Walaupun Isteri Cuma Suri Rumah Ingatlah Mereka Bekerja 24 Jam Tanpa Henti Tak Bergaji Rileks Media


Mungkin ramai wanita yang mengambil keputusan untuk berhenti kerja selepas berumah tangga. Tindakan itu memang wajar dipuji. Sebagai suami, tentu anda rasa seronok dengan pengorbanan isteri yang mahu menjadi suri rumah.
Anak-anak dijaga sendiri oleh isteri, boleh juga jimatkan belanja hantar anak ke rumah pengasuh atau nurseri. Malah ada isteri yang turut menghantar dan mengambil anak daripada sekolah setiap hari.
Pendek kata, urusan rumah tangga ditanggung beres! Anda pula boleh ‘request’ apa saja masakan pada isteri. Pasti akan dimasaknya. Terus terang, pasti anda akan rasa lega kan?
Isteri membuat pengorbanan itu demi untuk keharmonian rumah tangga. Bukan satu perkara yang mudah untuk seorang wanita melepaskan kariernya.
Pasti pertimbangan daripada pelbagai sudut telah diambil kira sebelum membuat keputusan itu. Maka, sebagai suami, anda perlu menghargai isteri dan jangan ambil kesempatan di atas pengorbanan isteri itu.
Ini Sepatutnya Suami Buat Pada Isteri Yang Jadi Suri Rumah Hargai Isteri Dengan Wang Saku Apabila tidak bekerja, isteri sudah hilang punca pendapatan. Hanya mengharapkan anda sebagai suami untuk menanggung segala perbelanjaan.
Setiap bulan anda akan memperuntukkan sejumlah wang untuk perbelanjaan rumah. Jangan lupa untuk ‘selit’kan juga elaun untuk isteri.
Jumlahnya terpulang kepada kemampuan anda. Kalau mampu RM200 sebulan pun, berilah. Sekurang-kurangnya isteri ada duit untuk digunakan di saat kecemasan.
Isteri juga pastinya ada keinginan untuk memiliki sesuatu barangan. Wang itu yang akan disimpan dan dikumpul sedikit demi sedikit. Kemudian dia akan beli setelah cukup wang, tanpa perlu meminta wang tambahan daripada anda.
Ramai suami yang ‘buat-buat lupa’ tentang elaun atau nafkah untuk isteri. Isteri perlu meminta, baru akan diberi. Itu pun dengan macam-macam bebelan. Alasannya, mereka sudah sediakan semua perbelanjaan rumah. Tak boleh begitu ye wahai suami.
Belikan Isteri Hadiah Biar Gembira Hatinya Sebagai isteri, tiada apa lagi yang lebih penting selain daripada disayangi dan dihargai oleh suami di atas pengor banan mereka menjaga keluarga.
Apa salahnya, sesekali bila dapat gaji, bawa isteri dan anak-anak makan di luar. Tak perlulah isteri memasak pada hari itu. Itu juga masa untuk isteri rileks setelah setiap hari terkejar-kejar uruskan anak-anak.
Bila hujung minggu, bawalah isteri dan anak-anak keluar. Tidaklah asyik terperap di rumah saja. Pasti dia akan rasa gembira.
Bila ada duit lebih, apa salahnya belikan hadiah untuk isteri seperti baju baru dan sebagainya. Walau pun tidak bekerja, tapi mereka boleh memakai pakaian cantik ketika keluar menghantar dan mengambil anak dari sekolah, ke pasar dan sebagainya.
Takkan anda sanggup biarkan isteri selekeh saja sedangkan anda mampu? Kalau isteri anda kelihatan menarik, anda juga yang tumpang bangga. Itu bermakna anda pandai jaga isteri.
Jangan EGO.. Tolong Isteri Dekat Rumah Tu Anda juga boleh bantu isteri membuat kerja rumah seperti mencuci pinggan atau menyapu sampah. Tentu isteri akan rasa terharu dengan bantuan itu.
Ia menunjukkan sifat timbang rasa anda pada dirinya. Walau pun penat bekerja, anda masih sanggup membantunya.
Bantu menjaga anak-anak jika anda lihat isteri sedang sibuk di dapur dan sebagainya. Pasti dia akan rasa bersyukur memiliki suami yang bertimbang rasa.
Ingat, kalau anda rasa anda sudah penat seharian bekerja, apakah anda rasa isteri tidak penat seharian di rumah?
Malah, ramai wanita yang mengaku, duduk di rumah lagi memenatkan daripada bekerja di pejabat!
Ada juga yang bersikap ego dan tidak mahu langsung membantu isteri menjaga anak-anak atau melakukan kerja rumah ketika hari cuti dengan alasan sudah penat bekerja sepanjang minggu.
Aduhai suami, anda kena ingat. Isteri bukan orang gaji ye. Apa kata anda beri isteri ‘cuti’ sehari dan benarkan dia keluar bersama rakan-rakan atau memanjakan diri di spa.
Anda pula ambil uruskan anak-anak sendirian.
Baru anda tahu, betapa ‘mudahnya’ tugas isteri di rumah. Silap hari bulan, ramai yang ‘surrender’! Pendek kata, suami kena faham, tugas sebagai suri rumah tangga bukan mudah.
“Terima Kasih Sayang..” Isteri Suka Dengar Kata-kata Ini Sesekali apa salahnya anda lahirkan rasa terima kasih anda kepada isteri kerana sudi menjaga anak-anak dan menguruskan rumah tangga dengan baik sepanjang anda keluar mencari rezeki.
Pasti isteri akan rasa anda menghargai dirinya.
Isteri Pantang Bila Suami Perlekehkan Dirinya.. Sedih Pun Iya Ada suami yang anggap peranan sebagai suri rumah itu mudah hingga mengeluarkan kata-kata yang tidak enak didengar.
Kononnya suami penat keluar bekerja sedangkan tugas isteri mudah saja, hanya duduk di rumah saja jaga anak.
Hinggakan sanggup mempelekehkan isteri di depan orang lain. Jangan begitu, anda sepatutnya sentiasa menjaga ma ruah isteri yang sanggup tidak bekerja demi keluarga.
Walau pun isteri seorang suri rumah, tapi mereka juga ‘bekerja’ di rumah malah kerja mereka 24 jam tanpa henti, tanpa gaji.
Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber : mingguanwanita
Source link
The post Walaupun Isteri Cuma Suri Rumah, Ingatlah Mereka ‘Bekerja’ 24 Jam Tanpa Henti, Tak Bergaji – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/walaupun-isteri-cuma-suri-rumah-ingatlah-mereka-bekerja-24-jam-tanpa-henti-tak-bergaji-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jenis Jenis Isteri Pero Sak Rumahtangga Kaum Hawa Jangan Tak Baca Rileks Media

Jenis Jenis Isteri Pero Sak Rumahtangga Kaum Hawa Jangan Tak Baca Rileks Media

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 371 hits
1 Sukar membuat keputusan Dalam kes ini si isteri tidak berusaha untuk membantu suami menyelesaikan hal remeh temeh seperti anak2 berkelahi membeli barang dapur pun tidak pandai jika diajak berbincang sering mengelak dengan menyerahkan semu...
17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami Rileks Media

17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 389 hits
Tahun tahun pertama perkahwinan adalah tempoh paling bahagia bagi pasangan suami isteri namun dengan selarinya peredaran waktu kasih sayang yang dirasakan selama ini dirasakan semakin memudar Ada isteri yang merasakan suaminya sudah tidak m...
Ce Raikan Isteri Sebab Tak Jaga Agama Bangun Lambat Dan Kuat Mela Wan Ini Jawapan Ustaz Untuk Lelaki Itu Rileks Media

Ce Raikan Isteri Sebab Tak Jaga Agama Bangun Lambat Dan Kuat Mela Wan Ini Jawapan Ustaz Untuk Lelaki Itu Rileks Media

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 277 hits
Seorang suami baru jumpa saya tadi Dia baru ce raikan isterinya Katanya isteri dia tak jaga agama Malas dan suka habiskan duitnya Suka bangun lambat Tak pandai layan suami Asal cakap menya kitkan hati Kuat mela wan Dia kata saya kan lelaki ...
Khas Buat Yang Bergelar Isteri Bacalah Doa Pengasih Ini Supaya Suami Makin Sayang Rileks Media

Khas Buat Yang Bergelar Isteri Bacalah Doa Pengasih Ini Supaya Suami Makin Sayang Rileks Media

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 407 hits
Setiap wanita pasti ingin dicintai oleh suaminya Anda juga kan Selain berusaha secara lahir dengan selalu tampil cantik di depannya dan juga bersikap yang baik ada juga usaha batinnya yang harus anda lakukan yaitu dengan doa Apa doa yang ha...
Rezeki Melimpah Ruah Sebab Jujur Tak Pernah Tinggal Doakan Ibu Bapa Dan Isteri Rileks Media

Rezeki Melimpah Ruah Sebab Jujur Tak Pernah Tinggal Doakan Ibu Bapa Dan Isteri Rileks Media

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 423 hits
Terkadang kita melihat ada pasangan suami isteri bekerja siang dan malam namun hidup mereka terasa sentiasa sempit Pun begitu ada pula sebahagiannya dari sehari ke sehari rezeki yang Allah kurniakan semakin bertambah tambah dan dinikmati de...
Cara Ambil Hati Isteri Yang Suami Jarang Buat Rileks Media

Cara Ambil Hati Isteri Yang Suami Jarang Buat Rileks Media

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 567 hits
1 Selalu menghargai usaha dan penat lelah isteri terutama isteri yg berkerja dan sama2 terpaksa menanggung hutang suami 2 Bila isteri bercakap pandanglah mukanya dan buka telinga luas2 Biar apa yg dikatakannya masuk telinga kanan tapi tak k...
Ne Raka Dekat Dengan 3 Ciri Isteri Ini Wanita Jangan Abaikan Rileks Media

Ne Raka Dekat Dengan 3 Ciri Isteri Ini Wanita Jangan Abaikan Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 296 hits
CIRI CIRI ISTERI YANG DEKAT DENGAN NE RAKA 1 KUFUR TERHADAP SUAMI DAN KEBAIKAN KEBAIKANNYA Kufur disini bermakna seorang isteri Banyak menuntut suami dengan tidak menyadari segala keterbatasan suaminya Tidak mensyukuri pemberian suami Jika ...
Pagar Rumah Dengan Surah Yassin Ayat 9 Nampak Laut Nampak Air Rileks Media

Pagar Rumah Dengan Surah Yassin Ayat 9 Nampak Laut Nampak Air Rileks Media

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 1062 hits
PAGAR RUMAH DENGAN SURAH YASSIN AYAT 9 NAMPAK LAUT NAMPAK AIR USTAZ ABDULLAH KHAIRI PENCU RI YG DKATAKAN TIDAK BOLEH NAIK TIDAK BOLEH NAK TURUN padahal pagar rendah je Pernah tak dengar pencu ri pecah masuk rumah tapi tak boleh keluar dia n...
Mahu Menanam Sendiri Bawang Di Rumah Kaedah Menggunakan Dua Bahan Yang Mudah Untuk Anda Cuba Rileks Media

Mahu Menanam Sendiri Bawang Di Rumah Kaedah Menggunakan Dua Bahan Yang Mudah Untuk Anda Cuba Rileks Media

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 345 hits
Tidak lengkap masakan kita tanpa bawang tidak kiralah bawang merah bawang putih bawang besar mahupun bawang Holland sekali pun Hal ini kerana bawang merupakan antara bahan terpenting dalam masakan di mana ia memberi perasa kepada makana yan...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara