5 Tempat Menarik Di Shah Alam Dan Pilihan Hotel Yang Selesa Sekitar Shah Alam


5 Tempat Menarik Di Shah Alam Dan Pilihan Hotel Yang Selesa Sekitar Shah Alam | Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera semua. Teringat dulu ketika Sha bersama suami dan Abang Zaryth ke Shah Alam atas urusan kerja dan perlu bermalam untuk berehat tetapi agak terhad untuk mencari hotel di sana tambah tak banyak maklumat tentang hotel-hotel di sana yang kami dapat pada masa itu. Kebiasaanya Sha ke kawasan Shah Alam adalah untuk bercuti sambil membeli belah jadi memerlukan hotel yang selesa untuk melepaskan lelah bersama keluarga dan menawarkan harga yang berpatutan sesuai dengan bajet. Maklumlah biasanya kami akan ke hotel selepas penat membeli belah dan melakukan aktiviti di luar. Sha dahulunya bila sebut Shah Alam selalu tertanya-tanya apa yang best di Shah Alam, kebetulan pada masa itu I-City Shah Alam baru sahaja dibuka, jadi adalah tempat yang Sha boleh tuju pada masa itu sambil bawa Abang Zaryth yang masih bayi. Rupanya ada lagi tempat menarik di Shah Alam ini, jom kita tengok tempat riadah yang ada.

5 Tempat Menarik Di Shah Alam Selangor
1. Taman Tema Air Wet World

 
Tarikan yang ada di Taman Tema Air Wet World Shah Alam ini adalah seperti Super Hurricane, Monsoon Buster, Thunder River, Kiddy Typoon Lagoon, Caribbean Rider, Whirlwind Escape, Bermuda Triangel, Island Of Treasures, Pirate Cove, Pirate Challenge, Function Square, Cabana & Food Kiosk

Harga Tiket :
Untuk anak tinggi 90 cm kebawah adalah percumaKanak-kanak - Normal (90cm-130cm) RM 42, Mykad (90cm - 130cm) RM32Dewasa - Normal (130cm keatas) RM 47, Mykad (130cm keatas) RM 37

2. I-City Shah Alam


Antara yang kita boleh nikmati di I-City Shah Alam adalah seperti 
Water World I-City - Taman tema air yang memperkenalkan Riding Tornado pertama di Asia TenggaraSnowalk - Persekitaran artik 50, 000 kaki persegi dikekalkan di bawah 5 darjah CelciusCity Of Digital Lights - Taman yang menghiburkan dengan lebih 1 juta lampu LEDFun World - menawarkan aktiviti dan permainan yang berorientasikan keluarga dengan muzium lilin interaktif pertama Malaysia, The Carpet Red, dan Muzium Kesenian pertama Malaysia
3. Skytrex Shah Alam



Terletak 3 km di dalam hutan seluas 817 hektar Taman Botani Negara Shah Alam, taman ini hanya 40 minit memandu dari pusat bandar Kuala Lumpur dan boleh diakses melalui banyak lebuhraya ke Shah Alam.
Selasa hingga Jumaat
Kedatangan Pertama: 0900 pagi
Perlepasan terakhir: 1400 petang

* Ditutup pada hari Isnin kecuali semasa Cuti Sekolah dan cuti umum terpilih.

Sabtu, Ahad dan Cuti Umum *
Kedatangan Pertama: 0830 pagi
Berlepas terakhir: 1500 petang

* Dibuka pada hari cuti umum. Sila rujuk pengumuman pada media sosial kami untuk kemas kini terkini.  
 

4. Taman Botani Shah Alam

Tertarik pula Sha dengan apa yang ada di Taman Botani Shah Alam ini. Pelbagai aktiviti yang menarik boleh dilakukan bersama keluarga tersayang

http://www.tbnsa.gov.my/web/guest/home

5. Setia City Mall Shah Alam



Tak pernah jejak lagi ke Setia City Mall ni, tapi bila tengok gambar macam menarik terutamanya pemandangan pada waktu malam, katanya ada air pancut meriah berwarna-warni. Nampaknya kalau ke Shah Alam boleh laa melepak di sini. Alang-alang dah kongsi tempat menarik di Shah Alam, Sha nak kongsi juga hotel yang menarik sebagai penginapan percutian.

Hotel Yang Menarik Dan Selesa Di Shah Alam

1. Concorde Hotel


Hotel ini terletak di pusat bandar Shah Alam berstatus 4 hotel 4 bintang pastinya akan memberi keselesaan kepada kita sekeluarga. Paling penting harganya amat berpatutan dengan biliknya yang disediakan. Mengikut kebiasaanya suami Sha akan memastikan Sha memilih hotel yang mempunyai kolam renang dan hotel ini adalah pilihan yang tepat tambah pula dari sini bkita boleh menyaksikan pemandangan sekitar Shah Alam.

2. Grand Bluewave Hotel


Pertama kali melihat hotel ini Sha agak terpesona dengan hiasan hotel ini. Jika korang ingin mengunjungi Masjid Biru atau membeli-belah baju raya di PKNS atau SACC Mall, maka amat sesuailah untuk anda menginap di hotel yang seterusnya ini. Hotel bertaraf lima bintang ini hanya terletak 5 minit sahaja dari masjid jika anda berjalan kaki!

Walaupun ia kelihatan mewah dan korang mungkin tertanya-tanya tentang harganya, tak perlu risau. Jika anda pandai mendapatkan harga tawaran, harga bilik di sini boleh bermula serendah RM199 sahaja bagi bilik standard!

Kemudahannya sudah pasti lengkap. Anda boleh beriadah di kolam renang, mencuba menu makanan Halal Cina dan Jepun di restoran atau bersenam di gimnasium. Ruang biliknya sudah pasti luas, lantainya lembut dengan karpet, dan bilik mandinya dilengkapi dengan alat mandian dan tab mandi.

3. Geno Hotel


Antara pilihan terbaik bagi korang yang ingin menginap di hotel yang terletak berhampiran dengan Subang Jaya dan Shah Alam adalah Geno Hotel. Jika anda menempah hotel di sini, mudah untuk anda pergi ke kedua-dua bandar besar ini.

Ia adalah hotel yang serba baru. Sebaik sahaja menapak masuk ke ruang lobi, anda pasti akan terus berasa selesa dengan kecantikan dan tahap kebersihan hotel ini. Katil dalam bilik tetamu pun luas serta masih lagi baru dan empuk. Selain kemudahan yang lengkap, Geno Hotel juga terletak berhampiran dengan kedai-kedai dan restoran.Jadi korang risau pasal nak cari makan kat mana.

4. Hotel de Art @ i-City


Korang bercadang untuk membawa ahli keluarga anda bercuti di taman tema i-City? Apa kata cuba mempertimbangkan untuk bermalam di Hotel de Art @ i-City! Anak-anak pasti sukakan hotel ini.

Dekorasinya serba meriah, berwarna-warni dan artistik. Melihat mural di luar bangunan hotel dan hiasan lobi pun, anda sudah pasti teruja. Untuk pengetahuan korang, Hotel de Art adalah hotel bajet di Shah Alam berstatus tiga bintang yang menawarkan harga berpatutan.

Untuk bilik Art Twin, harganya bermula serendah RM101 semalam dan anda boleh mendapat lebih banyak diskaun, sehingga RM90 ketika tawaran diberikan. Ruang biliknya sederhana, cukup selesa untuk anda bergerak dan berehat selepas perjalanan jauh dari rumah anda.

Info tambahan: Terdapat lagi satu cawangan Hotel de Art di Shah Alam, iaitu di Seksyen 7.



5. Acapella Suite Hotel






Acapella Suite Hotel adalah antara hotel menarik di Shah Alam bagi mereka yang perlu bermalam selepas menonton perlawanan bola sepak di Stadium Shah Alam, menghadiri orientasi atau konvokesyen di Management & Science University (MSU), mahupun sekadar bercuti di bandar ini.

Yang bagusnya tentang Acapella Suite Hotel ini adalah ruang biliknya yang sangat luas. Kalau anda mempunyai keluarga besar dan akan membawa anak-anak ke Shah Alam, hotel ini sesuai untuk anda. Sesetengah bilik turut mempunyai dapur kecil, balkoni, dan ruang duduk berasingan.
Kelengkapan di sini juga lengkap. Anda boleh menggunakan kemudahan gimnasium, kolam renang outdoor yang besar, dan restoran untuk sarapan pagi anda. Memang seronok jika dapat menginap di sini dengan keluarga tersayang!

Itu baru 5 pilihan hotel yang menarik minat Sha untuk ke Shah Alam selepas ini, untuk dapatkan info mengenai hotel-hotel lain untuk yang ada di Shah Alam, Selangor, korang boleh layari website ini  Di Bagasi.my ada banyak info lengkap berserta gambar tentang keadaan hotel, harga sewa semalaman dan lokasi. Sangat mudah untuk bantu korang buat pilihan nanti.


Sambil menaip sambil berangan memang seronok! Bila dah dapat banyak info dan maklumat hotel-hotel di Shah Alam, bolehla Sha merancang percutian seterusnya. Persediaan sebelum pergi bercuti atau ada urusan di sesuatu tempat, mencari hotel yang bersesuaian dengan saiz keluarga, keselesaan dan tempat yang strategik di samping harga yang berpatutan sangat diperlukan supaya kita tidak perlu sakit kepala di saat akhir


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.shalimaryusof.com/2019/06/5-tempat-menarik-di-shah-alam-dan-hotel-di-shah-alam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tempat Permainan Menarik Di Shah Alam Rocky Basecamp Dan Air On Park

Tempat Permainan Menarik Di Shah Alam Rocky Basecamp Dan Air On Park

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 292 hits
Assalamualaikum Hai semua seronokkan bila kita dapat laungkan masa bersama dengan anak Hari ini Shailla ingin berkongsi satu tempat permainan menarik di Shah Alam Kalau korang yang ingin meluangkan masa melakukan aktivi bersama kawan kawan ...
Birthday Cake Dzal Dan Daim Dari Grand Bluewave Hotel Shah Alam

Birthday Cake Dzal Dan Daim Dari Grand Bluewave Hotel Shah Alam

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 403 hits
BIRTHDAY CAKE DZAL DAN DAIM DARI GRAND BLUEWAVE HOTEL SHAH ALAM Beberapa tahun ni bab kek hari jadi memang mummy banyak beli dari Grand BlueWave Shah Alam Sebab apa mummy suka dengan kek Birthday dari Grand BlueWave Shah Alam Kerana kek dar...
214 Tempat Makan Best Dan Menarik 2019 Popular Pilihan Google

214 Tempat Makan Best Dan Menarik 2019 Popular Pilihan Google

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 957 hits
214 Tempat Makan Best dan Menarik 2019 POPULAR Pilihan Google Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Yeap saya jarang travel jarang pergi trip dengan kawan kawan hanya selalu duduk dalam rumah je dan tidak dibenarkan sesuka hati keluar...
Bersalin Di Hospital Shah Alam

Bersalin Di Hospital Shah Alam

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 4312 hits
Kalau ikutkan EDD kita 25 Aoil 2019 tapi baby tak nak keluar lagi jadinya suka atau tak kena serah diri dekat hospital 1 May 2019 sebelum tu puas pujuk baby supaya keluar pada 1 mat 2019 kuikuikui nampak tak nak bersalin pun nak kena pilih ...
Sate Kajang Haji Samuri Di Kompleks Pkns Shah Alam

Sate Kajang Haji Samuri Di Kompleks Pkns Shah Alam

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 844 hits
Sate Kajang Haji Samuri daging ayam perut hatiSalah satu cawangan Sate Kajang Haji Samuri yang korang boleh datang sekiranya korang berada di Shah Alam adalh di Kompleks PKNS Shah Alam Kompleks PKNS ni adalah salah satu bangunan yang paling...
Open House Raya 2019 Asnb Shah Alam

Open House Raya 2019 Asnb Shah Alam

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 4008 hits
OPEN HOUSE RAYA 2019 ASNB SHAH ALAM Minggu lepas ketika mummy check myASNB portal mummy Ada 1 notification mengatakn ada 1 akaun anak tak boleh link ke akaun mummy Mohon mummybke pejabat ASNB terdekat Bila dapat noti macam tu Mak aiii risau...
Giant Shah Alam Akan Ditutup Najib Salahkan Guan Eng

Giant Shah Alam Akan Ditutup Najib Salahkan Guan Eng

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 476 hits
Ni dah tahap tenat nak cari modal politik ni Benda boleh politik buat apa cari solusi Macam tu lah ibaratnya Giant nak tutup rasanya bukan isu baru Isunya giant tidak mampu bersaing simple Bukan ni kali pertama giant ditutup Kami rasa di te...
8 Lokasi Menarik Untuk Dikunjungi Sekitar Perak

8 Lokasi Menarik Untuk Dikunjungi Sekitar Perak

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 336 hits
Tahun 2017 tahun promosi Tahun Melawat Perak Di negeri Perak banyak tarikan dan keistimewaan yang ada Biarpun Tokwan sendiri berasal dari Perak namun masih banyak lokasi yang belum diterokai Kembara kali ini memberi pengalaman baru untuk me...
Pelaburan Menarik Lightcoin Merupakan Pilihan Teratas

Pelaburan Menarik Lightcoin Merupakan Pilihan Teratas

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 230 hits
Menurut beberapa pakar daya tarikan pelaburan lightcoin telah meningkat dengan ketara Alasannya ialah para pakar percaya bahawa pemisahan mata wang kripto yang akan datang adalah penurunan ganjaran penambang bagi blok koin sebanyak separuh ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide