12 Tempat Menarik Dilawati Pada Muslim Luruh Di Seoul



Jika anda akan ke Seoul pada pertengahan hingga akhir Oktober, anda beruntung kerana itulah tempoh ketika daun gugur dan musim luruh bermula! Mulakan perancangan perjalanan musim luruh anda dan bersiaplah untuk melihat pemandangan dedaunan musim gugur di sekitar bandaraya
 
Tempat Pelancongan
 
Menara Namsan
Tempat pelancongan yang wajib bagi setiap pelancong. Namun pada musim luruh ini, tempat ini sesuai juga menjadikan destinasi buat pasangan yang berbulan madu.  Terdapat lebih banyak alasan untuk melawat tempat ikonik ini ketika musim luruh.

 
Tip: Kami mengesyorkan untuk mengambil bas ulang-alik dan berjalan melalui taman apabila anda mahu keluar dari kawasan ini. Namsan park mempunyai laluan yang sangat indah!
 
Waktu Pembukaan untuk Observatorium: Isnin hingga Jumaat, Ahad – 10 pagi hingga 23 malam, Sabtu – 10 pagi hingga 12 malam
Harga untuk Observatorium: Dewasa – 9.000won, Kanak-kanak – 7,000 won
Cara untuk ke sana: Terdapat sejumlah 3 bas ulang-alik yang terdapat di stesen kereta api bawah tanah yang berbeza.
 
Namsan Sunhwan Shuttle Bus No. 02 – Ambil bas dari Stesen Chungmuro ​​(Seoul Subway Line 3, 4), Exit 2 (di depan Daehan Cinema) atau Stesen Universiti Dongguk (Seoul Subway Line), Exit 6.
-waktu operasi: 07:00 – 24:00, datang setiap 15 minit
 
Namsan Sunhwan Shuttle Bus No. 03 – Ambil bas dari Stesen Seoul, Seoul Square (Seoul Subway Line 1, 4), Exit 9 atau Stesen Itaewon (Seoul Subway Line 6), Exit 4 atau / Stesen Hangangjin (Seoul Subway Line 6), Exit 2.
– waktu operasi: 07:30 – 23:30, datang setiap 20 minit
 
Namsan Sunhwan Shuttle Bus No. 05 -Gengadakan bas dari Stesen Myeong-dong (Seoul Subway Line 4), Exit 3 atau Chungmuro ​​Station (Seoul Subway Line 3), Exit 2 (di hadapan Daehan Cinema).
– waktu operasi: 07:30 – 23:30, datang setiap 15 minit
 
Makanan mesra-Islam Berdekatan: Ilji Hanbang Samgyetang
Teringin untuk merasa sup ayam ginseng dengan herba? Restoran ini sesuai untuk anda! Ilji Hanbang memerlukan anda membuat tempahan untuk menu halal mereka, jadi pastikan anda menghubungi terlebih dahulu.

Nota: Maklumat yang kami kumpulkan di restoran ini adalah dari buku panduan KTO Muslim.
 
Alamat: 48, Myeongdong 8ga-gil, Jung-gu, Seoul
Waktu Pembukaan: 10 pagi hingga 10 malam (setiap hari)
Arahan: Pergi ke 10 stesen Myeongdong di Seoul Subway’s Line 4. Ia adalah 2 minit berjalan kaki dari stesen.
 
Samcheongdong
Samcheongdong adalah dimana tradisional bertemu moden. Jalan raya dipenuhi dengan rumah – rumah gaya tradisional Korea, yang juga dikenali sebagai hanok, yang telah diubah suai untuk menempatkan pelbagai jenis kedai, kafe dan restoran. Musim luruh adalah masa yang sesuai untuk melawat Samcheongdong ketika anda berjalan-jalan di sepanjang laluan yang penuh dengan pokok-pokok yang indah dan menikmati pemandangan atmosfer hanoks dengan daun-daun musim luruh!

Cara untuk ke sana: Dari Stesen Kereta Api Bawah Tanah Gyeongbokgung (Line 3), ambil Exit 5 dan berjalan kaki di pintu masuk depan Gyeongbokgung. Belok kiri ke jalan bersebelahan di sebelah Gyeongbokgung dan berjalan selama lebih kurang 10-15 minit.
 
Makanan mesra Muslim Berdekatan: Halal Kitchen
Di Halal Kitchen, restoran Halal Korea yang pertama di Buckhon / Insadong, anda akan dapat makan hidangan asli seperti tteokbokki, japchae (mi kaca), bulgogi, yanggalbi dan dakgalbi.

 
Tip : Restoran ini menyediakan ruang untuk bersembahyang, jadi jangan bimbang, anda boleh makan dengan tenang, anda tanpa perlu tergesa-gesa ke masjid!
 
Alamat: 86-4 Samcheong-ro, Jongno-gu, Seoul
Waktu Operasi: 11:00 AM – 9:00 PM (Ditutup pada hari Selasa)
Cara untuk ke sana: Istana Gyeongbokgung adalah mercu tanda anda. Cari pejabat polis Samcheong dan kedai mudah beli e-mart. Selepas 100m, anda akan melihat kedai fesyen ‘Boy London’. Belok kanan dan anda akan melihat tanda ‘Halal Kitchen’.

 
Cheongyecheon
Sebelum menuju ke Dongdaemun untuk membeli-belah, singgah di Cheongyecheon dan berjalan-jalan di sepanjang sungai! Walaupun aliran tidak dipenuhi dengan pokok-pokok, tumbuhan yang ada para di sepanjang sungai mengeluarkan warna kemerahan yang indah dan ia adalah pemandangan yang unik dari dedaunan musim gugur yang biasa anda.
 
Cara untuk ke sana: – Dewan Bandaraya, Jonggak, Jongno 3-ga, Jongno 5-ga, Dongdaemun, Sinseol-dong (Seoul Subway Line 1)
– Jongno 3-ga (Talian Subway Seoul 1, 3 dan 5)
– Gwanghwamun (Talian Subway Seoul 5)
 
Taman Songpa Naru – terletak di belakang Lotte World
Lotte World adalah Disneyland versi Seoul dan satu lagi tarikan yang mesti dilawati terutamanya jika anda peminat K-Dramas. Semasa berada di kawasan itu, jangan lupa untuk melawat Taman Songpa Naru yang tidak jauh dan nikmatilah pemandangan indah daun musim luruh sambil berjalan!

Cara untuk ke sana: Stesen Jamsil (Seoul Subway Line 2), Exit 2 atau 3. Pergi terus 200m untuk tiba di pintu masuk Taman Songpa Naru.
 
Shinsadong Garosugil
Jalan berjajar pokok ini, dikenali sebagai ‘Eropah di Seoul’, telah meletup dengan populariti untuk kedai – kedai dan kafe – kafe yang bergaya . Semasa musim luruh, anda akan dapat melihat ketika anda berjalan di jalan yang dipenuhi dengan pokok ginko!
 
Cara untuk ke sana: Dari Sinsa Station (Seoul Subway Line 3), Keluar 8. Pergi lurus (250m), sehingga anda melihat jalan di sebelah kiri.
 
Pulau Nami
 
Okay, jadi secara amnya Nami Island tidak betul-betul di Seoul, tetapi kami HARUS menambah ini di bawah tarikan pelancong kerana pulau ini sangat menakjubkan pada musim luruh! Adakah anda tahu anda juga boleh mendapatkan dakgalbi yang disahkan halal di sepanjang jalan?

Waktu Operasi: Kemasukan terakhir pada jam 7:10 petang, jika anda mengambil feri, jam 7:30 malam.
Harga: Dewasa – 8,000won (Sila ambil perhatian bahawa anda perlu memberi pengenalan bahawa anda seorang asing untuk menikmati harga ini). Kanak-kanak – 4,000won
Cara untuk ke sana: Dari Stesen Subway Gapyeong, naik teksi ke tempat letak kereta Namiseom. (Masa perjalanan: 10-15 min) Ambil feri dari Namiseom Dock ke Namiseom Island. (Masa perjalanan: 5-6 min)
 
Restoran mesra Islam Berdekatan:
Namisum Kkokko Chuncheon Dakgalbi
 
Selepas melawat Pulau Nami, rehatkan kaki anda dan isi perut di restoran ini! Yang paling menarik tentang makanan di sini adalah dakgalbi mereka, jadi pastikan anda memesan ini

 
Nota: Restoran ini bebas daripada daging babi. Sila ambil perhatian bahawa tempahan diperlukan untuk menu halal, jadi panggil restoran terlebih dahulu!
 
Waktu Pembukaan: 9 pagi hingga 8 malam (Hari Raya), 9 pagi hingga 10 malam (Hujung minggu)
Cara untuk ke sana: Ambil laluan Gyeongchun dan turun di stesen Gapyeong. Ambil bas tiada. 33-5 atau bas bandar Gapyeong.
 
Dongmun
 
Dong Mun adalah restoran bersertifikat halal keempat di Korea dan mereka mempunyai menu yang luas menjual pelbagai macam hidangan Asia dari Vietnam pho kepada (tentu saja) makanan halal Korea!

Alamat: 1 Namisum-gil, Namsan-myeon, Chun-cheon-si, Gang-won-do
Waktu Operasi: 10 pagi hingga 7 malam (hari biasa dan musim musim sejuk), 10 pagi hingga 8 malam (musim hujung minggu dan musim tidak musim sejuk)

 
Taman
 
Apa cara yang lebih baik untuk menikmati dedaunan musim luruh yang indah dengan menghabiskan hari yang santai di salah satu taman di Seoul? Sesetengah taman ini tidak di pusat Seoul, jadi kemungkinan anda tidak akan bertemu dengan ramai orang juga.
 
Seoul Forest
Hutan Seoul adalah salah satu taman yang lebih rendah di bandar. Kami sebelum ini mengesyorkannya sebagai tapak tontonan bunga ceri dan pada musim luruh, ia tidak berbeza. Suasana tenang dan suasana yang menenangkan taman dapat dialami saat Anda berjalan-jalan melalui jalan-jalan yang dipenuhi banyak pohon dan jatuh daun musim gugur.
 
Cara untuk ke sana: Stesen Hutan Seoul (Laluan Bundang Subway), Exit 3. Taman ini berjarak 5 minit berjalan kaki.
 
Taman Olimpik
Memang bahawa Taman Olimpik mungkin tidak akan berada di atas senarai ‘tarikan’ di Seoul, tetapi ia memberikan penangguhan yang cukup baik dari bandar yang sibuk. Anda juga boleh melihat Pintu Keamanan yang dibina untuk Sukan Olimpik 1988 dan berjalan-jalan di bawah jalan yang dipenuhi dengan pokok-pokok!
 
Cara untuk ke sana: Stesen Taman Olympic (Laluan Subway 5) Keluar 3
 
Haneul Sky Park
Haneul Sky Park mungkin kalah bila di bandingkan dengan banyak taman di Seoul tetapi kami mengesyorkan melawat sky park, terutama apabila rumput perak (atau rumput Eulalia) penuh mekar kerana ia hanya menakjubkan!

 
Tip: Jangan terlepas Pesta Seoul Eulalia sepanjang bulan Oktober!
 
Cara untuk ke sana: Stesen Stadium Piala Dunia (Subway Line 6) Exit 1. Untuk mengambil bas ulang-alik percuma ke taman, lintas jalan dan berjalan 3-5 minit ke arah Pasar Pertanian-Mapo Pertanian. Perkhidmatan ulang-alik akan disediakan di sebelah kanan bangunan setiap 20 minit. Sebagai alternatif, anda boleh mengambil Bus Blue 171, 271 dan 571 dan Bus Green 7011, 7013 dan 7715.
 
Restoran mesra Muslim Berdekatan: The Bread Blue
Terletak di Sinchon, The Bread Blue adalah sangat popular untuk makanan vegannya, kerana ia dibuat tanpa menggunakan susu, telur atau mentega.

Alamat: -dong, 239-24 Seongsan 1 (il) -dong, Mapo-gu, Seoul, Korea Selatan
Waktu operasi: Isnin-Sabtu: 10 pagi hingga 10 malam, Isnin: 8 pagi-9PM
Hubungi: 070-4405-0723 | Laman web | Facebook
Cara ke sana: Ambil exit 8 dari stesen Sinchon, berjalan terus ke hadapan sehingga anda melihat kedai kopi Holly. Belok kiri, berjalan lurus melewati dua blok. Belok kanan, anda akan melihat The Blue Bread di hujung lorong.

 
Istana
 
Jika anda peminat sageuks atau drama Korea yang bersejarah, lawatan ke empat istana semasa Musim Luruh adalah satu kemestian! Dedaunan gugur kelihatan cantik di sekitar dengan istana dan infrastruktur sejarah sebagai latar belakang. Ia hampir seolah-olah anda sedang membuat penggambaran drama Korea!
 
Tip: Tiket untuk akses ke semua empat istana berharga 10,000won (termasuk Taman Rahsia di Changdeokgung)
 
Gyeongbukgung
Jika anda hanya mempunyai masa untuk melawat satu istana di Seoul, inilah ia. Gyeongbokgung adalah istana utama dinasti Joseon dan dianggap sebagai yang paling hebat dari lima istana di Seoul. Sedikit susah untuk terlepas pandang pada pemandangan yang megah ini,  dengan patung terkenal Raja Taejong yang terletak tepat di hadapan istana. Selain daun musim gugur yang cantik, jangan terlepas untuk melihat pengawal kerajaan di pintu Gwanghwamun yang membuat perubahan shift setiap hari pada pukul 11 ​​pagi, 2 petang dan 4 petang!
 
Waktu Operasi: Januari-Februari 09: 00-17: 00 / Mac-Mei 09: 00-18: 00 / Jun-Ogos 09: 00-18: 30 / September-Oktober 09: 00-18: 00 / 09: 00-17: 00
Harga: Dewasa (umur 19-64): 3,000 won, Kanak-kanak (umur 7-18): 1,500 won
Cara untuk ke sana: Stesen Istana Gyeongbokgung (Seoul Subway Line 3), Exit 5 ATAU Gwanghwamun Station (Seoul Subway Line 5), Exit 2
 
Makanan mesra Muslim Berdekatan: Halal Kitchen
Di Halal Kitchen, restoran Halal Korea yang pertama di Buckhon / Insadong, anda akan dapat makan hidangan Korea yang sebenar dengan hanya berjalan 5 minit dari Istana Gyeongbokgung.

Tip: Restoran ini menyediakan ruang sembahyang, jadi jangan bimbang, anda boleh makan dengan tenang tanpa perlu tergesa-gesa ke masjid!
 
Alamat: 86-4 Samcheong-ro, Jongno-gu, Seoul
Waktu Operasi: 11:00 AM – 9:00 PM (Ditutup pada hari Selasa)
Cara untuk ke sana: Istana Gyeongbokgung adalah mercu tanda untuk anda. Cari pejabat polis Samcheong dan kedai mudah beli e-mart. Selepas 100m, anda akan melihat kedai fesyen ‘Boy London’. Belok kanan dan anda akan melihat tanda ‘Halal Kitchen’.

 
Changdeokgung
Ini juga salah satu istana yang cantik yang anda patut lawati. Di istana Changdeok terdapat tempat tertentu yang dikenali sebagai Secret Garden. Dengan 26,000 pokok di taman rahsia, agak susah untuk tidak kagum apabila berjalan-jalan di sekitar kawasan ini.
 
Waktu Operasi: Jelajah Teratur (Istana Changdeokgung)
April-September: 09: 00-18: 30, Oktober: 09: 00-18: 00, Mac & November: 09: 00-17: 30, Disember-Februari: 09: 00-17: 00
Kursus Huwon (Guided Tour sahaja)
Februari-Mei & September-Oktober: 10: 00-18: 00, Jun-Ogos: 10: 00-18: 30, November-Januari: 10: 00-17: 30
Harga: Dewasa (umur 19-64): Regular: 3,000 won / Secret Garden: 5,000 won
Kanak-kanak dan Remaja (umur 18 tahun ke bawah): Kerap: 1,500 won / Taman Rahsia: 2,500 won
Cara untuk ke sana: Jongno 3 ga Station (Subway Line 1, 3 atau 5) Exit 7. Pergi ke utara dari jalan keluar di sepanjang Jalan Donhwamun-ro untuk kira-kira 500 m. ATAU Stesen Anguk (Talian Subway Seoul 3), Exit 3. Pergi terus dari pintu keluar (timur) untuk kira-kira 300 m.
 
Deoksugung dan Changgyeonggung
Anda juga boleh melihat dedaunan gugur di dua istana kecil lain – Deoksugung dan Changgyeonggung. Jika anda merancang untuk melawat semua istana, kami sangat mengesyorkan mencari pemandu pelancong Inggeris (biasanya percuma) untuk mengetahui lebih lanjut tentang sejarah istana yang berbeza!

Tip: Jika anda bukan peminat sejarah, anda mungkin mahu melawat Changdeokgung dan Gyeongbukgung, kerana kedua-dua istana ini lebih daripada cukup untuk memberi anda perasaan seperti apa yang akan berlaku pada musim gugur di istana diraja.
 
Makanan mesra-Islam Berdekatan:
Ohsegehyang (Changgyeonggung & Changdeokgung)
 
Ohsegehyang, yang bermaksud “Aromas of the Five Worlds” adalah restoran vegetarian (dan tanpa alkohol), yang terkenal dengan makanannya! Dengan anggaran 15,000 Won setiap orang, anda boleh menikmati hidangan yang baik di sini dan mencuba beberapa hidangan yang menggantikan daging dengan protein soya dan sangat lazat.

Alamat: 14-5, Insadong 12-gil, Jongno-gu, Seoul
Waktu Pembukaan: 11.30 pagi hingga 9 malam (setiap hari)
Cara untuk ke sana: Exit 3 stesen Anguk di Seoul Subway’s Line 3. Ia adalah 5 minit berjalan kaki dari stesen

 
Busan Jib (Deoksugung)

Terletak di jalan-jalan Myeondong, Busan Jib menyajikan masakan Korea asli yang lazat menggunakan daging yang disahkan halal. Harus mencuba hidangan termasuk rebus ayam pedas Korea dan ayam ginseng.
 
Waktu Operasi: 10 pagi hingga 10 malam setiap hari
Harga: Kebanyakan utama kos sekitar ₩ 8,000 hingga ₩ 10,000
Alamat: 11-4 Myeongdong 8-gil, Myeongdong 2 (i) -ga, Jung-gu, 서울 특별시 Korea Selatan

 
Sumber: Have Halal Will Travel 
The post 12 Tempat Menarik Dilawati pada Muslim Luruh di Seoul (Dengan Makanan Mesra Muslim Berdekatan!) appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/12-tempat-menarik-dilawati-pada-muslim-luruh-di-seoul-dengan-makanan-mesra-muslim-berdekatan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini 5 Tempat Menarik Harus Dilawati Di Singapura

Ini 5 Tempat Menarik Harus Dilawati Di Singapura

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 440 hits
Tahukah anda Singapura atau Singapore ialah salah satu negara yang terbersih dan paling selamat di dunia ini Setahu admin nak makan chewing gum pun tak boleh Memang respect dengan negara Singapore ni Untuk pengetahuan anda Singapore ni dulu...
Tempat Menarik Di Selangor

Tempat Menarik Di Selangor

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 1074 hits
Assalamualaikum Alang alang dah sampai selangor rugi tak pergi bersiar siar Ada yang lebih sesuai di lawati pada waktu malam kerana suasananya lebih menarik Bagi memudahkan tuan puan saya sudah asingkan siap siap lokasi menarik malam siang ...
Tempat Menarik Di Kuching Sarawak Malaysia

Tempat Menarik Di Kuching Sarawak Malaysia

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 470 hits
credited to http banita lv Sarawak merupakan negeri yang terbesar di Malaysia Sebelum merdeka ianya merupakan wilayah gabungan antara Singapura Sabah Tanah Melayu Negeri Sarawak sangat popular dari segi keunikan geografi nya dan juga namany...
Tempat Menarik Untuk Di Kunjungi Di Bandar Hilir

Tempat Menarik Untuk Di Kunjungi Di Bandar Hilir

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 1204 hits
Bandar Hilir terkenal dengan warisan sejarah peninggalan penjajah dan juga tempat membeli belah Untuk ke bandar Hilir sejauh lebih kurang 10 8 km mengambil masa kira kira 17 min perjalanan dari homestay dPuncak menuju Bandar Hilir Melaka Dr...
20 Tempat Menarik Di Sungai Petani Jom Bercuti Ke Bandar Perindustrian Kedah

20 Tempat Menarik Di Sungai Petani Jom Bercuti Ke Bandar Perindustrian Kedah

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 481 hits
Tercari cari destinasi yang unik untuk percutian akan datang Mai singgah ke Sungai Petani Masa yang diambil untuk ke negeri di sudut utara Semenanjung Malaysia ini adalah dalam 4 ke 5 jam sebaik memasuki negeri ini akan dapat melihat keinda...
Antara Tempat Tempat Makan Menarik Di Penang

Antara Tempat Tempat Makan Menarik Di Penang

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 536 hits
Senarai ni aku dapat dari masej yang orang forward dalam group WhatsApp Jadi aku copy paste kan dalam blog aku ni sebab macam berguna gak la untuk korang nak cari tempat makan menarik di Penang ni Kebanyakkan tempat dalam list tu aku dah pe...
Ini Adalah Pelancongan Jeju Dan Seoul 5 Hari 4 Malam Muslim Yang Anda Cari

Ini Adalah Pelancongan Jeju Dan Seoul 5 Hari 4 Malam Muslim Yang Anda Cari

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 784 hits
Jika anda pernah menganggap bahawa melawat ke 2 tempat popular di Korea dalam 5 hari adalah sesuatu yang mustahil Anda perlu baca artikel penuh ini kerana kami ada itinerary 5 hari 4 malam yang membolehkan anda melawat Jeju dan Seoul Penerb...
10 Tempat Menarik Di Klcc Untuk Destinasi Percutian 2019 Anda

10 Tempat Menarik Di Klcc Untuk Destinasi Percutian 2019 Anda

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 407 hits
KLCC atau lebih dikenali sebagai Kuala Lumpur City Centre adalah Pusat Bandaraya Kuala Lumpur yang terkenal di seluruh dunia Ia adalah sebuah kawasan bandar yang besar serta menjadi pilihan utama pelancong tatkala bercuti di wilayah Kuala L...
10 Tempat Percutian Menarik Di Cameron Highlands

10 Tempat Percutian Menarik Di Cameron Highlands

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 715 hits
10 Tempat Percutian Menarik Di Cameron Highlands l Jika anda jemu dengan cuaca panas dan kesesakan ibu kota larilah sebentar ke Cameron Highlands Destinasi nyaman yang terkenal dengan udara sejuknya yang dingin dan pemandangan yang menakjub...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Siapa Nak Tahu Asal Usul Selfie

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Kes Denggi Meningkat

Jkt48 Heavy Rotation Chord