10 Permata Tersembunyi Di Tokyo Untuk Percutian Menarik


Sushi yang lazat, jalan-jalan neon-terang dan cerah, kuil purba, dan kuil-kuil yang tenang. Apa yang tidak suka tentang Tokyo? Dengan pemandangan yang tidak berkesudahan di sekeliling setiap sudut, ia adalah mimpi untuk semua peminat Instagram di luar sana yang ingin menangkap sesuatu yang berbeza.
 
Berikut adalah 10 tempat yang layak di Instagram di Tokyo yang tidak pernah anda ketahui sebelum ini.
 
Nihonbashi Bridge Kirin Statue  
Jambatan Nihonbashi dikenali sebagai tempat permulaan semua jalan di Jepun. Patung Kirin di jambatan menjadi lebih popular dalam beberapa tahun kebelakangan ini selepas ia dipaparkan dalam filem Jepun “Kirin no Tsubasa”. Kawasan yang bergaya ini juga mempunyai ciri kedua-dua Jepun lama dan baru, menjadikannya satu tarikan yang menarik untuk semua.
 
Tempat makan berhampiran Nihonbashi Bridge Kirin Statue:
Akasaka Saryo Ouka (11 minit memandu)
 
Saryo Ouka menyajikan piring sushi segar dan nasi daging wagyu. Selepas seharian berjalan, ini adalah hidangan yang sempurna untuk mengisi perut! Pastikan untuk mencuba lempeng matcha lazat dan pencuci mulut tradisional juga.
 
Status Makanan: Dimiliki oleh Muslim
Hubungi: +81 3-5246-6547
Waktu operasi:
Isnin hingga Sabtu – 12.45 malam hingga 3 petang, 6 petang hingga 9 malam
Ditutup pada Ahad.
Alamat: 2 Chome-11-4, Asakusa, Taito-ku, Tokyo 107-0052, Jepun
 
CoCo Ichibanya – cawangan Akihabara (11 minit memandu)
 
Anda tidak boleh datang ke Jepun tanpa mencuba kari Jepun ikonik mereka, bukan? Semak menu Coco Curry House untuk pilihan hidangan kari yang besar yang boleh anda nikmati sekarang
 
Status Makanan: Disahkan Halal (oleh Persatuan Halal Nippon Asia)
Hubungi: +81 3-6260-8667
Alamat : 1 Chome-6, 1F Kanda Matsunagachō, Chiyoda-ku, Tokyo 101-0023
Waktu operasi : 11 pagi hingga 10 malam setiap hari
 
Sensoji (Kuil Asakusa Kannon)  
Sensoji, atau Kuil Asakusa Kannon, adalah kuil tertua di Tokyo. Dikenali dengan popularitinya dan warna-warna cerah, kuil ini menerima banyak pelawat sepanjang tahun. Walaupun gambar yang paling ikonik di sini mungkin dari tanglung merah gergasi di pintu depan, cuba sesuatu yang baru dengan mengambil foto dari dalam kuil itu sendiri. Jalan membeli-belah sepanjang 200m, Nakamise, juga terletak di antara pintu keluar luar kuil ke gerbang kedua dan menjual makanan Jepun tradisional dan cenderahati sepanjang tahun mewujudkan suasana yang hangat dan sibuk.
 
Tempat makan berhampiran Sensoji (Kuil Asakusa Kannon):
Taizan Sakura (4 minit memandu)
 
Hirup semangkuk ramen yang lazat selepas seharian bersiar-siar
 
Hidangan rasmi mereka yang lain ialah kari  tsukemen. Daripada menggunakan kari versi Jepun yang lebih manis, Taizan Sakura menyajikan versi yang berempah seperti kari Asia Selatan. Jika anda menginginkan sesuatu yang lebih biasa, mereka mempunyai hidangan gabungan lain di dalam menu juga termasuk nasi kari keemasan, roti naan, dan kari keju ramen.
 
Status makanan: Bersertifikat halal
Hubungi: +81 3-5811-1933
Waktu operasi: kami tidak dapat menemui jam tetap di internet, salah seorang daripada penulis kami melawat tempat ini untuk makan tengah hari pada Disember 2018. Restoran itu nampaknya dibuka dari waktu makan tengah hari dan seterusnya, tetapi perhatikan bahawa beberapa restoran akan tutup di belah petang untuk menyiapkan barangan masakan untuk pembukaan malam.
Alamat: 1 Chome-33-8 A1 building 1F, Taito-ku, Tokyo 111-0032, Jepun
 
Sushiken (4 minit memandu)
 
Kita tidak akan pernah cukup dengan sushi! Terutama sushi Jepun asli di Jepun. Restoran sushi ini di Asakusa baru-baru ini mula menyajikan hidangan untuk umat Islam! Sushi Ken mencipta setiap hidangan dengan hanya bahan-bahan terbaik dan makanan laut segar. Jika anda seorang peminat sushi, ini adalah sebuah restoran yang anda tidak boleh ketinggalan!
 
Status Halal: Disahkan Halal (oleh Yayasan Halal Jepun)
Hubungi: +81 03-5246-6547
Waktu operasi:
Isnin hingga Sabtu – 11.30 pagi hingga 4 petang, 4 petang hingga 11.30 malam (pesanan terakhir pukul 11 ​​malam)
Ahad, Hari Cuti Umum – 11.30 pagi hingga 3 petang, 3 petang hingga 10 malam (pesanan terakhir pukul 9.30 malam)
* Tutup pada 31 Disember setiap tahun
Alamat: 2 Chome-11-4, Asakusa, Taito-ku, Tokyo 111-0032, Jepun
 
Pasar Ikan Toyosu (dahulunya Pasar Ikan Tsukiji)  
Lelong ikan yang terkenal dan Pasar Inner di Tsukiji menutup pintunya dan berpindah ke Toyosu pada bulan Oktober 2018. Pasar Toyosu masih dibuka untuk lelongan tuna besar pada waktu pagi, dan juga mempunyai kawasan pemerhatian khusus untuk pelawat. Bagi mereka yang ingin melawat tapak asal, jangan risau kerana terdapat banyak makanan laut yang terdapat di Pasar Luar Tsukiji.
 
Tempat makan berhampiran Pasar Ikan Toyosu (dahulunya Pasar Ikan Tsukiji):
Gyu-Kaku – Cawangan Akasaka (20 minit memandu)
 
Bakar daging panggang yang lazat, dimasak seperti yang anda suka. Mereka mempunyai menu mesra Muslim berharga USD41, dan Wagyu mesra Muslim yang lebih mahal bernilai USD60 (termasuk daging lembu, ayam, dan makanan laut). Oleh itu, anda pasti akan dimanjakan dengan pilihan apabila anda makan di sini.
 
Status Makanan: Pilihan daging dan makanan laut halal yang ada. Oleh kerana ini bukan restoran bersertifikat halal, kami menasihati pembaca kami untuk menjamu selera dengan budi bicara anda sendiri.
Hubungi: +81 03-5545-5029
Waktu operasi: 11.30 pagi hingga 3 pagi setiap hari
Alamat: Akasaka 3 Chome-12-11, Central Akasaka Building 2nd floor, Minato-ku, Tokyo 107-0052, Japan
 
Akasaka Saryo Ouka (18 minit memandu)
– rujuk senarai makanan di atas
 
Jam Ghibli Giant  
Terletak di bahagian Shiodome di Tokyo, jam gergasi ini di Menara Nittele, di mana Ibu Pejabat Televisyen Nippon terletak. Jam itu direka oleh Hayao Miyazaki di mana ada spekulasi mengatakan bahawa jam ini dikaitkan dengan klasik anime. Sekiranya anda berminat untuk melihat dan terpesona dengan jam ini, pergi di hadapan jam gergasi pada waktu tengah hari, pukul 3 petang, 6 malam dan 8 malam setiap hari.
 
Tempat makan berhampiran The Giant Ghibli Clock:
Gyu-Kaku – Cawangan Akasaka (11 minit memandu)
– rujuk senarai makanan di atas
 
Akasaka Saryo Ouka (6 minit memandu)
– rujuk senarai makanan di atas
 
Jimbocho Book District  
Daerah Buku Jimbocho pastinya tempat yang tidak boleh ditinggalkan oleh para ulat buku di seluruh dunia. Ia menempatkan ribuan buku di beberapa kedai buku di dalam satu jalan. Sangat mengagumkan untuk berjalan di samping rak-rak yang penuh dengan buku di sepanjang jalan. Ia pastinya penglihatan yang unik.
 
Tempat makan berhampiran Jimbocho Book District:
Akasaka Saryo Ouka (11 minit memandu)
– rujuk senarai makanan di atas
 
CoCo Ichibanya – cawangan Akihabara (12 minit memandu)
– rujuk senarai makanan di atas
 
Soho Odaiba  
Terkejut dengan pintu yang berwarna-warni, sesuatu kelainan dari melihat pintu pejabat yang membosankan. Lawati bangunan Odaiba Soho pada waktu petang di mana ia akan menjadi pandangan yang lebih baik apabila lampu telah dihidupkan.
 
Tempat makan berhampiran Soho Odaiba:
Sumiyakiya – Cawangan Roppongi (26 minit memandu)
 
Sumiyakiya menghidangkan daging lembu ramuan Miyazaki Prefecture. Dalam erti kata lain, ternakan yang makan herba. Terdapat beberapa set untuk anda pilih tetapi kami memilih set ¥ 6,500. Kelas A5 (aka gred TERBAIK)
 
Status Makanan: Daging halal boleh didapati. Oleh kerana ini bukan restoran bersertifikat halal, kami menasihati pembaca kami untuk menjamu selera dengan budi bicara anda sendiri.
Hubungi: +81 03-3403-5397
Waktu operasi:
Isnin hingga Sabtu – 5 petang hingga 10.30 malam
Ditutup pada hari Ahad.
Alamat: Nishiazabu 3 Chome-20-16, Minato-ku, Tokyo 106-0031, Jepun
Arah: 10 minit berjalan kaki dari Stesen Roppongi Keluar 1a / 5 minit berjalan kaki dari Roppongi Hills
 
Akasaka Saryo Ouka (23 minit memandu)
– rujuk senarai makanan di atas
 
Saluran Pelepasan Bawah Laut Kawasan Metropolitan  
Siapa yang akan menjangkakan bahawa saluran pelepasan bawah tanah akan menjadikannya salah satu daripada beberapa tempat teratas yang boleh anda pergi untuk bergambar di Tokyo? Ia adalah kemudahan lencongan air bawah tanah terbesar di dunia. Ia digunakan kira-kira 6-7 kali setahun di mana air banjir disimpan di bawah tanah untuk meminimumkan kerosakan banjir di bandar. Ia juga merupakan tempat yang popular untuk rakaman iklan dan filem. Lihat 3 lawatan harian yang mereka tetapi perhatikan bahawa ia hanya dilakukan dalam bahasa Jepun.
 
Tempat untuk makan berhampiran Saluran Pelepasan Bawah Laut Kawasan Metropolitan:
Kappou Yama (1 jam memandu)
 
Terletak secara teknikal di Saitama yang terletak di luar bandar Tokyo sendiri, Kappou Yama bernilai perjalanan kerana Channel Metropolitan Outer Underground Discharge Channel berada di luar bandar Tokyo dalam arah yang sama juga. Orang-orang di belakang Kappou Yama berpakat untuk memperkenalkan masakan Jepun kepada umat Islam. Mereka tidak meninggalkan batu panas dan telah cuba untuk memasukkan banyak makanan Jepun popular ke dalam menu mereka sebanyak yang boleh.. Anda hanya boleh makan jika anda telah membuat tempahan walaupun pastikan untuk merancang dahulu sebelum menuju ke sana!
 
Status Makanan: Disahkan Halal (oleh Yayasan Halal Jepun)
Hubungi: +81 04-8711-4119
Waktu operasi: 7 malam hingga 9 malam (oleh pelantikan sahaja), Tutup setiap hari Ahad
Alamat: 3 Chome-15 Uemine, Chūō-ku, Saitama-shi, Saitama, Tokyo 338-0014, Jepun
 
Balai polis Burung Hantu  
Dikenali kerana kecomelan bangunan itu, ianya salah satu idea dan kreativiti dari Jepun. Balai Polis Burung Hantu adalah salah satu daripada 7 di seluruh Jepun. Mereka semua unik dengan cara mereka sendiri. Tempat ini terletak di sebelah timur Stesen Ikebukuro di Tokyo. Bentuk burung hantu agak disengajakan kerana Ikebukuro sering dikaitkan dengan burung hantu.
 
Tempat makan berhampiran Kotak Polis Owl:
Minokichi – Cawangan Ikebukuro (11 minit memandu)
 
Kyoto Kaiseki di pusat bandar Tokyo? Kaiseiki adalah restoran yang mempunyai pelbagai hidangan tradisional Jepun disediakan dengan kemahiran dan teknik khusus dan dibuat dengan teliti untuk meningkatkan penampilan dan tema hidangan bermusim. Bukan sahaja persembahan makanan kelihatan sempurna, tetapi ramuan yang digunakan juga semua bermusim untuk menjamin kesegaran!
 
Status makanan: Minokichi disahkan sebagai restoran mesra Muslim oleh Majlis Kyoto untuk Hal Ehwal Syariah dan Halal. Tempahan untuk makan halal mesti diletakkan 5 hari sebelum pergi.
Hubungi: (+81) 03-3980-8855
Waktu operasi:
Isnin hingga Sabtu – 11 pagi hingga 11 malam
Ahad, Hari Cuti Umum – 11 pagi hingga 10 malam
* Ditutup pada Hari Tahun Baru dan 3 hari Rabu pada Feb dan Ogos.
Alamat: Spice Ikebukuro Tobu 15F, 1 Chome-1-25, Nishiikebukuro, Toshima-ku, Tokyo
Arah: 6 minit berjalan kaki dari Stesen Ikebukuro di laluan JR, Subway atau Tobu Tojo. (Ambil jalan keluar barat). Di Kedai Jabatan Tobu.
 
Cermin Kaleidoscope di Tokyo Plaza Omotesando Harajuku  
Cermin Kaleidoscope di sepanjang eskalator di Harajuku adalah salah satu yang tidak boleh dilepaskan. Eskalator membawa kepada teres yang penuh dengan pokok-pokok dan kehijauan untuk pembeli untuk berehat dan bersantai. Sudah pasti perubahan drastik dalam suasana dari daerah fesyen yang sibuk ke tempat persembunyian yang tenang dan damai. Semasa berada di sana, pergi ke Takeshita Street yang hanya berjalan kaki singkat. Jalan Takeshita dipenuhi dengan fesyen kawaii (comel) dan pencuci mulut manis. Mereka terkenal dengan crepes mereka yang mewah dan gula-gula kapas.
 
Tempat makan berhampiran Mirror Kaleidoscope di Tokyo Plaza Omotesando Harajuku:
Gyumon (7 minit memandu)
 
Terletak di jalan-jalan yang sibuk di Shibuya, Gyumon adalah restoran yang menghidangkan yakiniku halal. Tunjukkan kemahiran memanggang anda di sini! Mereka menghidangkan daging untuk anda mentah untuk anda memasaknya dengan keinginan anda sendiri. Lumurkan daging dengan garam dan lada untuk menikmati rasa lazat daging.
 
Status Makanan: Daging halal disediakan, Alkohol ada juga dihidang dalam restoran. Oleh kerana ini bukan restoran bersertifikat halal, kami menasihati pembaca kami untuk menjamu selera dengan budi bicara anda sendiri.
Hubungi: +81 03-5469-2911
Waktu operasi:
Isnin hingga Sabtu – 12 malam hingga 4 pagi
Ahad – 12 malam hingga 12 pagi
Alamat: 3 Chome-14-5 Shibuya, Tokyo 150-0002, Jepun
Arah: Ambil jalan keluar selatan di stesen Shibuya di seluruh jambatan atas. Gyumon adalah sejauh 8-minit berjalan kaki.
 
Menya Kaijin (13 minit memandu)
 
Lawati Menya Kaijin untuk semangkuk ramen makanan laut yang hangat! Hidangan berasaskan ikan dan makanan laut adalah jelas & benar-benar ringan tetapi masih sangat lezat. Ia juga terletak di tengah-tengah Tokyo, Shinjuku, yang sangat mudah untuk sampai ke!
 
Status Makanan: Pilihan makanan laut yang ada. Oleh kerana ini bukan restoran bersertifikat halal, kami menasihati pembaca kami untuk menjamu selera dengan budi bicara anda sendiri. Juga, biarkan pelayan tahu terlebih dahulu bahawa anda tidak mahu ayam ditambah!
Hubungi: +81 03-3356-5658
Waktu operasi:
Isnin hingga Jumaat – 11 pagi hingga 3 petang, 4.30 petang hingga 11.30 malam
Sabtu dan Cuti awam – 11 pagi hingga 11.30 malam
Ahad – 11 pagi – 11 malam
Alamat: 3-35-7 Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo 160-0022
 
Pintu Nezu Pintu Tori Gate  
Kuil Nezu berhampiran UENO Park adalah kuil tertua dan paling menarik di Tokyo. Semua seni bina tempat ini kekal sejajar dengan budaya Jepun tradisional. Masa terbaik untuk melawat kuil itu adalah pada musim bunga apabila beribu-ribu bunga Azalea mekar putih dan merah jambu, tetapi gerbang kuil yang terang akan berada di sana sepanjang tahun untuk anda juga melihat!
 
Tempat makan berhampiran Nezu Shrine Tori Gate Masuk:
Ayam-YA Okachimachi (12 minit memandu)
– rujuk senarai makanan di atas
 
Yakiniku Panga (14 minit memandu)
 
Pergi ke Jepun tanpa rasa halal wagyu adalah sesuatu yang tidak asing lagi, Yakiniku Panga adalah tempat untuk hidangan sebegitu, terletak hanya perjalanan kereta api pendek dari Asakusa! Bakar daging halal wagyu kepada citarasa anda sendiri dan nikmati setiap gigitan makanan lazat ini.
 
Status Makanan: Disahkan Halal (oleh Yayasan Halal Jepun)
Hubungi: +81 3-3839-8929 atau rizab melalui Hotpepper
Waktu operasi:
Isnin hingga Sabtu – 11:30 pagi hingga 2 petang, 5 petang hingga 10:30 malam
Ahad – 5:00 petang hingga 10:00 malam
Alamat: 3 Chome-27-9 Taito, Taitō, Tokyo 110-0016, Jepun
 
CoCo Ichibanya Akihabara (14 minit memandu)
– rujuk senarai makanan di atas
 
Terdapat banyak perkara yang berbeza untuk diterokai di Tokyo selain latar belakang biasa yang biasa. Jadilah trendsetter dan mula bergambar di latar belakang unik ini. Sudah tiba masanya untuk menaik taraf wall Instagram anda dengan semua pemandangan Insta yang layak ini.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 10 Permata Tersembunyi di Tokyo Untuk Percutian Menarik (Dengan Makanan Halal Berdekatan) appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/10-permata-tersembunyi-di-tokyo-untuk-percutian-menarik-dengan-makanan-halal-berdekatan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sistem Pengendali Tunggal Lapangan Terbang Jadikan Malaysia Kurang Menarik

Sistem Pengendali Tunggal Lapangan Terbang Jadikan Malaysia Kurang Menarik

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 320 hits
Malaysia berpotensi muncul sebagai gabungan Singapura dan Dubai dalam industri penerbangan namun ini sukar direalisasikan disebabkan oleh sistem pengendali lapangan terbang tunggal amalan yang menjadikan Malaysia ketinggalan dalam usaha unt...
Video Dia Permaisuri Hidupku Pengantin Lelaki Buat Suprise Masa Majlis Kahwin Menarik Perhatian Ramai

Video Dia Permaisuri Hidupku Pengantin Lelaki Buat Suprise Masa Majlis Kahwin Menarik Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 611 hits
Dia Permaisuri Hidupku Pengantin lelaki Buat Suprise Masa majlis Kahwin Menarik Perhatian Ramai Terbaharu satu majlis persandingan yang berlangsung di Tanjung Malim Perak pada Sabtu lalu tampil dengan tema klasik tradisional lengkap dengan ...
Kebiasaan Menggigit Kuku Atau Menarik Rambut Bisa Jadi Tanda Adanya Masalah Psikologi

Kebiasaan Menggigit Kuku Atau Menarik Rambut Bisa Jadi Tanda Adanya Masalah Psikologi

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 221 hits
Kebiasaan menggigit kuku ini sendiri bisa digolongkan sebagai body focused repetitive behaviors Hal ini merupakan masalah mental yang membuat seseorang menariki rambut mencabuti kulit atau menggigit kuku
Saya Bomba Bukan Doktor Lelaki Ini Disangka Doktor Kerana Namanya Yang Unik Menarik Perhatian Ramai

Saya Bomba Bukan Doktor Lelaki Ini Disangka Doktor Kerana Namanya Yang Unik Menarik Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 404 hits
Saya Bomba Bukan Doktor Lelaki Ini Disangka Doktor Kerana Namanya Yang Unik Menarik Perhatian Ramai Ramai yang keliru dengan nama saya sehinggakan ada yang menyangka saya seorang doktor sedangkan saya pegawai bomba kata Pegawai Bomba Kanan ...
Huawei Nova 4 4e Fungsi Menarik Pada Kamera

Huawei Nova 4 4e Fungsi Menarik Pada Kamera

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 224 hits
Huawei Nova 4 hadir dengan skrin 6 4 inci IPS LCD dijana cip Kirin 970 memori 8GB RAM dan storan 128GB Ia menggunakan kamera swafoto 25 megapixel selain tri kamera belakang gabungan 20MP 16MP 2MP Manakala Huawei Nova 4e pula hadir dengan sk...
She Was There For Me When I Was Noboody Ucapan Menyentuh Hati Lee Chong Wei Buat Isteri Menarik Perhatian Ramai

She Was There For Me When I Was Noboody Ucapan Menyentuh Hati Lee Chong Wei Buat Isteri Menarik Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 375 hits
She was there for me When I Was Noboody Ucapan Menyentuh Hati Lee Chong Wei Buat Isteri Menarik Perhatian Ramai Pemain badminton Datuk Lee Chong Wei mengakui bersyukur apabila dipertemukan dengan isterinya Datin Wong Mew Choo Menerusi sebua...
Video Memang Padu Wehh Terbaiklah Pengantin Shooting Video Pra Perkahwinan Tema Avengers Menarik Perhatian Ramai

Video Memang Padu Wehh Terbaiklah Pengantin Shooting Video Pra Perkahwinan Tema Avengers Menarik Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 316 hits
Memang Comel Wehh Terbaiklah Pengantin shooting Video Pra Perkahwinan Tema Avengers Menarik Perhatian Ramai Avengers Endgame yang ditayangkan sejak 24 April lepas telah menjadi perbualan hangat sehingga berlaku fenomena luar biasa di seluru...
Ramadhan 2019 Kini Tiba 3 Perkara Menarik Ditawarkan Oleh Lulu Hypermarket

Ramadhan 2019 Kini Tiba 3 Perkara Menarik Ditawarkan Oleh Lulu Hypermarket

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 488 hits
Hi Korang siapa sini dah membuat persiapan untuk menyambut Bulan Ramadhan dan sekaligus persiapan untuk menyambut Hari Raya Puasa Sungguh tak sabar kita di buatnya kan Dalam masa yang sama juga lah kita akan berpusu pusu untuk membeli baju ...
Rasa Serabut Dengan Keadaan Sekeliling Lakukan 15 Tip Menarik Ini

Rasa Serabut Dengan Keadaan Sekeliling Lakukan 15 Tip Menarik Ini

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 355 hits
Kehidupan memang penuh dengan pancaroba Ada suka ada duka ada manis dan ada pahitnya Begitulah lumrah kehidupan Sebagai seorang insan yang lemah diatas muka bumi ini sudah pasti kita atidak akan pernah dapat lari dengan pelbagai dugaan dan ...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih