Zaiton Sameon Menaruh Harapan Lagu Baharu



SEBUT sahaja lagu Kabut Serangkai Mawar dan Menaruh Harapan, pastinya kelunakan vokal milik penyanyi, Zaiton Sameon, 64, menerjah di fikiran.
Malah, Zaiton yang pernah mencipta nama di persada industri hiburan tanah air pada era 1980-an hingga kini masih aktif menyanyi.
Cuma, akibat penularan pandemik Covid-19 dalam negara sejak tahun lalu turut menyebabkan Zaiton kini hilang punca pendapatannya melalui persembahan nyanyian.
Akur dengan ujian hebat yang dihadapi semua rakyat Malaysia, Zaiton berkata, dia hanya mampu berdoa serta mengikut segala arahan mematuhi prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan.
"Sebagai penyanyi, sudah tentu saya rindu nak buat persembahan menghiburkan penonton. Tapi, sekarang ini masanya tidak sesuai kerana situasi krisis Covid-19 pun belum nampak akan berakhir.
"Jadi, sabar sahaja menahan rindu di hati. Apapun, yang paling saya bersyukur keadaan kesihatan masih baik dan boleh melakukan amal ibadah untuk diri sendiri.
"Saya tenang di rumah, meski terpaksa berkurung menghadapi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Bagi saya, apabila sudah makin berumur ini, kesihatan dan keselamatan perlu dijaga rapi," katanya.
Berbicara mengenai perancangan kerjaya nyanyian, Zaiton berkata, dia sepatutnya sudah merakamkan dua lagu baharu hasil ciptaan komposer Allahyarham A Ali pada tahun lalu.
"Bagaimanapun, rancangan kami tidak kesampaian kerana arwah meninggal dunia pada 21 November tahun lalu. Sejujurnya, saya memang nak ada lagu baharu yang dirakamkan.
"Ditambah, ia karya lagu daripada sentuhan A Ali pula. Sudah pasti, saya teringin merakamkannya kerana lirik lagu berkenaan ditulis Hafsah Hassan," katanya.
Ditanya juga mengenai tawaran bertanding dalam Gegar Vaganza (GV) yang banyak disertai penyanyi lama, Zaiton berkata, dia tidak akan menyertainya.
"Saya takkan masuk pertandingan itu (GV) kerana sudah berusia. Biar penyanyi lama yang lain menyertainya dan bukan saya. Dengan umur sekarang, dah tak sesuai sangat.
"Cukup saya menyanyi sahaja memenuhi undangan persembahan, tetapi bukan masuk bertanding. Saya tak nak bertanding menyanyi sebab tak layak dah pun," katanya.
Mengulas pernahkah dia mendapat tawaran GV, Zaiton berkata, setakat ini belum lagi.
Katanya, masih ramai penyanyi lama lain yang berminat dan biar mereka sahaja ambil peluang itu.
Menurut Zaiton, kini apa yang menjadi harapannya ialah dapat merakamkan satu lagu solo dan lagu duet baharu bersama rakannya, Syed Wafa seperti sudah dirancang mereka sebelum ini.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://artismeletop.blogspot.com/2021/01/zaiton-sameon-menaruh-harapan-lagu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Susulan Pkp 2 0 Dilaksanakan Anugerah Juara Lagu 35 Ditunda Ke Tarikh Baharu

Hiburan Susulan Pkp 2 0 Dilaksanakan Anugerah Juara Lagu 35 Ditunda Ke Tarikh Baharu

papar berkaitan - pada 12/1/2021 - jumlah : 346 hits
Susulan pengumuman Perintah Kawalan Pergerakan yang dilaksanakan di beberapa buah negeri di Malaysia Anugerah Juara Lagu ke 35 yang sepatutnya berlangsung pada 7 Februari ini terpaksa ditunda ke tarikh baru yang akan diumumkan nanti Sumber ...
Hiburan Tak Tahu Sampai Bila Akan Bertahan Zaiton Sameon Syukur Masih Ada Wang Simpanan Hadapi Pkp 2 0

Hiburan Tak Tahu Sampai Bila Akan Bertahan Zaiton Sameon Syukur Masih Ada Wang Simpanan Hadapi Pkp 2 0

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 205 hits
Berharap agar krisis pandemik COVID 19 ini bakal segera berakhir penyanyi veteran Zaiton Sameon meluahkan rasa kesyukuran kerana masih mempunyai sedikit wang simpanan untuk menghadapi Perintah Kawalan Pergerakan kali kedua yang dilaksanakan...
Kkm 3 170 Kes Baharu Covid 19 16 Kluster Tambahan

Kkm 3 170 Kes Baharu Covid 19 16 Kluster Tambahan

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 223 hits
Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berkata jumlah kluster kini 701 dengan 327 masih aktif Foto oleh Miera ZulyanaPUTRAJAYA 21 Jan Sebanyak 16 lagi kluster baharu Covid 19 dilaporkan hari ini termasuk 11 daripadanya adalah kluster di tempat ker...
Kluster Baharu Di Ns Libatkan Pelajar Ilp Pedas

Kluster Baharu Di Ns Libatkan Pelajar Ilp Pedas

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 229 hits
SEREMBAN Kluster terbaharu yang dikesan di negeri ini iaitu kluster Sungai Ibor dikenalpasti melibatkan pelajar di Institut Latihan Perindustrian Pedas yang terletak di Persiaran Pinggiran Pedas Kampung Sungai Ibor Pedas
Bakal Pemilik Kda Fc Akan Umum Jersi Baharu

Bakal Pemilik Kda Fc Akan Umum Jersi Baharu

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 192 hits
SYARIKAT yang akan mengambil alih 80 peratus saham Kelab Bola Sepak Kedah Darul Aman bakal mengumumkan jersi baharu pasukan itu nanti Presiden Persatuan Bola Sepak Kedah Muhammad Sanusi Md Nor berkata setakat ini urusan memuktamadkan pengam...
Android 12 Akan Mempunyai Sokongan Multi Tugasan Baharu App Pair

Android 12 Akan Mempunyai Sokongan Multi Tugasan Baharu App Pair

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 159 hits
Android sudah lama menyokong fungsi dwi aplikasi di mana dua aplikasi boleh dibuka serentak dalam bentuk dwi tetingkap Walaupun ia sedia terbina dalam kod AOSP pengeluar peranti kebiasaannya menggunakan versi tersendiri agar sesuai dengan p...
Norma Baharu Herv Hanitizer

Norma Baharu Herv Hanitizer

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 367 hits
Kerap basuh tangan dengan AIR SABUN atau menggunakan H4ND S4NITIZER Jadikannya NORMA BAHARU untuk membendung penularan COVID19 HERV HAND SANITIZER WITH ESSENTIAL OIL TO KEEP YOUR HAND HYDRATED Ciksu pilih HervSanitizer sebab ada essential o...
Rekaan Baharu Antaramuka Google Search Diperlihatkan

Rekaan Baharu Antaramuka Google Search Diperlihatkan

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 191 hits
Cuba Google ialah perkataan yang kini biasa digunakan apabila ingin mencari maklumat tertentu Anak saya yang berusia 6 tahun pun sudah menggunakannya kerana telah dibiasakan sejak baru mengenali peranti Google Search ialah enjin carian nomb...
Covid 19 Catat Rekod Baharu 4 275 Kes

Covid 19 Catat Rekod Baharu 4 275 Kes

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 287 hits
January 23 2021 6 26 PMPETALING JAYA Kementerian Kesihatan melaporkan 4 275 kes baharu Covid 19 dengan tujuh kematian dalam tempoh 24 jam lalu Ketua Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah berkata kes sembuh tertinggi iaitu 4 313 turut d...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Fashion Forward Styling Tips For Incorporating Shapewear Into Your Outfits

Buasir Otak Tv Bahasa Malaysia Jadi Ibu English Jadi Daddy Be Like

Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang