7 Tip Penting Untuk Terokai Nikko Jepun



 
Kita tidak akan boleh bosan dengan Jepun, kan? Dari bandar-bandarnya yang meriah seperti Tokyo dan Osaka ke tempat-tempat yang menarik, senarai perkara yang tidak pernah berakhir untuk dilihat dan dilakukan di negara matahari terbit ini.
 
Pada lawatan terakhir kami ke Jepun , kami memilih menerokai lebih banyak tempat-tempat indah di Jepun dan salah satu tempat yang mencuri hati kami adalah bandar gunung Nikko. Terletak hanya 2 jam dari Tokyo di wilayah Tochigi, Nikko membuat perjalanan singkat yang sempurna.

Jika anda tertanya-tanya mengapa anda perlu melawat Nikko, pemandangan semulajadi yang indah dan kuil-kuil Warisan Dunia adalah sebabnya! Dan kami telah menyediakan panduan berguna, 7 tips mesra muslim yang anda perlukan untuk menerokai Nikko
 
Ke Nikko (dari Tokyo) Terdapat beberapa cara untuk ke Nikko dari Tokyo tetapi cara terbaik adalah dengan mengambil kereta api Tobu dari stesen Tobu Asakusa ke stesen Tobu-nikko. Perjalanan akan membawa anda 2-3 jam bergantung kepada jenis kereta yang anda pilih. Kami mengesyorkan untuk mendapatkan Nikko Pass All Area (JPY 4520) kerana ia memberi anda perjalanan tanpa had sekitar Nikko dan bandar onsen Kinugawa.
 
Tip: Kami membeli talian online di Klook dan mendapatnya pada kadar diskaun!

 
Perkara yang baik mengenai pas adalah anda boleh memilih untuk menghabiskan sehingga 2 atau 4 hari di Nikko. Walaupun kami melakukan perjalanan sehari, kami berharap kami mempunyai lebih banyak masa di Nikko! Tetapi jika anda berada dalam jadual yang ketat dan menghabiskan hanya sehari di Nikko, berlepas lebih awal (kereta api pertama ialah pukul 6.30 pagi).
 
Tip: Anda perlu mengambil pas di Pusat Maklumat Pelancongan Tobu di stesen Asakusa sebelum menggunakannya. Sila ambil perhatian bahawa waktu operasi dari 7.20 pagi – 7 malam jadi ambilnya satu atau dua hari lebih awal jika anda berniat untuk bergerak ke Nikko awal!

 
Terdapat pelbagai jenis kereta api dan kami sangat mengesyorkan menggunakan kereta ekspres terhad (1h 50 min) kerana mereka mengambil 50 minit lebih pendek daripada perkhidmatan kereta api tempatan (2h 40 min). Tetapi, ambil perhatian bahawa anda perlu membeli tiket berasingan (JPY 1440) untuk tempat duduk yang disediakan. Memandangkan terdapat masa tertentu untuk kereta api ekspres terhad, anda boleh memilih untuk tiba lebih awal untuk menempah kerusi anda di mesin tiket atau menempah secara dalam talian . Sekiranya anda mempunyai Pas Nikko, kakitangan di Pusat Maklumat Pelancongan Tobu boleh membantu anda menempah tempat duduk simpanan anda pada kadar diskaun!
 
P/S: Jika anda tidak mendapat tiket, kos tiket sehala dari Asakusa ke stesen Tobu-nikko ialah JPY 1360 (tambahkan JPY 1440 untuk kereta ekspres terhad).
 

Pilihan lain untuk mendapatkan Nikko dari Tokyo adalah dengan menggunakan sistem kereta api JR. Untuk pilihan ini, anda boleh mengambil JR Tohoku shinkansen dari stesen Tokyo atau Ueno ke stesen Utsunomiya dan dipindahkan ke JR Nikko Line. Walaupun ini mengambil masa kira-kira 1h 40 minit, kos sekitar JPY 5500 sehala jadi ia hanya berbaloi jika anda mempunyai jenis JR tertentu, jadi pastikan sebelum merancang laluan anda!
 
Assesibiliti (sekitar Nikko)  
Sangat mudah untuk menganggap Nikko sebagai sebuah bandar kecil tetapi kebenaran adalah tempat bersiar-siar yang sangat luas dan satu-satunya cara untuk melawat kawasan sekitar adalah dengan mengambil bas. Terdapat 2 kawasan utama yang kebanyakan pelancong akan berkunjung – bandar Nikko, di mana semua pemandangan kebudayaan terletak dan Okunikko, di mana kebanyakan tempat alam semula jadi. Untuk pergi dari bandar Nikko ke Okunikko ia akan membawa anda sekitar 45 minit atau lebih apabila dengan bas.

 
Sila ambil perhatian mengenai masa bas mereka kerana ianya tidak begitu kerap. Anda boleh rujuk laluan bas dan jadual mereka dalam talian atau dapatkan salinan fizikal jadual di stesen Tobu-nikko.
 
Anda boleh membeli mana-mana pas bas individu (dari JPY 600) di stesen Tobu-nikko dan mereka kebanyakannya boleh dipakai sehingga 2 hari. Tetapi bagi anda yang mempunyai Nikko Pass All Area , anda boleh naik bas secara percuma
 
P/S: Sebelum anda mula menjelajah Nikko, pastikan anda mengambil salinan peta Panduan Nikko untuk umat Islam di stesen Tobu-nikko. Ia akan memberi anda pilihan tempat makan mesra-Islam dan ruang solat di sekitar Nikko! Anda juga boleh merujuk panduan di sini .
 
Tempat yang menarik  
Jambatan Shinkyo
 
Sukar untuk terlepas daripada melihat Jambatan Shinkyo yang ikonik apabila anda berada di Nikko. Dikenali sebagai “jambatan suci,” ia adalah salah satu daripada tiga jambatan terbaik di Jepun dan dibina pada tahun 1636.
 

Dengan dedaunan subur yang akan berubah mengikut musim dan sungai yang indah sebagai latar belakang jambatan, mengagumi jambatan dari jauh akan mebuatkan seolah-olah anda sedang melihat lukisan cantik. Jika anda suka, anda boleh naik jambatan itu juga, yuran ¥ 300 dikenakan, tetapi ia hanya dibuka sehingga 5 petang (Apr – Sep) dan 4 petang (Okt – Mar).
 
Alamat: Sannai, 上 鉢 石 町 Nikko, Prefektur Tochigi 321-1401, Jepun
Arah: Ambil sebarang bas dari stesen Tobu-nikko dan turun dari perhentian bas Shinkyo.
 
Kegon Falls
 
Adakah anda tahu bahawa Nikko adalah rumah kepada 48 air terjun? Dan Kegon Falls adalah yang paling terkenal dari mereka semua, dengan ketinggian 97 meter. Tidak kira musim yang anda lawati, Kegon Falls pasti akan mengagumkan anda! Semasa musim sejuk, air bertukar menjadi ais, sesuatu yang sangat berbaloi untuk dilihat.
 

Anda boleh memilih untuk merasai keindahan Kegon secara percuma atau membayar yuran sebanyak JPY 550 untuk turun ke kaki air terjun.
 
Tip: Kegon Falls adalah tempat yang popular, aka nada banyak pelancong di sini tetapi jika anda ingin mengelakkan diri dari orang ramai, kami mencadangkan untuk menuju ke Ryuzu Falls yang terkenal dengan warna musim luruhnya.
 
Alamat: Chugushi, Nikko, Prefektur Tochigi 321-1661, Jepun
Arah: Ambil bas Y, YK atau C untuk Yumoto Onsen melalui Chuzenji Onsen dan turun di hentian bas Chuzenji Onsen. Berjalan selama 5 minit untuk sampai ke Kegon Falls.
 
Tasik Chuzenji
 
Terletak di kaki Gunung Nankai, Tasik Chuzenji tercipta setelah gunung berapi meletus 20 ribu tahun yang lalu, menjadikannya keindahan semulajadi. Semasa musim gugur, anda dapat menyaksikan pelbagai warna dedaunan gugur di atas pergunungan yang mengelilingi tasik.
 

Untuk merasai semua ketenangan dan keindahan tasik, kami mengesyorkan untuk mengambil pelayaran bersiar-siar di sekitar tasik. Sila ambil perhatian bahawa pelayaran hanya beroperasi setiap jam dari pukul 9.30 pagi – 3.30 petang (hanya dari 14 Apr – 30 Nov). Berita baik untuk anda dengan Nikko Pass – anda boleh menaiki pelayaran secara percuma!
 
Alamat: Chugushi, Nikko, Prefektur Tochigi 321-1661, Jepun
Arah: Ambil bas Y, YK atau C untuk Yumoto Onsen melalui Chuzenji Onsen dan turun di hentian bas Tachikikannoniriguchi.
 
Dataran Akechidaira
 
Untuk pemandangan Nikko yang menakjubkan, tidak ada tempat yang lebih baik untuk pergi dari Akechidaira! Untuk menikmati pemandangan ini, anda perlu mengambil ropeway sepanjang perjalanan dan semasa anda membuat perjalanan, anda akan diperlihatkan dengan pemandangan yang menakjubkan dari gunung yang tidak berkesudahan, dengan gambaran keseluruhan Lake Chuzenji dan Kegon Falls.

 
Ia mengambil masa 3 minit untuk sampai ke puncak gunung dan tiket perjalanan pergi dan balik adalah JPY 730 tetapi jika anda mempunyai Nikko Pass, kemasukan percuma! Ropeway dibuka dari pukul 9 pagi hingga 4 petang (lebih lama semasa puncak musim luruh), jadi ambil perhatian.
 
Tip: Pergilah ke Akechidaira pada musim gugur dimana landskap akan diliputi dengan warna daun musim luruh kuning, merah dan coklat. Ia pasti sesuatu yang sangat cantik untuk dilihat
 
Alamat: 709-5 Hosoomachi, Nikkō-shi, Tochigi-ken 321-1445, Jepun
Waktu operasi: 9 pagi – 4 petang (jam lebih lama semasa musim dedaunan gugur)
Caj kemasukan: JPY 400 (sehala), JPY 730 (perjalanan pulang)
Arah: Ambil bas Y, YK atau C untuk Yumoto Onsen melalui Chuzenji Onsen dan turun di hentian bas Akechidaira.
 
Pengalaman tempatan  
Selain sifatnya yang penuh dengan kehijauan, ramai pelancong berkumpul ke Nikko untuk melawat Warisan dan Kuil-kuil Warisan Dunia. Mengunjungi permata ini benar-benar salah satu cara terbaik untuk melibatkan diri dalam budaya dan tradisi rakyat Jepun.
 
Tosho-gu
 
Dikenali dengan hiasan mewahnya yang tidak biasa dilihat di kuil-kuil lain di seluruh Jepun, Tosho-gu adalah tempat pengasas Tokugawa Shogunate (memerintah Jepun dari 1600-1868), Tokugawa Ieyasu ditanam.
 

Apabila anda melangkah masuk ke dalam kuil, lihatlah ukiran kayu yang cantik dan motif emas. Walaupun Tosho-gu sedang menjalani pengubahsuaian, anda masih boleh melawat tempat ini!
 
Tip: Tosho-gu ditutup pada pukul 4 petang dan ia menjadi sangat sesak apabila hampir waktu tutup, jadi buat rancangan lawatan awal!
 
Alamat: 2301 Sannai, Nikkō-shi, Tochigi-ken 321-1431, Jepun
Waktu operasi: 8 pagi – 5 petang (sehingga 4 petang dari Nov hingga Mar)
Caj kemasukan: 1300 yen (kuil), 1000 yen (muzium), 2100 yen (kuil dan muzium)
Arah: Ambil sebarang bas dari stesen Tobu-nikko dan turun dari perhentian bas Shinkyo. Dari sana, berjalan kira-kira 15 minit ke Tosho-gu.
 
Kuil Futarasan
 
Futarasan mungkin tidak dihiasi dengan mewah seperti Tosho-gu tetapi ia mempunyai banyak kepentingan agama kepada orang Jepun, yang telah ditubuhkan sejak abad ke-8. Walaupun ia diasaskan oleh seorang sami Buddha, Futarasan mengekalkan amalan Shinto kuno untuk menyembah gunung.
 

Jika anda berada di sini pada bulan April, jangan terlepas pesta Yayoi Matsuri yang terkenal di mana orang Jepun akan membawa kereta dengan mezbah-mezbah dan mendedikasikannya kepada tuhan-tuhan di gunung-gunung. Anda pasti akan disambut dengan pengalaman budaya berwarna-warni!
 
Alamat: 2307 Sannai, Nikkō-shi, Tochigi-ken 321-1431, Jepun
Waktu operasi: 8 pagi – 5 petang (sehingga 4 petang dari Nov hingga Mar)
Caj kemasukan: Kebanyakan percuma kecuali JPY 200 untuk kawasan kecil
Arah: Ambil bas Y, YK, C atau HY dari stesen Tobu-nikko dan turun di hentian bas Nishisandoiriguchi. Dari sana, berjalan sekitar 10 minit ke Kuil Futarasan.
 
Kuil Rinnoji
 
Ditubuhkan oleh sami sami sebagai Futarasan, kawasan kuil Rinnoji yang menarik akan menarik perhatian anda. Tahukah anda bahawa ia pernah menjadi tempat bagi para rahib Buddha untuk mencari kesendirian? Sekarang, anda akan mendapati patung-patung kayu yang didedikasikan untuk tiga dewa gunung Nikko di Dewan Utama kuil.

 
Nota: Dewan Utama kini ditutup untuk pengubahsuaian sehingga Mac 2019.
 
Selain Dewan Utama, anda juga boleh pergi ke Hall Treasure dan mengagumi koleksi seni Buddha, patung, lukisan, kaligrafi dan banyak lagi. Jangan lupa untuk berjalan-jalan di taman gaya Jepun kuil yang juga merupakan tempat utama semasa puncak musim luruh.
 
Alamat: 2300 Sannai, Nikkō-shi, Tochigi-ken 321-1431, Jepun
Waktu operasi: 8 pagi – 5 petang (sehingga 4 petang dari Nov hingga Mar)
Caj kemasukan: 400 yen (Main Hall sahaja), 300 yen (Treasure Hall and garden)
Arah: Ambil bas Y, YK, C atau HY dari stesen Tobu-nikko dan turun di perhentian bas Total Kaikanzen. Dari sana, berjalan kira-kira 3-5 minit ke Rinnoji.
 
Aktiviti yang mesti dilakukan  
Sekiranya anda menghabiskan sekurang-kurangnya 2 hari di Nikko, masa anda di sini tidak perlu dihadkan untuk bersiar-siar sahaja. Nikko juga mempunyai banyak aktiviti yang sesuai untuk anda dan teman perjalanan anda!
 
Pengalaman Edo-period Japan
 
Pernah mahu melangkah ke masa lalu dan mengalami bagaimana orang Jepun hidup pada abad ke-16? Jadi tujulah ke Edo Wonderland! Taman tema ini dibina dalam seni bina gaya Edo dan semua kakitangan di sini berpakaian kostum zaman Jepun. Bahagian yang terbaik adalah, anda boleh menyertai keseronokan juga dengan berpakaian sebagai salah seorang penduduk kampung atau samurai
 

Terdapat banyak aktiviti di sini untuk anda menyertai aktiviti seperti pergi maze ninja, belajar bagaimana menggunakan pedang, melawat penjara era Edo dan banyak lagi. Di samping itu, anda juga boleh melihat beberapa persembahan yang menghiburkan dari pertunjukan ninja ke perarakan teater tradisional Jepun dan courtesan. Dengan berbuat demikian, anda dengan mudahnya menghabiskan separuh atau sepanjang hari sini!
 
Alamat: 470-2, Karakura, Nikkō-shi, Tochigi-ken 321-2524, Jepun
Waktu operasi: 9 pagi hingga 5 petang (pertengahan Mac hingga Nov), 9.30 pagi – 4 petang (Disember hingga pertengahan Mac)
Caj kemasukan: JPY 4700 (satu hari pas), JPY 4100 (petang lewat)
Arah:
 
Ambil Line Tobu Nikko dari stesen Asakusa (Tokyo) atau Tobu-nikko dan tukar ke stesen Shimo-imachi. Tukar ke line Kinugawa Tobu dan turun di stesen Kinugawaonsen. Dari sana, naik bas ke Edo Wonderland.
 
Sekiranya anda dari kawasan bandar Nikko, anda boleh mengambil bas percuma dari stesen Fujiya Kanko ke Edo Wonderland. Ketahui lebih lanjut mengenai cara untuk ke sana sini .
 
Pergi mendaki
 
Sekiranya anda menyukai aktiviti peluh dan pengembaraan, mengapa tidak pergi mendaki untuk melihat beberapa pandangan Nikko yang benar-benar hebat? Terdapat banyak laluan mendaki yang terkenal dan salah satu yang terkenal adalah mendaki Gunung Nantai untuk dapat gambaran keseluruhan pemandangan Lake Chuzenji dan gunung-gunung lain di sekitarnya
 
Tip: Sila ambil perhatian bahawa pendakian adalah curam dan ia akan mengambil masa 6-7 jam untuk naik.
 

Mencari cara yang lebih mudah? Jadi anda boleh mengembara di sekitar Tasik Chuzenji. Dengan kebanyakan tempat rata di sepanjang jalan, yakinlah pendakian anda akan berasa seperti berjalan-jalan santai. Pendakian akan membawa anda sekitar 4-5 jam.
 
Pilih strawberi
 
Tochigi Prefecture terkenal dengan strawberi tochiotome yang kecil, manis dan wangi, jadi anda tidak akan terlepas untuk makan mereka. Terima kasih kepada iklim sejuk di rantau ini, pelancong ke Nikko boleh memilih stroberi dari awal Disember hingga ke pertengahan Jun.
 

Ladang terdekat ke Nikko adalah Taman Strawberry Nikko. Di sini, anda boleh menikmati sesi pemetik strawberi selama 30 minit di rumah hijau mereka, yang mempunyai beberapa jenis strawberi. Setiap sesi juga membolehkan anda mencelupkan stroberi anda dalam susu pekat secara percuma!
 
Alamat: 3581 Serinuma, Nikkō-shi, Tochigi-ken 321-2405, Jepun
Waktu operasi: 10 pagi – 4 petang (kemasukan terakhir 3.30 petang)
Caj kemasukan: JPY 1500-1700
Hubungi No: +81 288-22-0615 (tempahan akan diberi keutamaan)
Arah: Ambil line Tobu ke stesen Shimo-imachi. Dari sana, naik teksi ke Nikko Strawberry Park.
 
Nikmati mandi air panas di Yumoto Onsen
 
Tiada apa-apa yang menenangkan otot anda selepas berjalan sepanjang percutian anda. Di sebelah utara dari Nikko adalah bandar onsen Yumoto di mana anda akan dapat menikmati mandi air panas. Mata air panas di sini sarat dengan belerang dan dipercayai mencantikkan kulit dan menyembuhkan keletihan.
 

Begitu ramai orang di Jepun memerlukan anda membuka pakaian anda, kami mencadangkan untuk menempah sesi 40-minit persendirian di Spa Village Kamaya (JPY 600). Sebagai alternatif, anda juga boleh merendam kaki di Annyo-no-yu, sebuah bukit panas percuma yang terletak di tengah-tengah Yumoto Onsen.
 
Arah ke Yumoto Onsen: Dari stesen Tobu-nikko, ambil salah satu bas yang bawa ke Yumoto Onsen dan turun di perhentian bas Kohanmae. Perjalanan mengambil masa kira-kira 1h 30 minit.
 
Makanan dan ruang solat yang mesra Islam  
Mencari makanan halal dan ruang solat semasa bercuti sentiasa menjadi perhatian kepada pelancong Islam. Nasib baik, terdapat restoran dan kemudahan yang mesra-Muslim di Nikko supaya anda tidak perlu risau!
 
Tip: Jangan lupa mengambil peta mesra Nikko di stesen Tobu-nikko atau anda boleh merujuk kepada panduan di sini .
 
Masuya
 
Masuya adalah tempat yang sempurna untuk mengisi perut anda selepas bersiar-siar di Tasik Chuzenji. Di sini, anda mempunyai pilihan untuk menghirup soba atau udon dalam sup panas dengan tempura (JPY 650-1500). Oleh kerana restoran terletak di tepi tasik, anda akan dapat makan dengan pemandangannya juga
 

Keistimewaan lain Masuya adalah ikan segar mereka dari Lake Chuzenji – pastinya pengalaman bersantap unik yang tidak boleh ketinggalan.
 

Apa yang hebat tentang Masuya ialah anda boleh meminta untuk melakukan solat anda di sini. Hanya minta pada kakitangan yang ramah dan mereka akan menyediakan tikar untuk anda di bilik peribadi. Ingat untuk membawa pakaian solat anda sendiri!
 
Status halal: Pilihan makanan laut yang ada, Kemudahan solat dalam kedai
 
Alamat: 2482, Chugushi, Nikko
Waktu buka: 11 pagi – 3 petang (Isnin – Jumaat), 10 pagi – 4 petang (Sat-Sun / PH)
Arah: Ambil bas Y, YK atau C untuk Yumoto Onsen melalui Chuzenji Onsen dan turun di hentian bas Nikko Lake Side Hotel. Dari situ, berjalan sekitar 15 minit ke Masuya.
 
Shizensaryo Meguri
 
Untuk merasai masakan Jepun yang sihat, tuju ke Shizensaryo Meguri. Restoran vegan ini menyajikan masakan Jepun kegemaran anda seperti kari menggunakan bahan semulajadi dan organik sahaja.
 

Mereka juga menyajikan tauhu yang digoreng dan mempunyai ciri khas Nikko. Shizensaryo Meguri terletak di kawasan utama bandar Nikko jadi ia juga boleh diakses.
 
Status halal: Vegan, tiada alkohol yang berkhidmat dalam kedai
 
Alamat: 909-1, Nakahatsuishimachi, Nikko
Waktu operasi: 11.30 pagi – 6 petang, ditutup pada Thur
Arah: Ambil sebarang bas dari stesen Tobu-nikko dan turun di hentian bas Nikko Shisho Mae.
 
Kamaya Cafe du Reverbere
 
Terletak sangat dekat dengan stesen Tobu-nikko, kafe ini mempunyai menu berasingan untuk umat Islam dan mereka menyajikan masakan Barat. Buat pilihan anda dari Bowl Chicken Roasted mereka (JPY 1500) dengan menu sampingan salad Nikko Yuba, Kari & Kari Ayam (JPY 1500) atau Pasta Udang (JPY 1200)
 

Kamaya Cafe juga menyajikan gula-gula dan pencuci mulut bukan alkohol seperti Ice Shaved mereka dengan strawberi Tochigi beku yang dicincang, jadi pastikan anda mencuba mereka!
 
Status halal: daging halal ada, peralatan halal dan peralatan dapur diasingkan dari yang tidak halal
 
Alamat: 12-6, Matsubara-cho, Nikko-shi, Tochigi 321-1406
Waktu operasi: 11 pagi – 5 petang, ditutup pada hari Rabu
Arah: Kamaya Cafe jarak 2 minit berjalan kaki dari stesen Tobu-nikko
 
Tobu World Square Heian
 
Bagi anda yang menuju Edo Wonderland, pastikan anda singgah Tobu World Square berdekatan untuk makan halal di Heian.
 

Cuba Udon atau Soba individu mereka bersama dengan tempura atau memilih untuk set makan tengah hari mereka untuk hidangan yang memuaskan!
 
Status halal: Menu halal boleh didapati
 
Alamat: 209-1, Kinugawaonsenohara, Nikko-shi, Tochigi, 321-2522, Jepun
Waktu operasi: 9.30 pagi – 7.30 malam
Arah: Ambil laluan Nikko-Kinugawa ke stesen Tobu World Square
 
BONUS: Yuba Manju
 
Jika anda mencari beberapa snek berhampiran stesen Tobu-nikko, kami mencadangkan untuk mendapatkan keistimewaan Nikko, Yuba Manju.
 

kacang merah dibungkus dengan kulit tauhu dan kemudian dibakar, hidangan ini mempunyai campuran rasa yang menarik.
 
Kedai ini betul-betul di hadapan stesen Tobu-nikko dan papan tandanya berada dalam bahasa Jepun tetapi anda dengan mudah dapat mengenalinya kerana barisannya yang panjang.
 
Nota: Kami telah memeriksa dengan gerai bahawa Yuba Manju tidak mengandungi apa-apa produk sampingan atau alkohol tetapi makan mengikut budi bicara anda sendiri!
 
Bilik Solat di stesen Tobu-nikko
 

Perlu solat? Tiada masalah! Hanya menuju ke ruang solat Tobu-nikko di tingkat dua. Sila maklum bahawa ia dibuka dari 9 pagi hingga 4.30 petang dan anda perlu memaklumkan kakitangan stesen sebelum solat juga.
 
Penginapan mesra Muslim  
Bagi anda yang ingin tinggal di Nikko selama beberapa hari, ada hotel yang menyediakan makanan mesra-Muslim dan onsens peribadi. Berikut adalah beberapa pilihan:
 
Nikko Tokanso Hotel
 
Anda tidak boleh melawat bandar Jepun yang menarik seperti Nikko dan tidak tinggal di ryokan (penginapan gaya Jepun)! Terletak berhampiran dengan kuil-kuil Warisan Dunia dan kuil-kuil Nikko, tinggal di sini akan membolehkan anda menenggelamkan diri anda dalam suasana tradisional Jepun.
 

Di Nikko Tokanso Hotel, anda boleh menempah makanan kaiseki mesra Muslim sekurang-kurangnya 3 hari lebih awal. Bagi pelancong yang tidak tinggal di sini, anda boleh melakukan solat anda di bilik solat mereka juga.
 
Alamat: 2335, Sannai, Nikko
Tempahan: Tempah dalam talian atau hubungi +81 288540611
Harga: dari JPY 24,200
Arah: Hotel menyediakan bas ulang-alik percuma untuk tetamu tetapi anda perlu menelefon mereka untuk menempah sekurang-kurangnya 1 hari lebih awal.
 
Guesthouse fete
 
Sekiranya anda berada dalam bajet yang ketat, jangan bimbang – Guesthouse fete adalah untuk anda! Dengan kadar bilik asrama bermula dari JPY 3200, anda masih dapat menikmati penginapan yang selesa tanpa membakar lubang di dompet anda.
 

Bagi mereka yang dalam kumpulan juga boleh memilih untuk menginap di bilik gaya Jepun atau gaya Barat, dengan kadar bermula dari JPY 10,000. Mereka mempunyai menu halal / vegan dan bilik solat untuk pelancong Islam juga
 
Alamat: 786 Shimohatsuishimachi, Nikko
Tempahan: Tempah dalam talian
Harga: dari JPY 3200
Arah: Guesthouse fete berjarak sekitar 12 minit berjalan kaki dari stesen Tobu-nikko.
 
Kinugawa Park Hotels
 
Mencari untuk menikmati mandi onsen peribadi semasa penginapan singkat anda di Nikko? Jadi pilih untuk bermalam di Kinugawa Park Hotels. Dengan 4 jenis penginapan yang berbeza, anda boleh memilih untuk menginap di penginapan gaya tradisional Jepun atau bilik bergaya Barat.
 

Menginap menjanjikan anda rehat yang tidak terganggu dan yang terbaik adalah, anda juga boleh meminta makanan halal kaiseki. Beberapa bilik dilengkapi dengan onsen peribadi. Sebagai alternatif, anda juga boleh menempah sesi di salah satu daripada 4 tetamu swasta
 
Alamat: 1409 Ohara, Kinugawa-onsen, Nikko
Tempahan: Tempah dalam talian
Harga: dari JPY 21,180
Arah: Ambil laluan Nikko-Kinugawa ke stesen Kinugawaonsen. Dari sana, berjalan 5 minit ke hotel.
 
Dengan 7 tip berguna ini, anda kini bersedia untuk menakluk Nikko! Terletak hanya 2 jam jauhnya dari Tokyo, siapa kata anda perlu pergi jauh untuk menghabiskan masa dengan alam semula jadi? Masa depan anda berada di Jepun, tambah Nikko ke senarai anda dan temui sesuatu yang berbeza di negara ini.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 7 Tip Penting Untuk Terokai Nikko, Jepun (Mesra-Muslim) appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/7-tip-penting-untuk-terokai-nikko-jepun-mesra-muslim/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tip Untuk Mengubati Rindu Hubungan Jarak Jauh Yang Paling Penting No 3 Tu

Tip Untuk Mengubati Rindu Hubungan Jarak Jauh Yang Paling Penting No 3 Tu

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 323 hits
Tip Untuk Mengubati Rindu Hubungan Jarak Jauh Yang Paling Penting No 3 tu Hubungan cinta jarak jauh pasti membebankan bagi sesetengah pasangan Rasa rindu yang cukup mendalam antara satu sama lain amat mendalam kerana jarang sekali untuk ber...
Pernafasan Dalaman Makan Minum Posisi Ikut Arahan Tip Penting Bersalin Meneran Perlu Banyak Tenaga

Pernafasan Dalaman Makan Minum Posisi Ikut Arahan Tip Penting Bersalin Meneran Perlu Banyak Tenaga

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 368 hits
Perlunya ibu mengamalkan pernafasan dalaman mengambil makanan dan minuman posisi yang semasa dan mengikut arahan petugas perubatan semasa bersalin Perkongsian ini boleh dijadikan panduan Jururawat berkongsi mengenai tip yang perlu dilakukan...
Bos Bkpm Harmonisasi Kebijakan Penting Untuk Menaikkan Kembali Kemudahan Bisnis Ri

Bos Bkpm Harmonisasi Kebijakan Penting Untuk Menaikkan Kembali Kemudahan Bisnis Ri

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 222 hits
Thomas mengakui bahwa saat ini Indonesia masih memiliki masalah yang perlu dibenahi Yaitu dalam hal menyinkronkan kebijakan antara pemerintah pusat dan daerah serta daerah dan daerah
Orang Yang Benci Saya Tak Fikirkan Yang Penting Zara Zya

Orang Yang Benci Saya Tak Fikirkan Yang Penting Zara Zya

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 248 hits
Pelakon Zara Zya awal semalam ada menitipkan sesuatu menerusi salah satu fotonya yang dimuat naik di Instagram Katanya dia bukanlah insan sempurna Akan tetapi dia bersyukur dengan apa adanya ketika ini Siapalah saya saya orang yang jauh dar...
Hiburan Biarlah Dia Buka Yang Penting Hati Kena Bersih Tak Hipokrit Michael Ang Komen Emma Maembong Buka Tudung

Hiburan Biarlah Dia Buka Yang Penting Hati Kena Bersih Tak Hipokrit Michael Ang Komen Emma Maembong Buka Tudung

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 383 hits
Susulan keputusan Emma Maembong membuka tudung pengarah Michael Ang sekali lagi tampil memberikan komennya Menerusi sebuah video yang dimuat naik di akaun Instagramnya Michael menghormati tindakan Emma itu dan berkata tidak salah untuk aktr...
Ini Pesanan Penting Dr Burhanuddin Al Helmy Khas Buat Rakyat Kelantan

Ini Pesanan Penting Dr Burhanuddin Al Helmy Khas Buat Rakyat Kelantan

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 1059 hits
Dr Burhanuddin Al Helmy pejuang kemerdekaan yang besar dan tokoh nasional yang agung dilahirkan dalam satu keluarga tani di Changkat Tualang Perak pada 29 Ogos 1911 Bapanya Hj Muhammad Noor berasal dari Sumatera dikatakan dari keturunan ban...
Jokowi Yang Penting Bukan Menyampaikan Semburan Dusta

Jokowi Yang Penting Bukan Menyampaikan Semburan Dusta

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 132 hits
Calon Presiden Joko Widodo atau Jokowi menjelaskan alasannya menyampaikan pernyataan pernyataan pedas saat kampanye Dia mengatakan agar masyarakat tahu yang sebenarnya dan tidak menyebarkan hoaks
Selepas Menyusu Bayi Tertidur Tetap Perlu Sendawa Penting Untuk Elak Muntah Susu

Selepas Menyusu Bayi Tertidur Tetap Perlu Sendawa Penting Untuk Elak Muntah Susu

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 392 hits
Seringkali ibu merasa serba salah untuk cuba sendawa bayi yang telah tertidur selepas menyusu kerana khuatir ia akan membuat bayi terjaga Soalnya adakah wajib menyendawakan bayi setiap kali selepas penyusuan Apakah ia memudaratkan jika tida...
Meniarap Penting Untuk Bayi Seawal 3 Bulan Dah Boleh Jika Belum Perlu Bantu Si Kecil

Meniarap Penting Untuk Bayi Seawal 3 Bulan Dah Boleh Jika Belum Perlu Bantu Si Kecil

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 320 hits
Eh pandainya anak mama nak pusing badan Dah nak meniarap ke Cepatnya dia membesar Perasan tak tingkah laku bayi anda yang masih kecil tetapi sudah bijak hendak cuba memusingkan badannya Ketika usianya baru masuk tiga bulan ada bayi yang mul...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist