5 Resipi Semula Jadi Menggunakan Kopi Untuk Wajah Yang Sihat


Secawan kopi yang baru dibancuh adalah permulaan yang sempurna setiap pagi. Dan, sepanjang hari, secawan kopi bersamaan dengan rehat yang enak selama lima minit.
Dalam dunia kecantikan, kafein dikatakan baik untuk merangsang dan menyihatkan kulit, dan mungkin boleh juga gunakannya dalam rutin kecantikan asas di rumah, menggunakan kopi yang anda minum sebagai bahan utama.

Mask Eksfoliasi
Kopi adalah pngelupas semula jadi yang baik untuk menghilangkan sel kulit mati. Ia merangsang pengeluaran kolagen dan bertindak sebagai anti-radang. Setelah menggunakan masker kopi, kulit di leher dan wajah akan jadi lebih lembut, bersih dan halus.
Bahan yang diperlukan:
1 cawan serbuk kopi (150 g) 1 cawan gula perang (200 g) 3 sudu besar minyak zaitun (48 g) 2 sudu besar madu (50 g) Cara Penyediaan:
Campurkan semua bahan dalam bekas dan pastikan masker tidak terlalu tebal. Teksturnya mestilah agak ringan dan senang diaplikasikan pada wajah.
Bagaimana Menggunakannya:
Sapukan lapisan masker ke seluruh wajah dan leher. Sambil melakukannya, ambil peluang ini untuk mengurut kulit. Biarkan sehingga kering dan bilas dengan air suam. Pastikan bekas ditutup rapat di dalam peti sejuk supaya anda boleh pakai masker tersebut seminggu sekali.
Skrub Bibir
Bibir adalah penyumbang senyuman yang indah, itulah sebabnya mengapa anda perlu pastikan bibir sentiasa terhidrasi dan sihat. Ini boleh dicapai dengan minum air secukupnya, menggunakan balm bibir setiap hari dan menghilangkan kulit kering. Berita baik adalah anda boleh  membuat skrub yang ringkas dan murah di rumah.
Bahan yang diperlukan:
1 sudu teh serbuk kopi 2 sudu kecil minyak zaitun Cara Penyediaan:
Campurkan kedua bahan ke dalam mangkuk sehingga sebati. Anda harus mendapatkan pes yang agak keras.
Bagaimana Menyediakannya:
Sapukan skrub ke bibir anda dan gunakan jari untuk mengurut skrub dengan gerakan bulat. Gunakan sekurang-kurangnya tiga kali seminggu. Bilas dengan air dan kemudian gunakan pelembap bibir kegemaran anda.
Syampu
Kopi mengandungi khasiat  yang menjadikannya sangat baik untuk penjagaan rambut dan kulit kepala. Ia merangsang peredaran darah dan membuang sel kulit mati, mencegah keguguran rambut. Ia juga menguatkan rambut, menggelapkan warna semula jadi rambut dan memberikan aroma yang menyenangkan. Sekiranya anda inginkan rambut yang panjang dan sihat, syampu buatan sendiri ini adalah apa yang anda perlukan.
Bahan yang diperlukan: 
Syampu neutral 2 sudu serbuk kopi 1 cawan air Cara Penyediaan:
Gunakan syampu yang tidak mengandungi banyak komponen, yang paling neutral boleh dijumpai dalam bilik air. Panaskan air sedikit tanpa mendidih. Biarkan sejuk sedikit dan campurkan air dengan kopi dalam cawan yang sama. Kacau hingga sebati. Dengan bantuan corong, tuangkan campuran ke dalam botol syampu. Tutup dan goncangkan dengan baik. Biarkan syampu selama dua jam sebelum menggunakannya.
Bagaimana Menggunakannya:
Sapukan syampu seperti biasa, mengurut kulit kepala dengan gerakan bulat. Biarkan ia selama lima minit dan bilas dengan baik. Anda boleh menggunakannya dua atau tiga kali seminggu.
Masker Lingkaran Gelap
Tidur yang tidak mencukupi, tekanan atau penyakit adalah antara penyebab kerap munculnya eyebag atau lingkaran gelap di bawah mata, yang membuatkan anda kelihatan letih dan lebih tua. Untuk hilangkannya sangat mudah dan anda boleh menggunakan dua bahan ini.
Bahan yang diperlukan:
1/4 cawan kopi hitam pekat tanpa  gula  2 keping kentang Cara Penyediaan:
Rendam dua keping kentang dalam secawan kopi hitam yang sangat sejuk. Biarkan kepingan di dalam kopi selama dua minit dan toskan.
Bagaimana Menggunakannya:
Letakkan kepingan kentang di atas mata dan biarkan selama 20 minit. Gunakan patches ini sebanyak yang anda perlukan.
Skrub Badan
Kopi sangat baik untuk melawan selulit kerana ia merangsang peredaran darah. Ini membantu membuang lebihan cecair yang terkumpul di tisu penghubung. Ia memerlukan beberapa minit tambahan untuk memasukkan kopi dalam rutin kecantikan anda, tetapi ia pasti berbaloi.
Bahan yang diperlukan:
5 sudu teh serbuk kopi 3 sudu kecil minyak kuman gandum (wheat germ) Pembalut plastik Cara Penyediaan:
Campurkan kedua-dua bahan ke dalam mangkuk sehingga ia membentuk pes pekat.
Bagaimana Menggunakannya:
Sapukan campuran tersebut ke bahagian badan yang diinginkan. Balut dengan plastik selama 30 minit. Tanggalkan plastik, urut kawasan tersebut dengan gerakan bulat selama lima minit, dan bilas dengan air suam. Gunakannya dua kali seminggu.
Sumber Gambar: Depositphotos The post 5 Resipi Semula Jadi Menggunakan Kopi Untuk Wajah Yang Sihat appeared first on Her Inspirasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://herinspirasi.com/fesyen-kecantikan/diy-cantik/5-resipi-semula-jadi-menggunakan-kopi-untuk-wajah-yang-sihat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Resipi Roti Coklat Dengan Kismis Yang Mudah Dan Sangat Gebu Menggunakan Bread Maker

Resipi Roti Coklat Dengan Kismis Yang Mudah Dan Sangat Gebu Menggunakan Bread Maker

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 699 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan rakan sekalian Lama juga Maha tak buat blogpost resipi tengok semua kawan kawan aktif menghasilkan resipi sedap sedap dan berjaya Kalau buat tak jadi...
Iphone Se 2020 Disahkan Menggunakan Semula Majoriti Komponen Iphone 8

Iphone Se 2020 Disahkan Menggunakan Semula Majoriti Komponen Iphone 8

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 336 hits
Seperti yang kami katakan sebelum ini iPhone SE 2020 hanya berkongsi nama dengan iPhone SE asal sedangkan ia sebenarnya lebih mirip sebuah iPhone 8 Tetapi video dari pengguna di China yang diterbitkan semalam mengesahkan iPhoe SE 2020 telah...
Tips Menggunakan Pengharum Mobil Anda

Tips Menggunakan Pengharum Mobil Anda

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 257 hits
Mobil merupakan kendaraan yang sering kita gunakan untuk bepergian Karena itu agar kabin mobil selalu nyaman untuk digunakan alangkah baiknya jika kabin mobil tersebut terjaga kebersihannya wangi dan tidak bau Bau apek di dalam mobil akan s...
12 Kepentingan Menggunakan Masker Muka Dalam Rutin Penjagaan Kulit

12 Kepentingan Menggunakan Masker Muka Dalam Rutin Penjagaan Kulit

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 295 hits
Me Time uoll Sebelum ni setiap kali hari Isnin semua like monday blues Tak ada mood malas nak pi kerja Tapi sejak PKP ni tak ada istilah monday blues dan segala blues Haha Sebab kita duk berkurung dalam rumah je Seronok duk rumah ada serono...
Garis Panduan Untuk Perkhidmatan Penghantaran Makanan Dan Bungkusan Menggunakan Motosikal

Garis Panduan Untuk Perkhidmatan Penghantaran Makanan Dan Bungkusan Menggunakan Motosikal

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 348 hits
1 Kementerian Pengangkutan memandang serius soal kesihatan dan keselamatan semua pengguna serta kakitangan pengangkutan awam Perkara ini penting bagi kita semua rakyat Malaysia pengguna dan mereka yang terlibat dalam perkhidmatan penghantar...
Semua Penghantar Bungkusan Menggunakan Motosikal Diwajibkan Memuat Turun Dan Mendaftar Di Aplikasi Mysejahtera

Semua Penghantar Bungkusan Menggunakan Motosikal Diwajibkan Memuat Turun Dan Mendaftar Di Aplikasi Mysejahtera

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 468 hits
Kementerian Pengangkutan Malaysia kini telah mengeluarkan sedikit garis panduan untuk perkhidmatan penghantaran makanan dan bungkusan menggunakan motosikal atau dipanggil sebagai P Hailing Melaluinya sejumlah perkara dikong
Sardin Puff Air Fryer Mudah Menggunakan Kulit Pastri

Sardin Puff Air Fryer Mudah Menggunakan Kulit Pastri

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 1014 hits
Selalu kalo pergi kedai roti bakeri mesti mama akan beli sardin puff Fuhh sedap kalo makan Panas panas Harga dia MasyaAllah mahal dekat RM3 kot sebijik Tapi kalo dah dekat luar memang beli jer lah tanpa pandang harga Tapi nak buat dia senan...
Aplikasi Zoom Dan Semua Skandalnya Berhentilah Dari Menggunakan Zoom

Aplikasi Zoom Dan Semua Skandalnya Berhentilah Dari Menggunakan Zoom

papar berkaitan - pada 22/4/2020 - jumlah : 302 hits
Ada yang berkata serangan ke atas aplikasi Zoom adalah kerana untuk menjatuhkan ia disebabkan ia dari China Meskipun sememangnya ia dibangunkan di sana tetapi jika dilihat pada semua kerentanan dan kebobrokan tidak timbul isu ini Sama sahaj...
Bersedekah Menggunakan Aplikasi Sodakoq Delivery Sangat Mudah

Bersedekah Menggunakan Aplikasi Sodakoq Delivery Sangat Mudah

papar berkaitan - pada 23/4/2020 - jumlah : 610 hits
Salam Alhamdulillah dan terima kasih kerana kita mempunyai kerajaan yang sentiasa mendukung dan membantu rakyat untuk mengharungi kesusahan melawan Covid 19 Namun semenjak Pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan ini dilaksanakan pasti ada y...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Disyaki Seleweng Rm8 Juta Dalam Akaun Amanah 2 Firma Guaman Disiasat

Agc Rejects Sanusi Bid To Dismiss Sedition Charges

Is Anwar Ever Going To Release Najib