Warkah Terbuka Untuk Ahli Ahli Politik Dan Penyokong Keadilan




Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sejahtera.

Saudara yang dihormati sekalian,

Saya mengajak saudara hidup berprinsip dan bermaruah. Saya pernah berjumpa sedara Azmin Ali di kantin parlimen pada bulan November 2018 yang lalu. Saya di ajak untuk bersamanya untuk melawan presiden parti dengan mengatakan “i have enough numbers”. Jawapan saya maaf saya tidak akan mengkhianati perjuangan rakyat dan ahli parti. Jika saya memikirkan untuk mengejar jawatan atau hidup mewah, boleh sahaja saya mengikut sedara Azmin Ali. Tetapi itu, bukan perjuangan saya, dari awal saya berjuang untuk menegakkan kebenaran, keadilan, membela nasib rakyat dan memerangi rasuah untuk rakyat negara ini.

Saudara sekalian,

Saya bersama saudara Azmin Ali semenjak penubuhan parti untuk mengerakkan reformasi, tetapi dia bukan seorang yang berada di garisan hadapan dalam demonstrasi.

Dia seorang yang licik dalam gerak kerjanya dan biasanya dia menggunakan orang lain untuk bertindak. Pada tahun 2008 bila Pakatan Rakyat berjaya menawan Selangor. Keadilan menamakan Tan Sri Khalid Ibrahim untuk menjadi Menteri Besar Selangor dan seterusnya menjadi Pengerusi MPN Keadilan Selangor. Saudara Azmin Ali mempersoalkan kenapa tiada nama kedua di hantar pada istana.

Sehubungan dengan itu, Azmin Ali bertindak untuk menguasai keadilan Selangor.

Sesiapa yang hendak menguasai parti keadilan, hendaklah menguasai Selangor. Ekoran dari itu, Azmin Ali telah menggunakan Zuraidah Kamaruddin untuk menyerang Tan Sri Khalid Ibrahim di Kongres Keadilan di Kota Bharu atas alasan Tan Sri Khalid Ibrahim tidak menolong ahli-ahli parti terutamanya perlantikan dalam GLC. Bahkan perwakilan luar Selangor turut juga menyerang Tan Sri Khalid Ibrahim atas alasan yang sama.

Tan Sri Khalid Ibrahim telah menangis ketika menggulung perbahasan dalam kongres tersebut. Selepas kongres parti, Azmin Ali dilantik menjadi pengerusi MPN Selangor menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim dan Zuraidah Kamaruddin dilantik menjadi Timbalan pengerusi MPN Selangor.

Setelah pilihan raya ke-13, sekali lagi keadilan menamakan Tan Sri Khalid Ibrahim untuk menjadi MB Selangor. Azmin Ali sangat kecewa kerana Keadilan tidak menghantar namanya ke Istana sebagai nama kedua untuk menjadi Menteri Besar Selangor.

Berbagai usaha telah dibuat untuk menjatuhkan Tan Sri Khalid Ibrahim. Akhinya Zuraidah Kamaruddin telah mengumpul tanda tangan ketua-ketua cabang Selangor untuk mendesak Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim agar digugurkan atas alasan Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim tidak dapat bekerjasama dengan parti.

Resolusi ini di bawa ke mesyuarat MPP Parti dan parti menyetujui untuk mengganti Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim. Oleh itu, diadakan langkah Kajang untuk mengganti Tan Sri Khalid sebagai Menteri Besar Selangor.


Setelah pilihan raya kecil Kajang (langkah Kajang) Nama Azmin Ali tidak dihantar oleh parti sebagai calon untuk menjadi Menteri Besar Selangor, sebaliknya parti menghantar nama Presiden. Namun Azmin Ali telah dilantik menjadi Menteri Besar Selangor setelah mendapat perkenan dari istana.

Apabila berlaku pergolakkan dalam PAS dan tertubuhnya Parti Amanah Negara. Azmin Ali kurang bersetuju dengan Penubuhan Pakatan Harapan iaitu gabungan Parti Keadilan, Parti Amanah Negara dan DAP, Azmin Ali tidak berminat menghadiri mesyuarat Pakatan Harapan di pusat dan tidak menubuhkan Pakatan Harapan di peringkat Negeri Selangor. Bahkan Azmin Ali masih membuat hubungan dengan PAS dan bercadang hendak membuat pakatan lain di Selangor dengan membawa PAS. Azmin Ali takut pertandingan tiga penjuru akan membawa kekalahan di Selangor.

Selepas PRU ke-14, nama Azmin Ali tidak dihantar parti untuk menjadi menteri kerana Azmin Ali telah mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Selangor. Azmin Ali melalui pintu belakang berjumpa Tun Daim Zainuddin dan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk melobi jawatan menteri.

Atas hubungan baik dengan Tun Daim Zainuddin, Azmin Ali dilantik sebagai Menteri Kanan Kerajaan Malaysia. Azmin Ali juga telah melobi dengan Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad untuk membawa masuk orang-orang rapat denganya untuk menjadi menteri dan timbalan menteri. Walaupun nama-nama mereka bukan cadangan parti.

Mereka yang dilantik oleh Azmin dan merasa terhutang budi dengan Azmin. Akhirnya menjadi orang kananya.

Selepas pemilihan parti, hubungan Azmin Ali dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim retak kerana hasrat Azmin Ali untuk menguasai Parti di tolak DSAI, DSAI melantik orang-orang lain dalam Majlis Pimpinan Pusat. Azmin Ali bercita-cita tinggi dalam politik untuk mengantikan DSAI sebagai Perdana Menteri ketika menjawat jawatan Timbalan Presiden Keadilan.

Azmin Ali telah membuat hubungan sulit dengan pemimpin UMNO. Azmin Ali berjaya membawa sepuluh MP keadilan untuk keluar parti untuk menyokong Perikatan Nasional. Inilah pengkhianatan Azmin Ali terhadap ahli Parti Keadilan dan ahli-ahli yang menyokongnya selama ini.

Bila sampai saat dan ketikanya nanti, Azmin Ali telah mengumpul Statuary declaration di Hotel Sheraton dengan pemipin UMNO dan membawa 10 orang MP keluar keadilan untuk menyertai Perikatan Nasional hingga runtuhnya kerajaan Pakatan Harapan.

Saudara Sekalian,

Saya membawa cerita ini, untuk menunjukkan betapa liciknya percaturan politik Azmin Ali mempergunakan ahli-ahli parti dan akhinya mengkhianati ahli-ahli parti yang sekian lama menyokongnya. Begitulah buasnya haiwan politik, lebih buas dari binatang buas.

Ikhlas dari,

11/3/2020
Dr. Yaakob Sapari
Ketua Cabang Shah Alam dan Naib MPN Keadilan Selangor.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/04/warkah-terbuka-untuk-ahli-ahli-politik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menyanggah Pandangan Soal Politik Mmp

Menyanggah Pandangan Soal Politik Mmp

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 245 hits
POLITIK DAN TINDAKAN TIDAK BOLEH DIKETEPIKAN PEMAIN POLITIK LAH MENJADIKAN IANYA RUMIT MALAHAN SEPENTAS DAN MEMBELA ROHINGYA KERANA ITU MEREKA MENGANGGAP DIRI MEREKA PENTING SIPA KERANA MAHUKAN KERAJAAN MELAYU ISLAM INI CONTOHNYA HANTAR MER...
Rakyat Muak Cerita Cerita Politik Cara Muhyiddin Menyindir Dan Mula Rimas Terhadap Umno

Rakyat Muak Cerita Cerita Politik Cara Muhyiddin Menyindir Dan Mula Rimas Terhadap Umno

papar berkaitan - pada 26/4/2020 - jumlah : 269 hits
Setelah hampir dua bulan memegang jawatan Perdana Menteri melalui pengkhianatan tebuk atap kepada PH Muhyiddin Yassin tak semena mena berkata rakyat kini sudah muak mendengar cerita cerita politik Katanya rakyat lebih ingin tahu apa yang di...
Muhyiddin Tiru Politik Musang Lebai Kelarah

Muhyiddin Tiru Politik Musang Lebai Kelarah

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 390 hits
ULASANWajah Muhyiddin malam tadi berserikerana di makeup tebal untukmenunjukkan dia ceria CANTIK dan lunak jawaban dan penjelasan Muhyiddin Yassin dalam interviewnya dengan RTM malam tadi mengenai politik Katanya rakyat sudah muak untuk ber...
Mampukah Ekonomi Gig Melonjak Tanpa Kehendak Politik

Mampukah Ekonomi Gig Melonjak Tanpa Kehendak Politik

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 111 hits
Ini sekaligus akan mengurangkan peluang pekerjaan buruh tetapi pada masa sama meningkatkan permintaan pekerjaan teknikal dan kejuruteraan pengisian komputer katanya Kesimpulannya segmen ekonomi gig ini akan lebih pantas mendahului sektor tr...
Rohingya Jadi Alat Politik Umno Dan Pas Akhirnya

Rohingya Jadi Alat Politik Umno Dan Pas Akhirnya

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 697 hits
Rohingya Jadi Alat Politik UMNO dan PAS Akhirnya Satu masa dahulu heboh PAS dan UMNO berkumpul beramai ramai di Stadium Tasik Titiwangsa pada tahun 2016 untuk membela pendatang Rohingya Kononnya untuk membela nasib pendatang Rohingya yang d...
Rakyat Sudah Muak Dengan Politik Mahu Kerajaan Selesaikan Covid 19 Dahulu Pm

Rakyat Sudah Muak Dengan Politik Mahu Kerajaan Selesaikan Covid 19 Dahulu Pm

papar berkaitan - pada 26/4/2020 - jumlah : 423 hits
PUTRAJAYA Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengambil pendekatan untuk tidak memberi tumpuan kepada soal politik kerana beliau merasakan rakyat sudah cukup muak dengan pertelingkahan yang tidak berkesudahan Ahli Parlimen Pagoh itu be...
Muhyiddin Rakyat Dah Muak Dengar Cerita Politik

Muhyiddin Rakyat Dah Muak Dengar Cerita Politik

papar berkaitan - pada 26/4/2020 - jumlah : 1005 hits
Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berkata rakyat Malaysia kini sudah muak untuk mendengar cerita cerita politik Menurutnya beliau kini memberi tumpuan dalam menangani krisis Covid 19 berbanding mengulas isu isu politik seperti keabsahan kera...
Politik Putar Angin Dalam Agenda Melayu Islam

Politik Putar Angin Dalam Agenda Melayu Islam

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 128 hits
SENYAP dan sunyi tiada lagi dendangan suara sahut menyahut membangkitkan unsur unsur kebencian serta kecurigaan dalam masyarakat hilang sudah daripada pandangan tiada lagi kata kata yang membangkitkan resah perkauman nada nada Islam teranca...
Agama Dijadikan Alat Manipulasi Bukan Orang Politik Sahaja

Agama Dijadikan Alat Manipulasi Bukan Orang Politik Sahaja

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 223 hits
Kita bila sebut Islam terus simpati tapi waspada Video ini bukan untuk kita membenci Rohingya tetapi kita kena waspada dan berhati hati supaya kita tak mudah dimanipulasi MR Bila lihat ada PH bercakap Islam terutama DAP kena waspada nanti k...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

More Than 20 Ji Members In Johor Igp

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni