Membongkar Sham Shui Po Panduan Mesra Muslim Mengenai Apa Yang Harus Dilakukan Makan Dan Lihat


 
Sama ada anda pertama kali atau pengunjung yang kerap, Hong Kong akan mengalu-alukan anda dengan latar langit yang menakjubkan, kedai runcit mewah dan landskap metropolitan yang indah. Apa yang tidak suka tentang bandar yang bertenaga ini? Tetapi terdapat satu lagi sisi ke Hong Kong yang patut dikunjungi juga. Sisi yang menunjukkan bahagian paling menarik di bandar – Sham Shui Po.
 
Percaya atau tidak, daerah ini telah lama menjadi kawasan perumahan bagi penduduk bekerjaya yang masih mengikuti cara hidup tradisional Hong Kong! Dan ia masih kelihatan sehingga hari ini di mana pelawat dapat mengalaminya secara langsung. Jika anda sentiasa suka dengan Hong Kong moden, sudah tiba masanya anda mengenali Hong Kong yang lama juga. Berikut adalah cara untuk anda melakukannya!
 
Apa nak buat
Tempat-tempat yang indah di Sham Shui Po yang boleh anda bergambar
1) Garden Hill

Sesiapa sahaja yang melihat pemandangan yang menakjubkan di kaki langit Hong Kong boleh mendaki bukit pendek ke Garden Hill dari pusat Sham Shui Po.
 
Apabila anda berada di sana, anda akan disambut dengan pemandangan Hong Kong yang menakjubkan. Dan disitulah tempat yang berbaloi untuk menagkap gambar atau hanya menikmati angin sejuk. Jika masa membenarkan, tunggu sehingga matahari terbenam.
 
Alamat: Garden Hill, Sham Shui Po, Hong Kong.
 
2) Seni Jalan
Ini adalah fakta yang diketahui bahawa Hong Kong mempunyai tempat-tempat yang menakjubkan di sekitar bandar dan Sham Shui Po adalah salah seorang daripada mereka! Dengan konsep lama-bertemu-baru sentiasa berkembang di kawasan kejiranan, tidak ada keraguan bahawa anda akan mendapati karya seni yang menarik.

Ingin mengupdate Instagram anda? Cari Bangunan Man Fung! Seorang artis berasal dari Madrid mempunyai idea untuk melukis keseluruhan bangunan bangunan kediaman dan hasilnya: mural yang sangat besar! Jika anda melihat dengan teliti, anda benar-benar dapat melihat bahawa corak geometri yang berwarna-warni membentuk wajah anjing
 

Itulah bukan satu-satunya tempat yang anda perlu pergi – terdapat juga beberapa seni jalanan yang boleh anda dapati di pintu keluar dari kedai muka Sham Shui Po yang mencerminkan pemilik kedai! Walaupun mencari salah satu boleh menjadi sedikit mencabar terutama jika shutters dibuka, tetapi jangan risau ada cara untuk melihatnya!
 
Muat turun aplikasi HK Wall dan imbas kod QR kedai-kedai ini dan anda akan dapat melihat shutter dalam keadaan tertutup dalam mod VR.
 
Alamat: 180 Tai Nan Street, Sham Shui Po
 
Lawati lokasi penggambaran filem popular blockbuster
3) Transformers 4: Age Of Extinction
Ada peminat Transformers di sini? Kami ada rahsia – Sham Shui Po adalah salah satu lokasi penggambaran filem Transformers 4. Ya, babak di mana orang awam panik ketika melihat robot besar gergasi.
 

Itu dirakamkan di sepanjang Jalan Tai Nan. Masa untuk melawat jalan ikonik ini dan mengenang adegan kegemaran anda.
 
4) Rush Hour 2
Sama seperti Transformers, Tai Nan Street sangat ditonjolkan dalam Rush Hour 2 Jackie Chan! Tidak boleh ingat? Marilah kita membantu anda dengan itu.
 

Ia adalah adegan mengejar epik di mana watak Jackie Chan memanjat perancah buluh sambil melawan orang jahat! Ia mungkin salah satu adegan terbaik dalam filem ini.
 
Memburu bahan untuk pakaian yang direka khas
Sham Shui Po adalah harta karun untuk kedai tekstil. Dari fabrik hingga reben, manik-manik dan kulit, penduduk tempatan dan pelancong sering berduyun-duyun ke bahagian bandar ini untuk mencari bekalan yang sempurna untuk sebarang aktiviti perayaan atau majlis-majlis khas seperti majlis perkahwinan dan hari jadi. Jika anda berminat untuk mencari bahan yang berpatutan, anda berada ditmpatnya!
 
5) Jalan Yu Chau (Jalan Manik)

Bagi mereka yang ingin menaik taraf pakaian lama mereka dengan beberapa manik berwarna-warni, terdapat sebuah jalan di Sham Shui Po di mana anda boleh membeli barangan manik dan bekalan jahit yang lain. Anda akan mendapati banyak manik dari kayu ke plastik dan kaca. Sama seperti berjalan di kedai gula-gula, semua manik berwarna-warni. Sebagai permulaan, anda boleh ke Mei Tat Hong atau Mee Ngai Wah, kedua-duanya menawarkan manik yang boleh digunakan untuk barang kemas dan pakaian.
 
Mei Tat Hong
Alamat: 219 Yu Chau Street, Sham Shui Po
Tel: +852 2498 8609
 
Mee Ngai Wah
Alamat: 289-291 Yu Chau Street, Sham Shui Po
Tel: +852 2386 9431
 
6) Jalan Nam Cheong (Ribbon Street)

Berjalan lebih jauh ke kawasan itu dan anda akan berakhir di Jalan Nam Cheong atau dikenali sebagai Jalan Ribbon. Bahagian Sham Shui Po ini adalah tip teratas untuk reben dan renda hiasan dalam semua saiz, bentuk dan warna. Semua orang akan bersetuju bahawa itu adalah pemandangan yang sangat indah apabila anda berjalan di semua kedai di sana kerana anda akan melihat riben berwarna-warni di sekitar. Mereka juga dijual pada harga borong jadi ianya murah.
 
Alamat: 120, Nam Cheong Street, Sham Shui Po, Hong Kong
 
7) Tai Nan Street (Fabric Street)

Merancang untuk membuat pakaian anda sendiri? Anda boleh memburu kain berkualiti di Tai Nan Street, tempat di mana anda akan menemui banyak bahan perayaan untuk pakaian anda. Mulakan dengan Hung Tak Piece Good, sebuah kedai yang menawarkan segala-galanya – pelbagai fabrik berkualiti tinggi dan cetakan yang direka dengan baik. Pilihannya berwarna-warni dan pasti akan seronok dengan hasil pakaian anda.
 
Hung Tak Piece Goods
Alamat: G / F, A, 164 Keelung Street, Sham Shui Po
Tel: +852 2391 4613

Jika anda tidak tahu, Lembaga Pelancongan Hong Kong baru-baru ini memasang hiasan bertema di sekitar kawasan Sham Shui Po yang mengandungi kod QR yang unik yang akan menghubungkan anda ke laman web rasmi untuk maklumat lanjut. Anda boleh menemui mereka di dalam stesen MTR, lampu dan tempat menarik yang lain.

 
Beli murah di jalan-jalan fesyen
8) Jalan Fesyen Cheung Sha Wan

Untuk pakaian yang siap pakai, anda boleh berjalan di sepanjang Jalan Fesyen Cheung Sha Wan dan mencari pelbagai pakaian dan hiasan eklektik yang dijual pada harga borong. Ia adalah tempat yang sempurna untuk berbelanja dan menaik taraf almari pakaian anda dengan pakaian dan aksesori baru. Percayalah, anda akan menghabiskan berjam-jam dengan pelbagai produk di sana! Jangan katakan kami tidak memberi amaran kepada anda
 
Alamat: Cheung Sha Wan, Sham Shui Po, Hong Kong
 
9) Pusat Perindustrian Hong Kong
Ianya adalah pasaran borong, pakaian yang dijual di Pusat Perindustrian Hong Kong sangat dipengaruhi oleh gaya Jepun dan Korea! Tetapi seperti kebanyakan pusat borong, vendor cepat mengikut dengan trend baru, anda mungkin melihat koleksi yang berbeza setiap kali anda melawat.

Masa terbaik untuk melawat tempat ini adalah pada hari Sabtu kerana setiap kedai membuka pintu kepada orang ramai. Ingat bahawa anda tidak boleh membeli satu barang sahaja (kebanyakannya) dan anda tidak dibenarkan mencuba pakaian. Jangan terkejut, kebanyakan kualiti item adalah setanding dengan Zara dan H & M jadi jika anda seorang pelanggan biasa jenama-jenama ini, anda pasti akan menikmati kualiti!
 
Perkara lain yang perlu diperhatikan ialah kerana pemborong tidak betul-betul peruncit, pengembalian tidak dibenarkan, jadi periksa barang-barang terlebih dahulu sebelum anda membayar!
 
Alamat: No.489-491 Castle Peak Road, Kowloon, Hong Kong
 
Beli barang keperluan anda di kedai-kedai unik Sham Shui Po
10) Backpack Donut
Dalam usaha untuk menyambung lama dan baru, Sham Shui Po baru-baru ini telah melahirkan kedai-kedai hipster. Donat tidak terkecuali. Jika anda ingin menaik taraf beg perjalanan anda, kedai yang menarik ini adalah tempat untuk anda.

Tidak boleh disalah anggap sebagai restoran,  pereka tempatan ini menawarkan beg dan bagasi yang datang dengan warna dan saiz yang berbeza jadi sama ada anda orang luar atau pengembara, anda akan mendapati apa yang anda mahukan.
 
Alamat: 68 Fuk Wa St, Sham Shui Po, Hong Kong
Tel: +852 2386 3279
 
11) Kilang Kulit Alri Star
Kilang Kulit Alri Star adalah kedai khusus yang menawarkan semua yang anda perlukan untuk membuat kraftangan kulit.

Dari beg tangan yang dibuat khas kepada dompet dan kantung, anda akan mendapati diri anda membawa pulang sekeping kecil dari kedai ini. Jadi, jika anda berada di sekitar kawasan itu, kami pasti mengesyorkan anda dan lihat produk.
 
Tip #HHWT: Jika anda tidak pernah membuat sebarang barangan kulit sebelum ini, Alri menawarkan bengkel juga supaya anda dapat mempelajari sesuatu. Tentang dunia produk kulit yang indah!
 
Alamat: 236 Tai Nan St, Sham Shui Po, Hong Kong
Tel: +852 3791 2217
 
Apa nak makan
12) Kilang Tauhu A1
Untuk makanan manis, anda perlu ke Syarikat Tauhu A1. Dan ini bukan tempat makanan bubur kacang yang bias – ia telah beroperasi selama lebih dari 50 tahun! Tekstur keledeknya begitu halus, anda akan mendapati diri anda menempah lebih banyak. Terdapat pelbagai jenis perasa untuk dipilih tetapi penduduk tempatan terutama menyukai wijen hitam, lobak dan kacang badam.

Alamat: 118 Pei Ho Street, Sham Shui Po, Hong Kong
Waktu Pembukaan: Harian, 7:00 pagi – 9:00 petang.
 
13) Kwan Kee Store

Pernah mahu mencuba snek tradisional Hong Kong yang asli? Sham Shui Po adalah rumah bagi kebanyakan daripada mereka, termasuk nikmatnya meletakkan chai gou atau puding mangkuk Dan anda boleh menemui satu di kedai Kwan Kee, sebuah kedai makan yang terkenal kerana meletakkan chai gou (puding dengan kacang merah)!

Anda boleh memilih untuk makan puding seperti ‘lollipop’ tetapi jika anda rasa tidak puas, pastinya dari mangkuk lebih enak. Ini mungkin salah satu daripada beberapa tempat yang anda boleh dapatkan snek ini jadi jangan lupa untuk melawat!
 
Alamat: 115-117 Fuk Wa Street, Sham Shui Po
Waktu Operasi: Isnin – Isnin, 8:00 pagi – 8.30 malam.
Tel: +852 2360 0328
 
14) Café Sausalito

Perlu berehat setelah penat berjalan? Bersantai di Café Sausalito, kafe yang menawan dengan Kopi Jawa. Pastikan untuk mencuba Cucumberano – Americano yang berperisa timun. Kami tidak bergurau, Café Sausalito pasti tahu bagaimana untuk membuat minuman yang menarik dan unik yang memberi kesan kepada pelanggan dan kembali untuknya lagi!
 
Alamat: 201 Tai Nan Street, Sham Shui Po
Waktu Operasi: Isnin – Jumaat, 10:00 pagi – 7:00 petang, Sabtu, 9:00 pagi – 7:00 pm, Ahad, 9:00 pagi – 6:00 petang.
Tel: +852 3689 3292
Laman web | Facebook
 
Apa yang hendak dilihat
Mengalami budaya tempatan yang meriah di pasar jalanan Sham Shui Po
Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kedai kopi bebas dan komuniti kreatif telah memanggil rumah Sham Shui Po, menghasilkan campuran yang sempurna dari yang lama dan baru. Tetapi ada satu perkara yang benar-benar berdiri di ujian masa – pasar jalanan.

 
Bahagian terbaik tentang pasaran jalan di sini adalah ia sentiasa sibuk, dengan pembeli tawar-menawar dengan vendor menjual dengan harga yang lebih rendah dan pemilik kedai yang melakukan penghantaran. Di sinilah anda dapat melihat dan merasakan bagaimana penduduk tempatan hidup, dan itulah keindahan Sham Shui Po.
 
15) Jalan Fuk Wing (Mainan)

Dikenali sebagai Toy Street oleh penduduk setempat, keluarga dengan anak-anak (dan juga anak muda) pasti akan menikmati Fuk Wing Street kerana ia merupakan syurga mainan. Luangkan masa di lorong dan imbas masa ketika kecil anda dengan semua yang ditawarkan di jalan itu! Anda tidak pernah tahu bahawa anda mungkin mendapati mainan yang selalu anda mahu ketika anda masih kanak-kanak. Atau jika anda mencari yang comel (dan berpatutan) patung Pokémon, maka anda sudah tahu ke mana hendak pergi sekarang.
 
Alamat: 81 Fuk Wing Street, Sham Shui Po.
 
16) Apliu Street (Elektronik dan Barangan Vintage)

Mencari penutup telefon pintar? Anda berada di tempat yang betul. Jalan yang sibuk ini dipenuhi dengan gerai menjual segala macam alat, jam tangan dan aksesori telefon bimbit. Anda juga akan menemui beberapa alat vintage dan peralatan rumah. Pada dasarnya perkara yang anda tidak pernah tahu yang anda perlukan boleh didapati di sini dan anda boleh mendapatkannya dengan harga murah!
 
Ruang Audio
Untuk mana-mana audiophile di luar sana, Audio Space patut dilawati. Kedai diiktiraf di peringkat antarabangsa, Ruang Audio mungkin menjadi tempat yang sempurna untuk sesiapa sahaja yang mencari peralatan audio tinggi dan berkualiti tinggi. Betul, dari amplifiers, pembesar suara dan pemain CD.
 
Alamat: 1 / F, 151 Apliu Street, Sham Shui Po
Tel: +852 2729 7271
 
Hero Vinyl

Untuk sesuatu yang vintaj, cari Vinyl Hero – sebuah kedai homegrown yang mengkhususkan diri dalam koleksi vinil. Nampaknya fenomena vinil tidak benar-benar meninggal di Hong Kong. Kotak-kotak didalam kedai itu mengandungi pelbagai jenis vinyl yang menyimpan perlbagai memori. Tiada kategori, hanya susunan rekod untuk anda hanya menelusuri dan merasakan nostalgia.
 
Alamat: 239 Cheung Sha Wan Rd, Lo Wai, Hong Kong
Tel: +852 9841 7136
 
Mendalami sejarah Hong Kong
17) Lei Cheng Uk Han Tomb Muzium

Peminat sejarah, angkat tangan! Lei Cheng Uk Han Tomb Museum adalah tempat yang sesuai untuk anda. Makam empat bilik yang misteri itu ditemui pada tahun 50an semasa pembinaan bangunan. Penduduk tempatan juga menemui inskripsi kuno di seluruh peninggalan, mempercayai bahawa mereka boleh berasal dari Dinasti Han Timur (AD25-220)!

Hari ini, kubur ditutup untuk sebab-sebab pemuliharaan tetapi pelawat masih boleh melihat sekilas dari panel kaca di dalam muzium dan juga mempelajari sejarah keseluruhan. Sebaik sahaja anda selesai, berjalan ke Han Garden! Taman ini dibina pada Disember 1993 dan mendapat ilham dari Dinasti Han. Pastikan untuk mengambil beberapa gambar dengan patung-patung batu di sekeliling!
 
Alamat: 41 Tonkin Street, Sham Shui Po
Waktu operasi:
Tel: +852 2386 2863
 
18) SCAD Hong Kong

Jika anda tertanya-tanya mengapa sebuah universiti dianggap sebagai tarikan, SCAD Hong Kong pernah menjadi bangunan majistret. Selama bertahun-tahun, bangunan yang memenangi anugerah UNESCO ini merupakan salah satu mahkamah yang paling sibuk yang mengendalikan semua kes di Daerah Kowloon sehingga ia ditutup secara rasmi pada tahun 2005.

Walaupun sebahagian besar bahagian dalam dimodernisasi selepas itu, beberapa aspek asalnya seperti sel penjara dan ruang sidang masih tetap sama dan kini digunakan sebagai pejabat dan dewan kuliah. Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang bangunan, anda boleh mengambil bahagian dalam lawatan warisan berpandu yang ditawarkan SCAD Hong Kong dalam bahasa Inggeris dan Cina.
 
Tip #HHWT : Mendaftar dalam talian jika anda ingin lawatan sekurang-kurangnya 3 hari lebih awal
 
Alamat: 292 Tai Po Road, Sham Shui Po
Tel: +852 2253 8022
Laman web
 
Walaupun penuh dengan pencakar langit moden dan tinggi di sekitar, Sham Shui Po masih memastikan budaya tradisional hidup. Adakah anda tergoda untuk melawat bahagian Hong Kong ini? Kami tahu anda mahu. Tidak pernah terlambat untuk menempah tiket sekarang dan merasai Hong Kong yang berbeza.
 
Sumber : Have Halal Will Travel
The post Membongkar Sham Shui Po: Panduan Mesra Muslim Mengenai Apa Yang Harus Dilakukan, Makan Dan Lihat appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/membongkar-sham-shui-po-panduan-mesra-muslim-mengenai-apa-yang-harus-dilakukan-makan-dan-lihat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Air Asia Tawarkan 17 Lokasi Dengan Tiket Super Murah Ini Adalah Salah Satu Lokasi Mesra Muslim

Air Asia Tawarkan 17 Lokasi Dengan Tiket Super Murah Ini Adalah Salah Satu Lokasi Mesra Muslim

papar berkaitan - pada 17/6/2019 - jumlah : 428 hits
Melancong bersama keluarga dan juga teman merupakan perkara yang sangat menyeronokkan Sudah pastinya meluangkan masa bersama keluarga serta teman sambil menikmati suasana di tempat orang Namun destinasi pelancongan memainkan peranan penting...
Sering Dianggap Menjijikkan Ini 6 Manfaat Makan Belut Bagi Kesihatan Badan Anda

Sering Dianggap Menjijikkan Ini 6 Manfaat Makan Belut Bagi Kesihatan Badan Anda

papar berkaitan - pada 26/6/2019 - jumlah : 476 hits
Selalu Dianggap Menjijikkan Inilah 6 Manfaat Makan Belut Bagi Kesihatan Badan Anda Manfaat belut bagi kesehatan mungkin masih belum banyak yang menyadari Bahkan banyak juga orang orang yang menganggap belut menjijikkan karena bentuknya tida...
Suami Ni Senang Je Janji Air Tangan Isteri Ikan Dengan Sambal Pun Laju Dia Makan Netizen

Suami Ni Senang Je Janji Air Tangan Isteri Ikan Dengan Sambal Pun Laju Dia Makan Netizen

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 669 hits
Pelakon Fasha Sandha menerusi akaun instagramnya meluahkan rasa lega apabila suami sentiasa memuji masakanya walaupun simple dan kos penyediaan yang murah Baca Fasha yang baru sahaja mendirikan rumah tangga bersama Aidil yang juga pelakon k...
Balik Sekolah Dengan Kesan Bengkak Budak Budak Sekarang Memang Dah Tak Makan Nasihat Ke

Balik Sekolah Dengan Kesan Bengkak Budak Budak Sekarang Memang Dah Tak Makan Nasihat Ke

papar berkaitan - pada 26/6/2019 - jumlah : 780 hits
Hi Semua Waktu saya muat naik gambar gambar ni di Facebook mesti ada yang fikir saya ni nak hentam cikgu je Hahahaha Padahal tak de pun hentam cikgu dalam post tu Mesti ada jugak yang fikir ala sikit je Heh Meh anak kau aku cubit sikit samp...
Bayangkan Apa Reaksi Tun M Jika Lantikan Politik Ketuai Sprm Ini Dilakukan Oleh Najib

Bayangkan Apa Reaksi Tun M Jika Lantikan Politik Ketuai Sprm Ini Dilakukan Oleh Najib

papar berkaitan - pada 11/6/2019 - jumlah : 340 hits
Kritikan veteran DAP Lim Kit Siang berhubung lantikan Latheefa Koya sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM dilihat amat tepat dan terbaik sekali Kata beliau perlantikan yang dibuat oleh Tun Mahathir Mohamad itu meskipun tidak menyalahi undang undan...
Aina Makan Aiskrim Ikea Kali Pertama

Aina Makan Aiskrim Ikea Kali Pertama

papar berkaitan - pada 26/6/2019 - jumlah : 382 hits
Pergi IKEA Cheras cari almari baju untuk adik Aina Nak beli rak baju IKEA MALM tapi kehabisan stok tapi kalau nak beli online masih ada dalam stok Sebelum kami ke IKEA Cheras Mummy dah periksa masih ada 84 rak baju IKEA siri MALM 4 laci ber...
Haruskah Puasa Syawal Dilakukan Berturut Turut

Haruskah Puasa Syawal Dilakukan Berturut Turut

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 287 hits
Ketika telah selesai dari satu aktifitas yang positif maka sibukanlah dirimu dengan aktifitas positif lainnya Seperti itulah kurang lebih Allah SWT berpesan kepada para hamba Nya sebagaimana termaktub dalam ayat ke 7 dari surat al Insyirah ...
Koordinasi Rutin Dilakukan Festival Crossborder Sota Bisa Gerakkan Ekonomi Warga

Koordinasi Rutin Dilakukan Festival Crossborder Sota Bisa Gerakkan Ekonomi Warga

papar berkaitan - pada 15/6/2019 - jumlah : 116 hits
Dengan konten menarik yang ditawarkan Festival Crossborder Sota diprediksi akan banjir wisatawan Apalagi festival juga menyajikan Trading Pit Aktivitas ini akan mempertemukan publik Merauke dengan Papua Nugini Komoditi yang digunakan berupa...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist

Sa Tak Pernah Buat Muka