10 Teori Konspirasi Album Cover Yang Menyimpan Misteri



Teori konspirasi merupakan sebuah pandangan mengenai hal-hal yang menyimpan banyak rahasia dan misteri. Terdapat banyak teori konspirasi yang menjadi buah mulut semua orang yang mempercayai teori mengarut ini dan ada juga yang sanggup menghabiskan hidup untuk membuktikan teori itu benar. Terlalu banyak jenis-jenis teori konspirasi tercipta di dunia ini seperti pemalsuan kematian, sejarah, makhluk asing, lagu bah kan tokoh dunia.

Posting kali ini kita akan merungkai sebuah teori konspirasi yang di luar batas pemikiran setiap makhluk hidup yang ada di atas muka bumi. Ya! Sesuai dengan tajuk di atas kita akan membincang sebuah teori konspirasi yang agak menarik mengenai " cover album" yang menjadi fenomena di seluruh dunia. 


10. Blood On The Dance Floor - Michael Jackson



Banyak orang percaya bahwa Michael Jackson adalah seorang paranormal yang meramalkan tanggal dengan sampul album tahun 1997nya, Blood on the Dance Floor: Hoosier in the Mix. Di depan sampulnya, Jackson berdiri di depan cakrawala kota dengan awan mengepul di latar belakang. Ini dianggap sebagai awan debu yang dihasilkan dari runtuhnya Menara Kembar yang pernah dibom suatu ketika dahulu.

Posisi tangan MJ menunjuk di mana "9" dan"11" akan ditempatkan pada jam. Yang lain berpendapat bahawa tangannya yang berada pada "8" dan"10," membuat waktu 8: 50 dimana serangan dimulai pada pukul 8:46. Dan, tentu saja, pakaian serba merah dan judul album seharusnya melambangkan pertumpahan darah dari hampir 3.000 orang yang tewas dalam serangan itu.

9. Kid A - Radiohead



Ramai pengemar muzik pernah mendakwa bahawa album Radiohead 2000 Kid A telah meramal serangan penganas tahun 2001. Teori ini pertama kali ditulis oleh Chuck Klosterman dalam bukunya, Killing Yourself to Live, dan memperoleh daya tarik di Internet. Dia mendakwa bahwa Kid A memprediksi 9/11 hampir tepat satu tahun sebelum hal itu terjadi.

Dalam bukunya, Klosterman menulis bahawa lagu-lagu di album ini menceritakan tentang kisah 9/11 melalui urutan mereka, perubahan dalam muzik, dan yang paling penting ialah lirik mereka. Klosterman yakin bahwa Kid A adalah soundtrack rasmi untuk 11 September 2001.Kerana hal ini, para penggemar terus melanjutkan teori dengan menganalisis lirik-lirik dari album Kid A. 

Banyak yang mengatakan bahwa sampul depan album, sampul dalam album, dan booklet dalam kemasan semuanya menampilkan gambar yang berapi-api dan mengganggu, termasuk apa yang terlihat seperti dua menara yang terbakar di salah satu sudutnya.

8. Hotel California - The Eagles


The Eagles telah melancarkan satu album mereka iaitu Hotel California pada tahun 1977. Lagu hit mereka ini telah mencetus banyak teori aneh selama bertahun-tahun, terutama isi liriknya yang sangat janggal dan tidak jelas. Satu teori menyatakan bahwa Hotel California adalah tentang penyembahan Syaitan dan Iblis, yang telah diungkapkan melalui sampul album mereka. Sampul belakang juga menunjukkan anggota band berpose di tengah kerumunan orang di depan sebuah bangunan. 

Namun, di dekat puncak, ada sosok bayangan yang menakutkan dan berdiri di balkoni yang diduga sebagai syaitan. Eagles membantah teori yang tersebar luas tersebut, dan mengatakan bahwa sosok itu adalah wanita yang sengaja disewa untuk proses pengambaran album dan bujan sosok syaitan.

7. So Help Me God - Kanye West



Ketika Kanye West mengungkapkan sampul albumnya iaitu So Help Me God, gambar itu segera memicu teori konspirasi tentang makna tersembunyi, seperti yang banyak ditunjukkan dalam karya Kanye. Sampul album menunjukkan huruf kecil "m" dalam bentuk berlian. 

Beberapa penggemar dan ahli teori di internet menyimpulkan bahwa ini adalah simbol abad ke-13 yang mewakili the Virgin Mary dan menandai penghormatan kepada ibunya.Teori lain, yang tentu saja lebih gelap, menyatakan bahwa citra itu mengungkapkan tautan Kanye ke Illuminati, dan memberikan hujah seperti: ada 4 M, M adalah huruf ke-13, 13 × 4 = 52, 5 × 2 = 10, ada 10 huruf dalam iluminati.

 Teori tersebut sangat terkenal, walau nampaknya agak tidak masuk akal. Album ini akhirnya berganti nama menjadi The Life of Pablo dan dilancar semula pada tahun 2016 dengan sampul yang berlainan dari sebelumnya.

6. The World Needs a Hero - Megadeth 



Teori satu ini agak rumit sedikit daripada teori-teori yang lain. Donald Marshall adalah seorang ahli teori konspirasi yang mendakwa telah menjadi sebahagian daripada kultus Illuminati saat dia masih lagi muda. Sejak 2011, ia telah menulurkan beberapa teori aneh tentang keterlibatannya dengan kelompok dan praktik mereka.

 Dia juga memperoleh sebilangan pengikut kecil, iaitu orang-orang yang percaya akan hal itu di internet serta di halaman Twitter dan Facebooknya. Salah satu dakwaan Marshall adalah, bahawa ia sebenarnya adalah pengarang untuk banyak lagu populer, termasuk lagu hit Miley Cyrus, Heart, Metallica, Megadeth, Gotye, Beyonce, dan banyak lagi. 

Buktinya? Marshall mendakwa bahawa jejaka yang sedang terbaring di sampul album Megadeth, The World Needs a Hero itu adalah tiruannya, bahkan memposting gambar perbandingan side-by-side dari wajahnya dan sampul album tersebut.

5. Psycadelik Thoughtz - B.o.B



Banyak selebriti dan pemuzik dituduh sebagai anggota Illuminati selama bertahun-tahun kebelakangan ini. Tak terlepas juga Rapper Amerika, BoB, adalah salah satunya dan sampul albumnya, Psycadelik Thoughtz, dianggap bukti dalam hal ini. Setelah dilancar, penggemar mengecam artis ini di media sosial dan menyatakan bahwa gambaran yang mencurigakan yang membuktikan bahawa BoB sebahagian anggota Illuminati dan telah menyembah Iblis.

BoB telah menolak dakwaan terbabit  dan mengatakan bahawa album tersebut benar-benar dipengaruhi oleh kebudayaan Hindu dan Timur, yang dipilih sebagai tema untuk memberikan pengaruh psikedelik dalam muziknya dan spiritual pada album tersebut.

4. The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars - David Bowie




Teori tak masuk akal ini mengatakan bahwa David Bowie meramalkan munculnya artis muzik Kanye West. Album Bowie The Rise and Fall of Ziggy Stardust dan Spiders From Mars yang dilancarkan pada tahun 1972. Sampul album yang ikonik ini menunjukkan Bowie berdiri di lorong yang berada di bawah tanda yang bertuliskan “K. West.” 

Para ahli teori konspirasi telah menolak bukti bahwa tanda itu menyinggung nama bekas seorang penjahit di London, sebaliknya berkeras bahawa itu adalah rujukan  langsung ke Kanye West .Album terakhir Bowie dilancarkan sebelum kematiannya, Blackstar, juga dilihat sebagai bukti untuk teori ini. 

Lirik tertentu membahas kematian ikon muzik (Bowie) dan penggantian ikon itu oleh "blackstar." The "blackstar" adalah Kanye, yang akan menggantikan Bowie sebagai dewa muzik dan artis terlaris sepanjang masa setelah kematian Bowie di masa mendatang.

3. Breakfast In America - Supertramp



Teori ini menunjukkan bahwa kelompok rock tahun 1970-an, Supertramp, telah meral peristiwa 9/11 dengan sampul album Breakfast in America yang dilacar pada tahun 1979. Sampul album ini yang terkenal menunjukkan pemandangan cakrawala kota New York melalui jendela pesawat, dengan seorang wanita memegang segelas jus oren.

Orang-orang percaya album tersebut telah merujuk ke beberapa butiran yang diduga sebuah ramalan akan berlakunya serangan 2001 di Menara Kembar. Judul Breakfast in America mengacu kepada waktu dan lokasi serangan: pagi hari, di sebuah kota terkenal Amerika.

 Segelas jus oren, diposisikan  di hadapan Menara Kembar di gambar, dikatakan mewakili "bola api" dari kemalangan pesawat. Selain itu, ketika sampul album terlihat di cermin, huruf "U" dan "P" dalam kata"Supertramp" di bagian atas dikatakan muncul tanda sebagai angka "9" dan "11," tepat di atas menara.

2. Abbey Road - The Beatles



Tempat yang kedua menurut admin adalah sampul album the beatles. Siapa sangka kumpulan yang menjadi sebuah fenomena dari era 60an hingga 70an yang mengubah muzik dunia mempunyai teori konspirasi pada sampul albumnya. Cover album yang dimaksudkan ialah Abbey Road.

Ini mungkin menjadi konspirasi sampul album yang paling terkenal sepanjang masa dan sejarah bagi sebuah sampul album. Lebih-lebih lagi tentang teori konspirasi berkaitan anggota The Beatles  iaitu kematian Paul McCartney. 

Anggota band dan industri muzik terpaksa menyembunyikan teori kematiannya kerana mempunyai telalu ramai peminat dari kalangan wanita. Akan tetapi sampul album Abbey Road yang dilancarkan pada tahun 1969 sebelum pebubaran band, dikatakan menampilkan petunjuk yang membuktikan kematian Paul telah terjadi.

Pada sampul album, John, George, Ringo, dan Paul berjalan di seberang jalan seolah-olah dalam prosesi pemakaman, dengan pakaian mereka mewakili peranan mereka masing-masing dalam upacara pengkebumian.

Baju putih (John) untuk seorang pendeta, jeans (George) untuk mewakili penggali kubur, berpakaian serba hitam (Ringo) untuk mewakali tetamu berkabung, dan Paul yang berkaki ayam sebagai orang yang telah mati ( menurut budaya pemakaman Barat). Jika diperhatikan lebih jelas lagi, Paul memegang rokok dengan tangan kanan, padahal dia adalah seorang kidal. Kebetulan? Teori ini juga sempat mengempar seluruh dunia dan masih dibahas sehingga sekarang.

1. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band - The Beatles



Terakhir teori konspirasi yang menjadi fenomena yang tidak masuk akal fikiran manusia. Masih band yang sama dari daftar nombor 2 kali ini agak berbeza cuma dari sampul albumnya saja. Album ini merupakan album pertama yang mengubah budaya dunia ketika itu dan antara album yang berjaya mencipta muzik baharu kepada dunia dan lahirnya generasi hippie.

 Namun sayang album yang ikonik ini juga menyimpan teori konspirasi yang sangat misteri sehingga terdapat bukti-bukti kukuh dalam album.

Sebuah teori konspirasi yang tersebar luas dan telah ada selama bertahun-tahun menyebutkan bahwa Paul McCartney meninggal dalam kemalangan jalan raya tahun 1966 dan digantikan atau "double" oleh seorang yang mirip dengannya.

Teori konspirasi ini disokong dengan banyaknya petunjuk dan bukti di sampul Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, yang dilancarkan pada tahun 1967. Pertama, cara Paul berdiri di tengah orang ramai berbeza dari anggota Beatles yang  lainnya. Kedua, Paul membawa instrument woodwind, sementara yang lain membawa instrument berwarna kuning.

Terdapat satu telapak tangan yang terbuka dan melayang di atas kepalanya, yang menunjukkan orang yang telah mati. Di bahagian belakang album, Paul berdiri membelakangi kamera, sementara yang lain menghadap ke hadapan. Petunjuk lain termasuk gitar yang terbuat daripada bunga kuning, sarung berdarah dari kemalangan, dan ejaan "Lonely Hearts" yang dibelakang mengirim pesan tentang kematiannya.  
⬆⬆⬆⬆⬆⬆⬆⬆⬆
Klik diatas                                   



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://coffeecakearticle.blogspot.com/2019/01/10-teori-konspirasi-album-cover-yang_21.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Misteri Mengenai Patung Annabelle Yang Patut Anda Ketahui

Misteri Mengenai Patung Annabelle Yang Patut Anda Ketahui

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 692 hits
Pasti ramai dikalangan para pembaca pernah menonton movie Annabelle yang diarah oleh John R Leonetti dan filem ini juga mula ditayangkan di pada 29 September 2014 lalu dan tayangan seluruh Amerika Syarikat pada 3 Oktober 2014 Walaupun mener...
Kisah Misteri Restoran Adik Manja Di Kuantan Yang Kekal Misteri

Kisah Misteri Restoran Adik Manja Di Kuantan Yang Kekal Misteri

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 1434 hits
Untuk Posting kali ini admin ingin berkongsi sebuah kisah misteri berkaitan tentang Misteri Restoran Adik Manja yang diambil dari salah sebuah blog seram terkenal yang ada di Malaysia iaitu Pada mulanya agak sukar untuk mencari maklumat ber...
Banyak Lubang Lubang Misteri Terus Muncul Di Bumi Apakah Tanda Dunia Sudah Akhir Zaman

Banyak Lubang Lubang Misteri Terus Muncul Di Bumi Apakah Tanda Dunia Sudah Akhir Zaman

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 682 hits
Empat kawah besar muncul secara misteri di Siberia Rusia Utara Kemunculan lubang besar ini memicu kekhawatiran bahawa pemanasan global dapat menyebabkan gas dari bawah tanah meledak Kawah baru yang pertama ditemukan diberi nama B1 menunjukk...
Misteri Disebalik Bangunan Kellie S Castle Yang Kita Tak Ketahui

Misteri Disebalik Bangunan Kellie S Castle Yang Kita Tak Ketahui

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 549 hits
Kellie s Castle Dibina pada tahun 1910 oleh seorang peladang British Yang bernama William Kellie Smith Bangunan tiga tingkat ini dibina mengikut reka bentuk binaan istana Moghul Agra India Kellie Smith memula perancangannya untuk membina is...
Sarah Kami Nak Balik Kau Jangan Ikut Kisah Misteri Bermalam Di Rumah Kawan

Sarah Kami Nak Balik Kau Jangan Ikut Kisah Misteri Bermalam Di Rumah Kawan

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 734 hits
Assalamualaikum dan hai semua Nama aku Ayin Aku perempuan tau So hari ni aku nak cerita pasal pengalaman aku dengan kawan aku nama Akila masa kitorang tumpang tidur rumah sorang kawan kitorang Kisah dia takde la seram mana Tapi korang baca ...
Kisah Misteri Urband Legend Hantu Kum Kum Yang Tular Di Era 80an Lalu

Kisah Misteri Urband Legend Hantu Kum Kum Yang Tular Di Era 80an Lalu

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 1697 hits
Pada suatu ketika dahulu hantu Kum Kum merupakan hantu yang paling digeruni oleh masyarakat Melayu Hantu ini juga pernah dikatakan pernah mengamuk dan menghantui kawasan perkampungan di negeri negeri tertentu terutamanya di Negeri Johor Asa...
Misi Nak Limau Takpelah Kak Akak Makan La Yer Pengalaman Misteri Bertugas Di Wad Bersalin

Misi Nak Limau Takpelah Kak Akak Makan La Yer Pengalaman Misteri Bertugas Di Wad Bersalin

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 441 hits
Saya bertugas sebagai seorang jururawat di wad bersalin di sebuah hospital kerajaan Saya ditugaskan bekerja secara syif malam Macam biasa rutin saya ialah akan check semua pesakit dalam wad bersalin tu sebelum pukul 12 malam sebab tidak mah...
Misteri Roh Watseka Wonder Yang Membingungkan Dunia Paranormal

Misteri Roh Watseka Wonder Yang Membingungkan Dunia Paranormal

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 273 hits
Lurancy Vennum lahir pada 16 April 1864 dan semasa berusia tujuh tahun keluarganya berpindah ke Watseka sebuah bandar kecil dalam daerah Illinois Amerika Syarikat Pada Julai 1877 semasa Lurancy berusia 13 tahun perkara pelik dan misteri mul...
Misteri Sumbangan Rm1 Juta Kepada Polis Johor

Misteri Sumbangan Rm1 Juta Kepada Polis Johor

papar berkaitan - pada 11/6/2019 - jumlah : 333 hits
oleh Ab Jalil Backer Ahli Parlimen Iskandar Puteri YB Lim Kit Siang mengumumkan peruntukan RM1 juta untuk baik pulih balai Polis Tampoi di Johor Menurut beliau ini merupakan peruntukan pejabat Parlimen beliau selain peruntukan khas kerajaan...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Perkampungan Sunnah Ke 9 Kangar Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Unveiling The Efficiency Of Delta 8 Gummies An Extensive Guideline

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk