Isu Azam Baki Lalitha Kunaratnam Hadir Beri Keterangan Di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman




KUALA LUMPUR - Bekas Penyelidik Pusat Memerangi Kronisme dan Korupsi (C4), Lalitha Kunaratnam hadir ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, di sini, hari ini untuk dirakam keterangan bagi membantu siasatan polis.
Ia dipercayai berkaitan penulisan artikel berkaitan dakwaan pemilikan saham oleh Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Azam Baki.
Lalitha berkata, beliau bersama peguamnya, Manjit Singh Dhillon bertemu dengan pegawai penyiasat untuk diambil keterangan berhubung kes itu jam 2.25 petang tadi.
"Hari ini saya dipanggil untuk memberi keterangan berhubung siasatan kes berkenaan yang disiasat mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan Seksyen 505 Kanun Keseksaan.
"Laporan polis dibuat oleh pegawai SPRM pada 7 Januari lalu dan saya menerima surat tuntutan (LOD) pada 6 Januari lalu," katanya ketika ditemui di pekarangan Ibu Pejabat Polis Bukit Aman selepas selesai memberi keterangan jam 6.09 petang tadi.
Lalitha berkata, beliau diajukan 83 soalan dengan 15 muka surat keterangan dalam sesi yang mengambil masa kira-kira tiga jam setengah itu.
"Saya memberi kerjasama yang baik dengan menjawab semua soalan yang dikemukakan pegawai polis yang mengendalikan kes ini. Mereka amat profesional," katanya.
Terdahulu, media melaporkan, Lalitha dimaklumkan melalui panggilan telefon pada Isnin lalu untuk hadir ke Bukit Aman jam 2.30 petang ini.
Lalitha dilaporkan berkata, dia dipanggil ke Bukit Aman bagi memberi keterangan berhubung dua artikelnya yang bertajuk Business ties among MACC leadership: How deep does it go?.
Pada 12 Januari lalu, Azam melalui peguam mewakilinya memfailkan tuntutan saman fitnah RM10 juta terhadap Lalitha di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.
Tuntutan saman fitnah itu berikutan penerbitan sebuah artikel di sebuah portal agensi berita, masing-masing pada 26 Oktober dan 15 Disember tahun lalu.
Peguam cara, Megat Abdul Munir, dilaporkan berkata, keputusan mengemukakan saman fitnah dibuat selepas bekas penyelidik C4 itu gagal memberi sebarang maklum balas terhadap LOD bertarikh 6 Januari lalu.
Azam sebelum ini memaklumkan, pihaknya akan mengemukakan saman terhadap mereka yang mencemarkan reputasinya dan SPRM, selain bagi memastikan dakwaan tidak berasas itu tidak berulang.
Ketua Pesuruhjaya SPRM itu sebelum ini didakwa memiliki lebih RM4 juta saham dan waran dalam dua syarikat tersenarai ketika menjadi Pengarah Siasatan SPRM antara 2015 dan 2016. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/02/isu-azam-baki-lalitha-kunaratnam-hadir.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Saham Azam Baki Pemberi Maklumat Dipanggil Ke Bukit Aman

Isu Saham Azam Baki Pemberi Maklumat Dipanggil Ke Bukit Aman

papar berkaitan - pada 31/1/2022 - jumlah : 140 hits
Isu saham Azam Baki pemberi maklumat dipanggil ke Bukit Aman Polis memanggil pemberi maklumat Lalitha Kunaratnam ke Bukit Aman berhubung dua artikel yang ditulisnya mengenai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan pemil...
Azam Baki Case Lalitha Kunaratnam Will Finally Get To Give Her Statement To The Police

Azam Baki Case Lalitha Kunaratnam Will Finally Get To Give Her Statement To The Police

papar berkaitan - pada 1/2/2022 - jumlah : 132 hits
So called whistleblower Lalitha Kunaratnam has been called in to Bukit Aman this Thursday over two stories she wrote that blew open a shareholding scandal that implicated MACC chief Azam Baki I have been summoned to Bukit Aman this Thursday...
Isu Grafik Houseofbalak Aktivis Fahmi Redza Dakwa Disiasat Oleh Polis Bukit Aman Hari Ini

Isu Grafik Houseofbalak Aktivis Fahmi Redza Dakwa Disiasat Oleh Polis Bukit Aman Hari Ini

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 145 hits
PETALING JAYA Aktivis Fahmi Redza mendakwa pihak polis telah membuka kertas siasatan di bawah Akta Hasutan berhubung grafik yang dihasilkannya bertajuk HouseOfBalak Menurut lelaki itu dia dijangka dipanggil untuk disoal siasat di Ibu Pejaba...
Isu Azam Baki Anwar Mohamad Sabu Akan Dipanggil Bagi Keterangan

Isu Azam Baki Anwar Mohamad Sabu Akan Dipanggil Bagi Keterangan

papar berkaitan - pada 31/1/2022 - jumlah : 134 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mohamad Sabu akan dipanggil untuk memberi keterangan di IPD Dang Wangi berhubung isu Azam Baki
Polis Perlu Siasat Azam Baki Bukan Penunjuk Perasaan

Polis Perlu Siasat Azam Baki Bukan Penunjuk Perasaan

papar berkaitan - pada 31/1/2022 - jumlah : 123 hits
Tindakan berterusan pihak polis memanggil untuk siasatan ke atas peserta demonstrasi sejak beberapa hari lalu menimbulkan tanda tanya apakah keutamaan pihak berkuasa di Malaysia Terbaru Presiden Amanah Mat Sabu dan Ketua Pembangkang juga Pr...
Lalitha Dakwa Kandungan Artikel Berkait Azam Baki Dari Sumber Sah

Lalitha Dakwa Kandungan Artikel Berkait Azam Baki Dari Sumber Sah

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 181 hits
Siasatan berdasarkan tanggungjawab dan analisis neutral KUALA LUMPUR Penyelidik Kanan Pusat Memerangi Kronisme dan Korupsi K Lalitha mendakwa kandungan artikel dan ciapannya berhubung Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia...
Lalitha Sedia Buktikan Di Mahkamah Dakwaan Berkaitan Saham Azam Baki

Lalitha Sedia Buktikan Di Mahkamah Dakwaan Berkaitan Saham Azam Baki

papar berkaitan - pada 4/2/2022 - jumlah : 132 hits
Lalitha sedia buktikan di mahkamah dakwaan berkaitan saham Azam Baki Lalitha Kunaratnam bersedia untuk membuktikan di mahkamah kandungan artikel dalam talian berhubung isu pemilikan saham Ketua Pesuruhjaya SPRM Azam Baki dalam syarikat sena...
Istihar Isu Azam Baki Kes Nombor Satu Negara Dap Lim Kit Siang Cuba Bina Momentum Ala Ala 1mdb

Istihar Isu Azam Baki Kes Nombor Satu Negara Dap Lim Kit Siang Cuba Bina Momentum Ala Ala 1mdb

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 207 hits
Oleh Sirajuddin AhmadDemi Nak Tutup Kes Zeti Dan Terowong Tiba tiba Lim kit Siang Istihar Kes Azam Baki Kes No Satu Negara pada sidang Prlimen lapor sebuah akhbar Kes Najib dan 1MDB sudah bukan National Embbarrasment lagi Namun DAP malu hen...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat