Wanagyl Pakatan Harapan Gila Tidak Tahu Urus Ekonomi



KEGILAAN PAKATAN HARAPAN YANG SEMEMANGNYA TIDAK TAHU MENGURUSKAN EKONOMI NEGARA DAN MENGHARAPKAN TUN MAHATHIR YANG SUDAH TUA DIMAMAH USIA.
1. Kita semua tahu, salah satu penyebab kemenangan Pakatan Harapan pada PRU14 adalah atas faktor Tun Mahathir. Biarlah bagaimanapun mereka katakana tidak sepenuhnya tetapi kita semua tahu bertapa kuatnya pengaruh Tun Mahathir yang pernah digelar sebagai bapa Permodenan Malaysia.


2. Malangnya, apa yang Pakatan Harapan tidak tahu adalah seseorang itu tidak akan kekal hebat selamanya serta mempunyai hadnya. Itulah yang terjadi kepada Tun Mahathir pada hari ini, negarawan terbilang yang semakin hari semakin ditelan usia. Saya doakan upaya beliau terus dikurniakan kesihatan yang baik dan kembali waras di dalam membuat keputusan-keputusan yang melibatkan kesejahteraan rakyat.
3. Kita juga tahu bahawa Menteri Kewangan kita, Lim Guan Eng juga bukanlah manusia yang hebat seperti yang dikatakan. Kehebatannya ketika mengetuai kerajaan negeri Pulau Pinang adalah satu rekaan semata-mata malahan kredibiliti beliau sebagai seorang bekas Ketua Menteri yang mempunyai latar belakang bidang perakaunan dan kewangan amatlah meragukan. Sesiapa sahaja boleh memperbaiki keadaan ekonomi sesebuah negeri dengan cepat menggunakan kaedah penjualan aset. Tetapi Lim Guan Eng  lupa bahawa kaedah itu mempunyai harga yang perlu dibayar. 
4. Ekonomi negeri tidak akan berkembang di tahap yang optimum dan seterusnya tiada limpahan ekonomi ke kawasan sekitar. Menggunakan kaedah yang sama di dalam menguruskan kewangan negara adalah satu tindakan yang amat bodoh dan kini merugikan rakyat dan negara. Habis semua aset negara dijual dengan alasan membayar hutang negara tinggalan Barisan Nasional, sudahnya, hutang negara tetap tidak berkurangan.
5. Azmin Ali yang dijulang-julang sebagai Menteri Besar yang hebat juga tidaklah seperti yang diberitakan. Menjadi seorang Menteri Besar negeri yang sekaya Selangor dengan ekonominya yang rancak dan terancang hasil daripada pentadbiran Barisan Nasional seterusnya Tan Sri Khalid Ibrahim yang merupakan tokoh korporat yang disegani dan bijak merupakan satu karpet merah buat Azmin Ali. Sepanjang 10 tahun menjadi Menteri Besar Selangor, tiada yang baharu buat negeri Selangor. Sekadar mewarisi apa yang sudah terbina bukanlah sesuatu yang sukar. 
6. Mengapa saya sebut ketiga-tiga pemimpin ini adalah kerana mereka adalah figura-figura yang amat penting di dalam membuat keputusan di dalam merencanakan ekonomi negara termasuklah pengurusan aset-aset yang memberi keuntungan kepada rakyat. Melihat kepada prestasi ekonomi negara selepas PRU14, saya khuatir akan kemampuan ketiga-tiga mereka amatlah tidak sesuai di dalam melonjakkan ekonomi negara dalam tempoh masa yang singkat.
7. Tun Mahathir dengan kenyataan-kenyataannya yang amat bercanggah antara satu sama lain termasuklah kenyataan beliau berkenaan Khazanah Nasional menunjukkan sama ada beliau benar-benar sudah tua dan lupa atau, ada tangan-tangan lain yang memanipulasikan Tun Mahathir dan mengambil kesempatan di atas kelemahan dan keuzuran Tun Mahathir. Kita sedia maklum Tun dikelilingi oleh ramai golongan-golongan kapitalis yang tamak dan sekadar ingin mengaut keuntungan. Tidak lupa mereka-mereka yang dulunya kecewa dengan UMNO kerana gagal mendapat peluang mencipta kekayaan. 
8. Jadi adalah tidak pelik bila banyak kenyataan dan tindakan Tun seolah-olah memihak kepada kroni dan keluarga beliau. Walaupun ia tidak benar sekalipun, tetapi itulah persepsi rakyat terhadap segala keputusan beliau yang melibatkan aset negara. Persoalannya adalah, adakah benar persepsi rakyat terhadap kroni dan ahli keluarga Tun Mahathir? Kes Opcomm, Sime Darby Property, MAHB, Sepang Circuit dan BHP di bawah Boustead adalah antara kes-kes yang saya boleh katakan amat mencurigakan.
9. Ini belum termasuk isu Pharmaniaga yang henda diberhentikan kontraknya dan khabarnya akan diberikan kepada Caring. Kita juga tahu bahawa Tan Sri Vincent Tan juga kini sedang menambah bilangan saham beliau di dalam Caring. Yang peliknya, Pharmaniaga yang milik kerajaan dikatakan mahal dari segi harganya, maka perlu di tamatkan kontrak atau dibuka kepada pesaing yang lain. Alangkah bodohnya alasan yang digunakan bilamana kerajaan sudah pasti dapat mengawal harga ubat-ubatan kerana Pharmaniaga adalah di bawah seliaan kerajaan.
10. Terbaru adalah penjualan pegangan saham MAHB dan juga penjualan pegangan saham Prince Court Hospital kepada IHH yang juga terjual di awal pentadbiran Pakatan Harapan. Bila ditanya kepad Tun Mahathir, dikatanya untuk bayar hutang negara dan yang pastinya, hutang negara semakin meningkat. Aset dah banyak terjual, tak masuk lagi Samurai Bon. Itu belum kira lagi pengurangan Rizab Negara yang entah tinggal berapa. 
11.   Entah apa nak jadi dengan negara ini. Nampaknya dah jadi seperti kompleks Sogo yang hari-hari ada Sale! Azmin pula diam seribu bahasa. Lim Guan Eng sibuk kira-kira berapa banyak lagi aset nak dijarah dan dijual..jangan lupa peranan Tony Pua dalam Kementerian Kewangan. Apa fungsi beliau? 
Saya serahkan kepada anda semua untuk menilai dan membuat keputusan. 
M might not be for Malaysia, perhaps for Madness Mahathirsime.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thekl-chronicle.blogspot.com/2019/09/wanagyl-pakatan-harapan-gila-tidak-tahu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pakatan Harapan Semakin Caca Merba Azmin Tuduh Amanah Tidak Amanah

Pakatan Harapan Semakin Caca Merba Azmin Tuduh Amanah Tidak Amanah

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 141 hits
Dalam keadaan tarikh Pilihan Raya Umum 14 masih menjadi teka teki Pakatan Harapan pula semakin hari semakin berantakan walaupun baru sahaja selesai berkonvensyen di Shah Alam pada awal Januari tahun ini Rupanya disebalik kerusi Parlimen yan...
Pakatan Harapan Capai Konsensus Calon Pm Belum Diumumkan

Pakatan Harapan Capai Konsensus Calon Pm Belum Diumumkan

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 176 hits
Pakatan Harapan mencapai persetujuan dalam pertemuan malam tadi di ibu pejabat PKR namun tidak mengumumkan keputusan lanjut Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub berkata bahawa PH sudah mencapai kata sepakat tetapi enggan mendedahkan but...
Asyraf Wajdi Tujuh Sebab Kerajaan Pakatan Harapan Runtuh

Asyraf Wajdi Tujuh Sebab Kerajaan Pakatan Harapan Runtuh

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 308 hits
DENGAN peletakan jawatan Tun Dr Mahathir selaku PM maka secara automatik terbubarnya Kabinet di kalangan Menteri dan Timbalan Menteri sebagaimana yang diperkenankan oleh KDYMM SPB Yang Di Pertuan Agong Secara mudahnya kenapa Kerajaan PH run...
Keluar Dari Pakatan Harapan

Keluar Dari Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 308 hits
Keluar Dari Pakatan Harapan Parti Pribumi Bersatu Malaysia sah keluar dari Pakatan Harapan Jom kita sama sama baca kenyataan menerusi Keluar Dari Pakatan Harapan KENYATAAN MEDIA PRESIDENPARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA 24 FEBUARI 2020 Majlis ...
Pakatan Harapan Di Landa Kifarah Allah Swt Akibat Sumpah Laknat Ds Najib

Pakatan Harapan Di Landa Kifarah Allah Swt Akibat Sumpah Laknat Ds Najib

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 247 hits
20 Disember 2019 selepas solat fardu Jumaat DS Najib melafazkan sumpah laknat atau sumpah mubahalah di Masjid Jamek Kuala Lumpur dengan disaksikan dan diaminkan oleh ribuan umat Islam Untuk rekod sumpah laknat yang dilakukan oleh DS Najib a...
Pakatan Harapan Calonkan Anwar Ibrahim Jadi Perdana Menteri

Pakatan Harapan Calonkan Anwar Ibrahim Jadi Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 272 hits
Hari ini tular di Twitter kata kunci Anwar as PM susulan pertemuan perwakilan Pakatan Harapan bersama Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah di Istana Negara Kesemua ahli parlimen dari PH dilaporkan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim seba...
Kenapa Pakatan Harapan Masih Berlembut Dengan Mahathir

Kenapa Pakatan Harapan Masih Berlembut Dengan Mahathir

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 576 hits
Majlis Presiden Pakatan Harapan ingat rakyat bodoh sangatkah Setelah dihidangkan dengan pelbagai pergolakan di dalam PH hingga menyebabkan hancurnya PH alasan untuk mencalonkan Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri ialah Mahathir tida...
Pakatan Harapan Runtuh Di Johor Parti Gabungan Baharu Ambil Alih

Pakatan Harapan Runtuh Di Johor Parti Gabungan Baharu Ambil Alih

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 239 hits
Kemelut yang melanda politik negara dilihat semakin meruncing apabila satu demi satu berita mengejut telah diterima Jika sebentar tadi Perdana Menteri Interim Tun Dr Mahathir Mohamad kembali memegang jawatan sebagai Pengerusi Parti Pribumi ...
Akhirnya Pakatan Harapan Mula Sedar Akan Siapa Mahathir

Akhirnya Pakatan Harapan Mula Sedar Akan Siapa Mahathir

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 227 hits
1 Tengok cara Tun M bekerja memang power Tak ada orang boleh challenge Orang muda pun tak mampu challenge apatah lagi orang tua tua yang sezaman dengan beliau Sangat berdisiplin dan fokus dalam bekerja 2 Mungkin sebab bosan atau bengang den...
Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

There Is An Awakening

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

App Inarah

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Masih Beraya



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Al Qur An Sebagai Obat Dan Faktor Yang Mempengaruhi Berhasilnya Ruqyah

Untukmu Shayang

Pesanan Buat Sang Suami

Lfl Should Defend The Victims Too

1 500 Berarak Ke Dataran Merdeka Tuntut Hak Pekerja

More Than Pools Patios Eric Curtis Landscape Architecture Designs For Life