4 Tahun Tunggu Zuriat Hamil Kembar Ada Komplikasi Kritikal Lepas Bersalin Besar Sungguh Pengorbanan Seorang Ibu


Setiap pasangan yang berkahwin pastinya inginkan zuriat yang akan melengkapi kehidupan berumah tangga bersama suami tercinta. Tapi bukan semua yang berkahwin itu terus dikurniakan cahaya mata, ada yang bertahun-tahun menunggu barulah dapat rezeki anak.
Tapi itulah asam garam dalam meniti sebuah kehidupan yang dipanggil rumah tangga. Yang penting jangan pernah putus asa dan terus berusaha berserta doa dan tawakal. Rezeki Allah pasti akan tiba tepat pada masanya.
Dalam perkongsian seorang ibu Noraini Md Nawi, setelah 4 tahun berkahwin barulah dia dan pasangannya dikurniakan sepasang kembar yang comel. Sungguh nikmat Allah itu indah, meskipun kehilangan ibu tercinta, Allah hadirkan pula dengan zuriat kembar yang tidak disangka-sangka.

Kini kedua kembarnya itu baru sahaja menyambut ulang tahun yang keenam, perkongsiannya ibu ini tentang tempoh kehamilan dan saat melahirkan kedua puteri kembarnya itu mengundang penuh sebak. Pelbagai dugaan yang perlu ditempuhi sepanjang kehamilan hinggakan hospital bagaikan rumah kedua untuknya. Tak cukup dengan itu, dia juga kritikal selepas melahirkan bayi kembarnya.
SELAMAT ULANG TAHUN DINA DAN DINI.
Selamat Ulang Tahun yang ke enam my nyawa, Zara Nur Irdina dan Zara Nur Ardini.
Selama 4 tahun ummi menanti kamu berdua, Allah Maha Adil, disaat ummi masih berduka kerana kehilangan arwah nenek kalian. Allah kurniakan dua pertama di dalam rahim ummi.
Dijemput jadi tetamu Allah ketika usia kandungan 3 bulan Masih ummi ingat pada malam tahlil yang pertama, ummi rasa penat sangat. Pikir ummi mungkin kerana terlalu penat kerana semalamam mencari flight untuk balik ke Kelantan untuk ketemu arwah tok mek buat kali terakhir, rupanya kamu berdua telah bersama ummi menghadapi semuanya itu sayang.
Ummi dapat rasa kan arwah tok mek tahu, kalian sudah ada dalam rahim Ummi, tanpa ummi ketahui. Arwah minta untuk tidur dengan ummi semasa ummi menjaganya di hospital,dipeluknya ummi.

Sayang – sayang ummi, pengalaman membawa kalian di dalam rahim ummi sehinggalah lahirnya kalian suatu pengalamaan yang cukup berharga. Hospital menjadi rumah kedua, namun disaat 3 bulan kalian di dalam rahim ummi, alhamdulillah kita telah ke rumah Allah. Bersama kalian menunaikan umrah. Manis ya pengalaman itu sayang.
Kritikal selepas bersalin 2/10/2013,detik keramat sayang setelah berjam jam menahan sakit kalian lahir melalui pembedahan, 1.56 pagi lahirnya Dina, 1.57 Dini melihat dunia. Kalian tahu sayang ummi dan abah telah memanggil kamu Dina dan Dini sejak kalian di dalam rahim lagi sayang. Doktor yang menyambut kamu tergelak bila ummi memberitahu nama kamu saat kamu disuakan pada ummi saat kamu dikeluarkan dari perut ummi sayang. Ohh, sudah ada nama katanya, sambil tergelak.
Sayang – sayang ummi, maaf kan ummi, ummi tak mampu susu kan kamu, sejurus kamu dilahirkan, ummi tak mampu belai kalian, kalian alhamdulillah sihat, comel, tapi ummi kritikal, rahim yang kalian huni tak mahu mengecil. Darah keluar tanpa henti. Lama ummi diasingkan dari kalian, maaf kan ummi sayang.
 Namun Allah Maha Pengasih, akhirnya setelah melalui detik itu akhirnya kalian dalam dakapan ummi, saat pertama menyusukan kamu berdua bahagianya rasa.Kamu berdua tak mahu berenggang ingin tidur bersama di atas katil hospital. Nurse terpaksa menahan bantal di keliling katil.
 Sayang, saat gambar kamu di upload di Facebook ramai yang memberi komen rupa kalian berdua seiras arwah nenek kamu, ada yang kata Mok tuo junior, Dini sayang, kamu suka tidur gaya arwah tok mek kamu.
Doakan anak-anak jadi permata yang menyinari hidup orang sekeliling Kehadiran kalian terlalu membahagiakan ummi dan abah serta ahli keluarga Seremban dan Kelantan.Kalian anak yang terlalu baik. Semua sayang kamu.

Sayang – sayang doa ummi dan abah, semoga kamu menjadi insan yang bahagia dan berjaya di dunia dan akhirat. Menjadi insan yang mempunyai hati yang mulia, yang tahu membezakan baik dan buruk, semoga kamu jauh dari segala kejahatan dan niat buruk.
Sayang – sayang ummi, jadilah permata yang mampu menyinari hidup kalian dan orang – orang disekeliling kalian.
Ummi dan abah, serta adik kalian Dhiya terlalu menyayangi kalian.
Selamat Ulang Tahun Dina dan Dini, semoga kalian bahagia dan berjaya di dunia dan akhirat.
Amin. 
sumber: Nrain Mnawi
The post 4 Tahun Tunggu Zuriat, Hamil Kembar Ada Komplikasi & Kritikal Lepas Bersalin, Besar Sungguh Pengorbanan Seorang Ibu! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/4-tahun-tunggu-zuriat-hamil-kembar-ada-komplikasi-kritikal-lepas-bersalin-besar-sungguh-pengorbanan-seorang-ibu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Mengelat Minum Susu Waktu Hamil Takut Lepas Bersalin Nanti Gigi Jadi Longgar

Jangan Mengelat Minum Susu Waktu Hamil Takut Lepas Bersalin Nanti Gigi Jadi Longgar

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 421 hits
Ada sesetengah ibu mengandung yang tidak boleh minum susu yang diformulasi khas untuk wanita hamil Mungkin kerana rasanya yang berlemak atau perisanya yang tidak kena dengan selera membuatkan mereka merasa muak ketika meminumnya Bolehkah se...
Waktu Hamil Jangan Hentam Makan Sampai Berat Naik Mendadak Boleh Kemurungan Lepas Bersalin

Waktu Hamil Jangan Hentam Makan Sampai Berat Naik Mendadak Boleh Kemurungan Lepas Bersalin

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 368 hits
Masalah kenaikan berat badan yang berlebihan pastinya akan menyebabkan para wanita hamil ditegur oleh kakitangan klinik atau hospital Pada waktu itu kita akan mengimbas kembali apakah yang kita makan semalam atau sepanjang minggu itu Kenaik...
14 Tahun Menanti Untuk Hamil Akhirnya Wanita Ini Pergi Selamanya Selepas Melahirkan Zuriat Untuk Suaminya

14 Tahun Menanti Untuk Hamil Akhirnya Wanita Ini Pergi Selamanya Selepas Melahirkan Zuriat Untuk Suaminya

papar berkaitan - pada 6/10/2019 - jumlah : 1204 hits
Hari ini merupakan hari yang paling menyedihkan dalam kehidupan saya semenjak bergelar seorang doktor Saya pernah mengendalikan begitu banyak pesakit yang merupakan ibu hamil di wad bersalin dan setiap kali saya berada di wad saya akan berd...
Bayi Keluar Ikut Pintu Atau Tingkap Bukan Ukuran Hebatnya Seorang Ibu Waktu Bersalin

Bayi Keluar Ikut Pintu Atau Tingkap Bukan Ukuran Hebatnya Seorang Ibu Waktu Bersalin

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 627 hits
Dikurniakan anak sudah tentu menjadi idaman setiap wanita berkahwin Jika tiada sebarang komplikasi kelahiran secara normal amat digalakkan Melahirkan melalui pembedahan biasanya dibuat jika ibu mempunyai masalah dengan kehamilannya Terdapat...
Ibu Sempat Rakam Gelagat Anak Menangis Lepas Tahu Bantal Busuk Dalam Mesin Basuh

Ibu Sempat Rakam Gelagat Anak Menangis Lepas Tahu Bantal Busuk Dalam Mesin Basuh

papar berkaitan - pada 7/10/2019 - jumlah : 422 hits
Bagi yang mempunyai bantal busuk anak pantung busuk ataupun kain busuk sememangnya menjadikan barangan ini seperti sahabat baik Mana tak nya kemana mana pergi pasti diangkutnya sekali Senang kata memang tak boleh hidup tak boleh tidur tanpa...
Ramai Isteri Tak Tahu Suami Boleh Meroyan Lepas Si Isteri Bersalin Ini Penjelasan Pakar

Ramai Isteri Tak Tahu Suami Boleh Meroyan Lepas Si Isteri Bersalin Ini Penjelasan Pakar

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 371 hits
Bersalin adalah pengalaman buat wanita yang sangat menakjubkan Dalam masa yang sama juga ia boleh jadi mengerikan Sudah pasti anda pernah terbaca atau terdengar mengenai wanita meroyan selepas bersalin kan Ya ia adalah perkara yang mungkin ...
Lepas 60 Hari Bersalin Masih Berdarah Jangan Anggap Itu Nifas Ia Mungkin Masalah Lain

Lepas 60 Hari Bersalin Masih Berdarah Jangan Anggap Itu Nifas Ia Mungkin Masalah Lain

papar berkaitan - pada 6/10/2019 - jumlah : 436 hits
Sama ada melahirkan secara normal atau pembedahan darah nifas adalah perkara normal buat ibu bersalin Ia adalah discaj normal yang keluar daripada faraj wanita selepas bersalin yang mengandungi darah mukus tisu rahim Darah nifas boleh berla...
Istri Ini Berselingkuh Dengan Saudara Kembar Suami Saat Hamil Bingung Anak Siapa Ini

Istri Ini Berselingkuh Dengan Saudara Kembar Suami Saat Hamil Bingung Anak Siapa Ini

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 242 hits
Perselingkuhan bukanlah hal yang mudah diceritakan apalagi berani bicara tentang kenyataan kepada orang banyak Perselingkuhan dalam keadaan menikah adalah salah satu hal yang tabu untuk dibicarakan dan haram dilakukan Namun perempuan ini be...
Hindari Anemia Pada Ibu Hamil Dengan Perbaiki Asupan Nutrisi Yang Dimiliki

Hindari Anemia Pada Ibu Hamil Dengan Perbaiki Asupan Nutrisi Yang Dimiliki

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 144 hits
Dokter spesialis kandungan dan kebidanan konsultan Ali Sungkar menekankan bagi setiap wanita yang ingin hamil untuk memperbaiki nutrisinya terlebih dahulu
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord