Zaharin Yang Dipecat Ajak Rakyat Tolak Umno Bn Bawah Penyamun


agendaily.com1/10/2022
Datuk Zaharin Mohd Yasin menyifatkan pemecatannya daripada UMNO adalah keputusan peribadi Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan konco-konco Kluster Mahkamah.
Pengkritik kuat Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Zaharin Mohd Yasin menyifatkan tindakan memecatnya daripada UMNO lebih kepada keputusan peribadi presiden parti itu dan konco-konconya dalam kluster mahkamah.

Malah, dia juga tidak akan patah semangat untuk mendedahkan kemungkaran politik Zahid yang dianggapnya sebagai “perompak, penyamun dan pencuri wang rakyat dan menerima rasuah jutaan ringgit untuk kepentingan peribadinya”.

Dalam kenyataan di Facebooknya hari ini, bekas Setiausaha UMNO Bahagian Bandar Tun Razak itu berkata dia tidak akan membuat rayuan berhubung keputusan itu, sebaliknya mengajak rakyat menolak UMNO dan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) akan datang.

Menurutnya dia tidak menerima sebarang surat tunjuk sebab dan juga dihadapkan ke Lembaga Disiplin parti, sebelum keputusan pemecatan dibuat malam tadi.

Katanya UMNO bahagian di Parlimen Bandar Tun Razak juga tidak pernah membuat keputusan dan aduan rasmi kepada pejabat setiausaha agung untuk dia diambil tindakan disiplin.

“Keputusan ini lebih merupakan keputusan tindakan peribadi Presiden dan kuncu2 Kluster Mahkamahya. Dan dikira sebagai keputusan ‘mee segera’.

“Apakah tujuan? Hendak menutup mulut dan mematikan tangan saya dari menulis kemungkaran politik oleh presiden yang menyamun dan merompak dan menerima rasuah jutaan ringgit untuk kepentingan peribadinya?

“Jawabnya tidak. Mulut dan tangan saya tidak akan terhenti kerana tersingkir sebagai ahli UMNO. Malah menaikkan semangat saya terus mengajak rakyat Malaysia berbilang kaum menolak BN/UMNO di bawah kepemimpian seorang perompak, penyamun dan pencuri wang rakyat.

“Saperti mana saya telah jelaskan… Dalam pemecatan saya pertama dan kedua saya tidak membuat rayuan atas pemecatan saya,” katanya lagi.

Terdahulu, mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO malam tadi (30 September 2022) membuat keputusan memecat Zaharin daripada parti itu berkuat kuasa serta-merta mengikut Fasal 10.6 dibaca bersama Fasal 5.9.

Tindakan itu yang diumumkan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan, diambil selepas Zaharin didapati melanggar Etika Ahli UMNO di bawah Fasal 20.9 Perlembagaan UMNO

Zaharin pernah dipecat daripada UMNO pada 1996 ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi pemangku presiden parti dan diterima balik pada 1998. Pemecatan kedua pada 2006 ketika UMNO diterajui Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sebelum diterima semula pada 2009.

“Setelah 52 tahun menyokong UMNO. Sebagai orang ditanam perkaderan kiri, saya tahu dan sedar bahawa UMNO sebuah parti yang mempertahankan sistem kapitalis, dikuasai elit politik dan bangsawan, sistem yang selama ini saya pertahankan.

“Kini saya tidak menjadi ahli parti itu, maka saya tidak lagi berminat berjuang atas landasan kanan. Maka pilihan saya dalam mencari wadah perjuangan di masa depan jika mahu menyumbang perjuangan rakyat terbanyak, akan memilih parti yang berwadah kiri,” katanya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/10/zaharin-yang-dipecat-ajak-rakyat-tolak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zaharin Jawab Selepas Dipecat Tiada Kesan Apa Sebab Umno Akan Berkubur Lepas Pru15

Zaharin Jawab Selepas Dipecat Tiada Kesan Apa Sebab Umno Akan Berkubur Lepas Pru15

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 100 hits
Selepas dipecat sebagai ahli parti Ketua Cawangan Umno Projek Perumahan Awam Sri Labuan Zaharin Mohd Yasin berkata Umno akan berkubur selepas PRU15 nanti Pemecatan beliau katanya tidak akan memberi kesan kepadanya sebaliknya ia sebagai plat...
Saya Bebas Serang Pemimpin Umno Rasuah Kata Zaharin Selepas Dipecat Parti

Saya Bebas Serang Pemimpin Umno Rasuah Kata Zaharin Selepas Dipecat Parti

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 138 hits
FMT ReportersZaharin Mohd Yasin dipecat sebagai ahli Umno kerana melanggar etika ahli di bawah Fasal 20 9 perlembagaan parti PETALING JAYA Ketua Cawangan Umno Projek Perumahan Awam Sri Labuan Zaharin Mohd Yasin yang dipecat sebagai ahli par...
Kebodohan Umno Terserlah Rakyat Sedang Melihat Tindak Tanduk Umno

Kebodohan Umno Terserlah Rakyat Sedang Melihat Tindak Tanduk Umno

papar berkaitan - pada 8/10/2022 - jumlah : 97 hits
HAMDAN TAHAPresiden umno dan beberapa pimpinan juga penyokongnya menyebut PH dan PN takut kalah dalam pru ke 15 itu sebab mereka menentang PRU di adakan Saya pulak tak fikir mereka takut tapi mereka bijak untuk mengajak rakyat melihat umno ...
Menteri Kabinet Tolak Cadangan Umno Mahu Adakan Pru15 Tahun Ini

Menteri Kabinet Tolak Cadangan Umno Mahu Adakan Pru15 Tahun Ini

papar berkaitan - pada 22/9/2022 - jumlah : 186 hits
Menteri Kabinet Tolak Cadangan Umno Mahu Adakan PRU15 Tahun Ini Kabinet gagal mencapai kata sepakat untuk mengadakan pilihan raya umum tahun ini menurut laporan Utusan Malaysia Memetik seorang menteri kabinet yang tidak mahu mendedahkan ide...
Zaid Suruh Umno Tolak Penyatuan Ummah Dan Kembali Kepada Formula Lama

Zaid Suruh Umno Tolak Penyatuan Ummah Dan Kembali Kepada Formula Lama

papar berkaitan - pada 30/9/2022 - jumlah : 102 hits
Datuk Zaid Ibrahim menolak cadangan supaya beberapa parti politik Melayu diperkukuhkan melalui kerjasama seperti dibangkitkan pelbagai pihak mutakhir ini Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu yang kini bersama Umno berkata gesaan sed...
Rancangan Mengejut Umno Untuk Mengundi Awal Bukan Demi Kepentingan Rakyat

Rancangan Mengejut Umno Untuk Mengundi Awal Bukan Demi Kepentingan Rakyat

papar berkaitan - pada 6/10/2022 - jumlah : 130 hits
Rakyat biasa tidak sepatutnya menderita kerana ahli politik tertentu yang terdesak untuk mencari jalan keluar dari masalah undang undang merekaMassive Klang Valley floods 2021 Aliran terkejut dengan keputusan Umno baru baru ini di mana mere...
Umno Nak Pru 15 Bukan Nak Bela Rakyat Tapi Nak Tukar Keputusan Mahkamah Anwar

Umno Nak Pru 15 Bukan Nak Bela Rakyat Tapi Nak Tukar Keputusan Mahkamah Anwar

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 156 hits
agendaily com04 10 2022Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan anak muridnya Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Tindakan tergesa gesa UMNO mahu membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihan raya umum ke 15 bukan disebabkan mah...
Jabatan Penjara Tolak Permintaan Najib Hadiri Dewan Rakyat

Jabatan Penjara Tolak Permintaan Najib Hadiri Dewan Rakyat

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 101 hits
KUALA LUMPUR Jabatan Penjara menolak permohonan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak untuk hadir ke persidangan Dewan Rakyat bermula hari ini Peguam utamanya Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah memberitahu pemberita hari ini baha...
Ini Dia Peringatan Buat Rakyat Undi Ph Tapi Umno Bagi Ambil

Ini Dia Peringatan Buat Rakyat Undi Ph Tapi Umno Bagi Ambil

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 149 hits
masa kempen kerajaan turunkan harga minyak masak dan sayur sayuran lepas pru harga balik asal kena tipu sokmo
Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar

Tahukah Anda Fasal Bas Dari London Ke Calcutta

Cheah Liek Hou

The Colours Of Life Perkongsian 1 Hari 1 Hadis Allah Membuka Aib Kepada Pembuka Aib



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Anda Diintai Tanpa Sedar Di Internet

Miniatur Bis Kalebas Legacy Sr3

Filem Tentang Sisi Gelap Suatu Entiti Bakal Melambak

Lasserhaus Where Contemporary Art Meets Hospitality By Vudafieri Saverino Partners In South Tyrol

10 Tahanan Berkait Lelaki Israel Dirujuk Agc Minggu Ini Kp Kl

Pj Mayor Denies Being Rude To Residents Group