10 Petanda Rumah Anda Diganggu Jin





Anda merasakan seperti di dalam rumah anda sedang diganggu oleh jin?  Mungkin betul tekaan dan firasat anda. Sebenarnya terdapat beberapa ciri yang dapat menunjukkan bahawa rumah yang kita duduki ini sebenarnya diduduki bersama dengan jin.


Secara harafiahnya, jin bererti ' tersembunyi' atau 'tidak terlihat'. Jin dipercayai dapat melihat keberadaan manusia, namun manusia tidak dapat melihat keberadaan jin. Jin juga sebenarnya hidup secara baik di sisi manusia dan tidak menganggu.


Namun terdapat beberapa jenis jin yang kerap mengganggu manusia. Anda harus waspada kerana jin ini juga boleh mengganggu manusia yang kerap tinggal di dalam rumah.  Ada juga jin menganggu dengan menunjukkan kewujudannya kepada manusia atau tuan rumah. 
Kami kongsikan kepada anda petanda bahawa rumah anda ada gangguan jin.
Petanda-Petanda Rumah Ada Gangguan Jin1. Tuan Rumah Merasakan Dirinya Diawasi Oleh SeseorangCiri-ciri rumah ada gangguan jin yang pertama adalah penghuni rumah berasa tidak selesa dan aman ketika berada di rumah. Hal ini disebabkan mereka merasakan seperti di dalam rumah , ada seseorang yang selalu memerhatikan dan mengawasi rumah mereka. Sekiranya anda merasakan seperti ini, ini petanda awal bahawa rumah anda diduduki oleh jin.



2.Tercium Bau BusukJika anda dapat menghidu bau busuk di dalam rumah, ini boleh jadi petanda rumah anda dijadikan tempat tinggal oleh jin. Bau tersebut mengakibatkan salah satu gangguan jin di dalam rumah dan membuatkan anda berasa tidak selesa. Untuk membezakan bau busuk biasa dengan bau busuk yang dibuat oleh jin, periksalah semua bahagian rumah anda.
Adakah di dalam rumah anda ada bangkai binatang atau sampah yang tidak dibuang dalam waktu lama?
Jika tidak ada sampah atau bangkai binatang, bererti sumber bau tersebut tidak jelas di mana keberadaannya. Boleh jadi sumber bau busuk yang tidak jelas di mana puncanya inilah yang dibuat oleh jin.
3. Ada Suara Ganjil Berbisik Dan MemanggilKetika anda berada di dalam rumah seorang diri, anda mendengar suara aneh daripada sumber yang tidak jelas. Suara tersebut seperti orang batuk, suara bunyi tapak kaki berjalan, orang menangis dan pelbagai lagi. 
Sekiranya anda mendengar bunyi suara memanggil-manggil nama anda, berhati-hati dan berjaga-jagalah. Anda perlu untuk mendapatkan rawatan islam segera untuk mengusir jin yang ada di dalam rumah anda.



4. Orang Rumah Sakit Yang Tidak JelasAdakah ada ahli keluarga yang tiba-tiba sakit tanpa diketahui sebabnya?
Boleh jadi sakit ini disebabkan oleh gangguan jin dalam rumah.
Ciri-ciri sakit disebabkan gangguan jin adalah ketika anda membawa anggota keluarga yang sakit ke hospital, namun doktor menyatakan bahawa keadaan tubuh badan ahli keluarga anda berada dalam keadaan baik-baik saja.
Jika keadaan ahli keluarga anda tidak pulih dan sembuh setelah dibawa berjumpa doktor, boleh jadi penyakit ini disebabkan gangguan jin.
5. Ahli Keluarga Selalu BergaduhCiri seterusnya adalah selalu berlaku pergaduhan dan pertengkaran antara suami dan isteri.
Sebenarnya pergaduhan ini disebabkan hal yang biasa, namun ketika masalah kecil tiba-tiba menjadi pertengkaran yang besar, boleh jadi jin yang menambah dan mengapi-apikan pergaduhan supaya menjadi lebih besar.
Pergaduhan biasanya terjadi antara suami dengan isteri, kakak dengan adik, atau anak dengan orang tua.
Beribadahlah supaya jin tidak menganggu keluarga anda lagi.



6. Selalu Bermimpi BurukMimpi buruk biasanya dianggap sebagai mainan tidur. 
Namun dalam beberapa kepercayaan, mimpi buruk juga menjadi petanda banyak hal. 
Salah satunya, mimpi buruk itu disebabkan rumah anda dihuni oleh jin.
7. Selalu Ada Penampakan Di Dalam RumahSalah satu ciri gangguan jin adalah sering melihat munculnya penampakan makhluk halus. 
Ahli keluarga melihat penampakan makhluk halus seperti jin di dalam dan sekitar rumah. Ini petanda jelas bahawa jin sebenarnya sedang mengganggu anda dan keluarga.
Kemungkinan lainnya, penampakan ini menunjukkan bahawa jin terganggu dengan kehadiran penghuni rumah.


8. Anjing Selalu Menyalak Di Sekitar RumahAdakah anjing di sekitar kawasan rumah anda yang selalu dan tiba-tiba menyalak?
Anda perlu tahu bahawa anjing mempunyai kemampuan dan kebolehan untuk melihat makhluk halus.
Boleh jadi anjing itu sebenarnya menyalak disebabkan melihat kehadiran makhluk halus, termasuk jin.
9. Ada Ahli Keluarga Yang Tidak Mahu BernikahSeterusnya, ada anggota keluarga anda yang bujang tapi tidak mahu untuk bernikah dan kahwin.
Ada mitos yang menyatakan bahawa jin boleh memanipulasi ahli keluarga supaya tidak mahu bernikah.
Boleh jadi, jin menyukai ahli keluarga anda yang bujang dan tidak menginginkan dia dimiliki oleh orang lain.


10. Jin Tidur Di Sisi Penghuni RumahJika jin sudah menyukai salah seorang penghuni rumah, dia akan selalu mengikuti penghuni rumah tersebut ke mana pun dia pergi.
Ketika tidur juga, jin akan tidur bersama di sisinya.
Biasanya tuan rumah juga akan merasakan dirinya selalu diikuti.



Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda. Jangan lupa untuk sentiasa beribadah dan melazimi membaca al quran agar menjadi pendinding daripada gangguan-gangguan makhluk halus ini. InShaAllah.
Kredit: Blog 99.c0


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.seramshit.com/2021/04/petanda-rumah-diduduki-jin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Toluna Kerja Online Di Rumah Paling Mudah

Toluna Kerja Online Di Rumah Paling Mudah

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 239 hits
Kerja online di rumah semakin mendapat perhatian ramai ketika ini Antara yang paling mudah adalah Toluna iaitu kerja online berbentuk survey Toluna bermula pada tahun 2000 dan pengasasnya berasal dari Perancis Selain Toluna ada beberapa pla...
Angin Kencang Dan Hujan Lebat Rusak Rumah Warga Di Pesisir Mamuju

Angin Kencang Dan Hujan Lebat Rusak Rumah Warga Di Pesisir Mamuju

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 172 hits
Aparat kepolisian terus bersiaga untuk membantu warga yang menjadi korban dengan melakukan evakuasi rumah roboh Dia menambahkan angin kencang juga mengakibatkan tiang listrik dan pohon tumbang di sejumlah titik di jalur kecamatan Kalukku se...
5 Potret Rumah Orangtua Sule Di Cimahi Sederhana Namun Terasa Nyaman

5 Potret Rumah Orangtua Sule Di Cimahi Sederhana Namun Terasa Nyaman

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 201 hits
Belum lama ini Sule berkunjung ke rumah orangtuanya di Cimahi Jawa Barat Tak sendirian Sule mengajak keluarganya sama sama bersilaturahmi ke kota asalnya itu Momen tersebut diunggahnya di saluran YouTube Sunah Official Dari video tersebut t...
Sebak Wanita Yang Memiliki 10 Anak Ini Menangis Depan Rumah Ternyata Perkongsian Yang Dibuat Telah Raih Perhatian

Sebak Wanita Yang Memiliki 10 Anak Ini Menangis Depan Rumah Ternyata Perkongsian Yang Dibuat Telah Raih Perhatian

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 203 hits
Sebak memikirkan nasib 10 anaknya selepas diminta berpindah dari rumah sewa akhirnya bertukar kesyukuran hasil dari perkongsian yang dibuat oleh pemuda yang tidak dikenalinya
Pengedar Sembunyikan Sabu Dalam Koper Dan Dipendam Di Belakang Rumah

Pengedar Sembunyikan Sabu Dalam Koper Dan Dipendam Di Belakang Rumah

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 145 hits
Pengedar narkoba berinisial AB alias A menyembunyikan sabu seberat 656 gram di dalam koper dan memendamnya di belakang rumah di BTN Kelurahan Hanga Hanga Permai Kecamatan Luwuk Selatan Kabupaten Banggai Provinsi Sulawesi Tengah
Penderaan Emosi Dalam Rumah Tangga Ini Tanda Tanda Emosi Anda Didera Secara Halus

Penderaan Emosi Dalam Rumah Tangga Ini Tanda Tanda Emosi Anda Didera Secara Halus

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 162 hits
Penderaan emosi dalam rumah tangga Biasa tidak anda mendengarnya Betul atau tidak jika kami katakan bahawa kadang kala seseorang pasangan itu tidak tahu bahawa mereka sebenarnya mengalami masalah penderaan Bukan dari segi fizikal tetapi ini...
Haru Pengantin Tersilap Rumah

Haru Pengantin Tersilap Rumah

papar berkaitan - pada 8/4/2021 - jumlah : 130 hits
HmetroAgensiROMBONGAN pengantin yang tersalah rumah pengantin wanita Jakarta Seorang pengantin lelaki bersama rombongan nyaris berkahwin dengan wanita lain selepas tersilap menggunakan ciri share location di Google Maps Menerusi laporan Tri...
Rumah Harga Rm300 000 Dilabel Rumah Mampu Milik

Rumah Harga Rm300 000 Dilabel Rumah Mampu Milik

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 216 hits
Tidak dinafikan ramai yang mengimpikan untuk memiliki rumah sendiri Namun melihatkan harga rumah semakin meningkat membuatkan mereka terpaksa menyewa Menurut Presiden Pertubuhan Akitek Malaysia Datuk Ar Ezumi Harzani penetapan harga kediama...
Harta Jutaan Ringgit Kereta Mewah Dua Helikopter Ditemukan Di Rumah Ketua Kartel Projek

Harta Jutaan Ringgit Kereta Mewah Dua Helikopter Ditemukan Di Rumah Ketua Kartel Projek

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 556 hits
499 total views 499 views today KUALA LUMPUR 6 April Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menemukan wang tunai RM3 5 juta di kediaman ketua kartel projek kerajaan bergelar Datuk yang ditahan semalam Selain itu kenderaan mewah bernilai RM1...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau