10 Teknik Diet Air Putih Dengan Cara Yang Betul Untuk Turunkan Berat Bada




Ramai yang mendambakan berat badan yang ideal, baik yang muda ataupun yang telah berusia. Ini kerana bagi mereka, mempunyai berat badan yang ideal akan menaikkan lagi keyakinan diri. Bagi anda yang menurunkan berat badan, anda boleh memanfaatkan air.

Ternyata air boleh membantu mengawal nafsu makan dan meningkatkan metabolisme hingga membantu mengeluarkan kandungan air yang ada di dalam tubuh.Selama ini, pengambilan air yang dianjurkan ialah sebanyak 8 hingga 10 gelas setiap hari.
Dengan diet air putih, anda boleh melakukan diet dengan cara yang mudah. Tidak perlu susahsusah melakukan fitness atau menahan diri daripada makan. Dengan minum air putih sebanyak 3 liter setiap hari, anda boleh meningkatkan metabolisme di dalam tubuh.

Pembakaran kalori di dalam tubuh ketika senaman juga akan lebih maksimum. Supaya diet air putih terasa tidak membosankan, anda boleh menambahkan dengan beberapa bahan lain seperti madu, teh dan lain-lain. Tujuannya supaya air yang diminum tidak terasa hambar. Sebelum menjalankan diet air putih, sebaiknya perhatikan beberapa cara berikut ini.

1. Kurangkan minum minuman manis
Minuman manis mengandungi banyak bahan yang tidak baik bagi kesihatan, seperti pengawet dan pemanis buatan. Tentu saja kandungan seperti ini boleh membuat anda obesiti atau bahkan mudah diserang penyakit diabetes. Anda perlu memperbanyak minum air putih yang memiliki banyak khasiat.

2. Minum air putih lebih daripada 4 liter
Ketika anda berada dalam proses diet, maka sebaiknya anda minum air putih sekitar 4 liter sehari. Banyaknya air putih tentu akan membuat proses diet menjadi lebih cepat. Air putih boleh membantu melarutkan racun dan lemak yang telah ada di dalam tubuh melalui air kencing ketika dikeluarkan.


3. Minum air putih sebelum makan
Langkah yang satu ini dikatakan cukup berkesan. Anda boleh minum air putih sebelum makan, minimum satu gelas saja. Dengan minum air putih sebelum makan, rasa lapar tidak dirasai. Anda boleh merasa lebih kenyang, sehingga akan mengambil sedikit makanan nantinya. Tentu saja hal ini akan mempengaruhi terhadap kalori yang diserap tubuh. Jumlah kalori yang diserap
akan lebih sedikit.

4. Minum air putih ketika bangun tidur di pagi hari
Cara lain yang boleh anda lakukan ialah dengan minum air putih setelah bangun tidur pada pagi hari. Minum dua gelas air putih pada pagi hari kerana makan malam yang dimakan semalam sudah dicerna, sehingga perut pun berada dalam keadaan kosong. Selain makanan sudah dicerna, tubuh pun kekurangan cairan. Sehingga dua gelas air putih tersebut boleh membuat
anda merasa lebih kenyang. Tak hanya boleh menurunkan berat badan saja, namun juga dapat membuat kulit menjadi lebih segar dan cerah. Kemudian ginjal juga lebih sihat, membersihkan usus, dan melancarkan pembuangan air besar. Minum air putih di pagi hari, anda boleh terhindar dari penyakit sembelit.

5. Meredakan rasa lapar dengan air putih
Sudah banyak dijelaskan di atas bahawa minum air putih dalam jumlah banyak boleh meredakan rasa lapar, sehingga akan berpengaruh terhadap berat bedan. Jadi, ketika anda merasa lapar dan ingin mengunyah, sebaiknya minum air putih sebanyak 2 hingga 3 gelas air putih saja agar terasa lebih kenyang.

6. Melakukan detoks air
Detox air merupakan salah satu terapi air yang memberi manfaat untuk menurunkan berat badan secara cepat. Ketika ini ada banyak jenis terapi air yang dapat anda cuba untuk membantu menurunkan berat badan. Selain itu, detox air juga berguna membuat anda tetap sihat dan segar. Lakukan detox air yang sesuai dengan keadaan tubuh anda.

7. Kombinasikan salad dengan air
Anda boleh mengkombinasikan salad dengan air putih. Salad yang memiliki banyak manfaat serta dapat menyihatkan pencernaan ini boleh digabungkan dengan air putih yang mampu meningkatkan metabolisme di dalam tubuh. Kombinasi keduanya memang diyakini boleh menurunkan berat badan dengan cara yang sihat dan tepat.

9. Mengambil makanan yang mengandungi banyak air
Pada ketika sedang makan, anda boleh mencari makanan yang mengandungi air dalam jumlah tinggi. Jenis makanan yang boleh anda pilih ialah sayur dan buah-buahan, seperti strawberi, tembikai, tomato, zukini, nanas, brokoli dan banyak lagi. Namun jika anda ingin makan daging, kamu bisa mencuba daging rendah lemak seperti ayam Jangan makan daging merah.

10. Mengurangkan garam
Sebaiknya kurangi garam yang anda makan agar dapat membantu mengurangi kandungan air didalam tubuh secara cepat. Anda perlu memerhatikan kandungan natrium yang ada pada label makanan.

Dengan menggunakan Coway, diet anda akan lebih mudah kerana tahap kebersihan air yang terdapat pada penapis air Coway. Air yang bersih akan menjamin kesihatan yang lebih baik. Kita seringkali dimomokkan bahawa air Coway tidak bagus kerana RO Waternya. Kononnya dengan RO Water, anda tidak akan mendapat zat apabila meminum air. Perlu diketahui bahawa, air tidaklah mengandungi zat yang sangat diperlukan oleh tubuh badan tetapi zat boleh diperolehi melalui makanan dan buah-buahan.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://radzitahir.blogspot.com/2018/12/10-teknik-diet-air-putih-dengan-cara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
6 Cara Tak Bisa Turunkan Berat Badan Pada Saat Libur Lebaran

6 Cara Tak Bisa Turunkan Berat Badan Pada Saat Libur Lebaran

papar berkaitan - pada 5/6/2019 - jumlah : 394 hits
Usainya puasa Ramadan yang disambung dengan lebaran ini sering membuat kita jadi makan terlalu banyak Baik karena balas dendam atau terlalu segan menolak makan ketika bertamu ke rumah saudara masa masa ini sering membuat kita makan terlalu ...
Amal Diet Pisang Wanita Ini Kongsi Caranya Turunkan Berat 42 Kg Dalam Tempoh 8 Bulan

Amal Diet Pisang Wanita Ini Kongsi Caranya Turunkan Berat 42 Kg Dalam Tempoh 8 Bulan

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 335 hits
Saiz badan bukan semata mata mengenai penampilan tetapi merupakan salah satu kayu ukur tahap kesihatan seseorang Menurut Kajian Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan 2015 satu daripada dua orang dewasa di Malaysia mempunyai berat badan berlebi...
Hampir 5 Tahun Tak Simpan Dengan Betul Ni Cara Tepat Simpan Tali Pusat Anak

Hampir 5 Tahun Tak Simpan Dengan Betul Ni Cara Tepat Simpan Tali Pusat Anak

papar berkaitan - pada 16/6/2019 - jumlah : 398 hits
Orang orang tua selalu berpesan tali pusat anak yang baru dilahirkan harus disimpan dengan baik Jadi tak hairanlah ada di antara kita yang menyimpan elok dalam botol atau uncang plastik di rumah dengan alasan untuk kegunaan apabila anak sak...
Petua Mudah 3 Langkah Turunkan Berat Badan Dengan Pantas Berdasarkan Sains

Petua Mudah 3 Langkah Turunkan Berat Badan Dengan Pantas Berdasarkan Sains

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 734 hits
Bagi yang mula risau berat badan bertambah selepas habis puasa dan mula makan tak henti sejak hari raya pertama hari tu ini panduan mudah dan amat berkesan untuk anda amalkan Anda hanya perlukan 3 langkah sahaja untuk diamalkan bagi turunka...
Kecewa Bila Timbang Ini 3 Cara Mudah Untuk Elak Berat Naik Selepas Hari Raya

Kecewa Bila Timbang Ini 3 Cara Mudah Untuk Elak Berat Naik Selepas Hari Raya

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 482 hits
Sedar tak sedar dah 11 hari umat Islam menyambut hari lebaran Suasana terasa begitu meriah dengan jemputan rumah terbuka di sana sini Sesungguhnya hari raya ini digambarkan sebagai syurga makanan sentiasa penuh dengan juadah yang begitu ena...
Betul Ke Diet Pisang Boleh Kurus

Betul Ke Diet Pisang Boleh Kurus

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 245 hits
Betul ke diet pisang dapat kuruskan badan Untuk artikel kali ini aku nak berkongsi dengan korang semua mengenai diet pisang Sejujurnya aku belum pernah tahu tentang diet pisang sebelum ini Asalnya aku mencari maklumat berkaitan dengan kebai...
3 Cara Yang Betul Untuk Puaskan Isteri Di Kamar

3 Cara Yang Betul Untuk Puaskan Isteri Di Kamar

papar berkaitan - pada 17/6/2019 - jumlah : 1152 hits
Pertama anda perlu faham bahawa perempuan adalah berbeza dari lelaki Wanita adalah insan yang penuh dengan emosi dan mereka tidak akan cepat terangsang apabila hanya melihat lelaki bogel di hadapan mereka Gambar hiasan Jadi untuk merangsang...
Inilah Cara Bersedekah Yang Betul

Inilah Cara Bersedekah Yang Betul

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 1708 hits
Inilah Cara Bersedekah Yang Betul Cukupkah dengan senyuman jika kita mahu bersedekah Memang betul dengan tersenyum sahaja kita telah mendapat pahala sedekah Tetapi sebagai seorang muslim yang sihat tubuh badan dan berkemampuan kita digalakk...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia

Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal