A Killer Road Kg Janda Tapi Dipaksa Melacur




"The village headquarters are on the other side of the highway. Everyone has to cross it to get any work with the government done - and many do not return. The most shocking death was a few months ago when a member of a nearby village went to the government office with a petition over the high number of deaths and died while returning."
by By Sriram Karri

LEBUHRAYA Nasional 44 ini, adalah jalan yang mempunyai reputasi 'maut'.. Ia menghubungkan utara dan selatan India.
Ia juga dipersalahkan kerana kematian penduduk kampung pedalaman, yang mencemaskan penduduk di selatan India. Kampung itu adalah Peddakunta, yang terletak di daerah Mahbubnagar Telangana, merentang dekat jalan pintas lebuh raya. Tiny Peddakunta mudah dicari kerana reputasinya sebagai "kampung janda lebuh raya". Di perkampungan 35 pondok dan keluarga, terdapat hanya seorang lelaki dewasa. Tiga puluh tujuh orang lain telah mati, dan tiga telah meninggalkan kampung itu untuk kebaikan. Malah statistik Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), yang menunjukkan bahawa India mempunyai kematian kemalangan jalan raya setiap empat minit, dalam kes Peddakunta.
Laknat para dewa?"Tidak ada lelaki yang tinggal di sana," kata Mohammed Dastagir, 65, yang menjalankan kedai paan-rokok dekat jalan menuju ke kampung itu. "Ibu pejabat kampung terletak di seberang lebuh raya, semua orang harus menyeberang untuk mendapatkan apa-apa kerja dengan kerajaan yang dilakukan.. dan ramai yang tidak kembali. Beberapa bulan yang lalu ketika seorang anggota kampung berdekatan pergi ke pejabat pemerintah dengan petisi atas jumlah kematian yang tinggi dan meninggal ketika pulang."
Lebuh raya ini berabad-abad lamanya ketika ahli kampung berdekatan pergi ke pejabat kerajaan dengan petisyen atas jumlah kematian yang tinggi dan meninggal dunia ketika kembali. " Jalan ke kampung Peddakunta yang melintasi hak cipta highwayImage SRIRAM KARRI. Lebuh raya ini telah mendedahkan kehidupan hampir semua lelaki di sebuah kampung berhampiran.

Di dalam kampung itu, Korra Sakini, 44 tahun, kehilangan anaknya di lebuh raya tiga tahun lalu. Suaminya meninggal dunia beberapa bulan kemudian, di tempat yang sama, di mana jalan dari kampung itu memenuhi pintasan sibuk. "Mereka memberi kita setengah kilo beras untuk makan, saya tidak mempunyai wang, tidak ada keluarga, tiada kerja, dan tidak ada yang dapat hidup, tuhan-tuhan telah mengutuk kami, tiada lelaki di kampung kami akan hidup lama. kenderaan yang membawa nasib kita. "Kami ditakdirkan untuk menunggu kematian kami dan dikenali sebagai kampung yang dikutuk dari janda lebuh raya. Para ahli politik dan pegawai kerajaan datang, terutama selepas anda menulis wartawan, tetapi tidak ada seorang pun dari kami yang diberikan bahkan satu rupee setakat ini," katanya. memberitahu BBC. Apabila pintasan lebuh raya dibina hampir sedekad yang lalu, peruntukan untuk membina lorong perkhidmatan turut diluluskan. Ini akan membolehkan laluan pejalan kaki laluan selamat ke bahagian lain jalan tanpa mereka perlu menyeberang pintasan. Ini tidak pernah berlaku, dan sebagai hasilnya penduduk terpaksa berjalan melintasi empat lorong jalan pintas jika mereka mengutip pencen bulanan mereka atau mengambil pekerjaan di kampung-kampung berdekatan.






Rumah kosong di kampung selepas jumlah kematian yang tinggi Thariya Korra, satu-satunya lelaki yang masih hidup, tetapi kehilangan isterinya ke lebuh raya.
Dia terpaksa menjaga anaknya yang berusia lima tahun sahaja semenjak itu.

"Mula-mula datang jalan raya, tidak membawa kemakmuran, hanya kematian, kilang berdekatan datang kemudian, kami dijanjikan air, pusat kesihatan dan pekerjaan, tidak ada yang berlaku," katanya kepada BBC.

"Mereka tidak dapat kami menjual tanah kami ke sebuah kilang, mereka tidak akan membina jalan pintas. Sekali kita mati, mereka hanya boleh mengambil tanah itu."

Keadaan ini bermakna kampung itu adalah salah satu yang termiskin di daerah itu.

Alkohol

Alkohol dan buta huruf lagi menimbulkan masalah mereka. Anchan berumur tujuh tahun adalah salah satu daripada lima anak kampung yang pergi ke sekolah berdekatan.

"Kami takut apabila mereka terlambat, kami terlalu gementar dan tidak ada yang dapat dirayakan," kata ibunya.

Dipaksa Melacur

Akibatnya, ramai wanita dipaksa melakukan pelacuran untuk wang, dan kadang-kadang juga untuk makanan. Korra Panni menceritakan kisahnya tanpa jejak kesakitan.

"Apa yang boleh kita lakukan? Selepas hampir semua orang di kampung itu mati, kami tidak dapat berbuat apa-apa," katanya.

Nenavath Rukya kehilangan suaminya, tiga anak lelaki dan menantunya ke lebuh raya. Tidak dapat menahan perhatian orang-orang yang tidak diingini dari kampung-kampung berdekatan yang mengganggu anak perempuannya, dia menghantarnya kembali ke kampung induknya.

"Kami mahu menghantar semua anak-anak kita ke asrama kerajaan agar mereka dapat hidup," katanya.

Sriram Karri adalah pengarang novel terlaris - Autobiography of Mad Nation, - lama disenaraikan untuk hadiah MAN Asian Literary, dan kolumnis.

A Killer Road and a Village of Widows in Telangana

Students trying to cross National Highway 44 in Peddakunta village, some 56 kilometres from Hyderabad
By Sriram KarriHyderabad, 28 September 2015

Lihat ini..E-Buku IH-126: Kampung Janda Di Dunia..

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2020/01/a-killer-road-kg-janda-tapi-dipaksa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiking Bukit Mok Cun Mencabar Tapi Best

Hiking Bukit Mok Cun Mencabar Tapi Best

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 968 hits
HIKING BUKIT MOK CUN MENCABAR TAPI BEST Hai korang harini 1 1 2020 Happy New Year Hampir 2 bulan busyra tinggalkan dunia blog Sumpah rindu tapi disebabkan kekangan masa yang tak mengizinkan terpaksalah tolak tepi dulu So kali ni nak share d...
Tahun 2020 Disambut Tanpa Kereta Terbang Tapi Kemahiran Editing Semakin Hebat

Tahun 2020 Disambut Tanpa Kereta Terbang Tapi Kemahiran Editing Semakin Hebat

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 366 hits
Pada awal tahun 2000 ramai yang yakin dengan impian negara untuk melihat kereta terbang berlegar di ruang angkasa kita menjelang tahun 2020 Namun baru 2 3 hari memasuki dekad baharu segelintir rakyat seolah olah telah pasrah dengan kelewata...
Bunyi Kasar Tapi Anda Baca

Bunyi Kasar Tapi Anda Baca

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 228 hits
Padan muka kau maszlee Itulah dah cakap jawatan menteri untuk orang bodoh Kau ada phd kau nk masuk jugak Skrg apa cer Padan muka kau Dulu masalah budak kecil dan miskin nk jaga kasut mereka Mana dengan basuhnya mana dengan kapurnya Mana den...
Tak Lepas Pegang Tangan Tenung Muka Anak Tak Cakap Tapi Itu Tanda Dia Sayang Ibu Ayah

Tak Lepas Pegang Tangan Tenung Muka Anak Tak Cakap Tapi Itu Tanda Dia Sayang Ibu Ayah

papar berkaitan - pada 3/1/2020 - jumlah : 408 hits
Anak yang masih kecil tidak pandai untuk menunjukkan penghargaan kepada ibu Dalam fasa untuk membesar mereka cenderung untuk mencuba banyak perkara baharu yang kadang kadang membuatkan Mama stres dan marah pada mereka Manalah tidak bising k...
Tak Minta Tapi Dapat Rm400 Juta

Tak Minta Tapi Dapat Rm400 Juta

papar berkaitan - pada 2/1/2020 - jumlah : 278 hits
Kelantan menerima bantuan one off berjumlah RM400 juta daripada Kerajaan Persekutuan pada 25 Dis lepas kata Menteri Besarnya Datuk Ahmad Yakob Ahmad berkata sebelum itu Kerajaan Negeri menerima surat khas daripada Perdana Menteri Tun Dr Mah...
Finger Food Bantu Anak Kembangkan Skill Tapi Perlu Selamat Ciri Ciri Finger Food Ni Mama Wajib Periksa

Finger Food Bantu Anak Kembangkan Skill Tapi Perlu Selamat Ciri Ciri Finger Food Ni Mama Wajib Periksa

papar berkaitan - pada 2/1/2020 - jumlah : 279 hits
Sememangnya makanan berbentuk finger food perlu bagi menambah perkembangan dan kemahiran otak anak ketika makan Pun begitu bukan semua makanan finger food ini selamat untuk anak Ada beberapa cirinya yang perlu diketahui supaya anak selamat ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11