Wang 1mdb Kalau Anak Jantan Ph Kena Minta Maaf Kepada Pas


ISMA WEB
Pemimpin, pihak berkaitan PAS tiada dalam senarai lucut hak SPRM
Ketua Pemuda PAS Pusat, Ir Khairil Nizam Kharudin mendesak pihak yang memfitnah parti itu menerima wang 1MDB, memohon maaf jika anak jantan.
KUANTAN– Pemuda PAS mencabar Pakatan Harapan (PH) sekiranya parti itu memiliki maruah diri supaya memohon maaf secara terbuka kerana menuduh PAS menerima wang hasil daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Ketua Pemudanya yang baharu, Ir Khairil Nizam Kharudin berkata, PAS tiada dalam senarai individu, pertubuhan atau syarikat yang dinamakan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang dikatakan menerima wang 1MDB.
Sekiranya mereka anak jantan, minta maaf secara terbuka atau peribadi, katanya ketika ditemui pada Muktamar Tahunan PAS Kali Ke-65 di Stadium Tertutup Sukan Pahang (SUKPA), di sini, hari ini.
Semalam, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Latheefa Koya berkata, pihaknya memfailkan permohonan perlucutan hak sivil terhadap 41 responden untuk memperoleh semula dana kira-kira RM270 juta yang mempunyai kaitan dengan 1Malaysia Development Bhd (1MDB).tindakan itu diambil mengikut Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan (AMLA) di mana suruhanjaya itu percaya wang berkenaan dipindahkan daripada akaun bank bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
SPRM memfailkan saman itu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur 19 Jun lalu, katanya pada sidang akhbar, semalam.
Semua individu dan entiti terbabit, termasuk parti politik, yayasan dan syarikat, UMNO, Parti Rakyat Bersatu Sabah, MCA serta Persatuan Kebajikan Islam dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida).
Permohonan perlucutan hak itu adalah yang terbesar dalam sejarah Malaysia di bawah AMLA, dan terbukti tiada satu pun pemimpin atau individu berkaitan PAS, disebut dalam senarai 41 nama itu.
Mengulas lanjut, Khairil Nizam meminta semua pihak, termasuk menteri yang ada sekarang dan memfitnah PAS sebelum ini, memohon maaf secara terbuka kepada parti itu.
“Alhamdulillah, sebab SPRM baru telah memberitahu benda yang sama seperti yang sebelum ini, bahawasanya PAS tidak menerima sebarang dana daripada 1MDB,” katanya.
Beliau berkata, bukti-bukti tuduhan bahawa PAS menerima wang 1MDB masih lagi boleh dilihat melalui platform media sosial ataupun YouTube dan sebagainya.
“Terpulang untuk meinta maaf secara terbuka melalui kenyataan atau rakaman. Kalau ‘gentleman’ silakan. Kalau menghormati rakyat, silakan. Sebab inilah perkara yang seringkali dimomokkan kepada PAS, sebelum PRU 14, hingga menyebabkan rata-rata rakyat agak terpercaya kepada dakwaaan dan fitnah itu,” katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/06/wang-1mdb-kalau-anak-jantan-ph-kena.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fitnah Pas Terima Rm90 Juta Wang 1mdb Terhapus

Fitnah Pas Terima Rm90 Juta Wang 1mdb Terhapus

papar berkaitan - pada 22/6/2019 - jumlah : 449 hits
Tiada akaun dimiliki Abdul Hadi daripada 41 entiti tersenarai1 HARI ini menjadi saksi betapa fitnah yang dilemparkan selama ini ke atas Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan Parti Islam Se Malaysia berkaitan wang 1MDB sebanyak RM90 juta telah dipa...
Anak Muda Tunggu Pru 15 Hukum Ph Dewan Pemuda Pas

Anak Muda Tunggu Pru 15 Hukum Ph Dewan Pemuda Pas

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 336 hits
Dewan Pemuda Pas yakin golongan muda kini hanya menunggu masa dan menanti Pilihan Raya Umum Ke 15 bagi menghukum kerajaan Pakatan Harapan Ketuanya Ir Khairil Nizam Khirudin berkata dalam konteks pilihan raya lalu tidak dinafikan sememangnya...
Sprm Fail Permohonan Tuntut Wang 1mdb

Sprm Fail Permohonan Tuntut Wang 1mdb

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 216 hits
Diterbitkan Hari ini 11 24 tengahariSuruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia memfailkan permohonan di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Aktiviti Haram 2001 untuk mendapatkan semula wang berk...
41 Entiti Dan Individu Ini Diminta Kembalikan Wang 1mdb

41 Entiti Dan Individu Ini Diminta Kembalikan Wang 1mdb

papar berkaitan - pada 22/6/2019 - jumlah : 297 hits
FMT Reporters PUTRAJAYA Kedai tekstil runcit Jakel Trading dan francais barang kemas Habib Jewels Sdn Bhd antara 41 entiti dan individu yang dinamakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dalam permohonan pelucuthakan sivil untuk mendapat...
Anak Muda Harus Tolak Kitab Perkauman Pas

Anak Muda Harus Tolak Kitab Perkauman Pas

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 291 hits
By 19 Jun 2019Faiz FadzilKUALA LUMPUR Pemuda Amanah Negara mengajak anak muda menolak Pas atas penghinaan yang diberikan parti itu kepada golongan berkenaan Timbalan Ketuanya Faiz Fadzil berkata sentimen perkauman yang sedang dicanang Pas d...
Pas Pun Tolak Bn Pada Pru14 Tapi Nak Salahkan Anak Muda

Pas Pun Tolak Bn Pada Pru14 Tapi Nak Salahkan Anak Muda

papar berkaitan - pada 18/6/2019 - jumlah : 275 hits
Biro Agama Pemuda Bersatu hairan dengan sikap PAS yang menyalahkan pendirian anak muda yang menumbangkan BN pada pilihan raya umum ke 14 Sedangkan kata pengerusinya Abu Hafiz Salleh Hudin parti Islam itu juga turut menentang BN dengan melet...
Ringgo Agus Rahman Akui Kalah Jantan Dari Sang Anak

Ringgo Agus Rahman Akui Kalah Jantan Dari Sang Anak

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 273 hits
Ringgo Agus Rahman mengaku kalah jantan dari putra semata wayangnya Bjorka Dieter Morscheck Hal tersebut diakui kala Bjorka berada di sebuah pantai
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord