5 Kemahiran High Demand Yang Boleh Anda Belajar Secara Online


Dalam keadaan ekonomi yang semakin mencabar harini, pasti ramai yang terkesan . Contohnya diberhentikan kerja, kena cuti tanpa gaji dan sebagainya . Tapi apa yang perlu kita buat ? Kita kena upgrade skill-set masing-masing untuk pastikan kita juga mampu untuk survive pada perubahan dunia sekarang ni.
Korang nampak tak, harini semua bisnes nak cuba onlinekan perniagaan mereka. Betul? So ini peluang untuk mereka yang nampak “opportunity” dalam masalah. Harini saya nak kongsikan dekat korang 5 SKILLSET yang HIGH DEMAND yang korang boleh belajar secara online dan boleh jana pendapatan ribuan ringgit!
Bagi anak-anak muda saya sangat suggest untuk korang belajar skillset ni . Tidak kira korang background apa sekalipun , tambahan ilmu dibawah boleh buat korang jual skills ni sehingga ribuan ringgit! Ini adalah skill yang high demand walaupun selepas pasca-Covid19 ni.
Beritahu juga kepada kawan-kawan korang yang tengah struggle nak cari duit tu . Ini saya kongsi cara mudah . Cuma korang kena spendkan masa sehari/dua untuk belajar ilmu ni je dan boleh terus jana duit.
Ok di sini saya kongsikan :
1) Menulis Copywriting Di Facebook Korang tahu tak , menulis copywriting di FB ni ada skill yang tersendiri . Kalau korang tengok banyak ads yang masuk dekat wall FB korang tu, tu semua kategori copywriting. Yang bestnya, korang semua boleh belajar benda ni semua secara online je! Susah ke? Tak susah.
Harga pasaran untuk 1x penulisan copywriting bernilai RM150/copywriting. Kalau korang dah mahir skillset ni, apa yang susahnya, pergi approach bisnes owner dan founder kt malaysia ni ada ratusan ribu cakap korang tahu menulis copywriting. Jika korang dapat 30 bisnes. 30x RM100 : RM3,000 sebulan. Kalau korang punya copywriting power boleh mencecah RM150-RM200 / copywriting tau tak.
2) Pembuatan Content Writing So ni apa beza copywriting dan content writing ? Copywriting lebih kepada penulisan menjual . Content ni lebih kepada posting2 yang korang nampak kat social media tu. Orang share tips lah, buat content lawak , game s, fun facts dan sebgainya. Itu semua dibawah kategori content.
Harga pasaran untuk 1x content ni dalam RM15 – RM20 / content. Selalunya korang boleh offer kepada founder untuk produce content2 ni untuk brand mereka.  Kalau korang jumpa satu brand je korang approach, cakap nak buat 30 content utk dia dengan tawaran harga RM10/content (baru2 nak mula). Kalau korang ada 30 brand yang korang approach? RM9,000 sebulan!
Susah ke nak buat content ni ? Tak susah ! Serius . Semua orang boleh buat walaupun ko background akauntan sekalipun . Kalau kau suka pasal akauntan, pergi la approach bisnes consultant akauntan, ckp ko boleh buat content untuk brand diaorang di socmed. Haa jual RM10/content. Kalau kau minat pasal moto? Pergi buat content pasal moto dan jual pada bisnes bengkel2 moto yg ada di Malaysia ni. Macam mana nak cari? Ko search je kat FB ni. ada banyak! Rajin atau tak je.
3) Penghasilan Gambar Produk Menggunakan Phone Nah budak-budak muda sekarang semua pakai telefon pintar tidak kira la android atau iphone kan? Tahu tak, korang boleh buat duit menggunakan phone korang tu je . Contoh ko jumpa founder produk jual kurma . Tangkap beberapa gambar yang cantik gunakan phone korang tu . Kemudian jual pada founder tersebut . Boleh cakap macam ni “ boss saya boleh bagi boss gambar untuk boss buat posting di sosial media , asyik gambar tak best je, saya produce kan boss gambar best-best .RM10 je per gambar ” . Haa…. korang jual cakap macam tu. 
Nak dapat idea dari mana ? Korang search kat google ke pinterest ke dapatkan idea . TIRU SAHAJA (untuk permulaan ni ). Lama-lama korang dah master tangkap gambar , cubalah buat ideaidea menarik sendiri dan charge dengan lebih mahal.
Awal-awal ni jual satu gambar tu dalam RM50/gambar ( ni lebih kurang harga semasa ). Abis kalau korang dapat satu brand , ko cakap nak provide 30x gambar setiap bulan kat diaorang . RM1,500 sebulan tau . Abis kalau kau ada 5 brand ko dapat? RM7,500 sebulan . Abis kalau ko tolong brand tu bulan-bulan tangkap gambar untuk diaorang ? Tak bulan-bulan duit masuk dlm poket tuu.
4) Rekaan Grafik Ni pun antara yang high demand. Tadi korang dah tahu buat content kan ? Korang offer la boleh buat design sekali . Susah ke design ni ? Tak susah . Pergi CANVA.com. haa…. korang buat la design simple-simple dekat situ . Jadi nak dapat idea dari mana ? Dari google.com . Banyak idea dekat situ. Kalau kau boleh buat design + content sekali . 1x content + 1x design dalam RM50 korang boleh jual tau . Yang ni saya tanak buat kira-kira. korang kira la sendiri.
5) Facebook & IG Ads Ini skillset yang paling mahal harini . Takda dekat course universiti yang ajar buat fb ads dan ig ads . Tapi benda ni korang boleh belajar dalam sehari dua je dalam online . Kalau korang master buat fb dan ig ads ni. Pasaran harga utk skillset ni RM1,500 orang bayar korang sebulan paling murah . Ini saya cerita kalau korang jaga 1 brand je . Susah ke nak belajar? Senang . Dalam online ada banyak cikgu yang boleh ajar semua perkara ni.
Nak Belajar Semua Skill-Set Ni Dengan Mudah ? Korang boleh klik link di bawah artikel ini .
Jadi korang nak tak tahu macam mana nak belajar semua skill set ni daripada sebuah digital kreatif agensi sendiri ? Kalau nak belajar satu satu kelas ni . Korang kena bayar lingkungan RM3k-RM5k untuk satu kelas . Tapi ni kelas yang merangkumi 5 skill-set ni dengan harga RM30 je ! Murah ke Murah ….
Ini lah masa terbaik untuk rebut peluang untuk jana pendapatan melalui perubahan dunia online pada harini . Saya percaya cukup korang mahir salah satu daripada 5 jenis di atas ni je , korang dah boleh jana duit sendiri! Saya kongsi ni sebab saya tengok ni antara kelas yang paling mudah nak belajar dan sangat murah di pasaran!
Nah link dapatkan kelas RM30 ni sebelum dia jadi RIBU-RIBU satu kelas ni nanti :
hanya klik di sini

The post 5 Kemahiran “High Demand” Yang Boleh Anda Belajar Secara Online appeared first on wanzawawi[dot]net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wanzawawi.net/2021/08/5-kemahiran-high-demand-yang-boleh-anda-belajar-secara-online/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kisah Ada Penceramah Demand Bayaran Ceramah Rm4000 Tak Boleh Nego Pulak Tu Ustaz Syamsul Debat

Kisah Ada Penceramah Demand Bayaran Ceramah Rm4000 Tak Boleh Nego Pulak Tu Ustaz Syamsul Debat

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 937 hits
Kisah Ada Penceramah Demand Bayaran Ceramah RM4000 Tak Boleh NEGO Pulak Tu Ustaz Syamsul Debat Daripada Abdullah bin Amr r a bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda Maksudnya SAMPAIKANLAH DARIKU WALAU HANYA SATU AYAT
Step By Step Belajar Menulis Dengan Mudah Anak Setahun Boleh Ajar Pegang Pensel

Step By Step Belajar Menulis Dengan Mudah Anak Setahun Boleh Ajar Pegang Pensel

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 271 hits
Menulis merupakan satu kemahiran 3M yang perlu dikuasai kanak kanak selain membaca dan mengira Tak seperti membaca anak anak lebih cepat terasa penat dan cepat putus asa untuk menulis Nak tahu lanjut mengenai urutan untuk anak belajar menul...
Asus Br1100f Rekomendasi Laptop Untuk Pelajar K12 Belajar Online Harga 5 Jutaan

Asus Br1100f Rekomendasi Laptop Untuk Pelajar K12 Belajar Online Harga 5 Jutaan

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 306 hits
Laptop untuk Pelajar Jika beberapa waktu lalu Blogger Borneo telah membahas mengenai di kesempatan ini Blogger Borneo ingin membahas mengenai laptop untuk belajar online yaitu ASUS BR1100F Laptop seri terbaru ASUS ini masuk dalam tipe Exper...
Evercoss Win Tab Tablet Android Murah Untuk Belajar Online Harga 800 Ribuan

Evercoss Win Tab Tablet Android Murah Untuk Belajar Online Harga 800 Ribuan

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 274 hits
Tablet Android Murah untuk Belajar Online Bang minta tolong carikan bisa nggak Untuk anak saya sekarang setiap hari belajar daring Mau pake hape kekecilan layarnya mau pake laptop uangnya ga cukup ini pesan yang Blogger Borneo terima via ch...
Watson Tempat Kegemaran Beli Barang Peribadi Sekarang Belajar Beli Online

Watson Tempat Kegemaran Beli Barang Peribadi Sekarang Belajar Beli Online

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 606 hits
Zaman sebelum pandemik Watson memang port paling popular untuk juju Rewards diri masa senggang gelebek barang barang sebelum beli Suka sangat menapak lama dalam Watson Sekarang belajar beli online nak elak diri dari ke sana ke mari kerap sa...
Sampai Bila Boleh Rasa Seronok Jadi Pm

Sampai Bila Boleh Rasa Seronok Jadi Pm

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 172 hits
MOHAMED HANIPA MAIDINOrang putih habaq he still has the audacity to mention the word RAKYAT Pemimpin ni tahu dan sedar ke berapa ramai rakyat yang susah sengsara dan hatta bunuh diri Jadi PM hingga rakyat terlampau tertekan hingga bunuh dir...
Sampai Bila Boleh Rasa Seronok Jadi Pm Sembang Bersama Mohamed Hanipa Maidin July 25 2021

Sampai Bila Boleh Rasa Seronok Jadi Pm Sembang Bersama Mohamed Hanipa Maidin July 25 2021

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 249 hits
Orang putih habaq he still has the audacity to mention the word RAKYAT Pemimpin ni tahu dan sedar ke berapa ramai rakyat yang susah sengsara dan hatta bunuh diri Jadi PM hingga rakyat terlampau tertekan hingga bunuh diri dan rakyat hingga c...
Semua Ahli Parlimen Boleh Hadir Tiada Sidang Hibrid Kata Speaker

Semua Ahli Parlimen Boleh Hadir Tiada Sidang Hibrid Kata Speaker

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 307 hits
July 25 2021 Azhar Azizan Harun berkata semua wakil rakyat termasuk mereka yang belum divaksin dibenarkan menghadiri sidang khas Dewan Rakyat bermula esok KUALA LUMPUR Semua 220 Ahli Parlimen dibenarkan menghadiri Mesyuarat Khas Penggal Ket...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Hawthorn Hood House By Bent Architecture In Victoria Australia

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan