4 Penginapan Cantik Di Lombok Anda Nantikan


Selamat datang kembali di Lombok! Tahukah anda bahwa karena majoriti Muslim mereka, Lombok juga disebut Pulau Seribu Masjid? Pada namanya sahaja anda pasti dapat meneka bahawa akan ada masjid disetiap sudut kawasan Lombok. Berjirankan Bali, Lombok merupakan kawasan tarikan matahari, tempat menarik yang tidak terhitung banyaknya dan pastinya dikelilingi dengan persekitaran semulajadi yang indah.
Nikmati perjalanan anda sepenuhnya dengan menempah penginapan yang dikelilingi oleh landskap semula jadi yang cantik! Berikut adalah 8 tempat tinggal di Lombok yang memberikan anda sebahagian besar sifatnya tanpa menjejas bank akaun anda. Mari kita pergi!
 
1. Rinjani Lodge Senaru
Terletak di bahagian bawah Gunung Rinjani di Wilayah Senaru, pemandangan indah gunung ini akan menjadikan pagi anda lebih baik daripada hari lain. Oleh kerana bangunan itu terletak di sebelah timur, sinar matahari panas yang mengintip melalui tingkap akan dengan lembut membangkitkan anda setiap pagi

Terdapat beberapa jenis penginapan yang boleh anda pilih, bergantung kepada berapa orang yang anda bawa. Semua bilik mereka luas, malah yang paling murah. Itu menjadikannya sempurna untuk keluarga dan berkumpulan untuk menghabiskan masa bersama. Setiap daripada mereka mempunyai teres peribadi juga!

Udara yang segar dan sejuk di Senaru pasti memberikan anda rasa selesa dibawah selimut hangat dan tebal. Oleh kerana anda telah datang sejauh ini, kenapa tidak menikmati kolam infiniti mereka? Bernafas di udara segar gunung sambil menikmati air tulen. Oh, dan berlatarbelakangkan permandangan Lombok yang indah.

Anda boleh membuat tempahan di sini!
Alamat: Jalan Pariwisata Senaru Bayan, Lombok – Nusa Tenggara Barat
Harga: Rp. 1.500.000 (SGD 150) / bilik untuk 4 orang tetamu
Telefon: +62 819 0738 4944
laman web
 
2. Rinjani Beach Eco Resort
Walaupun nama yang sama, Rinjani Beach Eco Resort adalah bertentangan dengan penginapan sebelumnya. Terletak di pantai utara Lombok, resort ini menawarkan dua jenis pemandangan semasa penginapan anda. Di belakang resort, anda dapat melihat pemandangan sawah dan Gunung Rinjani dari jauh. Sementara itu di halaman depan, anda akan mendapat pemandangan pantai Lombok. Mulailah penginapan anda dengan menikmati matahari sambil bergoyang di ayunan pokok.

Resort ini adalah unik dalam erti kata bahawa ia (hampir!) sepenuhnya diperbuat daripada buluh. Pondok, katil, dan juga dinding bilik mandi diperbuat daripada buluh. Oleh itu, anda boleh mendengar gelombang percikan di pantai tepat di luar pondok.

Terdapat empat jenis penginapan yang ada. Anda boleh memilih dari banglo berukuran keluarga untuk bilik backpacker yang mudah untuk diri sendiri. Mereka menambah sentuhan tradisi dengan menggunakan kain tenun tradisional Lombok sebagai selimut di dalam bilik untuk memberikan anda suasana etnik kepadanya.

Tip: Mereka juga mempunyai kolam air tawar persendirian betul-betul di tepi pantai di tengah kawasan resort. Ini mungkin cara lain untuk menikmati penginapan anda di sini!

Buat tempahan anda di sini!
Alamat: Karang Atas, Sokong Tanjung, Lombok Barat Laut
Harga: Mulai dari Rp. 345.000 (SGD 35) / bilik untuk 2 orang tetamu (Nov 2017)
Telefon: +62 81936775960
Laman web
 
3. Pandawa Beach Villa and Resorts
Terletak di pantai berpasir putih barat Pulau Gili Trawangan, resort ini memberi anda lebih daripada sekadar penginapan yang selesa. Resort diterangi matahari ini mempunyai kawasan pusat dengan kolam renang bulat. Penginapan terletak betul-betul di sekitar kolam renang supaya setiap tetamu mempunyai bilik pemandangan kolam renang sendiri semasa penginapan mereka

Bahagian dalam bilik,mesti diperkatakan, ia adalah luar biasa. Setiap bilik mempunyai lukisan. Bukan hanya tentang lukisan berkarisma biasa. Sebaliknya, ia adalah sisi dinding yang dicat dengan penuh artistik dan membawa beberapa jenis suasana estetik ke bilik.

Anda mungkin senang tinggal di resort. Tetapi pastikan anda keluar di luar ketika matahari terbenam. Pemandangan matahari terbenam di sini tidak seperti yang lain. Dari tempat ini, anda dapat melihat bayangan Gunung Agung Bali dari jauh.

Berseronok di pantai bukan hanya bermandi-manda di laut atau bermain pasir di tepi pantai. Mereka telah berjaya mengubah perspektif kebanyakan orang dengan memasang buaian kayu di tepi pantai dimana dapat menarik perhatian tetamu mereka!

Tempah bilik anda di sini!
Alamat: Pantai Street, Gili Trawangan, Lombok
Harga: Mulai dari Rp. 765.000 (SGD 78) / bilik untuk 2 orang tetamu (Nov 2017)
Telefon: +62 370 619 7555
 
4. Pink Coco Gili Trawangan
Hotel ini adalah tempat lain yang menawarkan penginapan laut di Gili Trawangan. Sesuai dengan namanya, Pink Coco benar-benar memeperlihatkan hotel mereka dengan warna merah jambu. Menggabungkan warna merah jambu dengan unsur-unsur semula jadi seperti buluh, ini adalah tempat yang sesuai untuk mereka yang suka suasana yang sederhana dan “girly”

Mereka menghasilkannya dengan teliti melalui butiran untuk hotel ini. Sama seperti bangunan, butiran kecil seperti bangku kolam renang, langsir, hiasan dinding, dan juga buaian dipenuhi merah jambu! Sebagai tempat penginapan, hotel ini bukan sahaja menjadikan penginapan anda selesa, tetapi juga memberi anda banyak tempat “insta worthy” untuk mengambil gambar. Bukankah tempat yang bagus untuk tinggal?

Berada di bahagian barat pulau itu, pemandangan matahari terbenam di Pink Coco juga mempunyai bayangan Gunung Agung. Nikmati waktu berharga ini dengan ayunan buaian di tepi pantai atau menikmati kelembutan pasir pantai.

Sudah tidak sabar? Pek beg anda dan buat tempahan anda di sini!
Alamat: Gili Trawangan Sunset Beach, Lombok
Harga: Mulai dari Rp. 850.000 (SGD 85) / bilik untuk 2 orang tetamu (Nov 2017)
Telefon: +62 370 619 7436
 
Begitu banyak tempat tinggal, begitu sedikit masa. Memilih penginapan yang indah dan selesa semasa penginapan anda di Lombok tidak bermakna anda perlu berbelanja lebih. Hari penerokaan yang menarik pasti memerlukan rehat malam yang baik, dan persekitaran yang indah akan menambahkan lagi tenaga pada pagi anda juga. Satu lagi #Tip, muat turun beberapa travel app dan booking app pada telefon pintar anda untuk mendapatkan tawaran eksklusif dan harga yang lebih rendah di penginapan ini. Ia akan membantu anda menjimatkan wang untuk perjalanan seterusnya anda!
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 4 Penginapan Cantik (Dan Bajet!) Di Lombok Anda Nantikan appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/4-penginapan-cantik-dan-bajet-di-lombok-anda-nantikan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hotel Ixora Prai Hotel Cantik Selesa Dan Strategik

Hotel Ixora Prai Hotel Cantik Selesa Dan Strategik

papar berkaitan - pada 12/1/2020 - jumlah : 686 hits
Hotel Ixora Prai Hotel Cantik Selesa Dan Strategik Tahun lepas bulan Disember Fadzi dan keluarga pergi ke Pulau Pinang Ada kenduri saudara kahwin Tapi bukan dekat pulau pun Belah Seberang Perai je Masa nak pergi ke sana gigihlah google mana...
Gadis Berwajah Cantik Seperti Bidadari

Gadis Berwajah Cantik Seperti Bidadari

papar berkaitan - pada 12/1/2020 - jumlah : 371 hits
Ju Jing Yi gadis berwajah cantik berasal dari Sichuan China ini menjadit perhatian di media sosial Para penggemarnya menyebut anggota kumpulan SNH48 itu bidadari Ju Jing Yi yang berusia 20 tahun ini pun menjadi sensasi tersendiri di interne...
Cara Membuat Sitemap Unik Dan Cantik

Cara Membuat Sitemap Unik Dan Cantik

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 216 hits
Membuat Sitemap atau Daftar Isi di blog sangat disarankan bagi semua Blogger Sitemap ini akan membantu pembaca untuk menavigasi blog Anda dengan mudah dan ini juga berfungsi untuk mengurangi tingkat bouncing Selain itu sitemap juga akan dap...
Potret Keakraban Nia Ramadhani Dan Asistennya Yang Cantik

Potret Keakraban Nia Ramadhani Dan Asistennya Yang Cantik

papar berkaitan - pada 10/1/2020 - jumlah : 204 hits
Kedua asistennya ternyata memiliki paras yang tak kalah cantik dari Nia Ramadhani Bahkan keduanya terlihat sangat akrab dengan menantu Aburizal Bakrie
Peduli Perubahan Iklim Gaya Hidup 5 Artis Cantik Ini Ramah Lingkungan

Peduli Perubahan Iklim Gaya Hidup 5 Artis Cantik Ini Ramah Lingkungan

papar berkaitan - pada 10/1/2020 - jumlah : 224 hits
Berawal dari kepedulian terhadap perubahan iklim lima artis cantik Indonesia ini mengubah gaya hidup menjadi lebih ramah lingkungan
Birthday Kek Cantik Vanilla Oreo Sedappppp

Birthday Kek Cantik Vanilla Oreo Sedappppp

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 1608 hits
as salam BirthDay Kek yang Cantik berperisa Vanilla Oreo ni Sedappppp sangat Kami tempah dengan Noyins recepi Boleh rujuk FB beliau untuk tempahan Ada pelbagai perisa bersaiz 10 boleh pilih kek Black forestVanilla oreoChoc oreo Double choco...
7 Potret Artis Cantik Yang Tinggal Di Luar Negeri Saat Sudah Menikah

7 Potret Artis Cantik Yang Tinggal Di Luar Negeri Saat Sudah Menikah

papar berkaitan - pada 13/1/2020 - jumlah : 279 hits
Tidak sedikit Selebriti Indonesia yang memilih jalan hidupnya menikah dengan pria Warga Negara Asing atau bule Sebagian dari mereka ada yang berprofesi sebagai penyanyi artis peran hingga pemain film
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered