10 Video Penampakan Hantu Yang Pernah Menarik Perhatian Umum


Perkara-perkara mengenai kejadian misteri masih menjadi perdebatan. Ada yang percaya da nada yang tidak percaya. Namun, boleh percaya atau tidak memang ada sebahagian dari mereka yang mengalami hal-hal misteri itu sendiri. Hal itu memang tidak bias diungkap dengan logik.

Beberapa orang juga masih tertanya-tanya dan ingin membuktikan hal-hal misteri wujud di mata kasar. Tetapi ramai orang lebih suka menjauhi dan menggelak dari mengalami kejadian seram, ada beberapa kumpulan suka mengalami kejadian misteri dan aneh. Mereka akan melakukan aktiviti - aktiviti untuk menunjukkan kewujudan makhluk ghaib ini di tempat-tempat yang ditinggal lama oleh manusia.

Perkara-perkara paling menarik dan viral adalah video-video mengenai penampakan susuk hantu-hantu dan gangguannya. Majoriti kumpulan yang melakukan aktiviti paranormal ini sering melihat perlbagai penampakan seram seperti pocong dan puntianak. Namun pihak kumpulan paranormal ini tidak bermaksud mengajak orang untuk mempercayai apa yang mereka alami justeru mereka juga ingin berkongsi bahwa kewujudan alam ghaib itu ada.

Berikut 10 video mengenai penampakan hantu yang bikin heboh dan menarik perhatian umum.

1. Hantu sundal bolong muncul di siang hari.

Video ini memperlihatkan perjalanan kumpulan paranormal di sebuah perkarangan perkuburan. Mereka berjalan menyusuri tempat perkuburan itu di siang hari berama crew yang lain. Video ini sudah ditonton sehingga 3,4 juta kali.

2. Mengungkap misteri pocong penunggu pokok pisang

Video ini sudah pernah ditonton 2.6 juta kali. Pada malam hari, mereka pernah datang ke perkarangan kuburan yang terdapat banyak pohon pisang. Mereka ingin mengungkapkan apa benar mereka lihat di malam hari waktu itu adalah pocong asli. Pada siang hari, kumpulan kembali ke tempat itu, untuk mengulangi seperti kejadian malam melihat pocong. Dari reka ulang tersebut, mereka yakin kalau benar itu adalah penampakan pocong.

3. Puntianak

Video ini sudah pernah di tonton sehingga 1.8 juta kali. Di video ini perjalanan menyusuri kuburan jati di cilacap, kami berjalan di malam hari menggunakan flash handphone. Di tengah perjalanan kami melihat ada sesuatu di balik pohon. Ada sosok penampakkan kain kusut yang sedang bersandar di pokok besar. Menurut kami, ada pohon pisang yang bergerak sendiri. Pohon pisang bergerak semakin cepat.

4. Misteri keranda bergerak sendiri

Video ini sudah pernah di tonton sebanyak 1.5 juta views. Dalam video ini sedang di uji di dekat keranda mayat pada malam hari. Kemudian salah satu rakan yang lain merasa ada yang merasa dipukul di leehrnya dari belakang. Lagi menyeramkan keranda mayat yang berada di belakang mereka bergerak dengan sendirinya.

5. Misteri seorang lelaki menikahi wanita yang asal usul jin

Seorang lelaki bernama Kasidi seorang lelaki yang sudah berumuran didgua telah menikah dengan jin perempuan. Pak cik Kasidi mengaku telah menikahi seorang jin wanita yang bernama Nartem. Dari pernikahannya Kasidi mempunyai anak sebanyak 3 orang yang misteri.

6. Misteri pocong di kubur

Video ini pernah ditonton oleh banyak orang dimana perjumpaan pocong di perkarangan perkuburan. Gambar yang terekam berulang kali terlihat blur kerana effect lembap cuaca.

7. Livestreaming penampakkan makhluk yang menyeramkan

Video ini di tonton 1.4 juta views. Video ini dimana sedang melakukan pemggembaraan, tiba-tiba handphone mengalami hilang sinyal dan gambar blur. Semasa kejadian berlaku, banyak juga kejadian misteri yang belaku dalam video ini.

8. Tanjakan pocong dudukan colongok

Tanjakkan ini sudah terkenal sering muncul penampakan pocong. Suasana kelihatan sepi sekali.

9. Penampakan pocong di jambatan

Kali ini kami mengupas kembali tentang jambatan yang sering diceritakan masyarakat sering terdapat penampakkan pocong. Dibawah jambatan terlihat ada wajah putih, mata hitam, dan wajah sangat pucat.

10. Pocong muncul dari tanah

Dalam perjalanan menuju penyusuran di sebuah kebun pada malam hari. Di kebun itu, menceritakan pengalaman misteri kepada penonton. Saat melakukan live, ada penampakkan pocong sekilas terekam. Di tambah suasana malam yang sangat menyeramkan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.seramshit.com/2019/07/10-video-penampakan-hantu-yang-pernah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Misteri Hantu Kum Kum Yang Pernah Menggemparkan Johor

Misteri Hantu Kum Kum Yang Pernah Menggemparkan Johor

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 411 hits
Hantu siapa yang tidak seram akan kewujudannya yang dikatakan mempunyai paras rupa yang hodoh bau yang busuk serta pelbagai lagi gambaran ngeri mengenai hantu ini Begitu juga dengan hantu yang digelar sebagai hantu kum kum Pada satu ketika ...
Video Kek Terbalik Zahirah Macwilson Amp Aiman Tarik Perhatian Turun Dari Langit

Video Kek Terbalik Zahirah Macwilson Amp Aiman Tarik Perhatian Turun Dari Langit

papar berkaitan - pada 23/2/2020 - jumlah : 808 hits
Pasangan selebriti Zahirah Macwilson dan Aiman Hakim Redza akhirnya selamat mendirikan rumah tangga pada 20 Februari yang lepas Mereka kemudiannya mengadakan majlis resepsi yang berlangsung di Glam Hall Damansara pada keesokan harinya Walau...
Video Penampakan Cahaya Misteri Ufo Di Johor Bahru

Video Penampakan Cahaya Misteri Ufo Di Johor Bahru

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 644 hits
Sebuah video rakaman objek tidak dikenali yang meluncur seakan akan bebola api yang sangat besar dipercayai di langit Johor Bahru berjaya dirakam menerusi dashboard cam sebuah kenderaan dilihat melintasi langit negeri itu Objek UFO berbentu...
Kalau Gini Siapa Yang Salah Dilema Klasik Naik Transportasi Umum Ini Pasti Pernah Kamu Alami

Kalau Gini Siapa Yang Salah Dilema Klasik Naik Transportasi Umum Ini Pasti Pernah Kamu Alami

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 182 hits
Mundurin kursi biar lebih nyaman itu hak tiap penumpang tapi ya pasti bakal ada yang merasa terganggu Apalagi kalau jarak antar kursinya sempit
Ketahui 14 Tempat Menarik Untuk Dilawati Di Perlis

Ketahui 14 Tempat Menarik Untuk Dilawati Di Perlis

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 690 hits
Negeri Perlis Walupun negeri ini kecil tetapi ia mempunyai banyak tempat tarikan menarik untuk para pelancong Selain dikenali sebagai negeri yang terkenal dengan buah mempelam Harum Manis ia juga merupakan negeri yang menjadi pintu masuk ke...
Sejarah Menarik Tentang Kehidupan Albert Einstein

Sejarah Menarik Tentang Kehidupan Albert Einstein

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 292 hits
Albert EinsteinKita semua pasti kenal akan Albert Einstein Di sini ada sedikit info tentang beliau Beliau adalah salah seorang saintis terhebat sepanjang masa Dia datang dengan teori relativiti Beliau dilahirkan di Jerman tetapi berpindah k...
5 Aktiviti Pembelajaran Abad Ke 21 Yang Mudah Dan Menarik

5 Aktiviti Pembelajaran Abad Ke 21 Yang Mudah Dan Menarik

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 338 hits
Apakah Pembelajaran Abad ke 21 Pembelajaran Abad Ke 21 adalah proses pembelajaran yang berpusatkan kepada murid Beberapa elemen asas diterapkan iaitu komunikasi kolaboratif pemikiran kritis kreativiti serta aplikasi nilai murni dan etika Te...
Itenari Percutian Tempat Tempat Menarik Di Bandaraya Ipoh

Itenari Percutian Tempat Tempat Menarik Di Bandaraya Ipoh

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 421 hits
Mahu mencari destinasi tempat menarik di sekitar Bandaraya Ipoh Jika ya ikuti posting ini yang merupakan olahan daripada perkongsian itenari seorang gadis ketika bercuti ke Ipoh Perak sekitar awal Januari 2020 Kisah percutian gadis ini mene...
Aktiviti Menarik Percutian 2 Hari 1 Malam Di Temerloh Dan Kuala Gandah Pahang

Aktiviti Menarik Percutian 2 Hari 1 Malam Di Temerloh Dan Kuala Gandah Pahang

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 877 hits
Assalamualaikum semua hari ni saya nak share tentang perjalanan percutian kami yang dirancang last minute ke Bandar Ikan Patin Temerloh dan Kuala Gandah Lanchang di negeri Pahang Mercu tanda bandar Temerloh di tepi sungai PahangMulanya nak ...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Misteri Surat Addendum Pengampunan Najib

Aksi Tfc Tempang Tanpa Akhyar

Prk Kuala Kubu Bharu Sock Tao Garis Lima Teras Dalam Manifesto

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Kento Momota Tak Berjaya Masuk Gelanggang Buat Kali Terakhir Sebelum Gantung Raket

Pegawai Perbendaharaan As Jumpa Pihak Berkuasa Malaysia Berhubung Sekatan