96 Penumpang Jin Air Korea Selatan Rasai Keunikan Penerbangan Khas Ke Kota Kinabalu


Seramai 96 penumpang menaiki 'Flight to Nowhere,' yang berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon dan terbang ke Kota Kinabalu, Sabah.


Pandemik Covid-19 banyak memberi tempias terhadap pelbagai sektor ekonomi di dunia.

Antara sektor terjejas teruk merupakan industri penerbangan malah sekatan terhadap pengembaraan antarabangsa masih samar-samar.

Berikutan itu, terdapat syarikat-syarikat penerbangan yang mengambil langkah proaktif daripada terus dibelenggu risiko kerugian dan terpaksa membuang pekerja.

Salah satu kaedah yang digunakan adalah dengan menawarkan para pelanggan Penerbangan Tanpa Destinasi tertentu (Flights to Nowhere).

Anda naik kapal terbang dan berlegar di udara selama beberapa jam tempoh penerbangan tanpa mendarat di destinasi dan kemudian balik semula ke lapangan terbang tempat asal berlepas.

Hampir 400,000 orang Korea Selatan mengunjungi Sabah pada tahun 2019 Penerbangan bersiar-siar bertema Kota Kinabalu yang dikendalikan oleh Jin Air menampilkan aktiviti penerbangan khas Untuk menyokong industri penerbangan tempatan dan sektor bebas cukai di Korea Selatan yang terjejas oleh wabak global, Kerajaan Korea Selatan telah membenarkan syarikat penerbangan tempatannya untuk mengoperasikan program ‘Flights to Nowhere’.

Jin Air telah mengambil kesempatan ini untuk mengendalikan penerbangan dan Sabah telah dipilih sebagai destinasi antarabangsa ke-4 setelah Hong Kong, Osaka, dan Okinawa.

SEOUL, 30 Julai 2021 - Seramai 96 penumpang menaiki 'Flight to Nowhere', yang terbang dari Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon, untuk menikmati penerbangan bersiar-siar bertema Kota Kinabalu. Dengan sokongan dari Lembaga Pelancongan Sabah dan Kerjasama dari Tourism Malaysia, Jin Air, salah satu syarikat penerbangan tambang murah Korea Selatan terbesar, telah melancarkan ‘Flight to Nowhere’ ke-4 pada 25 Julai 2021.

Konsep penerbangan tanpa destinasi itu berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon pada pukul 12.40 dan membawa penumpang terbang rendah ke atas Daegu, Busan, dan sebahagian wilayah udara Jepun, sebelum mendarat di lapangan terbang yang sama pada pukul 14.30.


"Penerbangan tanpa destinasi", juga dikenal sebagai penerbangan indah atau penerbangan bersiar-siar yang berangkat dan mendarat di tempat yang sama, telah menjadi aliran pendapatan baru bagi syarikat penerbangan dan cara baru untuk memikat penduduk tempatan yang ingin di tengah-tengah sekatan perjalanan yang berterusan semasa wabak pandemik Covid-19.

Untuk membantu industri penerbangan tempatan dan sektor bebas cukai di Korea Selatan di tengah-tengah krisis global, kerajaan Korea Selatan telah memberi lampu hijau awal tahun ini agar syarikat penerbangan dari tempatan mengoperasikan "penerbangan tanpa destinasi".

Jin Air dalam usaha merangsang semula perniagaannya yang terjejas. - Foto AFP Penerbangan bersiar-siar bertema Kota Kinabalu, yang berusaha memberi inspirasi kepada perjalanan ke ibu negeri Sabah Malaysia, dilakukan dengan sokongan Lembaga Pelancongan Sabah dengan kerjasama Tourism Malaysia.

Penerbangan ini menampilkan pelbagai aktiviti penerbangan khas, dan setiap penumpang diberi beg barang yang disediakan oleh Jin Air dan Lembaga Pelancongan Sabah. Kedai bebas cukai utama di Korea Selatan - iaitu, Shilla, Lotte, dan Shinsegae - juga menawarkan perkhidmatan bebas cukai di atas kapal.

Krew kabin membuat penumpang terhibur dengan kuiz dan cabutan bertuah. Hadiah termasuk tiket pergi-balik dari Incheon ke Kota Kinabalu yang ditaja oleh Jin Air, serta voucher pelayaran hotel dan matahari terbenam yang ditaja oleh Lembaga Pelancongan Sabah.

Puan Noredah Othman, Pengurus Besar Lembaga Pelancongan Sabah "Penerbangan tanpa destinasi adalah perkara paling dekat untuk pelancong melancong ke luar negara dan ia menampung pelancong yang dahagakan penerbangan," kata Puan Noredah Othman, Pengurus Besar Lembaga Pelancongan Sabah. "Kami mengalu-alukan orang Korea untuk mengunjungi kami sekali lagi apabila sempadan perjalanan antarabangsa dibuka semula," tambahnya.

"Orang jelas terlepas pengalaman terbang. Pengalaman ini pasti akan memberi peluang bagi mereka untuk mengingati Kota Kinabalu, Malaysia sebagai destinasi pelancongan terbaik, ”kata Shaharuddin Yahya, pengarah Tourism Malaysia di Korea, dalam siaran akhbar yang dikeluarkan oleh Sabah Tourism.

Pejabat Pelancongan Sabah dan Pelancongan Malaysia di Seoul mengatakan mereka merancang untuk memperluas aktiviti ini ke syarikat penerbangan Korea lain termasuk Air Busan dan Jeju Air, dengan peningkatan jumlah penerbangan menjelang bulan Ogos 2021.

Menteri Kewangan Korea Selatan Hong Nam-ki mempengerusikan mesyuarat mengenai tindak balas kerajaan terhadap ekonomi di bangunan kompleks kerajaan Seoul. Dengan kebanyakan penerbangan antarabangsa ditangguhkan atau dikurangkan teruk selama satu tahun kerana COVID-19, Kementerian Tanah, Pengangkutan dan Hal Ehwal Maritim Korea Selatan turut menyokong inisiatif penerbangan dan pelancongan dengan membenarkan program 'Penerbangan tanpa destinasi' ini dan ia terbukti sangat popular dan mendapat sambutan di kalangan rakyat Korea Selatan yang yang ingin merasai nostalgia untuk merasai sendiri pengalaman penerbangan pada waktu pra-COVID-19 ini.

Sabah telah menjadi salah satu destinasi percutian teratas di Asia Tenggara di kalangan orang Korea Selatan sebelum wabak ini. Hampir 400,000 orang Korea Selatan direkodkan mengunjungi Sabah pada tahun 2019 dengan 67 penerbangan langsung berlepas dari Incheon, Busan, dan Muan ke Kota Kinabalu.

Penganalisis Penerbangan dari Sobie Aviation, Brendan Sobie memberitahu, ia hampir mustahil memberi kesan dari segi pendapatan syarikat.

Bagaimanapun, dia berkata, ia boleh menyuntik pulangan modal kepada syarikat dan membuat pesawat terus berada di udara serta krew bekerja. Justeru, ia adalah lebih baik berbanding tiada apa-apa.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/07/96-penumpang-jin-air-korea-selatan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Waves At Karambunai North Of Kota Kinabalu

Waves At Karambunai North Of Kota Kinabalu

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 239 hits
I brought my family to Karambunai 3 months after I climbed Mount Kinabalu for the first time We stayed at Nexus Resort It was my second time to Sabah It is worth mentioning because the ocean waves of Karambunai are big and powerful yet warm...
Vaccineer Wearing Iban Traditional Costume Steals Attention At Ppv In Kota Kinabalu

Vaccineer Wearing Iban Traditional Costume Steals Attention At Ppv In Kota Kinabalu

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 211 hits
ucinda poses in her Ngepan Iban at the PPV in Kota Kinabalu Putra Jaya Mini Hall Photo by Information Department Kuching KUCHING Lucinda Robert caught everyone s glance at Kota Kinabalu Putra Jaya Mini Hall recently when she stepped into th...
Sabah Needs An Operation Surge Capacity Too Says Kota Kinabalu Mp

Sabah Needs An Operation Surge Capacity Too Says Kota Kinabalu Mp

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 249 hits
As the number of daily Covid 19 cases in Sabah breached the 1 000 mark yesterday Kota Kinabalu MP Chan Foong Hin said Sabah urgently needs an Operation Surge Capacity like the one in Klang Valley in order to ramp up vaccination numbers in t...
Kota Kinabalu Lengang Tanpa Perhimpunan Lawan

Kota Kinabalu Lengang Tanpa Perhimpunan Lawan

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 263 hits
ANGGOTA keselamatan bersedia mengawal perhimpunan Keluar dan Lawan di Padang Merdeka Kota Kinabalu KOTA KINABALU Suasana pekarangan Padang Merdeka dekat sini lengang tanpa kehadiran kumpulan anak muda untuk melakukan perhimpunan Keluar dan ...
Sabah Perlu Lonjakan Baharu Bekalan Vaksin Mp Kota Kinabalu

Sabah Perlu Lonjakan Baharu Bekalan Vaksin Mp Kota Kinabalu

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 276 hits
Ahli Parlimen Kota Kinabalu Chan Foong Hin KOTA KINABALU Inisiatif Operasi Lonjakan Kapasiti di Selangor perlu dilaksanakan juga di Sabah selepas kadar jangkitan kekal pada paras melebihi 1 000 kes bagi hari kedua berturut turut Ahli Parlim...
Firma Korea Selatan Labur Rm507j Di Pulau Pinang

Firma Korea Selatan Labur Rm507j Di Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 294 hits
KORPORATFirma Korea Selatan labur RM507j di Pulau Pinang semikonduktor Korea Selatan Simmtech Co Ltd akan melabur AS 120 juta untuk mendirikan kilang pertamanya di Asia Tenggara yang akan berlokasi di Taman Perindustrian Batu Kawan Pulau Pi...
Resep Bubur Ayam Enak A La Korea Selatan

Resep Bubur Ayam Enak A La Korea Selatan

papar berkaitan - pada 31/7/2021 - jumlah : 210 hits
Korea Selatan juga punya racikan bubur ayam yang tak kalah gurih Tentu saja citrasanya sedikit berbeda dari bubur ayam yang kita kenal selama ini
Satgas Covid 19 Sorong Tegur Sriwijaya Air Karena Angkut 3 Penumpang Tanpa Izin Masuk

Satgas Covid 19 Sorong Tegur Sriwijaya Air Karena Angkut 3 Penumpang Tanpa Izin Masuk

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 215 hits
Satgas Penanganan Covid 19 Kota Sorong menemukan tiga penumpang Sriwijaya Air ber KTP luar Provinsi Papua Barat tiba di Bandara Domine Eduard Osok tanpa mengantongi surat izin masuk Padahal dokumen itu merupakan syarat perjalanan yang diatu...
Golongan Belia Korea Utara Berdepan Dengan Hukuman Mati Jika Guna Loghat Korea Selatan

Golongan Belia Korea Utara Berdepan Dengan Hukuman Mati Jika Guna Loghat Korea Selatan

papar berkaitan - pada 19/7/2021 - jumlah : 297 hits
Kim Jong un memberi amaran keras terhadap golongan belia di Korea Utara untuk berhenti menggunakan loghat Korea Selatan atau berdepan dengan hukuman penjara atau lebih teruk lagi hukuman mati Kenyataan media yang dikeluarkan pemerintah meng...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Dari Negeri Paling Utara Ke Negeri Paling Selatan

Always Evolving Explore The Latest Offerings At Bandarbetvip

Menang Dipuji Kalah Dicaci Begitulah Nasib Salah Di Liverpool

Najis Boleh Jadi Petunjuk Anda Alami Kanser Usus Ini Tanda Tandanya

Rm1 500 Pay And No Retirement Plan Why Teachers In Pas Linked Kindergarten Pasti Are Disgruntled

A Tale Of Two Leaders