Zahid Sudah Akui Klip Audio Tulen Beranikah Asyraf Lawan Presiden


agendadaily.com7/7/2021

Bekas Timbalan Ketua UMNO Bahagian Putrajaya, Datuk Tun Faisal Ismail Aziz membidas Ketua Pemuda UMNO, Datuk Asraf Wajdi Dusuki sebagai seorang yang berpendidikan agama tidak wajar bersubahat dengan penipuan yang sedang dilakukan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Ketua Pemuda UMNO, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki yang berjanji akan melawan sebarang usaha pembentukan jajaran baharu bersama Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP, perlu mengotakan janji dan membuktikan keberaniannya.

Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sudah membuat pengesahan ketulenan surat sokongan dan klip audio menyokong Anwar sebagai calon Perdana Menteri (PM) dalam jajaran baharu, menurut laporan Astro Awani hari ini.

Dalam satu kenyataan di ruangan akaun Facebooknya, Asyraf berkata beliau akan menjadi orang pertama menentang sebarang langkah untuk mengangkat Anwar sebagai PM atau bekerjasama dengan DAP dalam kerajaan baharu nanti.

“Saya orang pertama akan menentang kalau parti nak menyokong Anwar sebagai PM ataupun mewujudkan Kerajaan DAP-PH Lead Government.

“Ini bertentangan dengan pendirian keseluruhan Pemuda 191 Bahagian dan keputusan PAU (Perhimpunan Agung UMNO) dan MKT (Majlis Kerja Tertinggi). So jangan cipta persepsi bukan-bukan!” katanya membalas kenyataan bekas Timbalan Ketua UMNO Bahagian Putrajaya, Datuk Tun Faisal Ismail Aziz hari ini.

Tun Faisal sebelum itu membidas Asyraf sebagai seorang yang berpendidikan agama tidak wajar bersubahat dengan penipuan yang sedang dilakukan Zahid.

“Sebagai orang yang berpendidikan agama, Ketua Pemuda UMNO Malaysia tidak wajar bersubahat dengan penipuan Presiden dan usaha Presiden membawa jajaran baharu dengan Anwar dan DAP,” katanya.

Selepas pendedahan hari ini berhubung pengakuan Zahid semasa pertemuan Ahli-Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional (BN) di Wisma Perwira semalam, adakah Asyraf masih mahu mempertahankan Presiden yang terang-terang mahu melanggar ketetapan dan pendirian parti itu?

Kenyataan Tun Faisal tersebut adalah tepat kepada batang hidung Asyraf dan sebagai seorang kononnya berpegang kepada prinsip adalah lebih mulia sekiranya beliau sendiri bangkit menegakkan kebenaran.

Asyraf tidak boleh lagi dilihat sebagai Ketua Pemuda UMNO yang hanya dicucuk hidung dan mengikut telunjuk hawa nafsu Presiden yang mempunyai kepentingan diri sendiri.

UMNO bukan parti Sendirian Berhad yang boleh diperlakukan sewenang-wenangnya sehingga mengakibatkan berlaku perpecahan dan krisis dalaman yang semakin parah.

Terdahulu, Astro Awani mendedahkan rakaman klip audio tular dengan Anwar disahkan ketulenannya oleh Zahid sendiri semasa pertemuan semalam.

Sumber memberitahu Astro Awani, Zahid membuat pengakuan itu dihadapan MP UMNO dan BN semasa pertemuan yang berlangsung selama lebih dua jam itu.

“Selain keputusan mesyuarat yang menolak cadangan menarik semula sokongan kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN), beliau (Zahid) mengaku kepada semua itu suaranya dalam perbualan bersama Anwar yang viral tidak lama dahulu selain telah menandatangani surat akuan bersumpah (SD) menyokong Anwar sebagai Perdana Menteri,” kata sumber yang dipetik Astro Awani itu


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/07/zahid-sudah-akui-klip-audio-tulen.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nazri Desak Dedah Status Hasil Siasatan Klip Audio Anwar Zahid

Nazri Desak Dedah Status Hasil Siasatan Klip Audio Anwar Zahid

papar berkaitan - pada 24/6/2021 - jumlah : 202 hits
agendadaily comDatuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Pihak berkuasa digesa mendedahkan hasil siasatan klip audio tular perbualan pakatan sulit antara Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Presiden PKR Datuk Se...
Asyraf Akan Lawan Zahid Jika Bekerjasama Dengan Anwar Berani Ke

Asyraf Akan Lawan Zahid Jika Bekerjasama Dengan Anwar Berani Ke

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 315 hits
agendadaily com7 7 2021Ketua Pemuda Datuk Asyraf Wajdi Dusuki berani lawan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Ketua Pemuda Datuk Asyraf Wajdi Dusuki sekali lagi dilihat senada dengan beberapa pemimpin veteran parti itu dalam member...
Zahid Didakwa Mengaku Audio Perbualan Dengan Anwar Suaranya

Zahid Didakwa Mengaku Audio Perbualan Dengan Anwar Suaranya

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 229 hits
bebasnews myBy 06 07 2021KUALA LUMPUR Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengaku suara dalam rakaman telefon yang tular berserta suara Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebelum ini adalah suaranya Sumber Ma...
Sediakah Zahid Lepas Jawatan Presiden Untuk Tunjuk Umno Bersih

Sediakah Zahid Lepas Jawatan Presiden Untuk Tunjuk Umno Bersih

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 215 hits
agendadaily com8 7 2021Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Zahidi Zainul AbidinAhli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Zahidi Zainul Abidin berpendapat Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi akan menjadi punca pengundi menolak UMNO pada Pilihan Raya Umum Ke 1...
Nazri Aziz Akui Kumpul Sd Sokong Hisham Hilang Kepercayaan Terhadap Zahid

Nazri Aziz Akui Kumpul Sd Sokong Hisham Hilang Kepercayaan Terhadap Zahid

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 155 hits
Astro AwaniJun 22 2021 20 52 Nazri menjelaskan akuan bersumpah yang beliau usahakan bukan bertujuan menjadikan Hishammuddin sebagai Perdana Menteri seterusnya Gambar fail hari ini bekas Menteri Pelancongan itu berkata ia bagaimanapun bukan ...
Zahid Sudah Tak Relevan Umno Perlukan Presiden Yang Bersih

Zahid Sudah Tak Relevan Umno Perlukan Presiden Yang Bersih

papar berkaitan - pada 25/6/2021 - jumlah : 141 hits
agendadaily comProf Madya Dr Salawati Mat Basir mengulas mengenai kedudukan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi di dalam UMNO sekarang Pemerhati politik melihat sosok Datuk Seri Zahid Hamidi perlu berundur segera daripada jawatan Presiden UMNO ba...
Siapa Yang Lawan Presiden Umno

Siapa Yang Lawan Presiden Umno

papar berkaitan - pada 4/7/2021 - jumlah : 155 hits
Mat Rempang sudah kasi hint pada sesiapa yang lawan Presiden Watikah tetap Wak Jahid yang sign Sindiri mau ingat arr Aku yakin H2O dah jem dan Nazri Paris dah terpaksa jilat tapak kaki Abah Kau semula kah kah Dah balun Presiden nak patah ba...
Terkini Zahid Kekal Sebagai Presiden Umno 18 Bulan Lagi

Terkini Zahid Kekal Sebagai Presiden Umno 18 Bulan Lagi

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 173 hits
June 25 2021 Zahid kekal sebagai Presiden Umno 18 bulan lagiUmno menangguhkan pemilihan parti selama 18 bulan atau sehingga situasi pulih kerana wabak Covid 19 Timbalan Presiden Mohamad Hasan berkata walaupun pemilihan boleh dijalankan seca...
Beza Zahid Dengan Presiden Umno Lain A Kadir Jasin

Beza Zahid Dengan Presiden Umno Lain A Kadir Jasin

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 216 hits
TOKOH wartawan veteran Datuk A Kadir Jasin bersetuju dengan pandangan yang mengatakan tekanan atau kecaman dihadapi Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ketika ini adalah berbeza daripada Presiden Umno terdahulu Orang lama yang su...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Resepi Udang Berempah Kurma

The Debut Of Huawei Pura 70 Series

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses