Zahid Tak Puas Hati Pas Tuduh Bn Umno Masih Dicemari Rasuah


agendaily.com16/10/2022
Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kecewa kenyataan Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang berkaitan pemimpin UMNO dan Barisan Nasional terlibat rasuah.
UMNO kecewa dengan kenyataan PAS tentang bagaimana parti komponen Barisan Nasional (BN) itu masih dicemari skandal rasuah dan dipenuhi dengan pemimpin yang rakus dan tidak insaf.

Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata kenyataan Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang, adalah tidak berasas dan tidak wajar.

Untuk rekod, Zahid berdepan 87 pertuduhan di dua mahkamah, yang turut melibatkan kes rasuah. Empat puluh pertuduhan di Mahkamah Tinggi Shah Alam telah selesai apabila beliau dibebaskan, tetapi pihak pendakwaan mengemukakan rayuan.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pula dijangka membuat keputusan terhadap 40 pertuduhan yang turut melibatkan kes rasuah pada awal Disember depan.

Pada 24 Januari Zahid diperintah membela diri terhadap 47 pertuduhan pecah amanah, rasuah dan pengubahan wang haram membabitkan dana Yayasan Akalbudi.

Mengulas lanjut, Zahid berkata:

“Saya percaya dia berkata begitu berdasarkan pemerhatian dan pandangan peribadinya. Kalau saya nak malukan (mengaibkan) dia, saya boleh.

“Mengibaratkan parti politik dengan haiwan, tumbuh-tumbuhan atau buah-buahan adalah tidak wajar.

“Durian ada duri yang tajam. Kalau awak berada di bawah durian yang jatuh, saya takut ketajaman duri itu akan menyakitkan kepala awak, kalau bukan badan awak. Jadi jangan main durian,” katanya menurut NST hari ini.

Ahli Parlimen Bagan Datuk itu berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan mesyuarat UMNO Bahagian Bagan Datuk di Dewan Perdana di Kompleks UMNO Bagan Datuk, hari ini (16 Oktober 2022).

Zahid mengulas kenyataan Abdul Hadi dalam ucapan Kuliah Dhuha pada Jumaat, menyamakan kerjasama Muafakat Nasional antara UMNO dan PAS seperti memakan “durian mentah”, yang boleh menyebabkan sakit perut.

Semasa menyenaraikan mengapa PAS bekerjasama dengan Perikatan Nasional (PN) dan bukannya BN, Abdul Hadi berkata PAS mendapati ia membebankan untuk menerima UMNO, yang disifatkannya sebagai parti yang “keruh”.

Pada Khamis, Abdul Hadi berkata PAS telah memperkukuh kerjasama politik dengan PN bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) demi perpaduan ummah.

Pada Isnin,10 Oktober 2022 lalu ketika berucap pada perhimpunan MIC, Zahid telah menamakan pemimpin-pemimpin UMNO dan BN yang berada dalam “senarai menunggu” untuk didakwa atas kesalahan yang telah dilakukan mereka, jika gabungan itu kalah pada PRU-15 ini.

Pemimpin terbabit yang disebut Zahid, termasuk Wee sendiri, serta Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hassan; Menteri Kanan Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein; Presiden MIC Tan Sri SA Vigneswaran; dan Timbalan Presiden MIC Datuk Seri M Saravanan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/10/zahid-tak-puas-hati-pas-tuduh-bn-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Pulau Pinang Masih Harapkan Pas

Umno Pulau Pinang Masih Harapkan Pas

papar berkaitan - pada 15/10/2022 - jumlah : 125 hits
agendaily com15 10 2022UMNO Pulau Pinang mahu mengelak pertembungan dengan calon PAS pada PRU 15 UMNO Pulau Pinang masih mengharapkan kerjasama dengan PAS melalui Muafakat Nasional bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke 15 meskipun pimpinan k...
Zahid S Conditions Not Umno S Decision Says Pas No 2

Zahid S Conditions Not Umno S Decision Says Pas No 2

papar berkaitan - pada 6/10/2022 - jumlah : 131 hits
Tuan Ibrahim Tuan Man says Umno should prioritise common interests over individual views PAS says the conditions set by Umno president Ahmad Zahid Hamidi for political cooperation ahead of the 15th general election are unsuitable and do not...
Punca Pas Pilih Pn Dalam Umno Masih Ada Yang Gelenyar

Punca Pas Pilih Pn Dalam Umno Masih Ada Yang Gelenyar

papar berkaitan - pada 14/10/2022 - jumlah : 136 hits
malaysiakini comDiterbitkan Oct 14 2022 12 32 PMAbdul Hadi Awang menganggap kerjasama yang dijalin PAS dengan Umno BN ibarat durian mentah yang boleh menyebabkan seseorang mengalami perut kembung jika dimakan Menjelaskan alasan mengapa PAS ...
Takut Tak Punya Jntera Muhyiddin Masih Harap Bersama Pas Pas Pula Rela Melutut Dikaki Umno

Takut Tak Punya Jntera Muhyiddin Masih Harap Bersama Pas Pas Pula Rela Melutut Dikaki Umno

papar berkaitan - pada 7/10/2022 - jumlah : 125 hits
Muhyiddin yakin PAS kekal dalam PNPengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin yakin PAS akan kekal bersama gabungan itu dalam menghadapi Pilihan Raya Umum Ke 15 akan datang Selepas bermesyuarat selama lima jam di ibu pejabat gabun...
Kecewa Pas Kekal Dalam Perikatan Nasional Zahid Umum Umno Bn Akan Bergerak Solo Di Pru15

Kecewa Pas Kekal Dalam Perikatan Nasional Zahid Umum Umno Bn Akan Bergerak Solo Di Pru15

papar berkaitan - pada 13/10/2022 - jumlah : 142 hits
UMNO dan Barisan Nasional hari ini memutuskan untuk bergerak secara solo bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke 15 Pengerusi BN Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata ini berikutan keputusan PAS untuk memperkukuh kerjasama dalam Perikatan N...
Selepas Kenal Hati Budi Umno Baru Pas Buat Keputusan Kekal Dalam Pn

Selepas Kenal Hati Budi Umno Baru Pas Buat Keputusan Kekal Dalam Pn

papar berkaitan - pada 20/10/2022 - jumlah : 122 hits
agendailt com19 10 2022Ketua Pemuda Perikatan Nasional yang juga Ketua Pemuda PAS Ahmad Fadhli Shaari Pertemuan Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang dan Timbalan Presiden Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man dengan dua pemimpin tertinggi UMNO ...
To Cooperate With Umno Pas Must Split From Bersatu Pn Zahid

To Cooperate With Umno Pas Must Split From Bersatu Pn Zahid

papar berkaitan - pada 3/10/2022 - jumlah : 141 hits
PAS must sever political ties with Bersatu and exit Perikatan Nasional if it wants to cooperate with Umno said party president Ahmad Zahid Hamidi Zahid said PAS must also announce publicly that it has mufaraqah from Bersatu and PN Several m...
Hubungan Pas Bersatu Selangor Dingin Tak Puas Hati Pembahagian Ketua Pn Bahagian

Hubungan Pas Bersatu Selangor Dingin Tak Puas Hati Pembahagian Ketua Pn Bahagian

papar berkaitan - pada 5/10/2022 - jumlah : 186 hits
Hubungan PAS dan Bersatu di Selangor didakwa semakin dingin apabila timbul ketidakpuasan hati antara pimpinan parti komponen Perikatan Nasional itu berhubung pembahagian jawatan peringkat bahagian Sumber parti dalam gabungan PN Selangor ber...
Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Zim Zim Ala Kazim

Simpan Duit Kertas Rm5



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Suburban Villa By Nach Zel Architekti In Prague Czech Republic

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami

Cops To Release Photofit Of Suspect Who Splashed Footballer With Acid

Kkb Result Shows More Malays Backing Govt Says Selangor Mb