Wanita Inilah 4 Cara Lelaki Menunjukkan Kasih Sayang Cuma Wanita Je Tak Perasan


Inilah 4 Cara Lelaki Menunjukkan Kasih Sayang, Cuma Wanita Je Tak Perasan! Wanita seringkali mengeluarkan statement bahawa lelaki lelaki melayu tidak tahu erti romantik. Lelaki di Malaysia selalu di label ego. Namun hakikatnya, lelaki melayu tidak pandai menunjukkan kasih sayangnya secara terang-terangan. Kalau nak dibandingkan dengan lelaki barat, mereka lebih cenderung kepada sifat menunjuk-nunjuk kasih sayang.
Baca: Bukan Wanita Yang Berumur 45 Tahun Sahaja Dibenarkan Umrah, 18 Tahun Pun Dah Boleh!
Tengok saja kelakuan mereka jika mereka ingin melamar teman wanita mereka, sungguh romantis. Angan-angan wanita tak akan jadi kenyataan, kerana lelaki melayu tidak dapat memuaskan hati anda dengan aksi-aksi gula macam tu. Namun, ini yang mungkin wanita terlepas pandang, bahawa lelaki melayu juga punya tahap romantisnya yang tersendiri.
1. Alihkan barang

Sebagai contoh ketika wanita sedang mengemas rumah, kebanyakkan lelaki Melayu tidak akan ikut campur urusan rumah. Ini kerana bagi mereka, tanggungjawab isteri adalah mengemas rumah. Namun dalam pada wanita tidak perasan, ketika sedang vacuum lantai ruang tamu, lelaki yang sedang ralit dengan tv atau telefon pintar akan mengalihkan barang-barang yang berdekatan dengannya seperti majalah yang jatuh di atas lantai, atau apa saja yang lokasinya di lantai. Tindakkan mereka terlalu santai sehingga wanita tidak perasan langsung.
2. Bawa Makan Luar
Lelaki yang menyayangi pasangannya, pasti tahu penat lelah pasangan mereka. Ini dapat dilihat dari sifat mereka yang rajin membawa pasangan keluar makan. Kalau biasa kita ke gerai mamak atau mana-mana gerai, pasti penuh dengan pasangan melayu kan? Ini kerana, lelaki Melayu tidak tahu bagaimana untuk menunjukkan kasih sayang, maka dengan belanja pasangan makan di luar sudah romantis bagi mereka. Jangan harapkan lelaki akan bawak pasangan ke candle light dinner, itu jarang akan berlaku pada pasangan melayu.
3. Hantar sebelum tengah malam
Ini bagi pasangan yang masih belum berkahwin. Mengapa kami cakap macam ni? Seorang lelaki yang bertanggungjawab, tahu hukum dan adat, pasti akan menghantar anak dara orang balik pada waktunya. Fakta yang ni bukanlah tepat 100%, namun wanita yang mempunyai teman lelaki bersifat sebegini, sila jangan lepaskan ye.
4. Sabar

Seorang lelaki yang penyayang akan bertahan dengan pasangan mereka tak kira apa pun yang terjadi. Seperti contoh kalau di pusat membeli-belah dan anda melihat pasangan sedang bertekak, Cuba anda perhatikan lelaki tersebut, mereka akan bertindak membatukan diri. Ini kerana mereka lebih memilih untuk diam kerana tidak mahu keruhkan keadaan. Di sini biasanya wanita menganggap bahawa lelaki tersebut pengecut dan terlalu mengikut kata pasangan. Namun ini cara mereka menjaga aib pasangan di khalayak ramai.
Alah..sedihlah nak sambut birthday tapi boyfriend tak ada, kawan-kawan pula sibuk dan keluarga pula ada hal masing-masing. Begitulah nasib orang single ini terasa macam kurang kasih sayang pun ada. Oopss! Tak baik cakap macam itu. Buat anda yang masih lagi sendirian dan akan sendirian pada hari jadi akan datang. Apa kata, lakukan beberapa aktiviti untuk memberi penghormatan pada diri sendiri.
1. Ambil Hari Cuti
Kalau tarikh lahir anda jatuh pada hari bekerja, ambil sahaja annual leave untuk bebas diri anda dari beban stress. Anggap sahaja tarikh lahir anda seperti cuti umum yang hanya khas untuk diri anda.
2. Pergi makan sedap-sedap

Spend duit pada makanan yang selama ini anda idamkan. Gantikan kek hari jadi dengan hidangan bufet hotel atau tempahan satu meja di restoran eksklusif.
3. Teroka tempat baru
Bila dah ambil annual leave, takkan mahu terperap dirumah. Inilah masanya untuk anda explore tempat baharu tanpa perlu bersesak. Tapi biasanya ada juga yang lebih suka melepak tonton Neftlix sahaja. Suka hati anda, ini hari anda!
4. Manjakan diri
Rasa tidak mahu penatkan diri dengan berjalan kesana-sini. Tempah satu hari penuh ke pusat spa dan kecantikan. Biar berseri-seri sepanjang tempoh umur yang baharu, sekali setahun okaylah. Jangan kedekut sangat.
Sumber: Kashoorga
The post Wanita, Inilah 4 Cara Lelaki Menunjukkan Kasih Sayang, Cuma Wanita Je Tak Perasan! appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/wanita-inilah-4-cara-lelaki-menunjukkan-kasih-sayang-cuma-wanita-je-tak-perasan-2/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita China Menunjukkan Cara Makan Sop Kelawar Coronavirus Berpunca Daripada Kelawar

Wanita China Menunjukkan Cara Makan Sop Kelawar Coronavirus Berpunca Daripada Kelawar

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 869 hits
Seorang pemandu pelancong di China telah memohon maaf kepada orang ramai selepas videonya memakan kelawar pada 2016 menjadi viral ketika sedang berlakunya wabak koronavirus Wang Mengyun dilihat dalam program online travel show menunjukkan c...
Kasih Sayang Itu Ada 100 Bahagian 9602

Kasih Sayang Itu Ada 100 Bahagian 9602

papar berkaitan - pada 18/1/2020 - jumlah : 394 hits
Allah menjadikan kasih sayang itu menjadi seratus bahagian Sembilan puluh sembilan bahagian Allah tahan di sisi Nya dan satu bahagiannya Allah turunkan ke muka bumi Maksud Sabda Rasulullah Dari satu bahagian inilah para makhluk Allah saling...
Panduan Cara Mandi Wajib Yang Betul Lelaki Dan Wanita

Panduan Cara Mandi Wajib Yang Betul Lelaki Dan Wanita

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 3928 hits
Bagaimana cara mandi wajib yang betul dan sah mengikut hukum syarak dalam Islam dan apakah mandi junub yang kita lakukan itu sempurna seperti mana yang diajarkan oleh Nabi Muhammad SAW Di sini dikongsikan panduan mudah yang ringkas yang bol...
Bayi Pra Matang Terdedah Dengan Prosedure Yang Menyakitkan Sebab Tu Dia Perlukan Sentuhan Kasih Sayang

Bayi Pra Matang Terdedah Dengan Prosedure Yang Menyakitkan Sebab Tu Dia Perlukan Sentuhan Kasih Sayang

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 368 hits
Pernah tak ibu bapa tertanya Kenapa bayi saya nangis bila dipegang orang lain tetapi bila ibu ayah dukung terus senyap Kenapa bayi saya taknak tidur selagi tak pegang tangan saya Ada beza ke sentuhan penyayang dengan sentuhan biasa KEAJAIBA...
Gigih Sorong Kerusi Roda Berkilo Meter Ke Masjid Kasih Sayang Isteri Temani Suami Demi Tuntutan

Gigih Sorong Kerusi Roda Berkilo Meter Ke Masjid Kasih Sayang Isteri Temani Suami Demi Tuntutan

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 409 hits
Setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga pastinya mengimpikan kebahagiaan yang berpanjangan sehingga ke akhir hayat Dikurniakan pasangan yang sanggup mengharungi susah dan senang walau sudah di usia emas menjadi satu nikmat yang harus d...
Video Anak Dara Mengajar Cara Menggunakan Kondom Wanita Dengan Selamba

Video Anak Dara Mengajar Cara Menggunakan Kondom Wanita Dengan Selamba

papar berkaitan - pada 24/1/2020 - jumlah : 5196 hits
Kondom adalah antara kaedah yang telah lama digunapakai oleh manusia untuk mengelak atau merancang kehamilan bila membuat hubungan intim Bagi lelaki penggunaan kondom telah menjadi kebiasaan untuk melakukan seks Malah ade perempuan yang pan...
Di Balik Sifat Malasnya Ini Bukti Bahwa Nobita Itu Sosok Yang Penuh Kasih Sayang Patut Ditiru

Di Balik Sifat Malasnya Ini Bukti Bahwa Nobita Itu Sosok Yang Penuh Kasih Sayang Patut Ditiru

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 702 hits
Awalnya memang banyak yang menyangka kalau Nobita adalah laki laki bebal dan juga pemalas Tapi ternyata kasih sayangnya ke semua hal nggak diragukan lagi
Potret Sarwendah Suapi Makan Betrand Peto Penuh Dengan Kasih Sayang

Potret Sarwendah Suapi Makan Betrand Peto Penuh Dengan Kasih Sayang

papar berkaitan - pada 29/1/2020 - jumlah : 443 hits
Beranjak remaja Betrand Peto ternyata masih suka bersikap manja ke kedua orang tua angkatnya Sarapan sebelum berangkat sekolah saja masih disuapi Sarwendah
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang