10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa


10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa 12 Hai korang! Bila tiba bulan puasa, sudah tentu minuman sejuk menjadi pilihan ramai dirumah tambahan pula seharian cuaca panas terik. Anda mesti nak minum air yang menyegarkan tekak kan? Setelah seharian menahan dahaga, nikmatnya kalau dapat minum air sejuk-sejuk!
Resepi air viral, sudah satu kemestian untuk rasa minuman itu bila hendak berbuka. Bagaimana dengan korang? Jangan risau kalau di bazaar ramadhan tiada. Korang boleh buat sendiri air minuman viral khas untuk berbuka puasa. Lagi puashati, boleh buat lebih dan boleh minum lebih. Tapi jangan lupa jaga kesihatan ya. Kurangkan manis.
Jom cuba 10 resipi air viral untuk berbuka puasa yang sejuk, menyegarkan dan mudah untuk dibuat ini. Memang puas hati kalau dapat minum berbuka nanti.
Resepi Air Viral Untuk Berbuka 1. Air Sirap Bandung Soda Cincau 10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa 13 Bahan-bahan:
Cincau Aiskrim soda (air gas) Susu cair Sirap Ais Cara-cara:
Potong cincau ikut suka. Masukkan aiskrim soda. Masukkan susu cair sambil kacau taknak bagi dia berketul berbintik-bintik. Masukkan ais, masukkan sirap dan kacau2 sebati. Siap untuk diminum! Tunggu waktu berbuka dulu.. 2. Jus Tembikai Susu 10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa 14 Bahan-bahan:
Tembikai – separuh Susu pekat – setengah tin Air panas Air suam Ais Cara-cara:
Tembikai separuh. Kisarkan tembikai, letakkan air sedikit. Dah siap tuangkan dalam jug. Bancuhkan susu pekat setengah tin dengan air panas. Kemudian campurkan dalam air tembikai tadi. Dah siap tambah kan dengan air suam sikit. Siap! Cantik kan kejadiannya. 3. Cha Bang Ang 10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa 15 Bahan-bahan:
setengah cawan gula merah air susu cair susu segar susu pekat manis ais cincau biji selasih Cara-cara:
Panaskan setengah cawan gula merah dengan 1 cawan air kacau sampai mendidih. Kemudian campurkan 1 tin susu cair 1 tin fresh milk dan 3 sudu susu pekat manis. Masukkan ais dan tuang sirap gula merah, cincau dan biji selasih. Lepas itu baru kita tuang adunan susu. Siap! Minum sejuk-sejuk. 4. Laici Lemonade 10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa 16 Bahan-bahan:
1 tin laici  lemon madu daun pudina air ais Cara-cara:
Campurkan 1 tin laici dan airnya, perah lemon dan masukkan potongan lemon. Letakkn air campuran madu, letak daun pudina, dan masukkn air kosong beserta ais. Sedia untuk dihidang. 5. Jagung Susu 10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa 17 Bahan-bahan:
air kordial jagung jagung tin susu cair sirap garam Optional- aiskrim vanila Cara-cara:
Masukkan 1 cawan air ke dalam pengisar. Masukkan 1 sudu kordial jagung, 3 sudu jagung dalam tin, setengah cawan susu cair. Masukkan garam sikit dan sedikit sirap nak bagi pekat warnanya. Optional letak 1 scoop aiskrim vanila dekat atas. 6. Koktel Buah Naga 10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa 18 Bahan-bahan:
buah naga susu pekat air laici biji selasih ais susu cair Cara-cara:
Letak 2 3 sudu susu pekat kacau smpi sebati, masuk air laicidan buah naga, boleh tambah biji selasih kalau nak. Masukkan ais dan 1 tin susu cair. 7. Thai Green Tea Cincau 10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa 19 Bahan-bahan:
thai green tea air panas coffe creamer pekat manis ais susu cair Optional- cincau Cara-cara:
4 sudu thai green tea + 1 cawan air panas dan biarkan sehingga kembang selama beberapa minit. Tapis dan 1 sudu coffe creamer dan 5 sudu susu pekat manis. Tuangkn ais dalam cawan lepastu tuang adunan green tea dan diikuti susu cair. Optional suka tambah cincau. Siap! 8. Coconut Shake Gula Melaka 10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa 20 Bahan-bahan:
air kelapa susu ais aiskrim gula melaka syrup caremel Cara-cara:
Kisar air kelapa, susu, ais dan aiskrim gula melaka sampai hancur dan hidang. Letak 1 scoop aiskrim gula melaka dan syrup caremel optional dan sedia utk dihidang. 9. Air Tembikai Lemon Laici 10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa 21 Bahan-bahan:
1.0 kg tembikai ( ditimbang termasuk kulit ) 1 tin laici 1 botol air lemon houseboom Cara-cara:
Tak gunakan gula sebab dah cukup dah manis dari air-air ni semua. Masuk tembikai dalam pengisar, letak air lemon, kisar dan tapis untuk buang sedikit hampas/buih. Lebih kurang 1/3 hampas untuk elak dari jus pekat bersalut. Tambah air laici tin dan boleh letak ais. 10. Air Laici Susu 10 Resepi Air Viral Di Bulan Puasa Untuk Berbuka Puasa 22 Bahan-bahan:
1 tin laici 1 tin susu cair atau susu sejat air gula secukupnya 1 liter air sejuk ais batu secukupnya Cara-cara:
Satukan semua bahan dalam jug, jika suka boleh letakkan sedikit biji selasih Hidangkan dingin

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/03/resepi-air-viral-bulan-puasa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menu Berbuka Bulan Puasa 3 Jenis Resepi Ikan Masak Asam Pedas

Menu Berbuka Bulan Puasa 3 Jenis Resepi Ikan Masak Asam Pedas

papar berkaitan - pada 10/3/2024 - jumlah : 132 hits
Menu Berbuka Bulan Puasa 3 Jenis Resepi Ikan Masak Asam Pedas 5 Ikan masak asam pedas adalah menjadi kegemaran rakyat Malaysia Ikan adalah sumber protein terbaik dan kaya dengan omega 3 berbanding ayam dan daging merah Menjelang bulan puasa...
Rezeki Melimpah Ketika Bulan Puasa Peniaga Air Balang Raih Keuntungan Rm10k Sehari Berniaga Di Bazar Ramadan

Rezeki Melimpah Ketika Bulan Puasa Peniaga Air Balang Raih Keuntungan Rm10k Sehari Berniaga Di Bazar Ramadan

papar berkaitan - pada 18/3/2024 - jumlah : 102 hits
Bulan puasa adalah bulan di mana bazar Ramazan akan menerima ramai pengunjung yang mencari juadah untuk berbuka mereka Pelbagai makanan dan minuman yang menarik akan dijual di sana termasuklah air balang yang betvariasi Keuntungan RM10 000 ...
Menu Berbuka Puasa Hari Kedua Resepi Kari Daging

Menu Berbuka Puasa Hari Kedua Resepi Kari Daging

papar berkaitan - pada 14/3/2024 - jumlah : 142 hits
Menu berbuka puasa untuk hari kedua nasi putih kari daging ayam goreng roti jala air sirap air anggurTapi gambar gambar semua ke laut Masa buat roti jala Handphone tengah caj Lupa terus nak ambil gambar roti jala Masa masak kari ambil video...
Resepi Dan Idea Masak Lauk Sahur Bulan Puasa

Resepi Dan Idea Masak Lauk Sahur Bulan Puasa

papar berkaitan - pada 1/3/2024 - jumlah : 118 hits
Sempena memasuki bulan ramadhan yang mulia ini ramai yang mula cari idea masak lauk sahur Mungkin golongan isteri dan ibu mula pening kepala apa yang nak disediakan semasa sahur kan Kita ingin berikan menu yang terbaik untuk keluarga supaya...
4 Resepi Daging Masakan Untuk Juadah Berbuka Puasa

4 Resepi Daging Masakan Untuk Juadah Berbuka Puasa

papar berkaitan - pada 12/3/2024 - jumlah : 135 hits
4 Resepi Daging Masakan Untuk Juadah Berbuka Puasa 6 hitam adalah salah satu lauk kegemaran rakyat Malaysia Di bulan Ramadhan yang berkat ini pasti ramai yang terfikir apakah masakan yang mudah dan cepat disediakan serta mengenyangkan untuk...
Himpunan Resepi Siakap Goreng Berlada Menu Juadah Berbuka Puasa

Himpunan Resepi Siakap Goreng Berlada Menu Juadah Berbuka Puasa

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 100 hits
Mencari menu berbuka yang mencuit selera selepas sehari berpuasa pedas ini pasti akan memuaskan kehausan anda kepada hidangan berpedaskan masakan kampung Gabungan ikan siakap yang digoreng rangup dengan kuah berlada yang dipenuhi cili kerin...
Menu Berbuka Puasa 5 Resepi Udang Yang Ringkas Dan Cepat

Menu Berbuka Puasa 5 Resepi Udang Yang Ringkas Dan Cepat

papar berkaitan - pada 6/3/2024 - jumlah : 117 hits
Menu Berbuka Puasa 5 Resepi Udang Yang Ringkas dan Cepat 7 memang menjadi kegemaran dan kesukaan penduduk Malaysia Tambahan lagi pada Bulan Ramadhan yang Berkat ini pasti ramai yang terfikir apakah masakan yang mudah dan cepat disediakan se...
Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Tahun 1445h 2024m Bagi Seluruh Negeri Zon 1 Negeri Selangor

Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Tahun 1445h 2024m Bagi Seluruh Negeri Zon 1 Negeri Selangor

papar berkaitan - pada 12/3/2024 - jumlah : 134 hits
Selamat datang bulan suci Ramadan Semoga bulan penuh berkah ini membawa kebahagiaan kedamaian dan kemakmuran bagi kita semua Jom sama sama kita manfaatkan kesempatan ini untuk membersihkan jiwa memperkuat iman dan meningkatkan hubungan kita...
Hukum Berbuka Puasa Bagi Musafir Jika Perjalanannya Bermula Selepas Zohor Dan Berakhir Sebelum Maghrib

Hukum Berbuka Puasa Bagi Musafir Jika Perjalanannya Bermula Selepas Zohor Dan Berakhir Sebelum Maghrib

papar berkaitan - pada 12/3/2024 - jumlah : 127 hits
SoalanApakah hukum musafir berbuka puasa jika perjalanannya bermula pada waktu petang dan berakhir sebelum matahari terbenam Seorang lelaki memutuskan untuk bermusafir pada salah satu hari di bulan Ramadhan dan perjalanannya bermula pada wa...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Persediaan Awal Haji

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Shenzhen Digital Art Park By Jc Design In Futian China

Zayn Rayyan Murder Case My Debt To People Says Cid Chief

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Pusing Jalan

Pentingnya Muhasabah Diri