5 Restoran Makanan Laut Segar Yang Popular Berpatutan Di Kuala Lumpur


Makanan laut segar mampu membuatkan ramai orang terliur. Rasa manis ikan, udang, ketam dan sotong boleh menyebabkan keinginan untuk makin memuncak. Tambahan pula terdapat pelbagai jenis menu masakan yang sedap menggunakan makanan laut segar yang berbagai jenis ini. 

Antara restoran makanan laut segar yang popular dan berpatutan harganya di sekitar KL adalah seperti yang di bawah ini. 




1. Hokkaido Seafood Restaurant
Sudah lebih dari 38 tahun, Hokkaido Seafood Restaurant tidak pernah gagal untuk memuaskan hati para penggemar makanan laut dengan menu makanan laut premium dan import, disiapkan oleh chef utama dengan pengalaman lebih dari 40 tahun.

Dari ketam pedas manis dan masam hingga udang Butter Creamy River mereka, setiap hidangan dimasak sempurna. Anda boleh mengambil dan memilih makanan laut kegemaran dari akuarium untuk dimasak mengikut citarasa pilihan sendiri, seperti Salted Egg, Sweet & Sour, Butter Creamy, Black Pepper atau Ginger Spring Onion.





2. Chilli’s CRAB RestaurantDi restoran makanan laut yang mesra Muslim ini, anda boleh menemui pelbagai jenis makanan laut segar di akuarium untuk anda pilih. 

Antara hidangan yang terdapat di restoran ini ialah ketam Kam Heong mereka yang berharga RM 50 per 400g dan Telur Sotong Asin. Pelanggan biasanya terkesan dengan layanan pelanggan yang cekap di restoran yang tidak dikompromikan walaupun orang ramai.




3. Ibrahim’s Fatty Crabs
Terkenal dengan ketam Perancis yang disajikan dengan sos Mongolia yang enak, makanan laut yang terdapat di restoran ini sudah terkenal di kalangan pemburu makanan di luar sana sebagai salah satu restoran yang menghidangkan makanan laut yang paling enak di daerah Ampang.

Dijalankan oleh Encik Marzuki, restoran Makanan Laut Cina Halal ini antara yang terbaik di bandar KL. Encik Marzuki menawarkan kepada para tamunya makanan laut premium dan import yang enak, disajikan dengan sos mewah yang bukan sahaja dapat memuaskan keinginan anda, tetapi juga     sangat berpatutan harganya. 

Mereka mempunyai Mud Crabs (dari RM13.90 per 100g), French Crabs dan juga King Crabs Alaska (perlu ditempah lebih awal). Mereka juga menghidangkan lobster yang berharga RM 30 setiap 100g.




4. Nong & Jimmy Thai BBQ Seafood
Sedang mencari makanan Thai? Di restoran Nong & Jimmy Thai BBQ Seafood, makanan laut segar mereka dilengkapi dengan hidangan Thai BBQ yang mengagumkan yang menjadikan para pengunjung lebih berminat.

Sebenarnya, mereka adalah salah satu restoran yang menghidangkan makanan laut tertua di KL, dan mereka juga telah membuka cawangan baru di Kampung Baru Ampang di mana mereka dapat menampung lebih banyak pengunjung dengan ruang duduk yang santai dan luas.

Nong & Jimmy menawarkan set makan tengah hari yang enak bermula dari RM 9.90 yang disertakan dengan pilihan Butterfly Pea Water atau Pandan Leaf Water. 




5. Restoran Stadium Negara
Kadang kala pengalaman terbaik datang dari tempat yang paling tidak dijangka. Walaupun hanya menjadi restoran biasa, banyak pelanggan (penggemar makanan laut tempatan dan luar negeri) gembira dengan makanan laut segar dan harganya di Restoran Stadium Negara ini.

Di sini, paling popular adalah set steamboat yang bermula pada harga RM23 setiap orang dengan minimum set pesanan untuk dua orang! Juga, jangan ketinggalan hidangan Chilli Crab bermula dari RM 80 per kg. 


Dalam Pandemik, Bagaimana Nak Makan Sedap? Online Food Delivery Kan Ada! 
Online food delivery kita bukan lagi sekadar satu trend tetapi merupakan satu fenomena pesanan makanan dalam talian yang dapat bantu ramai orang. Kebanyakan restoran di atas ini ada servis delivery, atas pelanggan saja mahu gunakan atau tidak.

Selain perkhidmatan penghantaran guna restoran begini, ada juga servis online food delivery dari pihak penghantar makanan yang lain iaitu Foodpanda. Foodpanda mementingkan urusan penghantaran makanan dan terpulanglah pada pelanggan sendiri mahu order makanan mana satu mengikut citarasa sendiri. 
Restoran Makanan laut Kuala Lumpur,menu seafood sedap,kedai seafood kuala lumpur best,ikan bakar in selangor,tempat makan cantik kl,tempat makan best kl

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.annursyuhadah.com/2021/05/restoran-makanan-laut-kuala-lumpur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Vivo V21 Superday Roadshow Lowyat Plaza Kuala Lumpur

Vivo V21 Superday Roadshow Lowyat Plaza Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 254 hits
Nak cari smartphone baru Apa kata ke vivo V21 Superday Roadshow Lowyat Plaza Kuala Lumpur vivo baru baru ini melancarkan telefon pintar siri V21 dengan inovasi rekaan dan ciri utama untuk meningkatkan pengalaman selfie bagi peminat gambar s...
Operasi Bazar Ramadan Kuala Lumpur Hanya Dibenar 5 Jam

Operasi Bazar Ramadan Kuala Lumpur Hanya Dibenar 5 Jam

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 305 hits
MALAYSIA NOW Bazar Aidilfitri pula hanya dibenarkan beroperasi selama 12 jam dari 10 pagi hingga 10 malam Peniaga lauk menyusun barang jualan diatas meja di bazaar Ramadan Kampung Baru Para peniaga hanya dibenarkan membuka gerai mereka dari...
Hari Pertama Pkp Kuala Lumpur Bazar Ramadan Tetap Meriah

Hari Pertama Pkp Kuala Lumpur Bazar Ramadan Tetap Meriah

papar berkaitan - pada 8/5/2021 - jumlah : 200 hits
Pada hari pertama pelaksanaan semula perintah kawalan pergerakan di Kuala Lumpur suasana di bazar Ramadan tetap meriah dengan kehadiran pengunjung Berdasarkan tinjauan Malaysiakini di Bazar Ramadan Tasik Permaisuri Kuala Lumpur pengunjung t...
Menu Hari Raya Set Di Tepi Pantai Simfoni Aidilfitri Dari Hotel Maya Kuala Lumpur

Menu Hari Raya Set Di Tepi Pantai Simfoni Aidilfitri Dari Hotel Maya Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 12/5/2021 - jumlah : 577 hits
Hi Korang Untuk mereka yang tidak sempat sediakan juadah menu hari raya tahun ini akibat kurangnya masa untuk memasak Hotel Maya menyediakan beberapa set juadah hari raya untuk korang diluar sana menu set Simfoni Hari Raya Aidlitifitri terd...
Sejarah Ringkas Makanan Cina Di Malaysia 16 Menu Masakan Yang Popular

Sejarah Ringkas Makanan Cina Di Malaysia 16 Menu Masakan Yang Popular

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 560 hits
Kaum Cina di Malaysia lebih gemar untuk menetap di Pulau Pinang Melaka Kuala Lumpur dan juga Taiping Apabila imigrasi berlaku secara berterusan dari satu negara ke negara yang lain mereka tidak hanya bergerak secara fizikal tetapi mereka tu...
10 Makanan Tradisional Yang Popular Di Malaysia

10 Makanan Tradisional Yang Popular Di Malaysia

papar berkaitan - pada 14/5/2021 - jumlah : 368 hits
10 Makanan Tradisional Yang Popular Di Malaysia Makanan Melayu sangat unik Ia mempunyai aroma yang sangat kuat pedas beraroma menggabungkan rasa kaya dengan banyak ramuan dan rempah Malaysia menjadi negara yang mempunyai pelbagai budaya seh...
Pkp Di Kuala Lumpur Terengganu Johor Perak Mulai Jumaat

Pkp Di Kuala Lumpur Terengganu Johor Perak Mulai Jumaat

papar berkaitan - pada 6/5/2021 - jumlah : 261 hits
Kerajaan setuju laksana PKP bermula dari 7 hingga 20 Mei ini KUALA LUMPUR Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur serta beberapa daerah dan mukim di Terengganu Johor dan Perak diletakkan di bawah Perintah Kawalan Pergerakan bermula 7 hingga 20 Mei...
Kenduri Di Kuala Lumpur Punca Varian Afrika Selatan Di Kelantan

Kenduri Di Kuala Lumpur Punca Varian Afrika Selatan Di Kelantan

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 183 hits
Sebanyak 10 kes varian Afrika Selatan B 1 351 yang dikesan di Kelantan setakat ini dipercayai berpunca daripada penduduk negeri ini yang menghadiri majlis atau kenduri di Kuala Lumpur baru baru ini Pengerusi Kerajaan Tempatan Perumahan dan ...
Atv Adventure Park Kuala Lumpur

Atv Adventure Park Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 28/4/2021 - jumlah : 373 hits
ATV Adventure Park Kuala LumpurAssalamualaikum dan salam sejahtera rakan rakan sekalian ATV nie dah lama saya pergi dengan rakan rakan dan memang best sangat sangat masuk hutan dengan kawan kawan sekerja Terdapat banyak package yang ada bol...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level