Woi Kau Ingat Kereta Aku Murah Ke Suka Hati Langgar Lelaki Dakwa Dibuli Samseng Cermin Kereta Dipecahkan


The Reporter


Apabila memandu di jalan raya, usahlah memandu mengikut emosi. Sebaliknya ikut peraturan dan segalanya akan berjalan lancar sekiranya ramai pengguna jalan raya mematuhi peraturan yang ditetapkan.
Baru-baru ini, seorang lelaki mendakwa telah dibuli oleh pemandu yang tidak berpuas hati dengannya hanya kerana tidak memberi laluan di sebatang jalan. Keadaan menjadi semakin buruk apabila pemandu itu mengambil keputusan untuk menggunakan kekerasan berdepan dengan pengadu. 
DIA tak puas hati nak menyelit masuk tapi tak lepas. Kemudian, mungkin menyebabkan dia brek mengejut dan anak dia (3-4 tahun terjatuh dan trigger dia untuk marah. 
Aku pada masa yang sama, nak masuk ke kanan, like always, ka arah Taman Universiti. Aku memang berada di lorong yang betul dan tak ada salah apa-apa. Hanya kerana dia nak menyelit dan tak lepas sebab ada kereta aku. 
Selepas itu, dia potong aku dan berhentikan kereta dia menyebabkan laluan aku tersekat dan tidak dapat pergi ke mana-mana sebab lampu isyarat dah warna merah. 
Dia keluar dari kereta, tunjuk penumbuk dan datang ke arah kereta terus cuba untuk membuka pintu pemandu. Tetapi berkunci (auto lock). Aku pun tak naklah keluar sebab takut. Dia menumbuk cermin pintu bertubi-tubi. Aku tahu cermin akan pecah jika tak buat apa-apa. Jadi aku dekatkan kereta aku dengan kereta dia supaya boleh tolak ke depan dan lari terus untuk menyelamatkan diri. 
Aku cecahkan bumper kereta aku dengan kereta dia. Kemudian terus tekan minyak sampai habis. Gabra beb! Masa ini di masih menumbuk cermi pintu. Akan tetapi sebab aku pakai Falken yang dah berumur lima tahun, grip agak kurang dan tidak berjaya menolak. Hanya spin di situ saja. 
Then dia guna kaki, sepakan ketika telah berjaya memecahkan cermin. Kemudian aku cuba untuk undur sebab takut dia tumbuk aku pula. Dia cepat-cepat ambil kunci kereta. 


Aku cuba capai phone untuk rakam. Tetapi dia cuba merampas juga. Aku kilas balik dan phone pun terjatuh. Jadi, tiada apa-apa rakaman yang berjaya dibuat. Aku pun terus diam dan diam sambil dia mencarut-carut di sebelah aku tanpa dia kisah aku penuh dengan kaca. 
Tiba-tiba dia kembali ke kereta dan aku pun lega. Tiba-tiba dia bawa anak dia keluar dan bawa ke arah aku sambil cakap anak dia sakit jantung dan marah kenapa tak consider yang dia nak cepat. Tetapi dia tak ada pasang pun signal kecemasan dan kalau kecemasan, mestilah tak tendang kereta aku hanya kerana tak berjaya menyelit. 
Dan aku pun, "Oh, aku pun nak cepat juga. Aku pasang signal, apa salah aku? Tu jalan susur aku." 
Dia masih marah dan macam-macam dia cakap dan akhirnya aku kata, "Dah puas hati kan? Dah pecah dah kan kereta aku? Kau nak apa lagi? Nak cakap aku salah? Haa yerlah aku salah. Nak aku minta maaf? Haa, okey, sorry ek. Dah. Dah kan? dah. Dah?? Dah ke belum? Dah kan?" 
Selepas itu dia pun kembali ke keretanya sambil cakap, "Woi! Kau ingat kereta aku murah ke? Kau ingat aku bikin murah ke? Sesuka hati langgar kereta orang. Mahal tau tak?! 
Masa ini aku tergelak sikit. Kemudian mereka masuk kereta dan akhirnya beredar. Aku pun terkaku sekejap. Alihkan cermin daripada atas tangan dan akhirnya aku menggerakkan kereta. Oh ya, dia baling kunci ke dalam kereta sebelum dia kata kereta dia mahal. Aku pun terus pergi ke Balai Polis Taman Universiti. Polis suruh balik dulu, nanti buat report. Bersihkan kaca dulu. 




Aku masih menggeletar dan dalam perjalanan balik ke rumah. Aku pergi saja ke Balai Polis Mutiara Rini pula. Buat sajalah laporan. Selesai buat laporan, polis bertugas minta aku pergi ke Balai Polis Nusa Bestari. Aku pun ambil surat laporan dan nak masuk ke kereta, nak balik mandi dulu sebelum pergi ke tempat seterusnya. 
And guess what, dia ada kat luar balai! Aku masa tu separuh ke balai, separuh ke kereta. Aku proceed saja ke kereta buat-buat tak nampak dan dia menjerit "Woi! Woi! Woi!". Dan sekali lagi dia berhentikan kereta dia di depan kereta aku, block aku sekali lagi. 
Aku tunggu dia keluar kereta dan menghampiri kereta aku. Aku undur macam normal seperti tak nampak dia dan teruskan perjalanan

Dia kejar aku lagi! Aku dengar sayup-sayup dia woi-woi-woi aku lagi. 
"Woi berhenti! Woi! Woi! Woi!" 
Aku teruskan perjalanan seperti biasa siap guna signal tau dan mengabaikan panggilan dia dari dalam kereta. Aku cuma fikir nak balik rumah. Tetapi dia akan tahu rumah aku di mana, bahaya. Jadi aku pun terus ke Nusa Bestari. 
Tiba-tiba dia yang sedang follow ni mengubah haluannya ke arah Taman Universiti. Jadi aku pun lega. 
Masa ini dah menggeletar macam apa dah. Aku tak tahulah dia nak jumpa semula sebab nak minta maaf atau masih ada benda yang tak puas hati atau tak nak aku libatkan polis ke apa. Aku tak kisah. Aku tak nak jumpa dia lagi. Takut sangat. Ya aku penakut. Apa-apa, biar settle ikut undang-undang. 
Bini aku pun jagalah kereta sebab dalam kereta ada beg laptop dan cermin dah pecah. So kunci pun tak guna. 
Selesai di Nusa Bestari, pegawai dah ambil gambar dan kemudian aku pun terus pasang cermin photo booth di AEON Bandar Dato Onn. esok pagi pergi Klinik Kesihatan sajalah sebab dah bukan kecemasan. Minta laporan kesihatan dan harap semuanya berjalan lancar untuk pegawai itu cari siapa orangnya dan dibawa ke muka pengadilan

Doakan yang baik-baik

Sumber: Encik Afiq Aiman


April 28, 2019 at 11:38AM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://atmknews.blogspot.com/2019/04/woi-kau-ingat-kereta-aku-murah-ke-suka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kepala Yasmin Dipukul Dari Belakang Diheret Masuk Dalam Kereta Gadis Dakwa Rakannya Diculik Lelaki Afrika Di Cyberjaya

Kepala Yasmin Dipukul Dari Belakang Diheret Masuk Dalam Kereta Gadis Dakwa Rakannya Diculik Lelaki Afrika Di Cyberjaya

papar berkaitan - pada 19/4/2019 - jumlah : 491 hits
Kawan maklum ada kejadian culik seorang perempuan di Cyberjaya oleh lelaki warga Afrika Semakin menjadi jadi warga asing di Cyberjaya Hari itu kes langgar orang mati PDRM tolong segerakan tangkapan dan tingkatkan rondaan kata di Twitternya ...
Tayar Kereta Pecah Langgar Batu Besar Di Lebuhraya Plus

Tayar Kereta Pecah Langgar Batu Besar Di Lebuhraya Plus

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 881 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar semua Baiklah untuk entri kali ini aku nak cerita tentang satu kejadian yang sememangnya tidak dingini yang berlaku terhadap aku dan keluarga ketika dalam perjalanan dari Kajang Selangor ke Kuli...
Pengelap Cermin Kereta Jenis Getah Biasa Atau Silikon Mana Lebih Bagus

Pengelap Cermin Kereta Jenis Getah Biasa Atau Silikon Mana Lebih Bagus

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 940 hits
Wiper pengelap cermin kereta Alza aku dah rosak tapi dekat 3 bulan juga masih guna walaupun getah wiper dah jadi keras dan bahagian hujung dia dah terkoyak Bila memandu dalam hujan kurang nampak jalan sebab wiper dah tak boleh nak sapu bers...
Jangan Suka Hati Suap Anak Orang Minta Izin Mamanya Dulu Mama Gigih Sediakan Makanan Terbaik Buat Anak

Jangan Suka Hati Suap Anak Orang Minta Izin Mamanya Dulu Mama Gigih Sediakan Makanan Terbaik Buat Anak

papar berkaitan - pada 21/4/2019 - jumlah : 576 hits
Kita selalu tak perasan akan hal ini Kita ingat kita terlebih prihatin dan berikan makanan pada anak anak orang lain untuk gembirakan mereka tetapi rupanya tak disenangi oleh kedua ibu bapa Jangan salah faham bukan tidak suka sebaliknya ken...
Insiden Pesawat Langgar Kereta Dua Pengawal Trafik Udara Digantung Kerja

Insiden Pesawat Langgar Kereta Dua Pengawal Trafik Udara Digantung Kerja

papar berkaitan - pada 19/4/2019 - jumlah : 310 hits
Dua pengawal trafik udara yang bertugas ketika berlakunya kemalangan yang meragut nyawa di landasan Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah di Subang pada 18 Mac lepas telah digantung kerja sehingga penyiasatan selesai kata Menteri Pengangk...
Ajal Tinggalkan Tunang Kereta Terbabas Langgar Besi Penghadang Jalan

Ajal Tinggalkan Tunang Kereta Terbabas Langgar Besi Penghadang Jalan

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 544 hits
Seorang lelaki maut manakala dua lagi cedera selepas kereta Proton Wira yang dinaiki mereka terbabas lalu melanggar besi penghadang jalan dalam kejadian jam 8 15 pagi tadi di Kilometer 349 4 Lebuhraya Utara Selatan arah utara di Bidor Muham...
Perawat Indonesia Biasa Bekerja Dengan Hati Sehingga Dibutuhkan Masyarakat

Perawat Indonesia Biasa Bekerja Dengan Hati Sehingga Dibutuhkan Masyarakat

papar berkaitan - pada 23/4/2019 - jumlah : 750 hits
Senyumperawat com Tenaga keperawatan tidak hanya dibutuhkan di lembaga rumah sakit Puskesmas maupun pemerintahan namun masyarakat juga butuh kehadiran tenaga perawat Terlebih warga miskin yang buta akan alur pelayanan kesehatan Banyak warga...
Hanya Mampu Tersenyum Hanya Allah Yang Tahu Dalam Hati Teruk Dihentam Netizen Pu Abu Muat Naik Status Di Ig

Hanya Mampu Tersenyum Hanya Allah Yang Tahu Dalam Hati Teruk Dihentam Netizen Pu Abu Muat Naik Status Di Ig

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 681 hits
Hanya mampu tersenyum Hanya Allah yang tahu dalam hati Teruk Dihentam Netizen PU Abu muat naik status di IG Sesampainya PU Abu dari mengerjakan Umrah pendakwah kontroversi tersebut telah dikejar oleh wartawan dengan diajukan beberapa soalan...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Jangan Terpedaya Kolaborasi Dengan Zico Netizen Gesa Untuk Boikot Lagu Baru Jennie Bp Atas Sebab Ini



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang