6 Tips Nampak Muda Dari Usia Sebenar Afyaa Hayyiba Dan Afyaa Ryndu


Assalamualaikum semua, dan Salam Sejahtera. Hari ini Nova nak kongsi tips bagaimana nak nampak muda dari usia sebenar. ha.. Nova nak buka rahsia, sebab selalu orang jumpa Nova salah teka umur ai kan. Selalunya memang cakap ai nampak few years muda dari usia ai. wakakaka 😂 Tak kiralah nak cakap masuk bakul angkat sendiri pun, yang penting bukan seorang dua tau.. ramai kot yang cakap ai tak nampak macam umur sebenar. 😛 Ini betul punya tips, yang korang boleh cuba mana yang korang rasa boleh buat. Ok.. pertama.......


Kawal Berat Badan
Ya, Nova letakkan nombor satu sebab ini adalah faktor utama dalam menentukan usia kita. Tampak muda bukan sahaja dari rupa ya, nampak muda luar dalam. Kalau korang timbang berat yang ada kiraan umur berdasarkan lemak badan, tulang, otot... akan ada juga kiraan umur. Perasan tak? Ke tak pernah timbang? hahaha... pandai-pandailah Google ya pasal kiraan umur ni. Aku explain kang 20 hari tak habis. Ok berbalik pada cerita, memang betul, berat badan kena jaga, bila terlebih berat badan... anda akan nampak tua dari usia bebeh. So kena maintain berat dalam julat sepatutnya Normal Weight omputih cakap. Bukan Overweight atau Obese. Nak nampak muda, jaga pemakanan anda, jaga berat badan. Buatla macam mana pun nak exercise ke nak puasa ke.. janji berat badan terkawal k.


Penjagaan Kulit Muka Yang Baik
Ini kedua penting. Penjagaan kulit muka yang baik penting sebab apa? Sebab kalau benda pertama yang orang akan pandang adalah muka anda, bukan kaki bukan tangan bukan telinga. 😄 Muka ni termasuklah mata telinga hidung bibir pipi semua. Nova akan pastikan Nova mengamalkan rutin penjagaan kulit siang dan malam. Wajib pemakaian Sunblock ketika di dalam dan luar rumah. Cuci muka sekurang-kurangnya 2 kali sehari, siang dan malam. Pakai serum, pakai moisturiser dan apa-apa yang patut. Nova dah amalkan penjagaan kulit muka ni sejak berumur 20an, jadi kulit muka masih maintain kurang kedutannya. Lagi awal lagi bagus kaedahnya ah gittew. Ingat tiada perempuan yang tak cantik, kecuali perempuan yang malas. Muah 😍


Kesihatan Emosi dan Mental
Nova boleh cakaplah tekanan emosi pada zaman ini agak membimbangkan. Bayangkan ya, budak-budak muda sekarang pun sudah banyak yang alami tekanan, depression yang teruk. Media sosial sekarang ni, kalau tak digunakan sebaiknya boleh menjadikan kita mengalami tekanan. Selain itu Pandemik Covid-19, duduk je kat rumah.. tak keluar2 tak ke rasa macam nak mental je kan. Pastikan, kesihatan emosi anda baik ya, kalau sedih tertekan.. cepat2 rehat dulu cari cara untuk bantu kurangkan tekanan atau kongsi dengan orang yang anda percaya. Senang cerita kestabilan hormon ini sangat membantu mengekalkan momentum badan kekal cergas, nampak muda. Senyum.. zikir selalu. ha.. u get it kan?


Circle Positif Kekal Positif
Ini penting, kenapa kena ada circle positif? sebab circle yang baik akan menjadikan kita selalu gembira. Peranan keluarga, kawan-kawan sangat penting dalam hidup kita, kita bukan hidup di dunia ni sendiri. Kita kena berkawan, berkeluarga.. kalau anda rasa ada toxic dalam hidup, cuba jauhkan diri.. kekal positif. Sama macam kesihatan emosi dan mental, circle positif mengurangkan tekanan hidup seseorang. Circle Positif membantu kita sentiasa ingin maju ke hadapan, selalu berfikir yang baik-baik, menjadi orang yang lebih baik. Ok 💪 


Penampilan Diri Yang Bersih dan Kemas
Actually, ini adalah nombor awal2 penting kalau diikutkan, tapi Nova letak No. 5. Penampilan diri sememangnya wajib anda jaga kalau nak nampak muda dari usia sebenar. Ok camni korang bayangkan, rambut panjang, baju tak basuh dan berbau.. nak tengok nak dekat pun orang tak suka. Ye tak, so camana nak nampak muda? Nak nampak muda kena ada sikap bersih, kemas wangi. Islam juga mengajar kita untuk bersikap begitu. Kan kan. Selain itu, Nova juga mempraktikkan pemilihan pakaian yang sesuai. Baju kena pilih yang sesuai dengan usia. Makeup juga kena ada biarpun sikit bedak, eyeliner, mascara, pemerah pipi, highlight dan gincu. ehh banyak pula 😝 hahaha


Amalan Pemakanan Yang Baik & Makanan Sunnah
Nova suka makan madu. Dah lama sangat makan lupalah sejak bila. Rasa macam awal 20an juga. Nak cakap aku ni pandai jaga makan tidak juga, itu normal ada up and down. Portion nasi ai memang half, dah amal sejak dulu. Makan buah-buahan, madu, minyak zaitun.. apa lagi.. Namun, zaman canggih sekarang ni, untuk yang selalu terlupa nak cepat je kan, boleh amalkan makanan tambahan yang senang. Ini Nova rekomenkan pada korang semua. Ada dua makanan tambahan yang baik untuk badan iaitu AFYAA HAYYIBA dan AFYAA RYNDU. Produk AFYAA ini  semestinya HALAL dan Kualiti Premium. Kalau nak tahu pengasas produk AFYAA ni adalah pakar bedah ortopedik Malaysia yang menjadi rakyat Malaysia pertama yang pergi ke angkasa lepas iaitu Dato’ Dr. Sheikh Muszaphar Shukor. 😊 Meh kita terangkan sikit dua produk istimewa ni.


AFYAA HAYYIBA
HAYYIBA diformulasi dengan 8 ramuan untuk mengekalkan kesihatan. Kandungan Hayyiba adalah Thymocid® Ekstrak Habbatus Sauda | Polypeptide-k (PPkTM) Ekstrak Biji Peria | Ekstrak Gymnema Sylvestre | Ekstrak Kayu Manis | Ekstrak Mengkudu | Ekstrak Misai Kucing | B-Kompleks | Kromium. Baguskan sebab ada ramuan sunnah iaitu Habbatus Sauda. Ekstrak Biji Perianya pula buatan Malaysia yang dipatenkan di 153 buah negara tau. Bagusnya pasal Hayyiba ni adalah dia boleh meningkatkan imuniti, stamina, mengurangkan keradangan dan meningkatkan kesihatan secara kita menyeluruh. Produk ini sesuai untuk lelaki mahupun perempuan.

 
Setiap pagi kita minum satu sachet makanan sunnah Habbatus Sauda. Nyam

AFYAA HAYYIBA ni untuk siapa ya?

👉 Golongan yang mahu mengoptimumkan kesihatan keseluruhan👉 Golongan yang sering mengambil makanan dan minuman bergula👉 Golongan yang sering mengamalkan diet tidak sihat👉 Golongan yang jarang bersenam👉 Golongan umur pertengahan👉 Golongan yang idamkan makanan sunnah dalam diet mereka
Cara Pengambilan - 
Ambil 1 bungkus sehari. Habiskan semua setelah bungkusan dibuka.




Pendapat peribadi Nova, sebungkus ni mudah sahaja nak dihabiskan. Walaupun kandungan utamanya Habbatus Sauda dan Peria, tapi rasa dia ok, boleh minum sampai habis. Rasa dia manis-manis buah. Selepas minum kali pertama, badan  rasa agak pelik sebab tiba2 senang tidur malam. Nova ada masalah nak tidur, tapi bila amalkan Hayyiba ni, badan rasa selesa bertenaga.. tidur pun cukup. Sachet ni juga mudah di bawa ke mana-mana, pagi2 Nova siap2 minum dalam kereta dalam perjalanan ke pejabat. Untuk Lifestyle yang sibuk, ia makanan sunnah, tambahan yang sangat baik untuk badan.


AFYAA RYNDU
AFYAA RYNDU adalah istimewa bagi Nova. Kenapa istimewa? Tujuan utama untuk kesihatan kulit. Ramuannya adalah kombinasi terbaik dari dunia barat dan timur. Dengan mengamalkan AFYAA RYNDU, anda akan mendapatkan hasil seperti kulit bersinar, mengekalkan keanjalan kulit, melindungi dari sinaran UV, menggalakkan kesihatan kulit dan melawan radikal bebas.  Ramuannya adalah untuk menjadikan anda cantik, lawa berseri.. ahh gittew. Kita detoks kulit kita. Detoks kulit bermaksud menjaga kulit; termasuklah keadaan dalamannya. Ia juga bermaksud membuang kekotoran, toksin, bahan pencemar, sel kulit mati untuk menyegarkan kulit anda agar tampil lebih sihat.


Kandungan AFYAA RYNDU
Kandungan Utama adalah Red Orange Complex dari Itali. Red Orange Complex ini akan membantu meminimumkan sensitiviti kulit, mengurangkan kemerahan dan hiperpigmentasi serta membaikpulih penampilan kulit. Bahan utama yang kedua, Ekstrak Yis Torula dari Jepun. Ia mengandungi keupayaan untuk mencerahkan kulit, menggalakkan penghasilan kolagen, merencat penghasilan melanin dan melawan radikal bebas. Seterusnya adalah Ekstrak Biji Anggur, Superoxide Dismutase (SOD), Vitamin C dan Zink Sitrat.


Seal dengan baik dan tabletnya lembut mudah di kemam di dalam mulut

AFYAA RYNDU sangat senang diamalkan untuk penjagaan kulit yang kekal muda berseri 💕
AFYAA RYNDU ni untuk siapa ya?
👉 Mereka yang mahukan kulit bersinar👉 Mereka yang sering terdedah kepada sinaran UV👉 Mereka yang tona kulitnya tidak sekata👉 Mereka yang mempunyai parut jerawat👉 Mereka yang gemar ke pantai
Cara Pengambilan - 
Makan 1 atau 2 tablet sehari

Pendapat peribadi Nova, penjagaan kesihatan kulit luar dan dalam adalah sangat penting. Banyak faktor yang mengancam kulit kita seperti pencemaran, diet yang tidak sihat, kurang minum air dan sentuh tangan kotor ke muka. Selain itu, pendedahan kepada cahaya matahari yang berlebihan atau sinaran UV dari lampu pendarfluor di dalam rumah juga merosakkan kulit. Setelah Nova amalkan selama seminggu di antara perubahan yang dapat dilihat adalah tona kulit nampak lebih sekata, lingkaran gelap bawah mata juga ada nampak sedikit perubahan positif, kulit berseri dan bersinar serta kondisi kulit lebih baik. Tablet ini senang di makan, selepas pulang kerja kita makan 1 biji. Semoga parut jerawat yang lama dan bintik2 hitam akan semakin cerah dan sekata. 
Ok, banyak dah tips yang Nova dah kongsikan dengan korang. Actually ni bukan tips juga, ini rahsia Nova kekal nampak muda. wakaka.. napa tak percaya ke orang cakap ai nampak muda dari usia... ok jap let me show you. 

Ha... macam adik kakak tau. wakaka 😋

So untuk Produk Premium; AFYAA HAYYIBA dan AFYAA RYNDU yang HALAL, BERSIH dan SIHAT, korang boleh dapatkan maklumat lanjut di pautan di bawah ni ya. 
AFYAA Official Facebook page: https://www.facebook.com/afyaaofficial
AFYAA Official Instagram: afyaaofficial




Terima kasih sudi singgah. Bye.




http://feeds.feedburner.com/NovaLeezaMyDiary

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://novaleeza.blogspot.com/2021/10/6-tips-nampak-muda-dari-usia-sebenar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+NovaLeezaMyDiary+(NOVA+LEEZA+%7C%7C+My+Diary)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips Menabung Rm10k Setahun Ada Rm20 Atau Rm5 Ketepikan Buat Buat Tak Nampak

Tips Menabung Rm10k Setahun Ada Rm20 Atau Rm5 Ketepikan Buat Buat Tak Nampak

papar berkaitan - pada 23/10/2021 - jumlah : 166 hits
Pada musim Covid dan ekonomi jatuh menjunam sekarang ni memang sukar untuk kita menabung Duit sentiasa tak cukupkan Tapi Musim sekaranglah Kita perlu menabung dan menyimpan Simpan ikut keperluan dan kemampuan kita Tapi mesti menyimpan Saya ...
Hiburan Kelihatan Lebih Muda Daripada Usia Maria Farida Kongsi Rahsia Awet Muda

Hiburan Kelihatan Lebih Muda Daripada Usia Maria Farida Kongsi Rahsia Awet Muda

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 805 hits
Pelakon Datin Seri Maria Farida memang cukup terkenal dengan kecantikan dan wajahnya yang sentiasa kelihatan muda walaupun sudah berusia 52 tahun ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMaria atau nama lengkapnya Maria Farida Atienza yang masih akti...
Usia Masih Muda Tapi Cepat Lupa 5 Makanan Mampu Tingkatkan Daya Ingatan

Usia Masih Muda Tapi Cepat Lupa 5 Makanan Mampu Tingkatkan Daya Ingatan

papar berkaitan - pada 26/10/2021 - jumlah : 261 hits
DEMENSIA merupakan satu keadaan apabila tahap kemampuan minda seseorang semakin menyusut dan mengklasifikasikan hal itu sebagai salah satu proses penuaan semula jadi Dalam kata lain penyakit ini menyebabkan seseorang akan mengalami lemah da...
11 Transformasi Ana Maria Betty La Fea Awet Muda Pada Usia 48 Tahun

11 Transformasi Ana Maria Betty La Fea Awet Muda Pada Usia 48 Tahun

papar berkaitan - pada 14/10/2021 - jumlah : 436 hits
Drama Korea dan Bollywood sememangnya menjadi rancangan kegemaran hari ini tetapi untuk generasi 90 an rancangan kegemaran mereka adalah telenovela Siapa yang tidak ingat siri telenovela Yo soy Betty la fea Peranan ikonik Betty seorang wani...
Sakit Ginjal Di Usia Muda

Sakit Ginjal Di Usia Muda

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 194 hits
SAKIT GINJAL DI USIA MUDA Semalam ada kes pesakit umur 24 tahun ada masalah ginjal Dia tidak sedar yg dia ada masalah batu dalam ginjal sekian lama Tiada rasa sakit Cuma kebanyakan masa air kencingnya keruh Bila ditanya rupanya hari hari mi...
Video Suami Pandang Tak Berkelip Pengantin 50 Tahun Awet Muda Jadi Perhatian

Video Suami Pandang Tak Berkelip Pengantin 50 Tahun Awet Muda Jadi Perhatian

papar berkaitan - pada 18/10/2021 - jumlah : 274 hits
Tidak dinafikan dengan solekan wanita akan lebih confident untuk berdepan dengan masyarakat Dalam pada masa yang sama solekan juga dapat membuatkan wajah seseorang lebih muda daripada usia Biarpun begitu ada juga yang pandai menjaga wajah s...
Golongan Muda Akan Dipermudahkan Beli Rumah Sendiri

Golongan Muda Akan Dipermudahkan Beli Rumah Sendiri

papar berkaitan - pada 17/10/2021 - jumlah : 155 hits
Oleh KHUZAIRI ISMAIL REEZAL Merican Naina Merican meninjau kerja kerja pembinaan Rumah Mampu Milik PR1MA Ideal Residency di Bukit Gelugor Pulau Pinang hari ini yang turut dihadiri Chow Kon Yeow GEORGETOWN Kementerian Perumahan dan Kerajaan ...
Kerajaan Ingin Beri Kuasa Besar Kepada Anak Muda Ismail

Kerajaan Ingin Beri Kuasa Besar Kepada Anak Muda Ismail

papar berkaitan - pada 20/10/2021 - jumlah : 203 hits
Kerajaan ingin beri kuasa besar kepada anak muda Ismail Kerajaan ingin memberikan kuasa yang besar kepada anak muda di negara ini justeru kerajaan memberi taruhan kepada Undi18 kata Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob Beliau berkata pelaksa...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11