Webinar Aku Tak Takut Beranak Dapat Sambutan 3000 Peserta


Webinar Aku Tak Takut Beranak yang dianjurkan oleh Pa&Ma dengan kerjasama 9 bulan 10 hari pada Ahad (27 Jun 2021) lepas dapat sambutan 3000 orang peserta yang berdaftar.
Webinar keibubapaan ini berjaya mencapai matlamatnya untuk menyebarkan ilmu keibubapaan kepada bakal papa mama dan mereka yang sudah pun mempuyai anak.
Webinar yang bermula seawal 8 pagi ini mengumpulkan peserta berdaftar untuk menonton live webinar dalam Facebook Close Group Aku Tak Takut Beranak.
Acara awal pagi dimulakan dengan hos Nazira Nazir, penulis buku 9 bulan 10 hari bercerita tentang perjalanan webinar ini serta cabutan bertuah pusingan pertama yang menawarkan sembilan hadiah daripada para penaja.

Sesi pagi dimulakan dengan Tazkirah Suami Isteri Bahagi, Kunci Anak-Anak Berjaya oleh penceramah bebas yang digemari ramai iaitu Dato’ Ustaz Kazim Elias.
Ternyata ceramah di awal pagi mendapat sambutan hangat daripada ramai ibu ayah yang menonton kerana ramai memberikan komen tanda seronok & berterima kasih dengan ilmu yang dikongsi.

Bagi mengelakkan kebosanan peserta yang menyaksikan live webinar dari rumah masing-masing, maka cabutan bertuah dilakukan pada setiap kali selesai panel berceramah.
Tajuk utama Aku Tak Takut Beranak yang dinanti-nantikan oleh peserta dalam kalangan ibu hamil disampaikan secara santai oleh Pakar Perbidanan & Sakit Puan, Dr Maiza Tusimin yang live dari kliniknya di Prince Court Medical Centre.
Sesi ini yang diacarakan oleh hos Pa&Ma iaitu Nik Nurul Fatin yang turut bertindak membacakan banyak soalan tentang topik kehamilan dan kelahiran yang ditanya oleh para peserta.

 
Selain itu pada hari webinar Pa&Ma membuat tawaran bagi yang mendaftar sebagai Moms To Be Vip Member di toko.ideaktiv.com akan berpeluang menyertai Virtual Doktor Online secara eksklusif dan tertutup bersama Pakar Perbidanan & Sakit Puan, Dr Maiza Tusimin.
Selesai sesi bersama Dr Maiza, ibu hamil sekali lagi berpeluang bertanyakan soalan mengenai persediaan ibu ketika hendak bersalin dan berpantang di bawah tajuk Labour To Pantang yang dikupas oleh Dr Afida Sohana, Pegawai Perubatan Perbidanan dan Sakit Puan di salah sebuah hospital swasta di Shah Alam.

Perkongsian daripada Broku iaitu salah seorang panel webinar mengenai pengalaman hidupnya membesarkan anak istimewa memberi inspirasi kepada para ibu bapa lain untuk sentiasa reda dan kuat demi menjadi ibu bapa terbaik untuk anak-anak.
Di sebelah petang, selesai para peserta webinar berehat dan bersolat, mereka berpeluang mendengar perkongsian daripada selebriti papa yang sentiasa memberi inspirasi dalam membesarkan anak-anaknya iaitu Dato’ Fazley Yaakob.

Positive Parenting yang dikongsi oleh beliau ternyata memberi motivasi kepada peserta untuk mencontohi cara Fazley membesarkan anak-anaknya.
Rata-rata peserta meninggalkan komen positif dan kekaguman mereka dengan cara papa selebriti ini melayan dan mendidik anak-anaknya secara lembut tetapi tegas.
Penceramah terkenal, Ustaz Don Daniyal menambahkan lagi keseronokan peserta mendengar perkongsian ilmu keibubapaan apabila beliau mengupas tajuk Peranan Suami Dari Awal Kahwin Sampai Mendidik Anak-Anak.

 
Ustaz Don yang terkenal dengan gaya penyampaian santai dan gemar membuat jenaka ternyata membuatkan ramai peserta rasa terhibur namun dalam masa yang sama mendapat ilmu bermanfaat.
Sebelum webinar berhenti berehat, Dr Rizal Abu Bakar, Presiden Neuroversiti yang terkenal di media sosial sering berkongsi ilmu mengenai otak manusia menyampaikan ceramah tajuk Rangsang Otak Anak Dari Dalam Kandungan.

Ternyata perkongsian Dr Rizal memberi manfaat kepada peserta yang sedang hamil kerana rata-rata mereka teruja belajar tentang jenis-jenis makanan yang elok diamalkan makan ketika hamil untuk membentuk otak anak bijak apabila lahir kelak.
Selesai solat maghrib, peserta webinar mendengar perkongsian ilmu lebih santai oleh Nazira Nazir yang berkongsi tentang tip penyusuan susu ibu, kepentingan ibu bapa membuat amalan-amalan baik supaya dipermudahkan mendidik anak.
Sesi sebelah malam lebih santai apabila Dr Deena daripada Dr Shah Hair Clinic mengupas tajuk Penjagaan Rambut Dan Kesihatan Selepas Bersalin. Ternyata topik ini mendapat sambutan daripada peserta wanita yang rata-rata mempunyai masalah keguguran rambut selepas bersalin.

Sesi yang paling dinanti-nantikan oleh peserta iaitu cabutan bertuah hadiah utama yang menawarkan sebuah handphone, tiket penginapan di hotel, pam susu, bantal zikir Moors & Co, Lazz Susu Kambing, Prenatal Set Tanamera dan hamper butik TATEH.

Lain-lain penaja hadiah cabutan bertuah termasuk Stretchmark soap & lotion FieGlow dan Set Anggun Setsuri.
Webinar keibubapaan terbesar ini melabuhkan tirai tepat jam 10 malam. Rata-rata peserta yang setia menanti dari pagi sampai malam berpuas hati dengan ilmu yang dikongsi oleh semua panel terlibat.
 
 
 
The post Webinar Aku Tak Takut Beranak Dapat Sambutan 3000 Peserta! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/webinar-aku-tak-takut-beranak-dapat-sambutan-3000-peserta/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Edar Tanam Pokok Ganja Tiga Beranak Warga S Pura Ditahan

Edar Tanam Pokok Ganja Tiga Beranak Warga S Pura Ditahan

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 150 hits
MALAYSIAKINI Polis merampas ganja bernilai RM19 900 dan menahan tiga sekeluarga warga Singapura dalam serbuan di sebuah banglo di Semenyih di Kajang Jumaat lepas Ketua Polis Daerah Kajang ACP Mohd Zaid Hassan berkata lelaki berumur 58 tahun...
Tiga Beranak Maut Akibat Kemalangan Kereta Bertembung Bas Di Dungun 3 10 Petang Tadi

Tiga Beranak Maut Akibat Kemalangan Kereta Bertembung Bas Di Dungun 3 10 Petang Tadi

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 285 hits
DUNGUN Tiga beranak maut selepas kenderaan dinaiki mereka bertembung dengan sebuah bas di Kilometer 25 Jalan Paka Bandar Al Muktaffi Billah Shah petang tadi Dalam kemalangan kira kira jam 3 10 petang Guru Besar Sekolah Kebangsaan Ketengah J...
Bekas Kandang Kambing Jadi Teduhan Empat Beranak

Bekas Kandang Kambing Jadi Teduhan Empat Beranak

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 104 hits
Memang hajat di hati mahu ada rumah yang selesa namun kerana kekangan yang ada sepasang suami isteri dan dua cahaya mata mereka terpaksa menjadikan kandang kambing sebagai tempat berteduh dari panas dan hujan Dengan sedikit ubah suai di kan...
Perhimpunan Black Democracy Tiada Sambutan

Perhimpunan Black Democracy Tiada Sambutan

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 162 hits
Oleh MOHAMAD FAIZAL HASHIM Mohd Padzli m mbuat lawatan ke pejabat KWSP di sini susulan kawalan keselamatan yang dibuat di beberapa lokasi utama di bandar raya ini hari ini JOHOR BAHRU Perhimpunan haram Black Democracy yang dijadualkan diada...
Persamaan Aqiqah Dan Sambutan Hari Lahir Cara Islam

Persamaan Aqiqah Dan Sambutan Hari Lahir Cara Islam

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 854 hits
Apabila seorang bayi dilahirkan di dunia pelbagai perasaan bercampur aduk bagi ibu bapa dan kebanyakkannya adalah suatu perasaan gembira kerana bayi yang dilahirkan semestinya ibu bapanya telah bersedia selama lebih kurang 9 bulan Apabila b...
Dua Beranak Cari Kotak Waktu Malam Di Tempat Sampah Untuk Beli Makanan

Dua Beranak Cari Kotak Waktu Malam Di Tempat Sampah Untuk Beli Makanan

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 259 hits
Susulan pandemik Covid 19 melanda negara tidak nafikan ramai terjejas pendapatan dan hilang kerja Tidak kurang juga ada yang terpaksa ikat perut dan meminta bantuan untuk mengisi perut anak anak Baru baru ini seorang netizen dikenali sebaga...
Wanita Lari Dari Rumah 10 Tahun Sembunyi Dalam Bilik Kekasih Takut Hubungan Tak Direstui

Wanita Lari Dari Rumah 10 Tahun Sembunyi Dalam Bilik Kekasih Takut Hubungan Tak Direstui

papar berkaitan - pada 16/6/2021 - jumlah : 157 hits
Hanya disebabkan cinta kadang kala seseorang itu sanggup lakukan apa sahaja untuk memastikan mereka kekal bersama Sudah semestinya effort itu memang penting tapi kalau keterlaluan pun tak boleh juga kan Situasi ini dapat dikaitkan dengan se...
Penduduk Terpaksa Menyimpan Wang Di Bank Selepas Takut Wang Mereka Dikebas Toyol

Penduduk Terpaksa Menyimpan Wang Di Bank Selepas Takut Wang Mereka Dikebas Toyol

papar berkaitan - pada 18/6/2021 - jumlah : 219 hits
JAKARTA Peristiwa duit hilang dipercayai dicuri toyol membuatkan penduduk Kampung Sindanglaya Kabupaten Tasikmalaya Jawa Barat terpaksa beralih ke bank untuk menyimpan wang mereka lapor Suara com semalam Sejak tiga bulan kebelakangan ini se...
Pet Expo Midvalley 2024

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Jarak Antara Dua Pintu Syurga

Al Ikhsan Sports Mengumumkan Pemenang Peraduan The Ultimate Sports Experience Spend And Win

Jinda888 Website 888 Casino Online Slot888 Top 41 By Tamie Slot888 Jinda888 Bet 2 2567

Stour House By Facit Homes In London United Kingdom

10 Cara Menyambut Hari Guru Selain Memberi Hadiah

Lucy M Enggai Tundi Dek Chord