Tips Suami Isteri Bahagia


Cewah...Bahagia sangat..haha..tak lah..K.fiezz saja google & ternampak tips suami isteri bahagia ni. Jom tengok tips-tips dia. Boleh improve mana yang kurang..
Bahagia ni tak semestinya antara suami isteri je. Bahagia ni untuk semua. Tapi yang k.fiezz nak kongsikan ni tips bahagia suami isteri.
Antara tips suami isteri bahagia yang k.fiezz rasa sangat senang untuk diterapkan dalam diri masing-masing. 
1. TAK MINTA PASANGAN TUKAR SIKAP
Masa bercinta kita terima pasangan kita seadanya jadi lepas kahwin pun kita terima sikapnya yang sama. Kahwin bukan mencari kesempurnaan tapi melengkapi kekurangan dan kelebihan antara satu sama lain.
2. JADI DIRI SENDIRI
Kunci rumahtangga yang bahagia adalah menjadi diri sendiri sebelum & selepas kahwin. Bukan berpura-pura sebelum kahwin jadi orang lain, lepas kahwin baru tunjuk perangai sebenar. Contoh macam dalam drama Camelia. Si Marina tu sebelum kahwin bukan main baik lagi..Lepas kahwin dia tunjuk perangai sebenar. Tengok apa kesudahan dia macamana?tak bahagia. Bercerai.
Tak penat ke berlakon jadi orang lain depan pasangan padahal hakikatnya sifat kita yang sebenar bukan macamtu..
3. JANGAN SEBUT PERKATAAN 'CERAI'
Ini untuk pasangan yang baru berkahwin, janganlah gaduh sikit minta cerai. Selalunya si perempuan lah. Tu la kenapa Allah bagi kuasa cerai di tangan lelaki. Kalau perempuan yang ada kuasa cerai ni. tak tahu la berapa kali kahwin cerai agaknya. 
Percaya tak dengan bergaduh,kita lagi kenal pasangan kita & mengeratkan lagi hubungan kita. Yea. sila lah percaya. Dari bergaduh kita tahu apa yang pasangan kita nak atau suka. So dari situ kita belajar dan cuma improve diri kita untuk tak ulang perkara yang pasangan kita tak suka.
4. BERKOMUNIKASI
Sila berkomunikasi antara pasangan. Sembang pasal apa saja. Sesi luahan perasan ke. Ketidakpuasan hati di tempat kerja dengan bos, rakan sekerja. Luahkan dengan pasangan. Dan kalau nak minta pendapat mengenai apa-apa, cari pasangan kita dahulu. Bukan orang luar.
Kalau bergaduh, komunikasi antara suami dan isteri sangat perlu. Masing-masing kena luahkan apa yang tidak puas hati antara satu sama lain. Dari situ kita tahu apa kesalahan masing-masing dan cuba perbaiki.
5. BERTENANG
Bila berlaku pergaduhan, salah seorang kena bertenang dan bersabar supaya pemikiran kita berada dalam keadaan waras. Kalau dua-dua melepaskan kemarahan sama-sama, tu yang boleh jadi banyak perkara tak diingini. Samaada ter pukul atau terlafaz perkataan 'cerai' dengan tidak sengaja. Bila tengah marah, apa pun kita tak fikir. Fikir nak lepaskan  amarah kita saja. Lepas dah cool down baru terfikir, baru nak menyesal. 
6. MAAF
Kalau rasa ada buat apa-apa yang salah, terus mengaku dan minta maaf pada pasangan. Maaf ni tak bermaksud kita kalah. Heh, ni bukan perlawanan menang kalah. Maaf ni menunjukkkan kita matang dan kita tak mahu rumahtangga kita berterusan ada masalah. 

7. BANTU ISTERI MELAKUKAN KERJA RUMAH
Untuk para suami, ringan tangan dengan bantu isteri melakukan kerja-kerja rumah. Kerja-kerja rumah ni bukan 100% tanggungjawab isteri. Tapi seperti yang kita tahu bila kahwin je, automatik kerja-kerja rumah, isteri yang kena buat. Tapi boleh je kan suami memberi bantuan. Tak jatuh pun seluar dalam tolong isteri buat kerja-kerja rumah.

8.  BERI RUANG 'ME TIME'
Kita pun nak ada masa kita sendiri. Orang kata 'me time', jadi apa salahnya sesekali beri pada pasangan melakukan aktiviti yang dia suka seperti lepak dengan kawan-kawan. As long kita tahu dia tak curang di belakang kita.

9. PERCAYA PADA PASANGAN
Paling penting ni, kena percaya pada pasangan. Kalau rasa ada sesuatu yang tak kena atau orang cakap 'sixth sense' isteri ni kuat. Kita sebagai isteri tanya terus pada suami. Jangan menuduh tanpa usul periksa.
10. KURANGKAN MEMBEBEL
Lelaki sebenarnya tak suka perempuan membebel. Jadi kita orang perempuan, cuba kurangkan bebelan. Terutama kalau suami baru sampai rumah. Baru balik kerja. Dia seharian dah penat di tempat kerja, sampai rumah kita membebel. Boleh stress diaorang. Kalau nak bebel juga, bagi ruang. Biar suami mandi dulu, makan. Dah berehat. Baru kita membebel apa yang kita tak puas hati tu. haha..
11. JANGAN LUPA HUBUNGAN KELAMIN
Kebiasaannya bila dah ada anak, hubungan kelamin ni macam dah tak berapa penting dan ada pasangan suami isteri yang mengelak untuk melakukan hubungan kelamin. 
Tapi sebenarnya hubungan kelamin tu, mengeratkan lagi ikatan kasih sayang antara suami isteri. Sesekali luangkan masa bersama dan buat surprise seperti pelukan dan ciuman..hehe..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2020/02/tips-suami-isteri-bahagia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Gembirakan Hati Isteri Dengan 13 Cara Ini Pasti Rumah Tangga Bertambah Bahagia

Suami Gembirakan Hati Isteri Dengan 13 Cara Ini Pasti Rumah Tangga Bertambah Bahagia

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 1237 hits
Bagi setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga pastinya akan sanggup melakukan apa sahaja demi membuktikan tanda penghargaan terhadap insan tercinta Namun disebabkan oleh perjalanan hidup yang penuh dengan pelbagai cabaran kira kira 24 d...
50 Hari Kahwin Ibarat 50 Tahun Bahagia Isteri Kenang Arwah Suami

50 Hari Kahwin Ibarat 50 Tahun Bahagia Isteri Kenang Arwah Suami

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 344 hits
Perkahwinan seorang wanita Ateng selama 50 hari sebelum suaminya meninggal dunia Foto ihsan Facebook AtengKUALA LUMPUR 31 Jan Masih terkenangkan arwah suami selepas hampir tiga tahun pemergian seorang wanita mengakui masih rindu walaupun ha...
Suami Atau Isteri Dua Dua Pun Letihnya Sama Saling Menghargai Pasti Bahagia

Suami Atau Isteri Dua Dua Pun Letihnya Sama Saling Menghargai Pasti Bahagia

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 838 hits
Untuk mengekalkan kebahagiaan sesebuah keluarga ia bukan peranan sebuah pihak sahaja Semua orang di dalam keluarga itu harus tahu peranan masing masing Paling utama suami dan isteri haruslah saling menyayangi dan inilah yang menjadikan sese...
Isteri Pu Abu Kongsi Cerita Bersalin Tanpa Suami Disisi

Isteri Pu Abu Kongsi Cerita Bersalin Tanpa Suami Disisi

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 225 hits
Meskipun rumah tangganya dikatakan sedang berantakan isteri Pencetus Ummah Abu Sufyan iaitu Hana Azraa sempat berkongsikan pengalamannya bersalin anak kedua tanpa The post appeared first on
Jangan Solat Sendiri Ajaklah Pasangan Bersama Ini Saat Romantik Untuk Suami Isteri

Jangan Solat Sendiri Ajaklah Pasangan Bersama Ini Saat Romantik Untuk Suami Isteri

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 311 hits
Dengan hanya menghabiskan masa lebih kurang lima ke sepuluh minit sebanyak lima kali sehari anda mampu menyuburkan kasih sayang antara suami isteri Impaknya mungkin tidak nampak terus tetapi jika diamalkan secara konsisten pasti berbahagial...
Jangan Biarkan Ada Bilik Kosong Di Rumah Kerana Dasim Makhluk Terlaknat Akan Buat Suami Isteri Berpisah

Jangan Biarkan Ada Bilik Kosong Di Rumah Kerana Dasim Makhluk Terlaknat Akan Buat Suami Isteri Berpisah

papar berkaitan - pada 16/2/2020 - jumlah : 1206 hits
Inilah serba serbi tentang dasim yang korang kena tahuDasim adalah syaitan yang tak suka suami isteri keluarga aman dan bahagia Dasim ini tugasnya adalah menyebarkan sifat emosi yang keterlaluan mudah marah dan permusuhan pada suami isteri ...
Wahai Suami Jangan Terlalu Melihat Derhaka Isteri Sehingga Lupakan Derhaka Sendiri

Wahai Suami Jangan Terlalu Melihat Derhaka Isteri Sehingga Lupakan Derhaka Sendiri

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 301 hits
BIASA kita dengar isteri wajib ikut perintah suami perlu faham kehendak suami Lalu dek kerana takut dengan dosa melanggar arahan suami maka si isteri pun ikut walaupun terpaksa walaupun kecewa Namun berapa ramai suami yang faham atau paling...
Banyak Kelebihan Isteri Berbadan Gempal Suami Tak Kisah Janji Sihat

Banyak Kelebihan Isteri Berbadan Gempal Suami Tak Kisah Janji Sihat

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 631 hits
Gambar HiasanWanita sangat sensitif dengan fizikal mereka Baik kurus mahupun gempal sebaik baiknya soal ini jangan dijadikan satu bahan ejekan Biarpun mereka nampak tenang tapi sebenarnya ia memberi impak kepada perasaan mereka Dek kerana u...
Seni Asmara Panduan Suami Isteri

Seni Asmara Panduan Suami Isteri

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 677 hits
Tips dan Panduan Suami Isteri Berikut adalah tips tips panduan suami isteri yang boleh diamalkan oleh suami isteri untuk menambahkan lagi kebahagiaan rumah tangga Tips supaya suami lebih disayangi isteri dan begitu juga sebaliknya Selain it...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang