Warong Muse Di Muse Ecopark Gua Musang

Sewaktu dalam perjalanan menuju ke hotel penginapan di Bandar Utama Gua Musang, kami melalui satu kawasan yang agak meriah dengan orang-ramai di sebelah kiri jalan. Nampak macam ada kedai makan. Selepas daftar masuk hotel, kami berpatah balik untuk ke kedai makan tadi. Tak jauh pun, jaraknya sekitar 2 km

Saya sangkakan orang-ramai memenuhi kedai makan, rupa-rupanya sebahagian mereka sedang menyaksikan pengunjung melakukan aktiviti lasak via ferrata dan zipline di bukit batu kapur ni. Bukit ni terletak berhadapan dengan kedai makan. Selepas itu barulah saya faham bahawa tempat ini namanya Muse Ecopark. Selain menawarkan aktiviti lasak, di sini juga ada kedai makan, kedai kopi dan kedai runcit

Inilah kedai makannya - Warong Muse. Gambar ni gelap sikit, sebab saya ambil gambar masa nak balik selepas selesai makan. Kami pilih untuk makan di bahagian luar kedai, bahagian belakang di bawah rimbunan pokok buluh

Sudut pandang dari meja makan kami. Memang terasa santai dapat duduk makan di sini. Indah sungguh anugerah alam di Gua Musang ni - banyak bukit batu kapur

Juga satu lagi sudut pandang dari meja makan kami. Pemandangan senja nan indah! SubhanAllah. Nampak kubah cantik nun di sana? Itulah Masjid Razaleigh yang terkenal kerana seni binanya menyerupai model Masjidil Haram. Landasan keretapi tu pulak adalah Stesen Keretapi Gua Musang yang baru.
Alhamdulillah…tak begitu lama menunggu, makanan yang kami pesan pun sampai - set sup daging dan nasi lemak. Baru nak makan, pelayan kedai datang semula nak ambil nasi lemak sebab tadi saya pesan nak ‘telur mata’. Aduhai…saya pun terlupa apa saya pesan tadi. Sebab masa ni memang lapar, bayangkanlah makanan berat terakhir yang kami makan adalah semasa sarapan pagi di CH. Mujur memang makan agak banyak pagi tadi. Petang baru terasa lapar, jadinya dalam perjalanan tadi kami makan biskut Chocolate Chip yang dibekal. Bolehlah buat hilang rasa lapar

Nasi lemak sudah ditambah telur mata

Pesan juga roti titab. Ni saya makan seorang, encik suami tak makan telur separuh masak. Encik suami menambah nasi lemak biasa, sebab set sup dagingnya tadi cuma ada sup daging dan potongan roti. Nampak tak tahap lapar tu? Berhidang-hidang kami makan. Lepas tu kekenyangan pulak, terlebih makan. Haha…
Alhamdulillah…semuanya memenuhi citarasa kami. Kos makan-makan kami ni RM26.50. Makanan sedap, layanan pantas & mesra, pemandangan sekeliling yang mendamaikan dan kedai bersih. Sangat berpuashati makan di Warong Muse

Disebabkan itu, dalam tempoh kurang 24 jam keberadaan kami di Gua Musang sudah tiga kali kami makan di sini. Waktu operasi bermula seawal pukul 7 pagi, mudahlah kami bersarapan sebelum bergerak ke Chegar Perah. Dan waktu petangnya sekali lagi kami makan di sini sebelum meneruskan perjalanan balik ke PP. Siap bungkus sup kambing sebab sedap! Sup-sup dijual pada waktu petang. Masa kami ke sini, pukul 4 petang baru ada sup-sup

Bagi sesiapa yang ada ke Gua Musang atau melalui jalan Gua Musang ke Kota Bharu, bolehlah singgah dan mencuba hidangan di Warong Muse yang terletak di Muse Ecopark ni. Kat sini ada juga Keda Muse (kedai runcit) dan KB Brewster Muse. Oh ya, sebutan ‘muse’ tu ikut loghat Kelantan tau. ‘Muse’ tu merujuk kepada Gua Musang (Guo Muse). Dah singgah sini, bolehlah solat di sebuah masjid unik - Masjid Buluh. InsyaAllah nanti saya ceritakan berkenaan masjid yang begitu menarik pada pandangan saya ni

—————————————————————————
WARONG MUSEMuse Ecopark, Gua Musang,Kelantan
(Google Maps : Muse Ecopark)

Treler Bawa Muatan Kayu Balak Terbalik Jalan Gua Musang Kuala Krai Alami Kesesakan Teruk

papar berkaitan - pada 13/6/2022 - jumlah : 110 hits
The ReporterFoto ihsan netizenSebuah treler yang membawa muatan kayu balak terbalik dalam kemalangan membabitkan lima kenderaan di Kilometer 65 Jalan Gua Musang Kuala Krai di sini petang semalam Kejadian yang berlaku pada jam 6 30 petang it...
Masjid Buluh Gua Musang Yang Unik

papar berkaitan - pada 29/6/2022 - jumlah : 299 hits
Dalam entri terdahulu saya ada menyebut berkenaan sebuah masjid unik yang terletak berdekatan dengan Lebih tepat lagi ia berada di satu kawasan yang sama di Muse Ecopark Kenapa masjid ini unik Sesuai dengan namanya Masjid Buluh 90 binaan ma...
Husam Musa Pelancaran Save Kelantan Jajahan Gua Musang Bersama Jaringan Orang Asal

papar berkaitan - pada 25/6/2022 - jumlah : 244 hits
Alhamdulillah Datuk Husam Musa merasmikan Pelancaran Save Kelantan bagi Jajahan Gua Musang Turut bersama Mustafa Along Pengerusi Jaringan Kampung Orang Asli Kelantan Save Kelantan didokong oleh sebahagian besar anak muda Gua Musang dan akti...
Beli Durian Musang King Udang Merah Ioi Dalam Kotak

papar berkaitan - pada 15/6/2022 - jumlah : 273 hits
Beli Durian Musang King Udang Merah IOI Dalam Kotak Durian kotak dah femes sekarang ni sebab orang dah tak tahu nak buang kulit durian kat mana kalau beli dengan kulit sekali Lori sampah pun ada waktu pengutipannya takut dikerjakan dek anji...
Walaun Dan Lebai Serta Mahacai Dok Lam Gua Pa Jika Terjadi Pada Anda Jangan Pecaya Mereka Semua

papar berkaitan - pada 15/6/2022 - jumlah : 182 hits
Mohon pendapat dan pandangan Walaun walauntit tentang perkara ini dulu byk fakta yg depa bagi la ni sunyi sepi sekian terima kasih
Musang King Durian To Get Sirim Quality Mark By Year End

papar berkaitan - pada 19/6/2022 - jumlah : 135 hits
Sirim and agriculture officials are working to implement a quality standard for Musang King durian IPOH The standards institute Sirim is developing quality standards for Musang King to ease the export process and to stabilise the price of t...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria