5 Smartphone Pilihan Dibawah Rm1k Edisi May 2019


Makin best untuk kita pantau perkembangan model-model mid-range sekarang ni. Apa saja benda baru ada pada model flagship tak perlu tunggu lama untuk sampai ke mid-range. Tapi ye la kan, kalau dah nak balance-kan dengan harga ni tak boleh la nak letak semua features yang ada kat flagship jadi berlaku lah beberapa mix and match pada model-model mid-range ni.
Posting kali ini bertujuan untuk membantu anda memilih model smartphone yang berharga tidak lebih dari RM1000 serta advantage sesuatu model itu berbanding yang lain. Raya pun dah nak dekat kan, kalau bajet tak sampai nak angkat Galaxy S10 atau Huawei P30 silalah baca apa pilihan kami.
Disebabkan kami cuma nak pilih 5, dengan berat hati terpaksa lah keluarkan Asus Zenfone Max Pro M2 dan Vivo Y95. Bukan sebab tak bagus tapi ia cuma sedikit kurang dari segi advantage untuk diketengahkan.
5. Realme 2 Pro – 8GB RAM / 128GB Internal StorageHarga – RM999
[–> Link ke review penuh] Ia paling otai sebab dah dilancarkan sejak tahun lepas, tapi Realme 2 Pro masih satu-satunya smartphone yang menawarkan RAM besar gedabak, 8GB selain storage 128GB. Secara praktikalnya RAM besar dapat mebantu anda melakukan multi-tasking dengan lebih lancar.
RAM besar ni juga dapat buatkan Realme 2 Pro untuk kekal releven untuk jangka masa panjang atau bahasa Inggerisnya future proof. Tambahan pula keterujaan Realme untuk mendatangkan update terbaru pada smartphone mereka sedikit sebanyak menyokong pendapat ini.
 
4. Samsung Galaxy A30 – 4GB RAM / 64GB Internal StorageHarga – RM799
Walaupun Galaxy A30 merupakan smartphone yang paling kurang berkuasa dari segi performance diantara peserta-peserta lain, ia tak boleh diabaikan sama sekali. Selain USB type C yang sering diabaikan dalam price range ini, smartphone dari Samsung ini juga membawa skrin Super AMOLED Full HD+ dan juga lensa kamera ultra-wide.
Mungkin ada yang belum tahu, skrin Super AMOLED dapat memaparkan warna yang terang, contrast yang sangat tinggi, hitam yang pekat. Kiranya kalau dah terbiasa dengan skrin AMOLED ni, tengok skrin IPS lain rasa dah tak syiok.
Lensa kamera ultra-wide pula membuatkan anda tak perlu bergerak ke belakang untuk dapatkan view yang lebih luas. Nah admin payung satu gambar compare lensa biasa dan ultra-wide menggunakan Galaxy A30.

Jika prestasi bukan segala-galanya buat anda, sila pertimbangkan Samsung Galaxy A30, lagipun setakat PUBG medium graphic, ok je jalan tanpa masalah. Lagi penting dapat bergambar raya beramai-ramai dengan ultra-wide camera Samsung ni kan.
 
3. Honor 8X – 4GB RAM / 128GB Internal storageHarga – RM849
Honor 8X pula yang menariknya ia menawarkan storage besar (128GB) pada harga yang paling murah. Dan pada masa yang sama performance janaan Kirin 710 adalah setaraf Snapdragon 660 yang ada pada Redmi Note 7.
Walaupun cover belakang plastic (same seperti yang lain kecuali Redmi Note 7), frame aluminium yang digunakan pada Honor 8X betul-betul membuatkannya terasa kemas dan solid. Kalau tak percaya boleh pergi pegang sendiri kat kedai.
 
2. Redmi Note 7 – 4GB RAM / 128GB Internal storageHarga – RM999
[–> Link ke review penuh] Redmi Note 7 adalah satu-satunya smartphone dengan cover belakang kaca disini. Bukan kaca biasa-biasa tapi Gorilla Glass 5 ok. IR blaster pun ada, dan tak lupa, port USB type-C. Kamera pula 48 megapixel, performance low light terbaik diantara semua kat sini. Tak cukup lagi dengan tu? Boleh terus masukkan Gcam cuma install APK je, siap dah ada developer buat khas Gcam fully functional lagi.
Saya dah nak letak Redmi Note 7 ni di nombor satu tapi Realme dah buat kacau pulak, dia ada handphone yang lagi power. Apa-pun Redmi Note 7 saya boleh cakap the best, all rounder serba-serbi semua cukup.
 
1. Realme 3 Pro – 4GB RAM / 64GB Internal storageHarga – RM899
Disebalik kekecewaan sebab Realme masih guna port micro USB zaman dinosour, namun kehadiran Snapdragon 710 dan pengecasan pantas 20W VOOC 3.0 bukan benda yang boleh dibuat main. Performance terbaik pada segmen pasaran ini bukan saja dari pemprosesan tapi juga masa pengecasan yang dapat mengisi separuh kapasiti bateri dalam masa hanya 30 minit.
Lagi satu yang korang perlu tau, Realme 3 Pro ada fungsi super slow-mo 960 fps, satu-satunya yang ada kebolehan ini disini. Jadi kepada yang pentingkan performance, keupayaan pengecasan, kamera (mungkin), inilah pilihan yang patut anda buat.
The post 5 Smartphone Pilihan Dibawah RM1k – Edisi May 2019 appeared first on Lepak CC.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.lepakcc.com/5-smartphone-pilihan-dibawah-rm1k-edisi-may-2019/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Unjuk Rasa Hingga Panggung Hiburan Warnai May Day 2019 Di Sumut

Unjuk Rasa Hingga Panggung Hiburan Warnai May Day 2019 Di Sumut

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 254 hits
Massa FSPMI juga mengkritik aksi kelompok buruh lainnya yang memilih merayakan May Day dengan mengikuti acara hiburan yang difasilitasi pemerintah Alasannya sejarah Hari Buruh itu dipenuhi dengan darah dan air mata
Lazada App Sg Top 50 Wearables Camera May 2019

Lazada App Sg Top 50 Wearables Camera May 2019

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 359 hits
Lazada App SG Top 50 Wearables Camera May 2019Campaign Period 05 May 2019 10 May 2019
Koleksi Jakel Barulah Raya 2019 Berbagai Pilihan Ada Untuk Semua

Koleksi Jakel Barulah Raya 2019 Berbagai Pilihan Ada Untuk Semua

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 1474 hits
Hello pembaca kesayangan Baru baru ini Misz ella telah menghadiri Majlis Pelancaran Koleksi Baju raya Jakel 2019 bersama Duta Jakel dan pelancaran jakelstore my di Jakel Mall Kuala Lumpur Majlis pelancaran yang diadakan secara santai ini te...
Via Malaysia Airlines Travelicious Deals May 2019

Via Malaysia Airlines Travelicious Deals May 2019

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 385 hits
Via Malaysia Airlines Travelicious Deals May 2019Get the best price from Malaysia Airlines Travelicious Deals fly to Kuala Lumpur and many more only starts from Rp 1 4 Juta for return flights Terms and condition apply
Pilihan Senarai Mercun Di Pasaran 2019

Pilihan Senarai Mercun Di Pasaran 2019

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 1629 hits
Saja aku nak share kat korang harga terkini yang aku perolehi dari penjual mercun online Kalau mahu kemeriahan dan kegembiraan janganlah mencari kecelakaan Musim raya setiap tahun ada saja mangsa ke wad kecemasan akibat mercun Hari ini saja...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris