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bila Tarikh Baharu Jawatankuasa Khas Parlimen Akan Panggil Azam Baki Manivannan

Bila Tarikh Baharu Jawatankuasa Khas Parlimen Akan Panggil Azam Baki Manivannan

papar berkaitan - pada 5/2/2022 - jumlah : 199 hits
Skandal pemilikan saham Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Tan Sri Azam Baki seolah olah telah dilupakan Bukan sahaja pihak polis tidak mengumumkan status terbaharu siasatan ke atas kes Ketua Pesuruhjaya itu malah Jawa...
Psc Ditangguhkan Lagi Azam Baki Kebal

Psc Ditangguhkan Lagi Azam Baki Kebal

papar berkaitan - pada 18/2/2022 - jumlah : 130 hits
Mesyuarat Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen mengenai Kewangan dan Ekonomi yang dijadual memanggil Suruhanjaya Sekuriti bagi mendapatkan penjelasan berkenaan kes pemilikan saham Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Tan S...
Isu Azam Baki Lalitha Kunaratnam Hadir Beri Keterangan Di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman

Isu Azam Baki Lalitha Kunaratnam Hadir Beri Keterangan Di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman

papar berkaitan - pada 4/2/2022 - jumlah : 151 hits
KUALA LUMPUR Bekas Penyelidik Pusat Memerangi Kronisme dan Korupsi Lalitha Kunaratnam hadir ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini hari ini untuk dirakam keterangan bagi membantu siasatan polis Ia dipercayai berkaitan penulisan artikel ber...
Lalitha Dakwa Kandungan Artikel Berkait Azam Baki Dari Sumber Sah

Lalitha Dakwa Kandungan Artikel Berkait Azam Baki Dari Sumber Sah

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 186 hits
Siasatan berdasarkan tanggungjawab dan analisis neutral KUALA LUMPUR Penyelidik Kanan Pusat Memerangi Kronisme dan Korupsi K Lalitha mendakwa kandungan artikel dan ciapannya berhubung Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia...
Some People Out To Run Down Macc Says Azam Baki

Some People Out To Run Down Macc Says Azam Baki

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 147 hits
Malaysian Anti Corruption Commission chief Azam Baki says he expects more personal attacks to come his way in the near future in the wake of articles about his ownership of shares Azam said certain individuals were out to erode the public s...
Segera Bawa Azam Baki Ke Jawatankuasa Khas Parlimen

Segera Bawa Azam Baki Ke Jawatankuasa Khas Parlimen

papar berkaitan - pada 14/2/2022 - jumlah : 172 hits
Kenyataan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Tan Sri Azam Baki bersedia hadir di hadapan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen berhubung dakwaan skandal pegangan sahamnya sepatutnya menjadi pemangkin kepada Pegerusi Jawat...
Gerakan Bunuh Azam Baki Dibuat Secara Tersusun Mcw

Gerakan Bunuh Azam Baki Dibuat Secara Tersusun Mcw

papar berkaitan - pada 14/2/2022 - jumlah : 131 hits
PETALING JAYA Gerakan bagi menjatuhkan imej Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Tan Sri Azam Baki dipercayai ditunjangi kumpulan yang cukup kuat dan dilakukan secara tersusun Bercakap kepada Utusan Malaysia Presiden Pem...
Jika Pm Tidak Mahu Buang Azam Baki Elok Rakyat Buang Ismail

Jika Pm Tidak Mahu Buang Azam Baki Elok Rakyat Buang Ismail

papar berkaitan - pada 3/2/2022 - jumlah : 163 hits
Skandal pemilikan saham Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Tan Sri Azam Baki seolah olah telah dilupakan oleh rakyat dan media massa Apatah lagi tiada pengumuman siasatan dilakukan oleh pihak berkuasa relevan yang mana...
5 Sensational Cycles From Bonhams Summer Sale

Dalam Jkom Ada Penentang Kerajaan

Prapesan Bespoke Jet Bot Combo Steam Today Pembersih Udara Pintar Samsung Percuma

Seterika Philips Rosak

Pamer Senjata Tajam Di Media Sosial 16 Remaja Kelompok Gangster Ditangkap Polisi

Kronologi Kes Zayn Rayyan

Masuk Sempadan Selatan Thailand Melalui Pengkalan Hulu Betong

Diesel Price Hike Rage Isham Jalil Ups His Ante Against Formula King Rafizi Whose Numbers Don T Add Up



10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3

Pakej Halal Murah Acheh Pulau Sabang Indonesia 4H 3M Tahun 2024

10 Filem Korea Terbaru Best 2023 2024 Boleh Tonton Secara Online


Acar Timun Masak

Ibadah Korban Hukum Syarat Rukun Serta Niat Melakukan Korban

Mr A Warded 7d6n

Pencuci Muka Terbaik Mengandungi Aloe Vera Tea Tree Oil Mencuci Bersih Hingga Ke Liang Pori

Finding The Balance Between Style And Functionality In Women S Yoga Clothes This Summer

Bask Bear Coffee Cheezy Beef Aren Caramel Latte