7 Kebiasaan Yang Menyebabkan Jerawatan Di Punggung


Kebiasaan menyebabkan jerawat di punggung  adalah salah satu masalah yang jarang orang pedulikan dan perhatikan. Namun, kulit di punggung adalah tempat yang paling banyak menghilangkan keringat dan lendir di wajah sehingga mudah menghasilkan jerawat. Penyebab jerawat punggung dapat disebabkan oleh pakaian kotor dengan keringat, kulit yang kurang terawat, atau kebiasaan tidak sengaja lainnya yang juga menyebabkan kondisi ini. Bukan hanya menimbulkan rasa tidak nyaman, pegal-pegal di punggung tetapi juga estetika dan membuat wanita tidak berani memakai sayap punggung terbuka, pesona pundak terbuka.
7 kebiasaan yang menyebabkan jerawatan di punggung Jadi hari ini, kami akan berbagi 7 kebiasaan umum yang menyebabkan jerawat di punggung yang sering Anda abaikan!
1. Jarang membersihkan tubuh setelah berolahraga Bekerja dan berolahraga di lingkungan yang panas setiap jam akan membuat tubuh Anda banyak berkeringat, yang menyebabkan bakteri tumbuh lebih banyak. Karena itu, untuk menghindari jerawat di punggung, membersihkan tubuh bagian belakang walaupun Anda hanya melakukan beberapa gerakan sederhana. Selain itu, ini juga merupakan solusi untuk memiliki tubuh aromatik.
Selain itu, malas menggosok punggung setiap kali mencuci juga merupakan penyebab timbulnya kembali jerawat. Sebab, jumlah keringat, kotoran, dan sebum yang tinggal di punggung dalam waktu lama akan menyumbat pori-pori dan mudah menyebabkan jerawat. Jadi bersihkan punggung Anda setiap hari untuk menghilangkan semua noda di punggung Anda. Atau Anda dapat membeli kembali gosok untuk membuat pembersihan lebih mudah dan lebih efektif.
2. Tidak melakukan pengelupasan kulit Selain menggosok dan mandi setiap hari, pengelupasan kulit juga merupakan langkah penting yang banyak wanita lewatkan. Sama seperti kulit wajah, tubuh dan punggung juga perlu dibersihkan dari kotoran, dilakukan secara teratur 1 kali / minggu. Jika tidak, jumlah keringat, kotoran, dan sebum yang tertinggal di kulit untuk waktu yang lama menyumbat pori-pori mudah menyebabkan jerawat.
3. Kenakan pakaian kotor Pakaian dianggap sebagai lapisan kain yang bersentuhan langsung dengan kulit, sehingga meskipun hanya dipakai sekali saja, ia akan menyerap keringat, bakteri masih akan menumpuk dan membahayakan kulit. Jika berkepanjangan hari demi hari, risiko kembali jerawat akan lebih tinggi dan sulit untuk mendapatkan perawatan lengkap.
4. Selimut, bantal, sprei jarang diganti Selimut, bantal, dan sprei adalah benda yang bersentuhan langsung dengan punggung Anda setiap kali Anda tidur. Karena itu, malas mencuci barang-barang ini akan menyebabkan bakteri dan kotoran menumpuk dalam waktu yang lama, kemudian menembus dan menyebabkan jerawat pada kulit, terutama bagian belakang. Selain itu, jumlah pengelupasan maut yang muncul setiap malam juga membantu bakteri berkembang biak dan tumbuh lebih banyak.
Selain itu, bantal berkualitas baik dan buruk juga merupakan penyebab jerawat punggung. Jika Anda tidak punya waktu untuk mencuci, Anda harus membawa selimut, bantal, dan kasur ke matahari untuk secara signifikan menghancurkan bakteri yang menyebabkan jerawat di punggung Anda.
5. Rambut kotor dan tidak rapi Ada banyak kasus jerawat punggung yang disebabkan oleh rambut. Karena kotoran dan lendir pada rambut akan menempel pada kulit belakang sehingga membuat jerawat lebih mudah. Untuk mengatasi situasi ini, dua kebiasaan perlu diikuti:
Pertama-tama ingat untuk mengikat rambut Anda dengan rapi sehingga rambut Anda tidak dapat menyentuh punggung Anda dan membantu mengurangi jerawat secara signifikan. Kedua, sering-seringlah mencuci rambut untuk menghindari rambut yang lengket dan kotor. 6. Menggunakan ransel secara teratur Salah satu penyebab jerawat punggung adalah banyak orang tak terduga mengenakan ransel secara teratur. Ini akan menyebabkan area punggung banyak berkeringat, tidak menyerapnya dengan benar, menyebabkan pori-pori menyebabkan jerawat. Jika ransel jarang dibersihkan, bakteri akan menyebar dari ransel ke pakaian dan kemudian menempel pada kulit.
7. Mengenakan bra terlalu ketat Jika Anda sering mengalami ruam di punggung yang berfokus terutama di sekitar tali bra, periksa apakah bra Anda terlalu kencang. Karena, ketika mengenakan bra terlalu ketat, kulit Anda akan tertekan, membuat pori-pori Anda menjadi misterius dan mudah menghasilkan jerawat. Selain itu, jika bahan yang menyebabkan alergi kulit dan tidak menyerap, ubah jenisnya.
Berharap dengan kebiasaan menyebabkan jerawat di punggung yang baru saja kita bagikan akan membantu Anda membatasi dan menghindari jerawat di punggung. Pada saat yang sama, perlu untuk menemukan cara untuk mengobati jerawat di bagian punggung untuk menghindari penyebaran ke area lain dari tubuh yang menyebabkan ketidaknyamanan dan estetika. Semoga Anda cepat memiliki kulit halus seperti yang Anda inginkan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://meenikah.com/7-kebiasaan-yang-menyebabkan-jerawatan-di-punggung

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kalau Sayangkan Anak Dalam Kandungan Tolong Periksa Gigi Sakit Gigi Boleh Menyebabkan Keguguran

Kalau Sayangkan Anak Dalam Kandungan Tolong Periksa Gigi Sakit Gigi Boleh Menyebabkan Keguguran

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 292 hits
Semasa hamil setiap tubuh anda memerlukan penjagaan yang rapi kerana hormon kehamilan akan membuatkan anda melalui banyak perubahan Tidak terkecuali gigi Ibu hamil sering terlepas pandang akan penjagaan mulut mereka terutamanya gigi dan gus...
Keluar Dari Kumpulan Whatsapp Pejabat Tanpa Kebenaran Majikan Boleh Menyebabkan Anda Dibuang Kerja

Keluar Dari Kumpulan Whatsapp Pejabat Tanpa Kebenaran Majikan Boleh Menyebabkan Anda Dibuang Kerja

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 351 hits
Menjadi kebiasaan setiap pejabat mempunyai kumpulan WhatsApp yang memudahkan kakitangan dan majikan berhubung antara satu sama lain Tetapi kami yakin ada di antara pembaca yang keluar dari kumpulan tanpa kebenaran atas tujuan peribadi Namun...
Kemaskini Bermasalah Menyebabkan Pengesan Buku Lali Polis Belanda Tidak Boleh Dikesan

Kemaskini Bermasalah Menyebabkan Pengesan Buku Lali Polis Belanda Tidak Boleh Dikesan

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 292 hits
Kemaskini perisian yang bermasalah boleh mendatangkan isu kepada pengguna dan kadang kala masalah tersebut bukan sahaja melibatkan pengguna biasa tetapi syarikat syarikat dan juga badan kerajaan ataupun penguatkuasaan undang undang Baru bar...
Lelaki Dipenjara Sebulan Tikam Punggung Rakan

Lelaki Dipenjara Sebulan Tikam Punggung Rakan

papar berkaitan - pada 31/5/2019 - jumlah : 313 hits
KUALA TERENGGANU Seorang lelaki dihukum penjara sebulan oleh Mahkamah Majistret di sini hari ini kerana menikam punggung rakannya Majistret Noor Mazrinie Mahmood menjatuhkan hukuman itu selepas Mohd Al Muiizz Ali Hassan 27 mengaku bersalah ...
Kebiasaan Balas Dendam Saat Buka Puasa Malah Bisa Buat Tubuh Semakin Gemuk

Kebiasaan Balas Dendam Saat Buka Puasa Malah Bisa Buat Tubuh Semakin Gemuk

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 206 hits
Triyani Kresnawan Dietisien Instalasi Gizi Rumah Sakit Cipto Mangunkusumo mengatakan bahwa saat buka puasa seringkali kita dihidangkan dengan banyak makanan yang membuat seseorang lapar mata Ini membuat orang rentan makan berlebihan
Anak Ustaz Arifin Ilham Ungkap Kebiasaan Sang Ayah Zikir Seribu Kali Istigfar Sehari

Anak Ustaz Arifin Ilham Ungkap Kebiasaan Sang Ayah Zikir Seribu Kali Istigfar Sehari

papar berkaitan - pada 26/5/2019 - jumlah : 297 hits
Ustaz Arifin Ilham dikenal sebagai salah satu dai yang dikenal dengan lantunan zikirnya Suaranya yang khas mampu membuat siapapun yang mendengarnya meneteskan air mata
Kebiasaan Menonton Tv Bisa Buat Durasi Dan Kualitas Tidur Anak Anak Menurun

Kebiasaan Menonton Tv Bisa Buat Durasi Dan Kualitas Tidur Anak Anak Menurun

papar berkaitan - pada 26/5/2019 - jumlah : 181 hits
Kebiasaan menonton TV ini ternyata bisa mempengaruhi jam tidur yang dimiliki anak Anak pra sekolah yang menonton tv di bawah 1 jam per hari mendapat waktu tidur 22 menit lebih lama atau sekitar 2 5 jam per minggu dibanding mereka yang menon...
Kebiasaan Menggunakan Tisu Basah Justru Bisa Picu Sejumlah Masalah Ini

Kebiasaan Menggunakan Tisu Basah Justru Bisa Picu Sejumlah Masalah Ini

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 156 hits
Kendati sangat praktis dan ringkas tisu basah ini ternyata diketahui memiliki kandungan kimia tertentu Penggunaan tisu basah ini dapat menyebabkan munculnya ruam pada kulit terutama pada bagian bagian tubuh tertentu
Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Pusing Bandar

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

Netizens Inciting Hatred Against Footballers Being Tracked Down



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Selepas Bersara Setiap Ringgit Berguna

Laundry Day Woes Say Goodbye To Lost Socks With Inchbug

Astrazeneca Akhirnya Tarik Balik Vaksin Covid 19 Selepas Pengakuannya Yang Mengejutkan

Buat Ujian Darah Menjelang Usia Menua

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

The Indian Dilemma In Kkb