5 Cara Meraih Kepercayaan Pelanggan Melalui Platform Media Sosial


Bisnes bukan sekadar mahu orang kenal tetapi lebih kepada kepercayaan. Dengan rasa percaya lebih mudah pelanggan membeli produk atau servis dari anda. Kepercayaan dari pelanggan memperlihatkan kredebiliti bisnes anda pada satu tahap tinggi.
Media sosial seperti Facebook, Instagram, Laman Web dan seumpamnaya dapat digunakan sebagai medan untuk meraih kepercayaan dari para pelanggan. Komunikasi dan penglibatan aktif dalam sosial media ini akan memperlihatkan kewujudan anda dan bisnes.
Entri kali ini untuk anda yang mahu lari dari sosial media yang sunyi sekaligus boleh mempertingkatkan kepercayaan dari pelanggan menggunakan 5 cara berikut:
1) Kerap Buat Live.
Buat live percuma sahaja cuma memerlukan kerajinan dan modal untuk bercakap. Banyak perkara yang anda boleh tunjukkan dengan membuat sesi live. Kini, semakin ramai peniaga yang semakin bijak menggunakan live untuk menunjukkan aktiviti perniagaan kepada pelanggan.
Ketika Live anda boleh tunjukkan produk agar pelanggan mengingatinya. Andai ada keluaran produk baru yang bakal dikeluarkan juga boleh ditunjukkan semasa live supaya membangkitkan kesedaran kepada pelanggan. Di samping itu anda juga boleh tunjukkan ‘behind the scene’ di sebalik perniagaan seperti pembungkusan parcel. Ini akan menunjukkan perniagaan anda wujud dan bergiat aktif.
2) Posting Secara Konsisten.
Bagi menambahkan kepercayaan pelanggan pastikan anda menjaga soal posting di media sosial. Jangan biarkan media sosial sunyi namun jangan terlalu kerap. Saranan yang terbaik adalah membuat posting sebanyak 3 kali dalam sehari dan dibuat secara berterusan.
Lakukan juga pemilihan posting yang baik agar ianya kena dengan audiens pelanggan anda. Penjadualan posting juga perlu diambil kira. Tetapkan masa untuk membuat sesuatu posting. Jarak waktu yang terlalu dekat juga boleh membuatkan pelanggan merasa bosan kerana terlampau banyak update post.
3) Jaga Engagement Dengan Pelanggan.
Engagement di media sosial melibatkan like, share, komen, view dan klik kepada sesuatu post. Dalam erti kata lain ia adalah tindakan yang dilakukan oleh audien selepas melihat posting anda. Jadi anda perlulah menjaga engagement dengan berkomunikasi dengan pelanggan. Tunjukkan satu komunikasi dua hala dengan pelanggan agar mereka bukan sahaja percaya sebaliknya lebih berpuas hati.
Berikan interaksi dengan memberikan reaksi atau respon kepada pelanggan anda tidak kira samada ianya pertanyaan, komen atau cadangan. Jangan biarkan media sosial anda kelihatan seperti diselia oleh robot.
4) Tunjukkan Emosi dan Perasaan.
Ketika membuat posting atau menulis di dalam media sosial tayangkan emosi dan perasaan anda kerana ia bakal menyentuh emosi orang lain juga. Emosi dan perasaan boleh disentuh dengan cara olahan ayat. Produk yang bagus akan bertambah menarik dengan ayat copywriting yang menarik.
Elakkan menulis secara skema sebaliknya gunakan ayat yang lebih dekat dengan audien pelanggan.
5) Buat Sesi Sharing.
Bisnes bukan tentang keuntungan sahaja. Oleh itu selalulah berkongsi kerana ia tidak merugikan pun. Sesi perkongsian yang anda lakukan di media sosial bakal menarik perhatian dan membuatkan pelanggan lebih percaya. Anda boleh kongsikan info, tip, panduan, idea, cara-cara dan sebagainya bertujuan mendidik mereka. Ia juga satu keadah softsell yang membuatkan pelanggan ingin membeli produk anda.
Nama baik dan reputasi bisnes bukan sahaja diukur dari segi jualan yang tinggi. Kepercayaan pelanggan juga perlu diraih agar bisnes dapat kekal lama. Pelanggan yang mempercayai bisnes anda berpotensi untuk memberitahu kepada orang lain. Daripada kepercayaan akan mengukuhkan lagi prestasi bisnes.


Sumber 5 Cara Meraih Kepercayaan Pelanggan Melalui Platform Media Sosial.
Buju Kurung Exclusive Untuk Wanita Berkerjaya

Terbongkar Cara Blogger Dapatkan Organic Traffic Unlimited.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2019/01/5-cara-meraih-kepercayaan-pelanggan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenali Manusia Melalui Media Sosial Mereka

Kenali Manusia Melalui Media Sosial Mereka

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 281 hits
Pada zaman akhir dunia kita melihat tingkah laku manusia atau panggilan popular netizan semakin melalut Caki maki secara terbuka adalah perkara biasa bagi mereka tak kira perempuan atau lelaki Kalau stress sangat mulalah meluahkan perasaan ...
Ketua Kpu Kalau Mau Mengingatkan Jangan Melalui Media Sosial

Ketua Kpu Kalau Mau Mengingatkan Jangan Melalui Media Sosial

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 206 hits
Ketua KPU Kalau Mau Mengingatkan Jangan Melalui Media Sosial Menurutnya apabila ada informasi oleh yang masyarakat disampaikan untuk mengingatkan KPU menurutnya akan lebih baik disampaikan langsung bukan di media sosial yang tidak jelas kri...
Rosyam Nor Bukan Barua Cina Ini Penjelasan Rosyam Nor Selepas Kecoh Di Media Sosial

Rosyam Nor Bukan Barua Cina Ini Penjelasan Rosyam Nor Selepas Kecoh Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 313 hits
Rosyam Nor Bukan Barua Cina Ini Penjelasan Rosyam Nor Selepas Kecoh Di Media SosialRosyam Nor Bukan Barua Cina Ini Penjelasan Rosyam Nor Selepas Kecoh Di Media Sosial
Aplikasi Media Sosial Peribadi Taylor Swift The Swift Life Akan Ditamatkan Pada 1 Februari 2019

Aplikasi Media Sosial Peribadi Taylor Swift The Swift Life Akan Ditamatkan Pada 1 Februari 2019

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 322 hits
Dua tahun lepas penyanyi popular melancarkan aplikasi media sosial peribadi beliau The Swift Life Aplikasi The Swift Life ini memberikan peminat akses kepada kehidupan seharian Taylor Swift Peminat turut boleh membeli kandungan dan barangan...
Setop Sebar Informasi Hoaks Di Media Sosial

Setop Sebar Informasi Hoaks Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 164 hits
Duta Anti Hoaks Olga Lidya mengajak masyarakat tidak terburu buru mempercayai informasi beredar di media sosial Terlebih dengan memanasnya suhu politik menjelang Pemilihan Presiden 2019
Media Sosial Jadi Pemicu Utama Perceraian Di Tangsel Selama 2018

Media Sosial Jadi Pemicu Utama Perceraian Di Tangsel Selama 2018

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 160 hits
Jumlah itu lebih tinggi dibanding tahun 2017 lalu yang tidak mencapai 3 000 pasangan asal Tangerang Selatan yang bercerai
Trolling Di Media Sosial Adalah Dilarang Dan Berdosa Menurut Mufti Wilayah Persekutuan

Trolling Di Media Sosial Adalah Dilarang Dan Berdosa Menurut Mufti Wilayah Persekutuan

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 307 hits
Trolling ialah perbuatan memperlekeh dan mempersenda dengan tujuan untuk menyakitkan hati individu atau kumpulan tertentu Terma trolling telah digunakan sejak dekad 80an ketika zaman awal Internet dan hanya memasuki kamus Inggeris Oxford pa...
Jangan Abai Keaktifan Najib Di Media Sosial Kenapa Serangannya Dibiarkan Begitu Saja

Jangan Abai Keaktifan Najib Di Media Sosial Kenapa Serangannya Dibiarkan Begitu Saja

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 299 hits
Barangkali tidak sukar untuk kita semua mengakui bahawa tulisan tulisan bekas Perdana Menteri Najib Razak di media sosial sejak kehilangan kuasa ini bukan saja semakin menarik malah dibaca oleh lebih ramai rakyat negara ini Beliau juga dili...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Asal Usul Coca Cola

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Bercakap Dengan Diri Sendiri Sebagai Terapi Diri

Koleksi Ucapan Pantun Selamat Hari Ibu 2024

Bolehkah Wanita Yang Sedang Haidh Memasuki Masjid Mengurus Jenazah Pergi Ke Kubur

Makan Kenduri Rumah Erra Fazira

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Building Information Modeling And Digital Tools In Architecture