12 Restoran Mesra Muslim Di Tokyo Untuk Anda Mendapatkan Ramen Halal


Ramen adalah salah satu perkara yang mesti dicuba oleh mana-mana pengembara muslim ketika di Jepun kerana tidak mudah untuk mendapatkan versi halal dan asli di rumah. Kenyal, mee ramen yang dihidangkan dengan sup yang lazat – sukar untuk melepaskan hidangan ini
 
Jika anda merancang perjalanan yang lama ditunggu-tunggu untuk ke Tokyo tidak lama lagi atau jika anda memerlukan alasan untuk melawat Tokyo, kami telah menyediakan senarai 12 restoran mesra-Islam di Tokyo untuk mendapatkan ramen anda!
 
Shinjuku:
Shinjuku-gyoen Ramen Ouka Terletak berhampiran Taman Negara Shinjuku Gyoen yang indah, Ramen Ouka adalah salah satu tempat terbaik untuk menikmati ramen Jepun halal.

 
Ini adalah salah satu restoran ramen yang lebih unik di Tokyo kerana ramen mereka disajikan dalam satu set dengan semangkuk nasi, ayam bakar dan yakitori. Sebaik sahaja anda selesai dengan ramen anda, mereka akan mengesyorkan anda untuk makan lebihan sup dengan nasi – ini dipanggil ochazuke.

 
Belum lagi bahawa hidangan mereka cukup besar dan bahkan anda boleh ‘upgrade’ ramen anda dan memilih tahap kepedasan hidangan anda. Kami mengesyorkan anda melawat tempat ini dengan perut kosong atau anda boleh memilih untuk hidangan yang lebih kecil jika anda tidak berasa sangat lapar!
 
Status Halal: Sijil Halal (oleh Japan Islamic Trust)
 
Anggaran harga: JPY1500-2200
Alamat: 1 Chome-11-7 Shinjuku, Tokyo 160-0022, Jepun
Waktu operasi:
Isnin hingga Khamis – 2 petang hingga 10 malam
Jumaat – 6 petang hingga 10 malam
Sabtu, Ahad dan Cuti Umum – 1 petang hingga 10 malam
Hubungi No: +81 3-5925-8426
Stesen kereta bawah tanah terdekat: Shinjuku-Gyoemmae (Marunouchi Line, berhampiran exit 2)
Laman web | Facebook | Instagram
 
Menya Kaijin Mahu perubahan dalam sup ayam / miso? Jadi anda perlu melawat Menya Kaijin dan cuba ramen makanan laut mereka!

 
Sup berasaskan ikan & ianya ringan tetapi masih sangat sedap kerana ia dibuat menggunakan ikan segar. Selain itu, ia juga terletak di tengah-tengah Tokyo, Shinjuku, yang sangat mudah untuk sampai ke sini!
 
Status Halal: Pilihan makanan laut yang ada, sup mereka adalah berasaskan ikan. Ingatlah bahawa ayam bukanlah halal tetapi daging khinzir atau alkohol tidak digunakan dalam penyediaan makanan. Beritahu kakitangan bahawa anda tidak mahu tambah ayam, mereka boleh menggantikannya dengan udang. Alkohol dihidangkan dalam penubuhan. Oleh kerana itu ia bukan restoran bersertifikat halal, kami menasihatkan anda untuk makan mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Anggaran harga: JPY830-1030
Alamat: 3-35-7 Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo 160-0022
Waktu operasi:
Isnin hingga Jumaat – 11 pagi hingga 3.30 petang, 4.30 petang hingga 11.30 malam
Sabtu / Ahad – 11 pagi hingga 11 malam
Hubungi No: +81 03-3356-5658
Stesen kereta bawah tanah terdekat: Shinjuku (berhampiran JR South East exit)
Instagram
 
Asakusa:
Naritaya (Asakusa) Berikut adalah tempat ramen yang anda tidak boleh ketinggalan semasa di Asakusa – Naritaya! Sup ramen mereka berasaskan ayam dan mee dibuat segar di kilang mereka sendiri.

 
Mereka mempunyai pelbagai ramen seperti miso dan daging rebus. Dan jika anda seorang peminat makanan pedas, anda perlu mendapatkan ramen miso pedas mereka. Pesan sepotong ayam panggang mereka untuk makan bersama ramen anda!
 
Tip: Bilik solat boleh didapati di sini – hanya menuju ke tingkat dua dan akan ada kawasan kecil yang dilengkapi dengan kemudahan bersolat.
 
Status Halal: Bersertifikat Halal (oleh Japan Islamic Trust), ruang solat dalam penubuhan
 
Anggaran harga: JPY900-1500
Alamat: 2 Chome-7-13 Asakusa, Taito, Tokyo 111-0032, Jepun
Waktu operasi:
Isnin hingga Sabtu – 11 pagi hingga 10 malam
Ahad – 11 pagi hingga 9 malam
Hubungi No: +81 3-428-9806
Stesen kereta bawah tanah terdekat: Asakusa (Tsukuba Express Line)
Facebook | Instagram
 
Taizan Sakura (Asakusa) Tahu tak? Asakusa tidak hanya satu tetapi dua restoran halal ramen. Terletak berhampiran stesen utama Asakusa dan berjalan kaki singkat dari jalan membeli-belah Nakamise yang terkenal, Taizan Sakura terkenal dengan ebishuo ramen, udang dan sup berasaskan makanan laut.

 
Sup yang penuh rasa dan struktur mee yang sesuai dengan hidangan. Taizan Sakura juga menghidangkan udon dan salah satu daripada hidangan popular mereka yang lain adalah tsukemen kari (mee celup).

 
Daripada memilih kari versi Jepun yang lebih manis, Taizan Sakura menyajikan versi yang berperisa seperti kari Asia Selatan. Ini adalah campuran ramen yang terbaik
 
Status halal: milik orang Islam
 
Anggaran harga: JPY850-1200
Alamat: 1 Chome-33-8 A1 building 1F, Taito-ku, Tokyo 111-0032, Jepun
Waktu operasi: 11 pagi – 10 malam setiap hari
Hubungi No: +81 3-5811-1933
Stesen kereta bawah tanah terdekat: Asakusa (berhampiran keluar 6/7, bertentangan dengan Pusat Maklumat Pelancong Tobu)
 
Kawasan Ueno:
Ayam-YA Okachimachi Apabila mencari halal ramen di Jepun, satu tempat popular dengan pelancong Islam ialah Ayam-YA. Cawangan ramen ini mempunyai kedai di Kyoto dan Osaka juga.

 
Sup Ayam mereka yang lazat adalah salah satu hidangan yang mendapat tumpuan kerana ia penuh dengan rasa dan penduduk jepun tempatan mengatakan ia rasanya sama seperti ramen bukan halal. Buat pilihan anda antara sup ringan atau pekat atau pedas dan pilih saiz yang anda suka. Anda perlu memesan melalui mesin dan kakitangan akan menghantar makanan kepada anda.

 
Sekiranya anda mahu sup yang lebih berperisa dalam mee anda, kami cadangkan mendapatkan versi pedas! Ia pasti membuka seleraanda selepas seharian berjalan dan meneroka. Selain ramen, Ayam-YA juga menyediakan semangkuk nasi dan ayam juga. Harga hidangan beranggaran JPY850-1020, ianya berpatutan!
 
Selain itu, ia terletak berhampiran stesen Ueno yang terkenal dan disambungkan dengan baik yang bermakna ia sangat mudah untuk dilawati. Jika anda perlu melakukan solat anda, Masjid Assalam Okachimachi hanya berjarak 2 minit berjalan kaki.
 
Status Halal: Bersertifikat Halal (oleh Yayasan Halal Jepun), masjid berdekatan
 
Anggaran harga: JPY850-1020
Alamat: 4 Chome-10-1 Taito, Tokyo 110-0016, Jepun
Waktu operasi:
Makan tengahari – 11.30 pagi hingga 3 petang setiap hari (pesanan terakhir pukul 2.30 petang)
Makan malam – 5 petang hingga 10 malam setiap hari (pesanan terakhir pukul 9.30 malam)
Hubungi No: + 81-3-3834-6656
Stesen keretapi bawah tanah terdekat: Naka-Okachimachi (Hibiya Line)
Facebook | Instagram
 
Halal Sakura Mungkin satu-satunya restoran halal yang boleh anda temui berhampiran stesen Nippori, Halal Sakura adalah restoran pertama di Tokyo yang menawarkan masakan Jepun dan Uighur!

 
Ramen di sini adalah sos berasaskan tradisional dan dimasak dengan tulang daging, menjadikannya benar-benar lazat. Mereka juga mempunyai miso ramen dan ramen biasa. Apa yang menarik di sini adalah bahawa mereka menghidangkan ramen mereka dengan kimchi.

 
Bagi anda yang ingin mencuba masakan Uighur boleh berbuat demikian di sini juga – dengan hidangan popular Uighur hotpot dan lobster BBQ. Mereka juga mempunyai BBQ dengan daging wagyu juga, jadi ia adalah tempat yang sempurna untuk makan.
 
Status halal: Persijilan halal (oleh Persatuan Halal Nippon Asia)
 
Anggaran harga: JPY980-1280 (untuk Ramen)
Alamat: 2-18-11, Negishi, Taito-ku, Tokyo 110-0003
Waktu operasi: 11 pagi – 11 malam
Hubungi No: +81 3-6802-3171
Stesen keretapi bawah tanah terdekat: Nippori (berhampiran pintu masuk Keio Line East)
Laman web | Facebook | Instagram
 
Shibuya:
Honolu Ebisu Sekiranya anda melawat Shibuya, pergi ke Honolu Ebisu untuk menikmati pelbagai ramen ayam. Anda boleh menikmati ramen ayam dalam apa jua yang anda suka – pedas, dengan kicap atau ayam goreng.

 
Rasa yang pekat dan kaya dengan ayam akan membuatkan anda mahukannnya lagi. Selain ramen, anda juga boleh memesan beberapa makanan ringan seperti kaarage chicken, gyoza dan takoyaki!
 
Status Halal: Disahkan Halal (oleh Majlis Makanan Halal Sedunia)
 
Anggaran harga: JPY780-1130
Alamat: 1 Chome-23-1 Shibuya, Ebisuminami, Tokyo 150-0022, Jepun
Waktu operasi:
Makan tengah hari – 11.30 pagi hingga 2.30 petang setiap hari
Makan malam – 5 petang hingga 10 malam setiap hari
Hubungi No: +81 3-5734-1667
Stesen kereta bawah tanah terdekat: Ebisu (berhampiran JR Line, keluar Barat)
Laman web | Facebook | Instagram
 
Kawasan Stesen Tokyo:
T’s Tantan (Stesen Tokyo) Berjalan-jalan di sekitar stesen Tokyo atau pergi tetapi perlu melapik perut anda? Pergi ke T’s Tantan – sebuah restoran yang khas dengan ramen vegan. Jika idea vegan tidak pernah anda terfikir, ini akan membuat anda berubah fikiran kerana pencinta daging juga memujinya.

 
Ramen biasanya dibuat menggunakan tulang daging untuk memberi rasa yang kaya tetapi apa yang menakjubkan bahawa T’s Tantan tidak menggunakan sebarang daging, ikan, telur atau produk tenusu dalam ramen mereka. Mereka mempunyai pelbagai ramen seperti bijan putih, bijan emas dan bijan hitam ditambah soya / bungkus kacang untuk memperkaya rasa. Mee mereka yang nipis juga mempunyai tekstur yang hebat bersama dengan baik dengan sup. Jangan lupa untuk mencuba ramen dengan gyoza dan daging goreng juga!
 
Status halal: menu vegan Sepenuhnya, Alkohol yang dihidang dalam penubuhan, jadi makan mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Anggaran harga: JPY650-900
Alamat: 1-9-1 Marunouchi, Chiyoda-ku, Tokyo (Di dalam stesen JR Tokyo, keluar Yaesu Selatan, 1F, Jalan Keiyo)
Waktu operasi: 7 pagi – 10.30 malam
Hubungi No: +81 3-3218-8040
Stesen keretapi bawah tanah terdekat: Tokyo (berhampiran Laluan Keiyo)
Arah: T’s Tantan terletak di stesen Tokyo berhampiran jalan keluar Yaesu Selatan. Ia terletak di dalam dewan makanan yang dipanggil Jalan Keiyo.
Instagram
 
Mazilu Lanzhou Beef Beef (Jimbocho) Mahukan ramen yang berbeza? Mazilu mengkhususkan diri dengan mizhou daging Lanzhou asli, dan ia sebenarnya rangkaian popular di China dengan lebih dari 100 tahun.

Chef menghabiskan beberapa tahun di China menyempurnakan seni membuat mee ini. Sup dibuat menggunakan stok daging lembu halal dan rempah-rempah perubatan dan berbeza dari ramen Jepun biasa kerana kebanyakannya berasaskan ayam atau makanan laut. Apa yang baik ialah anda juga boleh memilih dari 3 jenis mee – mee halus, rata atau segi tiga. Jika anda menyukai daging, anda boleh menambah JPY untuk menambahkan daging tambahan kepada mee anda!
 
Status halal: Persijilan halal (oleh Persatuan Halal Nippon Asia)
 
Anggaran harga: JPY880
Alamat: 1-3-18, Kandajimbocho, Chiyoda-ku, Tokyo, 101-0051, Jepun
Waktu operasi: 11 pagi – 3 petang, 5 petang – 8.30 malam
Hubungi No: +81 3-6811-7992
Stesen kereta bawah tanah terdekat: Jimbocho (Hanzomon, Mita, Shinjuku Line, berhampiran keluar A7)
 
Koto-ku:
Kumahachi (Morishita) Terletak sedikit dari timur dari stesen Tokyo, Kumahachi mengkhususkan diri dalam shoyu (kicap) ramen dan tsukemen (ramen celup). Mee di sini adalah tebal dan buatan tangan dan ramen mereka datang dalam bahagian yang banyak.

 
Walaupun restoran tidak bersertifikat halal, ayam mereka halal dan sos mereka bebas alkohol. Selain itu, mereka tidak menggunakan MSG dalam sup mereka juga! Kumahachi juga menyajikan mangkuk nasi jika anda bukan peminat ramen.
 
Status halal: Sos dan perasa adalah halal, ayam halal, tidak ada daging lain yang dihidangkan. Tiada alkohol yang disajikan di restoran.
 
Anggaran harga: JPY750-1050
Alamat: 2-14-5 Morishita, Koto-ku, Tokyo 135-0004
Waktu operasi: 11.30 pagi – 2 petang, 7 malam – 11 malam, ditutup pada hari Isnin dan Rabu
Hubungi No: +81 80-7852-5511
Stesen kereta bawah tanah terdekat: Morishita (Oedo, Shinjuku Line, berhampiran exit A6)
Instagram
 
Ikebukuro:
Kaenzan Lanzhou Lamian Selain Mazilu, Tokyo juga mempunyai beberapa kedai mi Lanzhou yang lain dan Kaenzan di Ikebukuro adalah salah satunya. Lihat bagaimana mee ditarik di hadapan anda di restoran ini dan pilih sukatan yang anda mahukan.

 
Mee adalah kenyal dan kuah pedas adalah pengalaman yang sempurna. Jangan ketinggalan dengan makanan sampingan mereka, terutamanya hidangan kambing. Mereka juga mempunyai mee kering jika anda tidak suka hidangan bersup.
 
Tip: Tidak puas dengan mee tarik Cina? Anda boleh menuju ke Ajiran Halal Restaurant juga terletak di Ikebukuro!
 
Status halal: milik orang Islam
 
Anggaran harga: JPY780-980
 
Alamat: 2 Chome-47-7, Ikebukuro, Toshima, Tokyo 170-0014
Waktu operasi: 11 pagi – 3 petang, 5 petang – 10.30 petang
Hubungi No: +81 3-6907-1765
Stesen kereta bawah tanah terdekat: Ikebukuro (berhampiran keluar 20b)
 
Chiba:
Ramen Takanoha Yang terakhir dalam senarai itu bukan di Tokyo sendiri tetapi ia sesuai untuk anda yang melawat Chiba! Terletak hanya kira-kira 45 minit perjalanan dengan kereta api dari Tokyo dan untuk yang belum dikenali, Chiba adalah di mana anda boleh menemui Tokyo Disneyland dan DisneySea

 
Walaupun restoran tidak bersertifikat halal, mereka mempunyai menu mesra Muslim yang berasingan di mana sup shoyu (kicap) tidak mempunyai alkohol atau derivatif haiwan. Anda juga boleh memilih miso ramen tradisional di sini.
 
Status halal: Ada menu mesra-Muslim, ayam yang disahkan halal, sup ramen tidak mempunyai alkohol atau derivatif haiwan, daging khinzir tidak dihidangkan di restoran, alkohol dihidangkan dalam penubuhan, jadi makan mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Alamat: WTC Chiba Fujimi Bldg. 1F, 2-9-13 Fujimi, Chuo-ku, Chiba-shi, Chiba 260-0015
Waktu operasi: Isnin-Jumaat, 11.30 pagi-3 petang, 4 petang 12 pagi, Sabtu, 11.30 pagi-12 pagi, Matahari, 11.30 pagi-10 malam
Hubungi No: +81 43-227-5505
Stesen kereta bawah tanah terdekat: Yoshikawakoen (Chibatoshi Monorail)
Facebook | Instagram (dalam bahasa Jepun)
 
Sekiranya anda memerlukan idea yang lebih baik di mana tempat-tempat rempah ramen ini terletak, berikut peta untuk rujukan mudah:

 
Dengan 12 tempat ramen ini, kini anda boleh pergi ke Tokyo untuk memenuhi keinginan anda untuk ramen. Bahagian yang terbaik adalah, kedai-kedai makan ini sesuai dengan apa jua bajet anda dengan banyak pilihan ramen yang sesuai dengan selera anda.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 12 Restoran Mesra Muslim di Tokyo Untuk Anda Mendapatkan Ramen Halal appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/12-restoran-mesra-muslim-di-tokyo-untuk-anda-mendapatkan-ramen-halal/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Restoran Halal Di Pak Bara Fasai Seafood Restaurant

Restoran Halal Di Pak Bara Fasai Seafood Restaurant

papar berkaitan - pada 2/7/2019 - jumlah : 589 hits
Hits 3Restoran Halal Muslim paling popular di Pak Bara mungkin layak diberikan kepada Fasai Seafood Restaurant salah satu restoran Muslim yang terletak di persisir pantai Pak Bara kira kira 2km sahaja dari Jeti Pak Bara Rata rata pelancong ...
13 Cenderahati Yang Mesra Muslim Untuk Membeli Di Seoul

13 Cenderahati Yang Mesra Muslim Untuk Membeli Di Seoul

papar berkaitan - pada 7/7/2019 - jumlah : 882 hits
Apabila anda berfikir tentang Seoul mungkin perkara pertama yang terlintas ialah membeli belah Tetapi ada yang mungkin tidak boleh memikirkan barangan cenderamata untuk membawa pulang kepada keluarga rakan rakan dan juga untuk diri sendiri ...
Baru Ada Tempat Wagyu Halal Di Tokyo Itu Akan Dibuka Untuk 585 Hari

Baru Ada Tempat Wagyu Halal Di Tokyo Itu Akan Dibuka Untuk 585 Hari

papar berkaitan - pada 20/6/2019 - jumlah : 539 hits
Berita baik pencinta daging Ada restoran stik halal yang baru di Tokyo yang sedia untuk membuka selera anda dengan hidangan wagyu yang sangat kaya dan lembut Sekiranya anda biasa dengan Halal Wagyu Yakiniku Panga di Taito City restoran ini ...
Hadji Ice Cream Pengeluar Pelbagai Perisa Aiskrim Sedap Dan Halal Keluaran Muslim

Hadji Ice Cream Pengeluar Pelbagai Perisa Aiskrim Sedap Dan Halal Keluaran Muslim

papar berkaitan - pada 23/6/2019 - jumlah : 1030 hits
Hadji Ice Cream menyediakan aiskrim 6 liter berkualiti lagi halal dalam pelbagai perisa untuk pilihan pelanggan andaAda 12 pilihan perisa Vanilla Double Choocolate Cookies Cream Strawberry Butterscotch Coconut Pistachio Raspberry Ripple Cho...
Membongkar Sham Shui Po Panduan Mesra Muslim Mengenai Apa Yang Harus Dilakukan Makan Dan Lihat

Membongkar Sham Shui Po Panduan Mesra Muslim Mengenai Apa Yang Harus Dilakukan Makan Dan Lihat

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 568 hits
Sama ada anda pertama kali atau pengunjung yang kerap Hong Kong akan mengalu alukan anda dengan latar langit yang menakjubkan kedai runcit mewah dan landskap metropolitan yang indah Apa yang tidak suka tentang bandar yang bertenaga ini Teta...
Kini Anda Boleh Beli Barangan Halal Di Pasar Berdekatan Masjid Terbesar Tokyo

Kini Anda Boleh Beli Barangan Halal Di Pasar Berdekatan Masjid Terbesar Tokyo

papar berkaitan - pada 23/6/2019 - jumlah : 514 hits
Terdapat begitu banyak perkara yang kita sukai tentang Tokyo dari budaya yang menarik hinggalah tarikan menarik dan makanan halal yang enak Sekarang ada satu lagi sebab untuk mencintai Tokyo Tokyo Camii baru sahaja membuka pasar halal di pr...
Penyebab Industri Halal Indonesia Masih Ketinggalan Dibanding Malaysia

Penyebab Industri Halal Indonesia Masih Ketinggalan Dibanding Malaysia

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 249 hits
Ketua Indonesia Halal Lifestyle Center Sapta Nirwandar mengatakan selain implementasi sertifikasi halal Indonesia masih perlu melakukan sejumlah upaya untuk meningkatkan kinerja industri halalnya Penciptaan ekosistem untuk industri halal ma...
Tekun Mart Di Tbs Buka Tempahan Oden Halal

Tekun Mart Di Tbs Buka Tempahan Oden Halal

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 1269 hits
Tekun Mart Di TBS Buka Tempahan Oden HalalTekun Mart Di Terminal Bersepadu Selatan Buka Tempahan Oden Halal Assalamualaikum Salam Sejahtera guys Tahun 2019 banyak juga makanan yang viral termasuk juga dengan oden yang semakin mendapat tempa...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation

Lirik Lagu Hidupku Sebelum Mati Kunto Aji

Doa 12 Pintu Pembuka Pintu Rezeki Segala Kebaikan

Daun Kelor Mujarab Untuk Diebetes Fahami 15 Khasiatnya

Menikahi Ibu Kandung Humor Kampung By Dr Hm Rakib S H M Ag Pekanbaru