5 Tips Untuk Menghasilkan Rakaman Malam Yang Cantik Dengan Vivo V19 Di Rumah Semasa Pkp


Pernahkah anda membuat rakaman gambar ataupun video, namun hasilnya tidak seperti yang kita inginkan? Hal ini adalah mungkin disebabkan teknik penggambaran anda yang kurang tepat atau spesifikasi kamera telefon pintar anda yang rendah. Tambahan pula, kita sekarang berada di dalam situasi Perintah Kawalan Pergerakkan (PKP) disebabkan pandemik Covid-19, semestinya kita memerlukan sesuatu yang berguna untuk dipelajari pada masa ini. Jadi, pada artikel kali ini, saya akan kongsikan tips dan cara bagaimana untuk mendapatkan rakaman malam yang cantik menggunakan vivo V19.

1. Bersihkan Lensa Kamera Sebelum Membuat RakamanUntuk mendapatkan rakaman yang jelas dan cantik, anda perlu membersihkan lensa kamera anda dengan kerap. Ini kerana ia dapat menjimatkan masa anda apabila anda ingin membuat rakaman secara mengejut. Oleh itu, anda tidaklah terlepas peluang untuk merakam detik-detik penting dan berharga.
Bagi vivo V19, telefon pintar ini hadir dengan dwi lensa untuk rakaman swafoto, iaitu sensor 32MP untuk lensa utama dan 8MP untuk lensa sudut ultra lebar. Bagi kamera belakangnya pula, ia dilengkapi dengan empat lensa, iaitu sensor 48MP untuk lensa utama, 8MP untuk lensa sudut ultra lebar, 2MP untuk lensa makro, dan 2MP lensa untuk rakaman bokeh.
2. Pencahayaan Yang Mencukupi Adalah Elemen Wajib Untuk Penggambaran MalamMeskipun persekitaran anda membosankan, pencahayaan yang baik ketika penggambaran adalah sangat membantu untuk menghasilkan rakaman yang cantik, tidak kira sama ada pada waktu siang atau malam. Namun, anda tidak perlu risau tentang pencahayaan persekitaran anda sekiranya anda menggunakan vivo V19. Hal ini adalah kerana aplikasi kamera ini menyertakan fungsi flash di dalam skrin pada tahap maksima yang menampakkan seakan akan cahaya lampu dari studio.

Jika anda gemar mengambil rakaman swafoto, fungsi Super Night Selfie yang terdapat pada vivo V19 ini sangat sesuai untuk anda. Kameranya mampu untuk menghasilkan rakaman swafoto yang jelas walaupun anda berada di persekitaran yang gelap. Melalui fungsi ini, ia akan mencantikkan subjek di dalam gambar secara lapisan demi lapisan dan dibantu oleh teknologi AI untuk memastikan subjek berada di dalam rakaman dan mengurangkan kesan hingar di dalam gambar.

Untuk mengaktifkan mod Super Night Selfie ini, anda perlu
Aktifkan kamera andaAktifkan mod Selfie Spotlight BandTukarkan mod kepada Super Night Selfie.Mudah bukan? Apa yang lebih mengagumkan adalah kamera vivo V19 ini mampu untuk membuat pengecaman jantina dan bekebolehan untuk menganalisa lebih daripada 500 bentuk wajah. Hal ini ternyata membantu kameranya untuk menghasilkan efek yang lebih cantik bagi kaum wanita dan lebih maskulin untuk para lelaki.
3. Ketahui Fungsi Menarik Kamera Telefon Pintar AndaSetiap telefon pintar akan hadir dengan fungsi-fungsi menarik mereka tersendiri. Bagi vivo V19, terdapat beberapa fungsi yang dapat membantu anda untuk menghasilkan rakaman yang lebih berkualiti. Selain daripada Super Night Selfie yang dibincangkan diatas, telefon pintar ini juga menyertakan fungsi Super Wide Angle Selfie. 

Sekiranya ingin merakam swafoto secara berkumpulan, kita sering memerlukan bantuan daripada orang sekeliling untuk mengambil gambar atau juga menggunakan monopod untuk mendapatkan rakaman yang menyeluruh. Malah, pernahkah anda mengalami situasi dimana subjek terkeluar daripada bingkai gambar kerana terlalu ramai? Atau juga situasi dimana anda perlu merakam gambar swafoto menggunakan kamera belakang kerana ia mempunyai fungsi rakaman sudut lebar?
Anda tidak perlu risau jika anda menggunakan vivo V19, kerana ia mampu untuk memuatkan seluruh subjek didalam satu gambar. Hal ini adalah disebabkan kamera swafoto vivo V19 ini dilengkapi dengan sensor 8MP untuk rakaman sudut lebar. Melalui sensor 8MP bersama bantuan fungsi Super Wide-Angle Selfie yang menawarkan sudut pandangan seluas 105 darjah, anda kini tidak perlu risau sekiranya ingin berswafoto dengan pemandangan belakang kerana ia mampu untuk memuatkan pemandangan sekeliling anda dengan lebih menyeluruh.
Click to view slideshow.Kamera vivo V19 ini juga dilengkapi dengan fungsi rakaman video yang menarik. Antaranya adalah rakaman video potret yang menjanjikan hasil yang cukup baik. Melalui fungsi ini, ia membolehkan anda untuk menghasilkan rakaman subjek yang lebih menonjol dengan memisahkan latar belakang daripada subjek utama dalam rakaman. Ini sekaligus memberi efek premium seperti menggunakan kamera professional. Fungsi ini juga boleh digunakan untuk membuat rakaman gambar potret yang biasa, dengan tambahan penuras (filter) dan mod kecantikan yang anda inginkan. Caranya mudah, anda perlu
Aktifkan fungsi Art Portrait pada kameraLaraskan fokus pada subjek yang ingin diambil melalui mod MonoPilih mod Bokeh untuk menghasilkan efek kabur pada latar belakang gambar.
Bukan itu sahaja, selain fungsi kamera yang baik, vivo V19 ini juga dilengkapi dengan fungsi pembatalan hingar yang dibantu oleh teknologi AI. Dengannya, panggilan suara anda menjadi lebih jelas walaupun anda berada di persekitaran yang dikelilingi oleh orang ramai. Bagi mengaktifkan fungsi ini, anda hanya perlu menjawab panggilan suara seperti biasa. Dengan bantuan AI, mod pembatalan hingar akan diaktifkan secara automatik apabila ia membuat pengecaman bahawa anda berada di persekitaran yang bising.

4. Stabilkan Posisi Anda Untuk Mendapatkan Rakaman Yang Lebih JelasJika dahulu rakaman gambar dan juga video akan terbuang begitu sahaja apabila hasilnya yang kabur dan tidak memuaskan hati anda. Ini menjadikan detik-detik penting akan terbazir begitu sahaja. Oleh itu, anda tidak perlu risau kerana vivo V19 hadir dengan fungsi Ultra Stable Selfie yang membolehkan anda untuk menghasilkan rakaman yang lebih stabil tanpa bantuan pihak ketiga seperti pengimbang monopod (monopod stabilizer). Fungsi ini dibantu oleh teknologi EIS yang akan mengurangkan kesan gegaran apabila rakaman diambil.
5. Dapatkan Telefon Pintar Yang Bagus Untuk Kegunaan Fotografi
Secara kesimpulannya, terdapat satu cara mudah untuk menghasilkan rakaman yang cantik, iaitu dengan memiliki sebuah telefon pintar yang memfokuskan kepada  fotografi. Tidak dinafikan lagi, bahawa telefon pintar terbaru daripada vivo, iaitu vivo V19 adalah jawapannya. Telefon pintar ini merupakan peranti yang memfokuskan kepada rakaman swafoto. Jadi, bagi anda yang gemar bergambar, telefon pintar ini antara pilihan yang bagus.
vivo V19 ini hadir dengan rekaan skrin bersaiz 6.44 inci bersama paparan FHD+ Super AMOLED Ultra O Screen. Skrinnya menerima pengiktirafan daripada TÜV Rheinland Eye Comfort yang dikatakan cahaya biru pada skrin telah dikurangkan sebanyak 42% untuk penjagaan mata pengguna. Ia juga dilengkapi dengan rekaan dwi kamera hadapan iaitu 32+8MP untuk rakaman swafoto dan empat kamera belakang gabungan sensor 48MP + 8MP + 2MP + 2MP.
Peranti ini dijana dengan cip Snapdragon 712 dan dipadankan dengan memori 8GB bersama 128GB storan dalaman. Manakala baterinya pula adalah berkapasiti 4500mAh dan menerima sokongan pengecasan pantas FlashCharge 2.0 33W. Jadi, bagi anda yang berminat untuk memiliki sebuah telefon pintar yang bagus digunakan untuk penggambaran, vivo V19 adalah antara pilihan yang bijak. Telefon pintar ini sudahpun dilancarkan di pasaran Malaysia. Ia dipasarkan pada harga RM1699, dan bagi anda yang berminat, boleh dapatkannya maklumat lanjut melalui laman rasmi vivo atau pengedar-pengedar rasmi mereka di seluruh Malaysia.
Layari: Laman Rasmi vivo Untuk Maklumat Lanjut v19
Penafian: Advertorial daripada vivo Malaysia


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penlawak.blogspot.com/2020/04/5-tips-untuk-menghasilkan-rakaman-malam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Cara Buat Duit Dari Rumah Semasa Pkp

10 Cara Buat Duit Dari Rumah Semasa Pkp

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 631 hits
10 Cara Buat Duit Dari Rumah Semasa PKP Fadzi faham ramai yang terkesan dengan situasi pandemik Covid19 sekarang Ada yang mula dikenakan status Unpaid Leave ataupun terus dibuang kerja Ramai juga kawan kawan Fadzi di Facebook yang mengadu t...
Bagi Diskaun Tapi Tak Rugi Tuan Rumah Cara Berunding Sewa Rumah Dengan Penyewa Semasa Pkp

Bagi Diskaun Tapi Tak Rugi Tuan Rumah Cara Berunding Sewa Rumah Dengan Penyewa Semasa Pkp

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 308 hits
Sejak pemberian oleh bank bank di Malaysia kepada para peminjam ramai pihak menggesa pemilik rumah agar mengecualikan sewa kepada penyewa sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan Walaubagaimanapun ia bukan suatu isu yang mudah bagi semua pihak...
4 Tips Penjagaan Rambut Yang Boleh Diikuti Oleh Para Lelaki Semasa Pkp

4 Tips Penjagaan Rambut Yang Boleh Diikuti Oleh Para Lelaki Semasa Pkp

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 437 hits
Para lelaki pasti sedang memikirkan bagaimana untuk menjaga rambut mereka sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan ini Ditambah pula dengan kedai gunting rambut yang tidak dibenarkan untuk beroperasi sepanjang PKP ianya agak menyukarkan...
Kerja Pemasangan Talian Internet Di Rumah Semasa Tempoh Pkp Kini Dibenarkan

Kerja Pemasangan Talian Internet Di Rumah Semasa Tempoh Pkp Kini Dibenarkan

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 848 hits
Internet ialah antara sebab mengapa ramai masih lagi siuman di rumah sepanjang tempoh PKP Ia juga perlu bagi memudahkan proses bekerja dari rumah dengan lancar Namun begitu ramai merungut tiada Internet jalur lebar di rumah memandangkan per...
Agong Beri Thumb Up Puji Kerjasama Rakyat Malaysia Semasa Pkp

Agong Beri Thumb Up Puji Kerjasama Rakyat Malaysia Semasa Pkp

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 384 hits
Semalam akaun rasmi Instagram istana negara telah berkongsi satu video mengenai Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah berkenan untuk mencemar duli bagi melakukan tinjauan keadaan lalu lintas Kuala Lump...
Lesu Ketika Bulan Puasa Semasa Pkp Ini 5 Tip Mudah Untuk Kekal Segar Sepanjang Hari Bulan Puasa

Lesu Ketika Bulan Puasa Semasa Pkp Ini 5 Tip Mudah Untuk Kekal Segar Sepanjang Hari Bulan Puasa

papar berkaitan - pada 23/4/2020 - jumlah : 523 hits
Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan Esok merupakan hari pertama untuk umat Islam mengerjakan ibadah puasa Tidak seperti ramadhan sebelum ini dengan pelaksanaan PKP suasana menyambut ramadhan tidak semenarik seperti tahun lepas Memandang PKP memaksa...
Awasi Anak Anda Semasa Pkp Takut Jadi Macam Ni

Awasi Anak Anda Semasa Pkp Takut Jadi Macam Ni

papar berkaitan - pada 22/4/2020 - jumlah : 334 hits
Foto FacebookDimohon agar ibu bapa pantau kelakuan anak anak anda agar tidak memalukan keluarga dan diri sendiri Sebaiknya masa terluang semasa PKP ini diisi dengan pengisian agama dan ulangkaji pelajaran Tangkapan foto daripada Video yang ...
Risiko Amalan Cara Hidup Tidak Aktif Semasa Pkp

Risiko Amalan Cara Hidup Tidak Aktif Semasa Pkp

papar berkaitan - pada 23/4/2020 - jumlah : 346 hits
Gaya hidup tidak aktif boleh menjejaskan kesihatan tulang dan otot selain memberi impak negatif kepada sistem pertahanan badan Ketahui lanjut daripada Dr Ghandhi Pakar Perunding Ortopedik
Imigresen Gempur Sindiket Pelacuran Beroperasi Semasa Pkp

Imigresen Gempur Sindiket Pelacuran Beroperasi Semasa Pkp

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 208 hits
Kuala Lumpur Seramai 23 wanita warga asing ditahan kerana disyaki terbabit dengan kegiatan pelacuran dalam serbuan di sebuah hotel di Jalan Sungai Besi dekat sini semalam Ketua Pengarah Imigresen Datuk Khairul Dzaimee Daud berkata mereka te...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord