10 Tips Untuk Bantu Suami Tahan Lama Secara Semulajadi Tanpa Ubat


Tips Untuk Bantu Suami Tahan Lama Secara Semulajadi Tanpa Ubat | Seperti pasangan yang berkahwin impikan hubungan yang mesra dan seronok. Kunci kebahagiaan pula bukan hanya terletak pada komunikasi yang baik malah kemesraan  juga. Walaubagaimanapun, tak dinafikan yang ramai suami hadapi masalah tidak tahan lama, lagi-lagi yang baru berkahwin sebab masih belum ada pengalaman. 

Di sini akan dikongsikan beberapa tips berguna untuk suami tahan lama secara semulajadi. Tips ini boleh juga dipraktik oleh isteri bagi membantu suami masing-masing untuk tahan lama. Barulah makin bahagia bersama kan?




Sebelum bercerita tentang tips tahan lama tersebut, suka untuk diberitahu yang suami boleh menjadi tidak tahan lama disebabkan beberapa faktor. Antaranya ;

tekanan di tempat kerja (stress)kurang sihatkurang stamina kurang selesa dengan persekitaran

Maka di sini jelas yang untuk suami tahan lama , si isteri juga boleh mainkan peranan. Jangan salahkan suami yang tak mampu nak tahan lama 100% sebaliknya bantu untuk pulihkan keadaan. Tak perlu secara terang-terangan, lakukan secara rahsia juga tidak apa. 


Nak petua tahan lama ? Jom cuba petua tahan lama di bawah ini. Tak payah lagi nak makan ubat tahan lama. Tak payah juga habiskan duit beli krim atau gel tahan lama dan sebagainya. Cara yang lebih semulajadi juga ada jika betul-betul mahu praktikkan untuk suami tahan lama ini. 


TIPS UNTUK TAHAN LEBIH LAMA 
Di sini akan dikongsikan jenis makanan yang elok untuk tingkatkan tenaga si suami. Isteri boleh sediakan makanan untuk suami tahan lama. Terpulang pada kreativiti masing-masing. Yang pasti, jika suami nak tahan lama, bolehlah terus mula amalkan tips yang ada di bawah ini.  

1. Amalkan Makan Bawang Putih
Tak dinafikan, ramai orang tak suka makan bawang putih disebabkan bau dan rasanya yang agak kurang enak.
Namun ternyata, salah satu khasiat yang ada pada bawang putih ini adalah untuk meningkatkan stamina tubuh terutama untuk kaum lelaki. 
Bawang putih mengandung aliccin iaitu zat yang membantu melancarkan peredaran darah kepada bahagian organ yang agak sensitif itu.  
2. KopiSiapa sangka rupanya kopi juga mampu untuk meningkatkan stamina tubuh.Meskipun untuk sesetengah orang, minum kopi ini boleh menimbulkan rasa mual, pusing, dan jantung berdegup lebih kencang.
Namun jika di ambil dalam jumlah yang tepat, kandungan kafein pada kopi mampu merangsang lebih cepat dan tenaga juga menjadi lebih kuat berbanding sebelumnya. 
2. CiliPercaya ataupun tidak, rasa pedas pada cili baik untuk tubuh kaum lelaki.
Cili ini mengandung capsaicin atau zat kimia yang mampu melepaskan endorfin ke otak.Endorfin inilah yang bermanfaat menstimulasi orang agar merasa lebih bahagia.Dengan begitu, hasrat untuk bersama akan menjadi lebih tinggi.
4. SaderiSaderi mampu meningkatkan rangsangan. Sebabnya saderi ini mengandungi senyawa androsterone. Senyawa androsterone ini hampir sama dengan hormon tanpa bau yang ada pada lelaki terutama di bagian ketiak.
Hormon ini diyakini dapat membuat perempuan lebih terbuka hatinya untuk bersama. 
5. CengkihBunga cengkih sering digunakan dalam makanan tradisional terutama untuk kaum melayu. Cengkih ini juga dikatakan dapat membantu meningkatkan suhu tubuh serta mengalirkan darah. Kerana itu cengkih sangat sesuai untuk isteri gunakan dalam masakan bagi membantu suami masing-masing tahan lebih lama. 



Selain Daripada 5 Bahan Di Atas Tadi, Ada Lagi Tips Lain

#6 - Sediakan seulas halia sebesar ibu jari, 3 sudu madu lebih asli, 1 gram lada hitam, 1 gram lada putih, 1 gram kismis kuning dan 1 biji telur ayam kampung (diambil kuning sahaja).
#7 - Tumbuk halia, lada hitam dan lada putih sehingga lumat dan masukkan ke dalam satu bekas bersih, campurkan bahan-bahan ini dengan ramuan lain sehingga sebati.
#8 - Amalkan makan dua kali sehari pada waktu pagi dan petang selama 21 hari berturut-turut. Insya-Allah, tenaga dalaman anda akan meningkat.
#9 - Dapatkan gambir kudat atau gambir sarawak dan campurkan dengan sedikit air. Sapukan di bahagian 'hujung' sahaja dan jangan letak terlalu banyak kerana ia akan menyebabkan bahagian hujung itu menjadi sangat tegang dengan masa yang panjang.
#10 - Sediakan 10 biji kapas dan juga satu sudu minyak jarak. Tumbuk biji kapas sehingga lumat dan gaulkan biji kapas tersebut dengan minyak sehingga sebati. Sapukan minyak ini pada bahagian hujung dan urutkan selama 5-8 minit sebelum bersama. 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://neslopanas.blogspot.com/2020/02/10-tips-untuk-bantu-suami-tahan-lama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rajin Basuh Lipat Baju Bantu Suami Hidup Lebih Lama

Rajin Basuh Lipat Baju Bantu Suami Hidup Lebih Lama

papar berkaitan - pada 16/2/2020 - jumlah : 646 hits
Beruntunglah si isteri kalau suami ringan tulang bantu buat kerja rumah Rasa bahagia dan sangat menghargai suami kan Rupa rupanya suami yang suka melakukan kerja rumah mempunyai EQ yang tinggi Dia juga lebih bahagia berbanding suami yang ha...
Isteri Tak Minta Hadiah Pujian Kalau Suami Luang Masa Bantu Apa Yang Patut Isteri Pun Tambah Sayang

Isteri Tak Minta Hadiah Pujian Kalau Suami Luang Masa Bantu Apa Yang Patut Isteri Pun Tambah Sayang

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 300 hits
Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula hubungan suami isteri Dalam hubungan suami isteri ada masanya kita alami satu perselisihan faham yang kecil Maklum sahaja bila dengan orang yang tersayang dia punya kecil hati tu cepat je walaupun k...
Mu Jange Sakit Hati Maznah Tinah Bior Ler Suami Teman Cium Belakang Tengkuk Teman Ni Ha Udoh Lama Tak Merasanya

Mu Jange Sakit Hati Maznah Tinah Bior Ler Suami Teman Cium Belakang Tengkuk Teman Ni Ha Udoh Lama Tak Merasanya

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 941 hits
Gelagat para artis sememangnya menjadi perhatian peminat Ada pujian dilontarkan tak kurang juga kritikan pedas sehingga menusuk hati Tetapi sebagai artis itu sudah menjadi normal kehidupan mereka apabila bergelar seorang selebriti Pelakon d...
Tips Buat Suami Jatuh Cinta Setiap Hari Berkali Kali Hot

Tips Buat Suami Jatuh Cinta Setiap Hari Berkali Kali Hot

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 380 hits
Salam dan Hi Best tak kalau sis berjaya alihkan semula perhatian suami sis dari asyik pandang aweks aweks lain akibat sis dah tak mengancam lemau tak wangi dan londeh sana sini lepas lahirkan baby Perubahan sis akan dapat dirasai bila setia...
Suami Kepada Ibu Pelajar Buat Laporan Skmm Tidak Tahan Dikecam Dengan Netizen

Suami Kepada Ibu Pelajar Buat Laporan Skmm Tidak Tahan Dikecam Dengan Netizen

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 373 hits
Korang masih ingat lagi tak satu video yang tular di media sosial mengenai seorang ibu kepada salah seorang pelajar datang ke sekolah dan menyuruh ustazah merangkak di sekeliling kelas Pergh Video tu memang mengundang kemarahan netizen tau ...
Tips Suami Isteri Bahagia

Tips Suami Isteri Bahagia

papar berkaitan - pada 14/2/2020 - jumlah : 430 hits
Cewah Bahagia sangat haha tak lah K fiezz saja google ternampak tips suami isteri bahagia ni Jom tengok tips tips dia Boleh improve mana yang kurang Bahagia ni tak semestinya antara suami isteri je Bahagia ni untuk semua Tapi yang k fiezz n...
Hukum Isteri Bantu Suami Sakit Ambil Wudhu Tanpa Lapik

Hukum Isteri Bantu Suami Sakit Ambil Wudhu Tanpa Lapik

papar berkaitan - pada 2/3/2020 - jumlah : 297 hits
SOALAN Ayah saya sudah tidak larat untuk berjalan dan tangannya juga tidak kuat untuk bergerak bagi menyapu ke atas anggota wudhu Soalan saya jika mak saya tolong ambilkan wudhu untuk ayah saya seperti menyapu muka dan lain lain sah tak wud...
Biarlah Suami Nak Cium Sudah Lama Teman Tak Merasa

Biarlah Suami Nak Cium Sudah Lama Teman Tak Merasa

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 399 hits
Baru saja melayari bahtera rumah tangga bagaimanapun perkongsian video oleh Elly Mazlein memaparkan suaminya Mohamad Azlan mencium tengkuk ketika pelakon dan penyanyi The post appeared first on
Bagaimana Melindungi Tali Sawat Atau Timing Belt Kereta Anda Supaya Tahan Lama

Bagaimana Melindungi Tali Sawat Atau Timing Belt Kereta Anda Supaya Tahan Lama

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 383 hits
Pertamanya apakah itu tali sawat dan kenapa ia begitu penting bagi enjin kereta anda Pada dasarnya ia adalah tali biasanya getah dengan gentian tegangan tinggi yang menyelaraskan gerakan putaran aci engkol dan aci sesondol di dalam enjin su...
Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Lahirkan Generasi Fasih Digital Kpm Mahu Guru Jauhari Digital Jadi Pembimbing

Kes Denggi Meningkat



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Filem Ngesot

Zikir Hari Isnin Fadhilat Membacanya

Monosterio Jadi Raya Tak Jadi Chord

Shinta Angely Nyaman Ku Harap Luka Ku Dapat Chord

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office