10 Tips Minuman Protein Untuk Wanita Sarapan Sihat Dan Diet


10 Tips Minuman Protein Untuk Wanita Sarapan Sihat dan Diet10 Tips Minuman Protein Untuk Wanita Sarapan Sihat dan Diet | Tidak sarapan pagi punca gemuk? Disebabkan wanita hari ini dan para ibu bekerjaya, masing-masing tiada masa untuk menyediakan sarapan pagi.

Paling penting nak dapatkan resepi sarapan pagi yang mengenyangkan dan sihat biarpun menu sarapan pagi tu ringkas. Tambahan lagi, resepi sarapan pagi juga harus sesuai untuk anak-anak.

Menurut Pensyarah Kanan Jabatan Pemakanan dan Dietetik Universiti Putra Malaysia, Dr Barakatun Nisak Mohd Yusof, sarapan pagi amat penting bagi memulakan hari individu dengan lebih bertenaga selepas lebih lapan jam tidur, terutama otak.

Akibat tidak sarapan pagi, kita berpotensi untuk mendapat

1. Stress
Badan kita menjadi stress kerana terpaksa bekerja lebih tanpa sebarang tenaga (makanan). Selain itu, otak boleh menjadi lembab dan tidak dapat fokus.

2. Sakit jantung
Kajian mendapati jika bekerja dalam stress perut kosong boleh menyebabkan gangguan metabolisme. Perubahan ini juga menggangu berat badan kita dan sekaligus berkait dengan kesihatan jantung.

3. Masalah usus
Tidak mengambil sarapan memberi tindak balas emosi atau lapar terhadap makanan yang tidak menyihatkan seperti makanan segera atau snek tinggi bahan perasa. Menggantikan sarapan dengan junk food boleh merosakkan bahagian usus dan langsung tidak memberi nutrien secukupnya. Sistem penghadaman juga boleh terganggu.

4. Kencing manis
Membiarkan perut lapar sehingga terpaksa mengambil jumlah hidangan yang banyak ketika makan tengahari. Ini adalah kerana kadar gula dalam darah tidak menentu yang boleh membawa kepada masalah masalah ketidakseimbangan insulin.

5. Emosi dan mental terganggu
Biasa kan dengar, bila orang lapar ini jangan ditegur nanti kena marah. Ya, dari aspek mental ia boleh menganggu seseorang untuk menjadi negatif.


Di Shaklee, kami mencadangkan protein premium untuk resepi sarapan pagi yang mengenyangkan dan sihat serta ringkas juga sesuai untuk resepi sarapan pagi untuk anak.

ESP Shaklee

1. Non-GMO
Menggunakan kacang soya yang hanya mengandungi ‘Non-GMO' (non-Genetically Modified Organism)
Ini bermakna DNA asal kacang soya ESP yang sememang berasaskan soya langsung tidak diubah genetiknya, ia tidak disuntik bahan-bahan lain seperti bahan kimia yang boleh merosakkan keaslian dan kebaikkan soya itu sendiri.

2. G.I yang rendah
Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, membantu kita untuk kenyang lebih lama kerana ditukar kepada tenaga secara perlahan-lahan.
Menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

3. Hidangan penuh
1 hidangan ESP Shaklee ini bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telur, 12x ganda susu rendah lemak,
Tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

4. Penghasilan kacang soya ESP
Setiap 850g (1tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya,
Memberikan sumber tenaga segera dan bertahan lama.

5. Sesuai untuk semua peringkat umur – tua dan muda.
Kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr Shaklee telah lama tahu protein soya adalah faktor utama penjagaan kesihatan yang unggul.

6. Mengandungi 9 asid amino yang yang diperlukan untuk fungsi badan.
Protein terdiri daripada 21 asid amino. 12 daripada ialah non-essential yang dihasilkan oleh badan.
9 lagi essential asid amino pula hanya boleh didapati daripada pemakanan.

ESP mengandungi kesemua 9 jenis asid amino ini. Histidine, Isoleucine, Leucine, Lysine, Methionine, Threonine, Phenylalanine, Tryptophan dan Valine.

7. Diproses dengan air dan bukannya alkohol.
Untuk memelihara kandungan isoflavone. Isoflavones berfungsi menyeimbangkan hormon estrogen di dalam tubuh. Jika tubuh seseorang kekurangan hormon estrogen, isoflavones akan meningkatkan fungsinya dan jika tubuh terlebih hormon estrogen, isoflavones akan mengurangkan fungsinya.

8. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral serta 500mg kalsium.

9. Pensijilan
Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan gengetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

10. Tiada kolesterol
Kerana berasal daripada tumbuhan/tanaman. Tiada asid urik.

Bagi menghargai wanita dan juga kaum ibu, ada promosi menarik sepanjang bulan November 2019

Promosi twinpack 2 botol ESP akan dapat diskaun 5%

Paling menarik, pembelian 6 botol ESP akan dapat FREE 1 botol ESP
Serta Free postage, free keahlian Shaklee / membership Shaklee, bonus bulan hadapan, diskaun 20% daripada harga ahli

Tawaran yang mengujakan, kan

Dapatkan promosi ini


* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat.

 Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.uminazrah.com/2019/11/10-tips-minuman-protein-untuk-wanita-sarapan-sihat-diet-kurus.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Tips Kurus Sihat Dengan Cara Minuman Diet Protein Tinggi

10 Tips Kurus Sihat Dengan Cara Minuman Diet Protein Tinggi

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 387 hits
10 Tips Kurus Sihat Dengan Cara Minuman Diet Protein Tinggi10 Tips Kurus Sihat Dengan Cara Minuman Diet Protein Tinggi Program diet pengambilan protein tinggi dikatakan lebih cepat mendapatkan badan langsing dan ideal Diet Protein Tinggi me...
Minuman Protein Shake Dalam Pengalaman Diet Iu Artis Korea

Minuman Protein Shake Dalam Pengalaman Diet Iu Artis Korea

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 653 hits
Minuman Protein Shake dalam Pengalaman Diet IU Artis KoreaMinuman Protein Shake dalam Pengalaman Diet IU Artis Korea Cara diet artis Korea yang berhasil amalkan diet ekstrem menurunkan berat badan dalam waktu pendek Lee Ji Eun atau IU adala...
Tips Memahami Kata Kata Berselirat Seorang Wanita

Tips Memahami Kata Kata Berselirat Seorang Wanita

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 644 hits
Sememangnya wanita amat sukar untuk difahami kerana mereka tidak suka menyampaikan sesuatu secara terus terang mereka mahukan seorang lelaki yang lebih memahami Tidak seperti lelaki yang bersikap terbuka Jadi setiap kata kata mereka pasti a...
Jerebu Di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu

Jerebu Di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 245 hits
Jerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa JerebuJerebu di Sarawak 2019 7 Tips Pemakanan Sihat Semasa Jerebu Lokasi di Kuching Sarawak sedang mengalami kualiti udara tahap Tidak Sihat dan Sangat Tidak Sihat Jika ada antara kita ya...
5 Tips Kesuburan Bagi Wanita Untuk Memiliki Anak Setelah Usia 40 Tahun

5 Tips Kesuburan Bagi Wanita Untuk Memiliki Anak Setelah Usia 40 Tahun

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 247 hits
Kehamilan di usia 40 tahun ini sudah tergolong pada usia lanjut Pada usia ini terdapat berbagai kondisi yang bisa mempengaruhi kesehatan wanita bahkan kesuburan mereka
6 Tahun Tunggu Nak Dapat Zuriat Wanita Ni Kongsi Amalan Pemakanan Sihat Untuk Hamil

6 Tahun Tunggu Nak Dapat Zuriat Wanita Ni Kongsi Amalan Pemakanan Sihat Untuk Hamil

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 344 hits
setiap pasangan yang berkahwin pastinya mengimpikan kehadiran zuriat dalam rumah tangga mereka Tapi tak semua orang Allah terus kurniakan cahaya mata Ada yang terus bunting pelamin dan ada juga yang perlu menunggu agak lama barulah dikurnia...
Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung Dengan Safi Shayla

Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung Dengan Safi Shayla

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 420 hits
Tips Penjagaan Rambut Untuk Wanita Bertudung Dengan Safi Shayla Siapa kata apabila bertudung ni rambut tak perlu dijaga Sebenarnya apabila kita bertudung lagi perlu dijaga kerana rambut kita sepanjang hari bertutup Kalau kita abaikan penjag...
Tips Untuk Menjadi Lelaki Idaman Wanita

Tips Untuk Menjadi Lelaki Idaman Wanita

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 245 hits
Hai readers Hari ini aku nak kongsi tips sikit untuk macam mana untuk menjadi lelaki idaman wanita Tips ni boleh la dikatakan untuk golongan lelaki So apa tipsnya Lelaki yang ada pegangan agama yang kukuhTips ini memang top la Penting der u...
Diet Penambah Kesuburan Lelaki Wanita

Diet Penambah Kesuburan Lelaki Wanita

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 510 hits
Bermacam macam usaha dilakukan untuk mendapatkan cahaya mata bagi mereka yang menghadapi masalah kesuburan Umpamanya mendapatkan rawatan dan nasihat daripada pakar makan ubat ubatan dan sebagainya untuk meningkatkan kesuburan Berdasarkan in...
Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar

Tahukah Anda Fasal Bas Dari London Ke Calcutta

Cheah Liek Hou



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Filem Tentang Sisi Gelap Suatu Entiti Bakal Melambak

Lasserhaus Where Contemporary Art Meets Hospitality By Vudafieri Saverino Partners In South Tyrol

10 Tahanan Berkait Lelaki Israel Dirujuk Agc Minggu Ini Kp Kl

Pj Mayor Denies Being Rude To Residents Group

Police To Meet Ag On Further Action Against 10 Sosma Detainees Linked To Israeli Man Says Kl Top Cop

Don T Use Mosques Suraus For Political Activities Reminds Jais